Toyota Avensis visada buvo laikoma vienu racionaliausių pasirinkimų tarp vidutinės klasės automobilių. Modelis su 2.0 D4-D 93 kW (apie 126 AG) dyzeliniu varikliu ypač populiarus tarp vairuotojų, ieškančių ekonomiško, patikimo ir patogaus automobilio tiek kasdieniam naudojimui, tiek ilgesnėms kelionėms.
Toyota Avensis 2.0 D4-D 93 kW – pagrindiniai techniniai duomenys

Toyota Avensis su 2.0 D4-D 93 kW varikliu buvo gaminama tiek sedano, tiek universalo kėbulu. Tai vienas dažniausiai sutinkamų Avensis variantų Lietuvos keliuose, vertinamas už santykį tarp ekonomiškumo ir pakankamos galios.
Parametras | Reikšmė |
---|---|
Variklio kodas | 1AD-FTV (dažniausiai) |
Galia | 93 kW (126 AG) |
Sukimo momentas | ~300–310 Nm |
0–100 km/h | ~10,5–11,0 s |
Maks. greitis | ~200 km/h |
Transmisija | 6 laipsnių mechaninė; kai kur – automatinė |
Kuro sąnaudos (gamintojo) | ~5,5–6,0 l/100 km (mišriu režimu) |
Kuro bakas | 60 l |
Emisijų norma | Euro IV / Euro V (priklausomai nuo metų) |
Kėbulas | Sedanas / universalas |
Įpurškimas | Common-rail, turbokompresorius, DPF |
Eksploatacija: kuro sąnaudos, pravažumas, komfortas

Toyota Avensis 2.0 D4-D 93 kW daugeliui vairuotojų atrodo kaip „auksinis viduriukas“. Jis nesuteiks sportiškų emocijų, bet užtikrins stabilų, patikimą ir taupų važiavimą kasdienėje eksploatacijoje.
Kuro sąnaudos kasdienybėje
Realiuose keliuose Avensis rodikliai skiriasi nuo oficialių. Užmiestyje dažnai pavyksta važiuoti sunaudojant vos 5–6 litrus šimtui kilometrų. Mieste skaičiai kiek kitokie – apie 8–9 litrus, o stovint spūstyse ar važinėjant trumpais atstumais gali pakilti ir iki dešimties. Mišriu režimu dauguma vairuotojų mini 6,5–7,5 l/100 km, kas yra visai priimtinas rezultatas šios klasės automobiliui.
Pravažumas ir valdymo pojūtis
Avensis nėra skirtas dinamiškam vairavimui, tačiau užtikrina gana subalansuotą valdymą. Tvirta važiuoklė leidžia automobiliui stabiliai laikytis posūkiuose, o pakaba sėkmingai sugeria daugumą kelio nelygumų. Vairuotojai dažnai giria, kad net ilgos kelionės nevargina, nes automobilis jaučiasi užtikrintai tiek mieste, tiek greitkelyje.
Komfortas salone
Salono erdvė – viena stipriųjų šio modelio savybių. Priekyje vietos užtenka net aukštesniems vairuotojams, o gale patogiai sėdi trys keleiviai. Universalo versija siūlo itin talpią bagažinę, todėl Avensis neretai pasirenkamas šeimų. Sėdynės patogios ilgam sėdėjimui, prietaisų skydelis logiškas, o klimato kontrolė padeda išlaikyti malonią aplinką salone. Garso izoliacija galėtų būti šiek tiek geresnė, bet variklio garsas prie vidutinių sūkių nevargina.
Dažniausios problemos („ligos“) ir remonto išlaidos

Toyota Avensis su 2.0 D4-D 93 kW dažnai laikomas patikimu automobiliu, tačiau, kaip ir dauguma dyzelinių modelių, turi kelias tipines bėdas, kurias verta žinoti dar prieš perkant ar eksploatuojant.
DPF filtro problemos
Vienas iš dažniausiai minimų trūkumų – dyzelio kietųjų dalelių filtro (DPF) užsikimšimas. Tai ypač pasireiškia, jei automobilis dažniau važinėja trumpais atstumais mieste. Dėl nesėkmingos regeneracijos gali padidėti kuro sąnaudos, o kartais užsidega perspėjimo lemputė prietaisų skydelyje. DPF valymas ar keitimas kainuoja nuo kelių šimtų iki daugiau nei tūkstančio eurų, priklausomai nuo serviso.
EGR vožtuvo užsinešimas
Dar viena tipinė problema – užsikimšęs EGR vožtuvas. Kai jis nebeveikia tinkamai, automobilis praranda dalį dinamikos, o sąnaudos padidėja. Nors pats vožtuvas nėra labai brangus, tačiau jo valymas ar keitimas reikalauja darbo, todėl išlaidos gali svyruoti nuo 100 iki 300 eurų.
