autozinios.lt
  • Pradžia
  • Apžvalgos
    ApžvalgosRODYTI DAUGIAU
    Lexus IS 250 atsiliepimai: problemos, kuro sąnaudos
    Lexus IS 250 atsiliepimai: problemos, kuro sąnaudos
    2025 17 spalio
    Lexus IS 200 atsiliepimai: problemos, kuro sąnaudos
    Lexus IS 200 atsiliepimai: problemos, kuro sąnaudos
    2025 17 spalio
    Citroën C4 Grand Picasso atsiliepimai: ligos, kuro sąnaudos
    Citroën C4 Grand Picasso atsiliepimai: ligos, kuro sąnaudos
    2025 15 spalio
    BMW F30 Apžvalga: Atsiliepimai, ligos, kuro sąnaudos
    BMW F30 apžvalga: atsiliepimai, ligos, kuro sąnaudos
    2025 15 spalio
    Audi A6 Techniniai duomenys: Varikliai, galia, sąnaudos
    Audi A6 Techniniai duomenys: Varikliai, galia, sąnaudos
    2025 14 spalio
  • Patarimai
    PatarimaiRODYTI DAUGIAU
    Tepalo filtras automobilyje
    Tepalo filtras automobilyje: kaip veikia ir kada jį keisti?
    2025 17 spalio
    Antikorozinis padengimas
    Antikorozinis padengimas: Atsiliepimai, kaina ir ką verta žinoti
    2025 14 spalio
    Audi A6 C6 Lemputės Keitimas
    Audi A6 C6 Lemputės Keitimas: Žingsniai, Patarimai ir Dažnos Klaidos
    2025 6 spalio
    Kaip užtikrinti sklandų krovinių gabenimą
    Kaip užtikrinti sklandų krovinių gabenimą: patarimai logistikos įmonėms
    2025 1 spalio
    Paskola ar lizingas automobiliui
    Paskola ar lizingas automobiliui: skirtumai, privalumai, skaičiai
    2025 30 rugsėjo
  • Auto paslaugos
    Auto paslaugosRODYTI DAUGIAU
    Automobilio dažymas Vilniuje
    Automobilio dažymas Vilniuje
    2025 17 spalio
    Automobilio stiklų keitimas Klaipėda
    Automobilio stiklų keitimas Klaipėda
    2025 17 spalio
    Automobilių dujų įrangos montavimas Vilnius
    Automobilių dujų įrangos montavimas Vilnius: ką reikia žinoti
    2025 15 spalio
    Avarinis automobilio atrakinimas Vilnius
    Avarinis automobilio atrakinimas Vilnius: kaina, paslaugos, ką žinoti prieš kviečiant meistrą
    2025 15 spalio
    Priekinio stiklo keitimas Vilnius
    Priekinio stiklo keitimas Vilnius
    2025 15 spalio
  • Diagnostikos kodai
    Diagnostikos kodaiRODYTI DAUGIAU
    U1000
    U1000 Klaidos Kodas: CAN-Bus Tinklo Komunikacijos Problema
    2024 22 spalio
    U0422
    Klaidos kodas U0422: ką reiškia ir kaip sutvarkyti?
    2024 22 spalio
    U0415
    U0415 Klaidos Kodas: Netinkamas Duomenų Gavimas iš Vairo Kampo Jutiklio Modulio
    2024 22 spalio
    U0402
    Klaidos kodas U0402: ką reiškia ir kaip sutvarkyti?
    2024 22 spalio
    U0401
    U0401 Klaidos Kodas: Netinkamas Duomenų Gavimas iš Variklio Valdymo Modulio (ECM/PCM)
    2024 22 spalio
  • Naujienos
P0075
Diagnostikos kodai

