Aušinimo skysčio (antifrizo) netekimas gali būti ženklas, kad su jūsų automobiliu yra problema, kurią reikia spręsti. Yra keletas galimų priežasčių, dėl kurių gali dingti aušinimo skystis, ir šiame straipsnyje aptarsime pagrindines priežastis bei galimus sprendimus.
Pagrindinės Aušinimo Skysčio Dingimo Priežastys
1. Nuotėkis Sistemoje
Nuotėkis yra viena iš dažniausių aušinimo skysčio netekimo priežasčių. Nuotėkis gali atsirasti bet kurioje aušinimo sistemos dalyje.
Priežastys:
- Pažeistos žarnos: Guminės aušinimo sistemos žarnos gali plyšti, įtrūkti arba atsipalaiduoti.
- Sugedęs radiatoriaus dangtelis: Dangtelis, kuris nesugeba tinkamai užsidaryti, gali leisti skysčiui išgaruoti.
- Radiatoriaus pažeidimai: Korozija ar fiziniai pažeidimai gali sukelti nuotėkį radiatoriaus vamzdeliuose.
- Vandens siurblio nuotėkis: Vandens siurblys gali pradėti leisti skystį dėl nusidėvėjimo ar tarpiklio pažeidimų.
- Pažeistas šildymo radiatoriaus šilumokaitis: Šildymo sistemos radiatorius gali būti pažeistas arba koroduotas, dėl ko gali atsirasti nuotėkis.
Sprendimai:
- Patikrinkite ir pakeiskite žarnas: Reguliariai tikrinkite guminės žarnos ir, jei pastebėjote pažeidimų, pakeiskite jas.
- Patikrinkite radiatoriaus dangtelį: Įsitikinkite, kad dangtelis tinkamai užsidaro ir sandariai laikosi. Jei reikia, pakeiskite dangtelį.
- Tikrinkite radiatorių: Patikrinkite radiatorių dėl korozijos ar fizinių pažeidimų. Jei reikia, taisykite arba pakeiskite radiatorių.
- Patikrinkite vandens siurblį: Jei pastebite nuotėkį ties vandens siurbliu, pakeiskite jį nauju.
- Patikrinkite šildymo radiatorių: Jei pastebite drėgmę salone arba rūko langus, patikrinkite šildymo radiatorių ir, jei reikia, pakeiskite jį.
2. Galvutės Tarpiklio Gedimas
Galvutės tarpiklis yra kritinė dalis, kuri sandarina variklį tarp cilindro galvutės ir bloko. Jei jis sugenda, aušinimo skystis gali patekti į cilindrus arba išorę.
Priežastys:
- Perkaitimas: Variklio perkaitimas gali sugadinti galvutės tarpiklius.
- Senėjimas: Laikui bėgant, tarpikliai gali nusidėvėti ir prarasti savo sandarumo savybes.
Sprendimai:
- Taisykite arba pakeiskite galvutės tarpiklius: Jei įtariate galvutės tarpiklio gedimą, kreipkitės į profesionalų mechaniką, kuris galės diagnozuoti ir pakeisti tarpiklius.
3. Vidiniai Nuotėkiai
Vidiniai nuotėkiai gali atsirasti, kai aušinimo skystis patenka į variklio alyvą arba išmetimo sistemą.
Priežastys:
- Galvutės tarpiklio gedimas: Kaip minėta anksčiau, tai gali leisti aušinimo skysčiui patekti į cilindrus.
- Sugedęs cilindro blokas arba galvutė: Įtrūkimai gali leisti skysčiui patekti į variklį.
Sprendimai:
- Patikrinkite alyvą: Jei alyva atrodo pieno spalvos arba putojanti, tai gali reikšti, kad aušinimo skystis pateko į variklį. Kreipkitės į mechaniką, kad patikrintų galvutės tarpiklio ir cilindro bloko būklę.
4. Garavimo Problemų
Kartais aušinimo skystis gali tiesiog išgaruoti, ypač jei variklio temperatūra yra aukšta.
Priežastys:
- Sugedęs radiatoriaus dangtelis: Dangtelis gali leisti skysčiui išgaruoti per garą.
- Aukšta temperatūra: Jei variklis perkaista, skystis gali greitai išgaruoti.
Sprendimai:
- Patikrinkite radiatoriaus dangtelį: Pakeiskite dangtelį, jei jis nesandarus.
- Patikrinkite aušinimo sistemą: Įsitikinkite, kad aušinimo sistema veikia tinkamai ir neleidžia varikliui perkaisti.
Reguliarus Patikrinimas
Norint išvengti problemų su aušinimo skysčiu, svarbu reguliariai tikrinti aušinimo sistemą ir skysčio lygį. Tai galite padaryti:
- Reguliariai tikrindami aušinimo skysčio lygį rezervuare.
- Stebėdami, ar nėra nuotėkio požymių po automobiliu.
- Reguliariai atlikdami aušinimo sistemos patikrinimus ir priežiūrą.
Išvada
Dingstantis aušinimo skystis gali sukelti rimtų problemų, jei jis nėra laiku diagnozuojamas ir taisomas. Yra daugybė galimų priežasčių, nuo paprastų nuotėkių iki rimtesnių variklio problemų. Jei pastebėjote, kad aušinimo skystis dingsta, nedelsdami imkitės veiksmų ir kreipkitės į profesionalų mechaniką, kad būtų atlikta išsami diagnostika ir remontas.