Audi automobiliai yra žinomi dėl savo sudėtingų elektroninių sistemų ir aukštos kokybės, tačiau, kaip ir kiti automobiliai, jie kartais susiduria su diagnostikos klaidomis. Diagnostikos sistemos fiksuoja klaidų kodus, kurie leidžia nustatyti, kur yra problema ir ką reikėtų taisyti. Štai dažniausiai pasitaikančios „Audi“ diagnostikos klaidos ir jų reikšmės.
P0171 – Liesas kuro ir oro mišinys
Ši klaida rodo, kad kuro ir oro mišinys yra per liesas, t.y. variklis gauna per daug oro ir per mažai kuro. Dažniausios priežastys:
- Oro srauto matuoklės gedimas.
- Vakuuminės žarnos nutekėjimas.
- Kuro tiekimo problemos.
Sprendimai: Patikrinti oro srauto matuoklę ir vakuumo sistemą dėl nutekėjimų. Jei šios dalys veikia tinkamai, gali tekti patikrinti kuro siurblį ir purkštukus.
P0300 – Atsitiktinės uždegimo klaidos
P0300 rodo, kad yra atsitiktinių uždegimo problemų, kurios gali kilti dėl vieno ar kelių cilindrų. Tai gali būti dėl:
- Nusidėvėjusių uždegimo žvakių.
- Degimo ritės gedimo.
- Kuro tiekimo sistemos problemų.
Sprendimai: Pakeisti uždegimo žvakes ir degimo rites. Taip pat svarbu patikrinti kuro purkštukus ir siurblį.
P0420 – Katalizatoriaus efektyvumo sumažėjimas
Ši klaida rodo, kad katalizatorius nebeveikia taip efektyviai, kaip turėtų. Tai gali būti dėl:
- Sugedusio katalizatoriaus.
- Deguonies jutiklio problemų.
Sprendimai: Patikrinti ir, jei reikia, pakeisti katalizatorių. Jei problema susijusi su deguonies jutikliu, reikia jį patikrinti arba pakeisti.
P0101 – Masės oro srauto (MAF) jutiklio klaida
P0101 rodo, kad masės oro srauto jutiklis (MAF) aptiko netinkamą oro srautą, patekusį į variklį. Tai gali būti dėl:
- Sugedusio MAF jutiklio.
- Oro įsiurbimo sistemos nutekėjimo.
- Užsiteršusio oro filtro.
Sprendimai: Pakeisti MAF jutiklį arba patikrinti oro filtrus ir įsiurbimo sistemą, kad nėra jokių nutekėjimų.
P0299 – Žemas turbokompresoriaus slėgis
P0299 kodas nurodo, kad turbokompresorius negamina pakankamo slėgio. Tai gali lemti:
- Nutekėjimas slėgio sistemoje.
- Sugedęs turbokompresorius.
Sprendimai: Patikrinti oro įsiurbimo ir išmetimo sistemas, ar nėra nutekėjimų. Jei reikia, gali tekti patikrinti ir pakeisti turbokompresorių.
P2187 – Liesas mišinys laisvojo bėgio metu
Ši klaida nurodo, kad laisvojo bėgio metu kuro ir oro mišinys yra per liesas. Tai gali būti dėl:
- Kuro tiekimo sistemos gedimo.
- Oro įsiurbimo sistemos nutekėjimo.
Sprendimai: Patikrinti kuro siurblį, purkštukus ir oro įsiurbimo sistemą.
P0301 – Uždegimo klaida 1 cilindre
P0301 rodo, kad yra problema su 1-ojo cilindro uždegimu. Dažniausios priežastys:
- Sugedusi uždegimo žvakė.
- Degimo ritės problemos.
Sprendimai: Pakeisti 1-ojo cilindro uždegimo žvakę ir degimo ritę.
P0113 – Įsiurbiamo oro temperatūros (IAT) jutiklio klaida
Šis kodas nurodo, kad įsiurbiamo oro temperatūros jutiklis aptiko per aukštą arba per žemą temperatūrą. Tai gali būti dėl:
- Sugedusio jutiklio.
- Netinkamos oro temperatūros.
Sprendimai: Patikrinti ir pakeisti IAT jutiklį.
P0700 – Transmisijos valdymo sistemos klaida
P0700 klaida rodo, kad yra problema su transmisijos valdymo moduliu. Tai gali sukelti transmisijos veikimo sutrikimus. Dažniausios priežastys:
- Transmisijos skysčio trūkumas.
- Transmisijos valdymo modulio gedimas.
Sprendimai: Patikrinti transmisijos skysčio lygį ir pakeisti skystį, jei reikia. Jei problema išlieka, gali tekti pakeisti valdymo modulį.
Apibendrinimas
Audi automobiliai turi pažangias diagnostikos sistemas, kurios leidžia greitai nustatyti įvairius gedimus ir problemas. Dažniausios klaidos susijusios su oro srauto, uždegimo, katalizatoriaus ir transmisijos sistemomis. Svarbu laiku diagnozuoti ir taisyti šias problemas, kad būtų išvengta rimtesnių gedimų. Jei gaunate klaidos kodą, rekomenduojama kreiptis į kvalifikuotą mechaniką, kad būtų atlikta tinkama diagnostika ir remontas.