P0075 Klaidos Kodas: Įsiurbimo Veleno Padėties Valdymo Solenoido Grandinė (Bank 1)

generatorių remontas vilniuje
Auto paslaugos

Generatorių remontas Vilniuje: TOP 5 Geriausi servisai

Taršos mokestis pagal automobilį 2024 metais
Patarimai

Taršos mokestis pagal automobilį 2025 metais + Skaičiuoklė

P0805
Diagnostikos kodai

P0805 Klaidos Kodas: Sankabos Pedalo Padėties Jutiklio Gedimas

autozinios.lt
  • Pradžia
  • Apžvalgos
    ApžvalgosRODYTI DAUGIAU
    Lexus IS 250 atsiliepimai: problemos, kuro sąnaudos
    Lexus IS 250 atsiliepimai: problemos, kuro sąnaudos
    2025 17 spalio
    Lexus IS 200 atsiliepimai: problemos, kuro sąnaudos
    Lexus IS 200 atsiliepimai: problemos, kuro sąnaudos
    2025 17 spalio
    Citroën C4 Grand Picasso atsiliepimai: ligos, kuro sąnaudos
    Citroën C4 Grand Picasso atsiliepimai: ligos, kuro sąnaudos
    2025 15 spalio
    BMW F30 Apžvalga: Atsiliepimai, ligos, kuro sąnaudos
    BMW F30 apžvalga: atsiliepimai, ligos, kuro sąnaudos
    2025 15 spalio
    Audi A6 Techniniai duomenys: Varikliai, galia, sąnaudos
    Audi A6 Techniniai duomenys: Varikliai, galia, sąnaudos
    2025 14 spalio
  • Patarimai
    PatarimaiRODYTI DAUGIAU
    Tepalo filtras automobilyje
    Tepalo filtras automobilyje: kaip veikia ir kada jį keisti?
    2025 17 spalio
    Antikorozinis padengimas
    Antikorozinis padengimas: Atsiliepimai, kaina ir ką verta žinoti
    2025 14 spalio
    Audi A6 C6 Lemputės Keitimas
    Audi A6 C6 Lemputės Keitimas: Žingsniai, Patarimai ir Dažnos Klaidos
    2025 6 spalio
    Kaip užtikrinti sklandų krovinių gabenimą
    Kaip užtikrinti sklandų krovinių gabenimą: patarimai logistikos įmonėms
    2025 1 spalio
    Paskola ar lizingas automobiliui
    Paskola ar lizingas automobiliui: skirtumai, privalumai, skaičiai
    2025 30 rugsėjo
  • Auto paslaugos
    Auto paslaugosRODYTI DAUGIAU
    Automobilio dažymas Vilniuje
    Automobilio dažymas Vilniuje
    2025 17 spalio
    Automobilio stiklų keitimas Klaipėda
    Automobilio stiklų keitimas Klaipėda
    2025 17 spalio
    Automobilių dujų įrangos montavimas Vilnius
    Automobilių dujų įrangos montavimas Vilnius: ką reikia žinoti
    2025 15 spalio
    Avarinis automobilio atrakinimas Vilnius
    Avarinis automobilio atrakinimas Vilnius: kaina, paslaugos, ką žinoti prieš kviečiant meistrą
    2025 15 spalio
    Priekinio stiklo keitimas Vilnius
    Priekinio stiklo keitimas Vilnius
    2025 15 spalio
  • Diagnostikos kodai
    Diagnostikos kodaiRODYTI DAUGIAU
    U1000
    U1000 Klaidos Kodas: CAN-Bus Tinklo Komunikacijos Problema
    2024 22 spalio
    U0422
    Klaidos kodas U0422: ką reiškia ir kaip sutvarkyti?
    2024 22 spalio
    U0415
    U0415 Klaidos Kodas: Netinkamas Duomenų Gavimas iš Vairo Kampo Jutiklio Modulio
    2024 22 spalio
    U0402
    Klaidos kodas U0402: ką reiškia ir kaip sutvarkyti?
    2024 22 spalio
    U0401
    U0401 Klaidos Kodas: Netinkamas Duomenų Gavimas iš Variklio Valdymo Modulio (ECM/PCM)
    2024 22 spalio
  • Naujienos
Ieškoti
Follow US
autozinios.lt > Patarimai > Tepalo filtras automobilyje: kaip veikia ir kada jį keisti?
Patarimai

Tepalo filtras automobilyje: kaip veikia ir kada jį keisti?

