Dyzeliniai automobiliai gali skleisti įvairių spalvų dūmus, tačiau melsvas arba mėlynas dūmas yra vienas iš požymių, kad variklyje yra problema. Šis dūmas dažniausiai susijęs su alyvos degimu variklio cilindruose. Tai gali būti rimtų gedimų ženklas, todėl svarbu išsiaiškinti priežastį ir imtis veiksmų. Šiame straipsnyje aptarsime, kodėl dyzelinis automobilis skleidžia melsvą dūmą, ką tai reiškia, ir ką reikėtų daryti.
Kodėl dyzelinis automobilis meta melsvą arba mėlyną dūmą?
Melsvas arba mėlynas dūmas rodo, kad variklio alyva patenka į degimo kamerą ir ten sudega. Tai gali atsitikti dėl šių priežasčių:
1. Susidėvėję arba pažeisti stūmoklio žiedai
- Problema: Stūmoklio žiedai yra atsakingi už cilindrų sandarumą. Jei jie susidėvėję ar pažeisti, alyva prasiskverbia į degimo kamerą.
- Požymiai:
- Melsvas dūmas ypač matomas šaltą variklį užvedus arba stipriai akseleruojant.
- Sumažėjęs variklio suspaudimo slėgis.
- Padidėjęs alyvos sunaudojimas.
2. Susidėvėję vožtuvų riebokšliai
- Problema: Riebokšliai užtikrina, kad alyva nepatektų į cilindrus per vožtuvus. Susidėvėję ar pažeisti riebokšliai leidžia alyvai patekti į degimo kamerą.
- Požymiai:
- Melsvas dūmas pastebimas, kai automobilis ilgai stovi tuščiąja eiga arba paleidus variklį po ilgesnės stovėjimo pertraukos.
- Alyvos dėmių atsiradimas po automobilio.
3. Turbinos gedimas
- Problema: Turbokompresoriaus alyvos sandarikliai gali nusidėvėti, todėl alyva patenka į išmetimo sistemą arba degimo kamerą.
- Požymiai:
- Melsvas dūmas atsiranda važiuojant didesniu greičiu arba esant apkrovai.
- Sumažėjusi turbinos galia.
- Padidėjęs alyvos sunaudojimas.
4. Užsikimšusi karterio ventiliacijos sistema
- Problema: Užsikimšusi karterio ventiliacija gali sukelti alyvos perteklių degimo kameroje.
- Požymiai:
- Nereguliarus variklio darbas.
- Alyvos išsiskyrimas per ventiliacijos vamzdelius.
5. Per daug alyvos variklyje
- Problema: Per didelis alyvos kiekis gali sukelti jos prasiskverbimą į cilindrus per ventiliacijos ar sandarinimo sistemas.
- Požymiai:
- Melsvas dūmas iškart po alyvos keitimo.
- Sumažėjusi alyvos kontrolė.
Ar melsvas dūmas yra rimta problema?
Taip, melsvas arba mėlynas dūmas beveik visada rodo, kad variklis naudoja alyvą kaip degalą, o tai nėra normalu. Jei problema ignoruojama, ji gali sukelti rimtesnius gedimus, tokius kaip:
- Stiprus variklio nusidėvėjimas.
- Padidėjusios kuro ir alyvos sąnaudos.
- Variklio perkaitymas arba visiškas gedimas.
Ką daryti, jei dyzelinis automobilis skleidžia melsvą dūmą?
1. Patikrinkite alyvos lygį
- Per daug arba per mažai alyvos gali sukelti problemas.
- Jei alyvos lygis mažėja greičiau nei įprasta, tikėtina, kad ji patenka į degimo kamerą.
2. Patikrinkite turbinos būklę
- Jei jūsų automobilis turi turbiną, patikrinkite, ar nėra alyvos nutekėjimų aplink turbokompresorių.
3. Apžiūrėkite išmetimo sistemą
- Jei dūmai pastebimi tik tam tikrais atvejais (pvz., akseleruojant), tai gali būti susiję su turbina arba vožtuvų riebokšliais.
4. Kreipkitės į autoservisą
- Atlikite variklio diagnostiką, kad būtų patikrinti:
- Stūmoklio žiedai.
- Vožtuvų riebokšliai.
- Karterio ventiliacijos sistema.
5. Profilaktika
- Reguliariai keiskite alyvą pagal gamintojo nurodymus.
- Naudokite tinkamos klampos alyvą, atitinkančią variklio specifikacijas.
- Atlikite turbokompresoriaus patikrą, ypač jei automobilis intensyviai naudojamas.
Išvada
Melsvas arba mėlynas dūmas iš dyzelinio automobilio išmetimo vamzdžio rodo, kad alyva patenka į degimo kamerą. Tai nėra normalus reiškinys ir reikalauja skubaus dėmesio. Norint išvengti rimtesnių problemų, svarbu laiku nustatyti ir pašalinti priežastį. Jei pastebėjote tokius dūmus, rekomenduojama kuo greičiau kreiptis į profesionalų autoservisą diagnostikai ir remontui. Tinkama automobilio priežiūra ir savalaikiai veiksmai padės išlaikyti variklį geros būklės ir sumažinti remonto išlaidas.