Purkštukų gedimai
Kai kurie Avensis savininkai mini, kad laikui bėgant gali sugesti purkštukai. Dažniausiai tai pasireiškia padidėjusiomis kuro sąnaudomis, nestabiliu variklio darbu ar sunkesniu užsivedimu. Purkštukų remontas ar keitimas priklauso nuo problemos masto – vieno purkštuko tvarkymas gali kainuoti nuo 100 iki 250 eurų.
Turbinos ir alyvos sąnaudos
Kai kuriais atvejais vairuotojai pastebi padidėjusį alyvos naudojimą bei nedidelius alyvos nuotėkius ties turbina. Jei problema laiku nesprendžiama, turbina gali sugesti, o jos keitimas dažnai kainuoja daugiau nei 500–800 eurų. Laiku keičiamas tepalas ir kokybiškas kuras padeda šių problemų išvengti.
Elektronikos smulkmenos
Avensis nėra garsus dėl masinių elektronikos problemų, bet laikui bėgant pasitaiko smulkių gedimų – nuo langų pakėlėjų iki klimato kontrolės daviklių. Tai nėra itin brangu, bet gali erzinti, jei automobilis naudojamas kasdien.
Pliusai ir Minusai
Toyota Avensis 2.0 D4-D 93 kW dažnai apibūdinamas kaip praktiškas ir patikimas automobilis, tačiau kartu turi ir silpnybių.
Pliusai
- Patikimas variklis, jei laiku atliekama priežiūra
- Erdvus salonas ir didelė bagažinė universalo versijoje
- Komfortiškas ilgose kelionėse
- Ekonomiškas užmiestyje (apie 5–6 l/100 km)
- Tvirta važiuoklė, stabilus važiavimas
Minusai
- Mieste sąnaudos dažnai siekia 8–9 l/100 km
- DPF filtro ir EGR vožtuvo problemos
- Galimos purkštukų ir turbinos išlaidos
- Dinamikos trūkumas žemais sūkiais, ypač pilnai pakrautam
- Elektronikos smulkūs gedimai su amžiumi
Kam šis modelis tinka

Toyota Avensis 2.0 D4-D 93 kW nėra automobilis, skirtas greitam ar sportiškam vairavimui, tačiau jis turi savybių, dėl kurių puikiai atitinka tam tikrus poreikius.
Miesto vairuotojams
Mieste Avensis nėra pats taupiausias – kuro sąnaudos gali siekti 8–9 litrus. Be to, dažni trumpi važiavimai nepalankūs DPF filtrui ir EGR sistemai. Todėl šis modelis labiau tinka tiems, kurie mieste važinėja rečiau arba daro ilgesnius atstumus.
Užmiesčio kelionėms
Užmiestyje Avensis atskleidžia savo stipriąsias puses. Ekonomiškos sąnaudos, stabilus važiavimas ir komfortiška pakaba daro jį puikiu pasirinkimu tiems, kurie daug laiko praleidžia greitkeliuose. Ilgos kelionės su šiuo modeliu dažniausiai nevargina.
Šeimoms
Erdvus salonas ir didelė bagažinė universalo versijoje paverčia Avensis praktišku šeimos automobiliu. Keleiviai gale turi pakankamai vietos, o ilgoms kelionėms su vaikais ar gausesniu bagažu jis tampa itin patogiu pasirinkimu.
Verslo ar darbo kelionėms
Avensis dažnai renkasi ir tie, kurie daug važinėja darbo reikalais. Patikimumas, komfortas ir geras degalų sąnaudų bei eksploatacijos išlaidų balansas leidžia šį modelį vadinti „darbo arkliuku“ ilgam laikui.
Ką tikrinti perkant – patarimai pirkėjui
Nors Toyota Avensis 2.0 D4-D 93 kW laikomas vienu patikimesnių savo klasės automobilių, perkant naudotą egzempliorių būtina atkreipti dėmesį į kelis svarbius aspektus.
Variklis ir jo komponentai
Svarbiausia patikrinti, ar tvarkingai veikia variklis. Atkreipkite dėmesį į užvedimą šaltu oru – sunkesnis užsivedimas gali rodyti purkštukų ar žvakių problemas. Taip pat pravartu apžiūrėti, ar nėra alyvos nuotėkių ties turbina.
DPF ir EGR būklė
DPF filtras ir EGR vožtuvas yra vieni dažniausiai problemų keliantys mazgai. Jei automobilis daugiausia eksploatuotas mieste, tikimybė, kad jie bus užsikimšę, yra didelė. Reikėtų patikrinti, ar neužsidega klaidų pranešimai prietaisų skydelyje, ir pasidomėti, kada paskutinį kartą šios dalys buvo valytos arba keistos.