Jonas Stulskis
PASKUTINĮ KARTĄ ATNAUJINTA: 2025 17 spalio 8:30
Parengė Jonas Stulskis 17 Min SKAITYMO
Tepalo filtras automobilyje
DALINTIS

Tepalo filtras – vienas iš tų automobilio komponentų, apie kuriuos dažnai prisimenama tik atėjus laikui keisti alyvą. Vis dėlto jo reikšmė variklio ilgaamžiškumui – milžiniška. Būtent tepalo filtras apsaugo variklį nuo mikroskopinių metalo dalelių, suodžių ir alyvos degradacijos likučių, kurie cirkuliuodami gali sukelti brangų susidėvėjimą.

Puslapyje skaitykite:
Kas yra tepalo filtras ir kodėl jis toks svarbus varikliuiKaip suprasti, kad tepalo filtras atliko savo darbąTepalo filtro veikimo principasAlyvos kelias variklyjeKas vyksta filtro vidujeKodėl yra svarbi filtro konstrukcija?Tepalo filtrų tipaiKuris tepalo filtro tipas tinkamiausias?Kada keisti tepalo filtrąTepalo filtro gamintojai ir kokybės skirtumaiKaip pasirinkti tinkamą tepalo filtrąKada verta pasikonsultuoti su specialistu?Dažniausios klaidos renkantis arba keičiant tepalo filtrąKodėl tepalo filtras – mažas, bet itin svarbus variklio „sargas“

Šiuolaikiniai varikliai dirba dideliais sūkiais ir slėgiais, todėl net ir nedidelis alyvos užterštumas gali lemti trinties padidėjimą, guolių ar paskirstymo mechanizmo pažeidimus. Todėl teisingai parinktas ir laiku pakeistas tepalo filtras – tiesioginė investicija į variklio sveikatą.

Kas yra tepalo filtras ir kodėl jis toks svarbus varikliui

Tepalo filtras – tai alyvos grandinės dalis, kurios užduotis yra sulaikyti visus teršalus, susidarančius variklio eksploatacijos metu. Alyva cirkuliuoja uždaroje sistemoje: siurblys ją paima iš karterio, siunčia per filtrą ir paskirsto po variklio elementus. Jeigu filtras nebūtų sumontuotas, visa ši alyva nešaliotų purvo ir metalo daleles tiesiai į guolius, cilindrus ir velenus.

Tepalo filtro veikimas remiasi paprastu, bet patikimu principu – alyva praeina per smulkiai gofruotą filtravimo elementą, paprastai gaminamą iš specialaus popieriaus, sintetinio pluošto arba mišinio. Šios medžiagos sulaiko daleles, didesnes nei 10–20 mikronų, tuo pačiu išlaikydamos pastovų alyvos srautą.

Be to, filtras turi ir sauginius vožtuvus:

  • Aplinkkelio (bypass) vožtuvas leidžia alyvai apeiti filtrą, kai šis užsikemša – kad variklis neliktų be tepimo.
  • Atbulinis vožtuvas neleidžia alyvai nutekėti atgal į karterį, kai variklis išjungtas. Tai itin svarbu šalto starto metu – alyva iškart pasiekia judančias dalis.

Kaip suprasti, kad tepalo filtras atliko savo darbą

Nors tepalo filtras nėra matomas vairuotojui, jo efektyvumą galima įvertinti per alyvos būklę ir variklio elgesį. Po kelių tūkstančių kilometrų alyva tamsėja – tai normalu, nes filtras surenka dalį nešvarumų. Tačiau jeigu alyva greitai juoduoja arba ant filtro paviršiaus matyti alyvos pratekėjimas, gali būti ženklas, kad filtras per senas arba nekokybiškas.

Kai filtras praranda pralaidumą, alyvos slėgio lemputė gali įsižiebti trumpam užvedus variklį. Tai signalas, kad laikas atlikti keitimą, nes variklis gali dirbti „pusiau sausai“.

