Pastaraisiais metais dyzeliniai varikliai buvo laikomi praktišku pasirinkimu daugeliui vairuotojų dėl mažų kuro sąnaudų ir ilgaamžiškumo. Tačiau rinkos ir technologijų pokyčiai keičia žaidimo taisykles. „Volkswagen Passat“ su TDI dyzeliniu varikliu nebėra toks patrauklus pasirinkimas, palyginti su naujais benzininiais TSI varikliais. Kodėl?
Kainos ir sąnaudų skirtumai
Remiantis naujausiais skaičiavimais, „Volkswagen Passat“ su 2.0 TDI 150 AG dyzeliniu varikliu vidutiniškai sunaudoja tik 0,56 l/100 km mažiau degalų nei modelis su 1.5 eTSI mHEV benzininio variklio versija. Nors tai atrodo kaip ekonomiškesnis sprendimas kuro sąnaudų požiūriu, dyzelinės versijos kaina yra maždaug 3 600 EUR didesnė.
Norint kompensuoti šį kainų skirtumą, reikėtų nuvažiuoti apie 450 000 kilometrų. Daugeliui vairuotojų toks atstumas yra nerealu per įprastą automobilio eksploatavimo laikotarpį.
TSI variklio privalumai
- Greitesnis ir galingesnis: Benzininiai TSI varikliai dažnai siūlo geresnę dinamiką ir našumą. Pavyzdžiui, 1.5 eTSI modelis užtikrina spartesnį įsibėgėjimą ir sklandesnį vairavimą.
- Pigiau prižiūrėti: TDI varikliams reikia „AdBlue“ priedo, kuris didina eksploatavimo išlaidas. Tuo tarpu benzininiai TSI varikliai šio poreikio neturi.
- Ekologija: Nauji TSI varikliai turi pažangią emisijų kontrolės technologiją, todėl jų tarša beveik prilygsta dyzeliniams varikliams. Be to, tai leidžia išvengti su dyzeliais susijusių draudimų kai kuriuose Europos miestuose.
Dyzelio eros pabaiga?
Dyzeliniai varikliai jau kurį laiką susiduria su neigiamu dėmesiu. Dėl griežtėjančių ekologinių reikalavimų ir didėjančios konkurencijos su elektrinėmis bei hibridinėmis technologijomis, jų populiarumas mažėja. „Volkswagen“ taip pat aktyviai investuoja į elektrifikaciją ir netolimoje ateityje planuoja visiškai atsisakyti dyzelinių variklių.
Ekonominis ir praktinis sprendimas
Vairuotojai vis dažniau renkasi TSI variklius ne tik dėl mažesnių išlaidų, bet ir dėl praktinių aspektų. Benzininės versijos yra draugiškesnės aplinkai, pigiau prižiūrimos ir siūlo daugiau komforto vairuojant.
Išvada: ar verta rinktis TSI?
Atsižvelgiant į kainos ir sąnaudų skirtumus, „Volkswagen Passat“ su TSI varikliu tampa patrauklesniu pasirinkimu daugeliui vairuotojų. Jei planuojate įsigyti naują automobilį ir per metus nenuvažiuojate šimtų tūkstančių kilometrų, benzininė versija yra ekonomiškai naudingesnė ir patikimesnė. Tai dar vienas ženklas, kad automobilių rinkos ateitis krypsta link naujų, tvaresnių sprendimų.