Mirksinti pakaitinimo žvakių lemputė dyzeliniuose automobiliuose (VW, Audi, Skoda, Seat ir kitų markių) dažniausiai signalizuoja apie tam tikras variklio ar elektronikos problemas. Tai nėra tik pakaitinimo žvakių gedimo ženklas – ši lemputė gali įspėti apie įvairius gedimus, susijusius su variklio, išmetimo ar valdymo sistema. Šiame straipsnyje aptarsime, ką reiškia mirksinti pakaitinimo žvakių lemputė, kokios dažniausios priežastys ir kaip elgtis šioje situacijoje.
Kodėl mirksi pakaitinimo žvakių lemputė?
Mirksinti lemputė yra bendras įspėjimas apie variklio ar jo valdymo sistemos sutrikimą. Galimos priežastys:
- Sugedusios pakaitinimo žvakės arba relė – tai labiausiai tikėtina priežastis, ypač šaltuoju metu.
- EGR vožtuvo gedimas – užsikimšęs arba sugedęs EGR vožtuvas gali sukelti klaidą.
- Kuro sistemos gedimai – slėgio problemos, sugedę purkštukai ar kuro siurblys.
- DPF filtro užsikimšimas – kai DPF filtras pilnas suodžių ir regeneracija neįvyksta, sistema siunčia įspėjamąjį signalą.
- Jutiklių ar valdymo modulio gedimai – gedęs stabdžių šviesos jungiklis, oro srauto matuoklis, turbinos valdymo jutiklis ar kiti elektronikos elementai gali sukelti lemputės mirksėjimą.
Dingo trauka automobilyje
Vienas iš pagrindinių simptomų, lydinčių mirksinčią pakaitinimo žvakių lemputę, yra dingusi trauka. Ši problema atsiranda, kai variklis įsijungia į avarinį režimą („limp mode“) dėl aptikto gedimo. Avarinis režimas riboja variklio galią ir apsukas, kad būtų išvengta didesnės žalos. Dažniausios priežastys, kodėl dingo trauka:
- DPF filtro užsikimšimas: Pilnas filtras neleidžia išmetamosioms dujoms pratekėti, todėl variklis netenka galios.
- Turbinos gedimas: Netinkamai veikianti turbina arba jos valdymo sistema sukelia oro tiekimo problemas.
- EGR vožtuvo gedimas: Netinkamas išmetamųjų dujų recirkuliavimas gali sukelti traukos praradimą ir avarinį režimą.
- Kuro tiekimo problemos: Purkštukų gedimas arba sumažėjęs kuro slėgis riboja variklio galią.
Ką daryti? Jei dingo trauka, stenkitės važiuoti nedideliais greičiais, vengdami didelių apkrovų, ir kuo greičiau nuvykite į autoservisą atlikti diagnostikos.
Kaip nustatyti problemą?
a) Atlikite diagnostiką
Mirksinti lemputė gali rodyti skirtingas klaidas. OBD-II diagnostikos įrenginys padės nuskaityti klaidų kodus, kurie leis tiksliai nustatyti problemą (pvz., P0401 – EGR gedimas, P2002 – DPF filtro problema).
b) Patikrinkite stabdžių šviesas
Netikėtai gali atrodyti, kad stabdžių šviesos jungiklio gedimas yra susijęs su mirksinčia pakaitinimo žvakių lempute. Šis jungiklis dažnai yra susijęs su variklio valdymo sistema. Patikrinkite, ar stabdžių šviesos veikia tinkamai.
c) Apžiūrėkite DPF filtrą
Jei lemputė mirksi ir variklis praranda galią, gali būti užsikimšęs DPF filtras. Ilgai važinėjant mieste ir trumpais atstumais, filtras nesugeba atlikti regeneracijos, todėl užsikemša. Tokiu atveju galite pabandyti regeneruoti filtrą važiuodami greitkeliu aukštesnėmis apsukomis.
4. Ką daryti, kai mirksi pakaitinimo žvakių lemputė?
- Sustokite ir patikrinkite automobilio veikimą: Jei automobilis prarado galią, neignoruokite šios problemos – tai gali sukelti rimtų gedimų.
- Naudokite diagnostikos įrenginį: Nuskaitykite klaidų kodus, kad tiksliai nustatytumėte gedimo priežastį.
- Patikrinkite pagrindinius elementus:
- Aušinimo skystį (perkaistantis variklis gali būti susijęs).
- Pakaitinimo žvakes ir jų maitinimo sistemą.
- DPF filtro būklę ir regeneracijos galimybę.
- Nuveskite automobilį į autoservisą: Jei nesate tikri dėl problemos priežasties, kreipkitės į profesionalius meistrus, kurie atliks išsamią diagnostiką.
Išvada
Mirksinti pakaitinimo žvakių lemputė VW, Audi, Skoda ir kituose automobiliuose dažnai rodo ne tik žvakių problemas, bet ir kitus gedimus, tokius kaip DPF filtro užsikimšimas, turbinos veiklos sutrikimai ar EGR vožtuvo gedimai. Jei tuo pačiu dingo trauka, variklis gali būti įjungęs avarinį režimą, siekdamas išvengti didesnių pažeidimų. Svarbiausia – neignoruoti įspėjamųjų ženklų ir laiku atlikti diagnostiką bei remontą. Tai padės išvengti brangesnių remonto darbų ateityje.