Tepalo filtro veikimo principas

Norint suprasti, kodėl tepalo filtras toks svarbus, verta trumpai pažvelgti į tai, kaip alyva cirkuliuoja variklyje. Visa sistema sukurta taip, kad alyva nuolat tekėtų, pašalintų šilumą ir suteptų tūkstančius judančių paviršių. Jei šioje grandinėje filtras neatlieka savo darbo – teršalai grįžta į variklį ir veikia jį kaip švitrinis popierius.

Alyvos kelias variklyje

  1. Alyvos siurblys paima alyvą iš karterio.
  2. Ji patenka į tepalo filtrą, kur išvaloma nuo smulkių dalelių ir oksidacijos produktų.
  3. Iš filtro alyva keliauja į kanalus, kurie tiekia ją guoliams, stūmokliams, velenams bei paskirstymo mechanizmui.
  4. Po to ji sugrįžta į karterį ir ciklas kartojasi.

Šis procesas vyksta nuolat – kelis šimtus kartų per minutę, todėl filtrui tenka didžiulis darbinis krūvis.

Kas vyksta filtro viduje

Tepalo filtro vidus – tai ne tik paprastas korpusas. Jame yra keli komponentai, kurie užtikrina nuolatinį slėgį ir srautą:

  • Filtravimo elementas – popierinis, sintetinis arba mišrus gofruotas paviršius, kuris sulaiko mikrodaleles.
  • Atbulinis vožtuvas – uždaro alyvos kelią atgal, kai variklis išjungiamas, todėl užvedant ji iš karto pasiekia svarbiausius mazgus.
  • Aplinkkelio (bypass) vožtuvas – atsidaro, kai filtras užsikemša. Tokiu atveju alyva aplenkia filtrą, kad variklis nebūtų be tepimo, nors ir trumpam cirkuliuoja nefiltruota alyva.
  • Sandarinimo guma – apsaugo nuo nutekėjimų, užtikrina slėgį.

Kodėl yra svarbi filtro konstrukcija?

2025 m. gamintojai siūlo kelias konstrukcijų versijas: nuo tradicinių metalinių „spin-on“ filtrų iki kasetinių sistemų, kur keičiamas tik vidinis įdėklas. Kiekviena turi savų privalumų, tačiau pagrindinis tikslas išlieka tas pats – užtikrinti pastovų alyvos srautą ir švarą net ekstremaliomis sąlygomis.

Jei filtras pagamintas prastai (netikslus sandarinimas, silpnas vožtuvas ar plonas popierius), pasekmės gali būti itin brangios: alyvos pratekėjimai, slėgio praradimas ar net visiškas tepimo nutrūkimas.

Tepalo filtrų tipai

Nors visi tepalo filtrai atlieka tą pačią funkciją – sulaiko alyvoje esančias priemaišas, – jų konstrukcija ir priežiūros principai gali labai skirtis. Šiuolaikinėje rinkoje populiariausi trys tipai: sraigtiniai (spin-on), kasetiniai (insert) ir ekologiški / modernūs (ECO cartridge) filtrai.

Kad būtų lengviau suprasti skirtumus, žemiau pateikiama išsami lentelė, pritaikyta tiek kompiuteriams, tiek mobiliesiems įrenginiams.

Filtrų tipas Aprašymas Pagrindiniai privalumai Galimi trūkumai
Sraigtinis (Spin-on) Metalinis korpusas su integruotu filtravimo elementu ir vožtuvais. Keičiamas visas korpusas. Lengva keisti; tvirtas; plačiai naudojamas iki šiol daugelyje modelių. Didesnis atliekų kiekis; gali būti sunkiau pasiekiamas montavimui; sunkesnis svoris.
Kasetinis (Insert) Keičiamas tik filtravimo įdėklas, o korpusas lieka tas pats. Ekonomiškesnis; mažiau atliekų; paprastesnė konstrukcija; galima vizualiai įvertinti seną filtrą. Reikalauja tikslaus montavimo; gali nutekėti, jei tarpinė neteisingai uždėta.
ECO / Modernus kasetinis Naujos kartos plastikiniai arba biologiškai skaidūs įdėklai, pritaikyti naujiems varikliams. Mažina aplinkos taršą; dažnai turi pagerintą srautą ir mažesnį pasipriešinimą; pritaikyti mažesnėms alyvos klampoms. Didesnė kaina; kol kas ribotas prieinamumas kai kuriems modeliams.