Važiuoklė ir stabdžiai
Avensis važiuoklė yra gana tvirta, bet perkant verta apžiūrėti pakabą – ar nėra pašalinių garsų, klibėjimo, ar stabdžiai veikia tolygiai. Netvarkinga važiuoklė ne tik sumažina komfortą, bet ir brangiai kainuoja, jei tenka keisti kelias svirtis vienu metu.
Serviso istorija
Šio modelio patikimumas labai priklauso nuo priežiūros. Ieškokite automobilio su aiškia serviso istorija: reguliariai keista alyva, filtrai, laiku atlikti pagrindiniai darbai. Toyota varikliai gali tarnauti ilgai, bet tik tinkamai prižiūrimi.
Testinis važiavimas
Prieš galutinai apsisprendžiant, būtinas bandomasis važiavimas. Įsiklausykite į variklio darbą, patikrinkite, ar pavaros jungiasi sklandžiai, ar automobilis nesiblaško posūkiuose. Jei kyla abejonių, rekomenduojama atlikti kompiuterinę diagnostiką.
Žmonių atsiliepimai
„Važinėju su Toyota Avensis 2.0 D4-D jau penkerius metus. Didžiausias privalumas – komfortas ilgesnėse kelionėse ir mažos sąnaudos užmiestyje. Vienintelis minusas – kartą teko tvarkyti DPF filtrą, bet po to jokių rimtų bėdų neturėjau.“ – Marius, 2010 m. universalas
„Automobilį pirkau su 220 tūkst. km rida. Keičiau EGR vožtuvą ir vieną purkštuką, bet daugiau problemų nepasitaikė. Labai patikimas darbinis arkliukas, ypač važinėjant tarp miestų.“ – Rasa, 2009 m. sedanas
„Mieste sąnaudos kiek didesnės nei tikėjausi – apie 9 litrus, bet užmiestyje galima važiuoti labai ekonomiškai. Šeimai puikus automobilis: daug vietos, patogios sėdynės, gera bagažinė.“ – Andrius, 2011 m. universalas
„Turėjau ir kitų dyzelinių automobilių, bet Avensis man patiko labiausiai dėl paprastumo. Nėra labai sportiškas, bet jei reikia patikimo auto darbui ir kelionėms – vienas geriausių pasirinkimų.“ – Dainius, buvęs savininkas
Verdiktas
Toyota Avensis 2.0 D4-D 93 kW yra vienas iš tų automobilių, kurie nenuvilia, jei ieškote patikimumo, praktiškumo ir komforto už prieinamą kainą. Tai nėra sportiškas ar labai dinamiškas modelis, tačiau jis puikiai tinka tiems, kurie vertina stabilumą, taupų važiavimą užmiestyje ir erdvų saloną šeimos kelionėms.
Pagrindiniai minusai – didesnės sąnaudos mieste bei jautrumas DPF ir EGR problemoms, ypač jei automobilis daug naudojamas trumpoms atkarpoms. Tačiau tvarkingai prižiūrėtas Avensis gali tarnauti labai ilgai ir tapti puikiu kasdieniu partneriu tiek darbui, tiek kelionėms.
Dažniausiai užduodami klausimai (DUK)
Ar Toyota Avensis 2.0 D4-D 93 kW patikimas?
Taip, šis variklis laikomas vienu patikimesnių Toyota dyzelių. Vis dėlto reikia atkreipti dėmesį į DPF filtrą, EGR vožtuvą ir purkštukus, kurie gali kelti problemų, jei automobilis nebuvo tinkamai prižiūrimas.
Kokios realios kuro sąnaudos?
Mieste dažniausiai apie 8–9 l/100 km, užmiestyje galima tilpti į 5–6 litrus, o mišriu režimu vidurkis siekia apie 6,5–7,5 l/100 km.
Ar brangus šio modelio remontas?
Įprasta priežiūra (alyva, filtrai) kainuoja palyginti nedaug, tačiau sugedus DPF, EGR ar purkštukams išlaidos gali būti didesnės. Todėl svarbu rinktis prižiūrėtą automobilį.
Kam labiausiai tinka Avensis 2.0 D4-D?
Šis modelis labiausiai vertinamas užmiestyje ar ilgoms kelionėms – jis ekonomiškas, patogus ir talpus. Mieste gali būti kiek mažiau patogus dėl sąnaudų ir DPF jautrumo.
Ar šis modelis tinkamas šeimai?
Taip, Avensis universalas turi didelę bagažinę, o salone pakanka vietos net trims keleiviams gale. Tai praktiškas pasirinkimas šeimoms.