Ford automobiliai turi sudėtingas diagnostikos sistemas, kurios gali aptikti įvairius gedimus ir pateikti klaidų kodus. Šie klaidų kodai padeda greitai nustatyti, kokia automobilio dalis ar sistema turi problemų, ir leidžia laiku atlikti taisymą. Pateikiame dažniausias Ford diagnostikos klaidas ir jų reikšmes.
P0171 – Liesas kuro ir oro mišinys
Šis kodas rodo, kad variklis gauna per daug oro ir per mažai kuro, o tai lemia „liesą“ kuro ir oro mišinį. Tai gali būti dėl:
- Oro srauto matuoklės gedimo.
- Vakuuminės žarnos nutekėjimo.
- Kuro siurblio ar purkštukų problemos.
Sprendimai: Patikrinti oro srauto matuoklę, vakuumo sistemą dėl nutekėjimų, taip pat patikrinti kuro tiekimo sistemą.
P0300 – Atsitiktinės uždegimo klaidos
P0300 rodo, kad yra uždegimo problemų, susijusių su vienu ar keliais cilindrais. Tai dažniausiai sukelia:
- Uždegimo žvakių gedimai.
- Degimo ritės problemos.
- Kuro tiekimo sutrikimai.
Sprendimai: Pakeisti uždegimo žvakes ir degimo rites, jei jos sugedusios. Taip pat reikia patikrinti kuro purkštukus ir kuro siurblį.
P0420 – Katalizatoriaus efektyvumo sumažėjimas
Šis klaidos kodas rodo, kad katalizatorius neveikia taip efektyviai, kaip turėtų. Tai gali būti dėl:
- Sugedusio katalizatoriaus.
- Deguonies jutiklių problemų.
Sprendimai: Patikrinti katalizatorių ir deguonies jutiklius. Jei reikia, pakeisti pažeistus komponentus.
P0299 – Žemas turbokompresoriaus slėgis
P0299 klaida nurodo, kad turbokompresorius negamina pakankamo slėgio, o tai gali lemti sumažėjusį variklio našumą. Galimos priežastys:
- Nutekėjimas slėgio sistemoje.
- Turbokompresoriaus gedimas.
Sprendimai: Patikrinti oro įsiurbimo sistemą ir turbokompresorių, ar nėra nutekėjimų arba gedimų.
P0456 – Mažas garų valdymo sistemos nutekėjimas
Šis kodas rodo, kad garų valdymo sistema (EVAP) aptiko nedidelį nutekėjimą. Dažniausios priežastys:
- Netinkamai uždarytas kuro bako dangtelis.
- Sugedusi EVAP sistemos žarna ar vožtuvas.
Sprendimai: Patikrinti kuro bako dangtelį ir įsitikinti, kad jis tinkamai uždarytas. Taip pat reikia patikrinti EVAP sistemos komponentus.
P0101 – Masės oro srauto (MAF) jutiklio klaida
P0101 klaida rodo, kad masės oro srauto jutiklis aptiko netinkamą oro kiekį, patenkantį į variklį. Tai gali būti dėl:
- Sugedusio MAF jutiklio.
- Nutekėjimo oro įsiurbimo sistemoje.
- Užsiteršusio oro filtro.
Sprendimai: Pakeisti oro srauto matuoklę, jei ji sugedusi, arba patikrinti oro filtrą ir oro įsiurbimo sistemą dėl nutekėjimų.
P0113 – Įsiurbiamo oro temperatūros (IAT) jutiklio klaida
Šis kodas rodo, kad įsiurbiamo oro temperatūros jutiklis aptiko netinkamą temperatūrą, dažniausiai dėl per aukštos arba per žemos temperatūros. Dažniausios priežastys:
- Sugedęs temperatūros jutiklis.
- Netinkamas oro srautas.
Sprendimai: Pakeisti įsiurbiamo oro temperatūros jutiklį arba patikrinti oro srauto sistemą.
P0700 – Transmisijos valdymo sistemos klaida
Šis kodas signalizuoja, kad yra problema su transmisijos valdymo moduliu. Dažniausiai tai gali sukelti:
- Transmisijos skysčio trūkumas.
- Elektroninių komponentų gedimai transmisijos sistemoje.
Sprendimai: Patikrinti transmisijos skysčio lygį ir papildyti skystį, jei reikia. Jei problema išlieka, gali reikėti patikrinti transmisijos valdymo modulius.
P0301 – Uždegimo klaida 1 cilindre
Šis kodas rodo, kad yra problema su pirmojo cilindro uždegimu. Dažniausios priežastys:
- Nusidėvėjusi uždegimo žvakė.
- Sugedusi degimo ritė.
Sprendimai: Pakeisti uždegimo žvakę ir degimo ritę 1-ajame cilindre.
Apibendrinimas
Ford automobiliai turi pažangias diagnostikos sistemas, kurios leidžia greitai nustatyti įvairius gedimus. Dažniausios klaidos dažnai susijusios su oro srauto, uždegimo, katalizatoriaus ir transmisijos sistemomis. Svarbu laiku atlikti diagnostiką ir pašalinti klaidas, kad būtų išvengta didesnių problemų. Jei jūsų Ford automobilyje atsiranda klaidos kodas, rekomenduojama kreiptis į kvalifikuotą specialistą, kad būtų atlikta tinkama diagnostika ir remontas.