Kuris tepalo filtro tipas tinkamiausias?

Renkantis, koks tepalo filtras geriausiai tiks jūsų automobiliui, svarbu įvertinti ne tik kainą, bet ir automobilio gamybos metus, variklio konstrukciją bei priežiūros patogumą. Kiekvienas tipas turi aiškią paskirtį ir savų niuansų, todėl universalios taisyklės nėra – geriausias variantas tas, kuris atitinka konkretaus variklio reikalavimus.

Dažniausiai vairuotojai pasirenka vieną iš trijų variantų:

  • Kasetiniai filtrai šiandien tapo dominuojantys. Jie pigesni eksploatuoti, paprastai keičiami ir sukelia mažiau atliekų. Būtent šis tipas plačiausiai paplitęs Europoje nuo 2015 m.
  • Sraigtiniai filtrai išlieka populiarūs tarp senesnių automobilių ir dyzelinių variklių. Jie pasižymi tvirta konstrukcija ir patikimumu, tačiau keitimas dažnai reikalauja daugiau vietos ir jėgos.
  • ECO filtrai – naujos kartos sprendimas. Šie filtrai pagaminti iš biologiškai skaidžių arba perdirbamų medžiagų ir užtikrina mažesnį alyvos srauto pasipriešinimą, todėl ypač tinka naujiems, ekonomiškiems varikliams.

Apibendrinant galima pasakyti, kad daugumai po 2020 m. pagamintų automobilių tinka kasetinis arba ECO tipo filtras, o senesniems, klasikinės konstrukcijos varikliams – sraigtinis variantas. Svarbiausia – visada vadovautis gamintojo nurodymais, o ne vien serviso patogumu.

Kada keisti tepalo filtrą

Nors daugelis vairuotojų žino, kad tepalo filtrą reikia keisti, ne visi supranta, kodėl tai būtina daryti reguliariai ir ką rizikuojama praleidus keitimo laiką. Alyvos filtras – tai tarsi variklio „plaučiai“: jis kasdien surenka šimtus miligramų mikrodalelių, kurios atsiranda dėl metalo trinties, degimo proceso ar alyvos oksidacijos. Laikui bėgant šios dalelės kaupiasi, filtras užsikemša, o alyvos srautas mažėja.

Kai filtras tampa mažiau pralaidus, alyvos siurblys priverstas dirbti didesniu slėgiu, todėl vožtuvai gali atsidaryti apeinant filtrą. Tokiu atveju variklyje cirkuliuoja nefiltruota alyva, kuri greitina detalių dėvėjimąsi ir gali tapti rimtų gedimų priežastimi.

Tepalo filtro keitimo intervalai priklauso nuo automobilio tipo, alyvos kokybės ir eksploatacijos sąlygų:

  • Vidutinis intervalas – kas 10 000–15 000 km arba kartą per metus, kartu su alyvos keitimu.
  • Trumpi atstumai, dažni užvedimai, miestas – filtrą keisti dažniau, net kas 8 000–10 000 km.
  • Dyzeliniai ir senesni benzininiai varikliai – filtrą rekomenduojama keisti kiekvieną kartą keičiant alyvą, net jei rida nedidelė.
  • Nauji varikliai su ilgo aptarnavimo intervalais (LongLife) – filtras gali tarnauti iki 20 000–25 000 km, bet tik jei naudojama aukštos kokybės alyva ir laikomasi gamintojo specifikacijos.

Verta atsiminti, kad alyvos keitimas be filtro keitimo – beprasmiškas. Naujai alyvai tekant per seną, prisotintą nešvarumų filtrą, ji akimirksniu užsiteršia. Todėl geriausia laikytis taisyklės – kiekvienas alyvos keitimas = naujas filtras.

Užsikimšęs filtras taip pat gali parodyti save netiesiogiai. Vairuotojai dažnai pastebi:

  • užsidegančią alyvos slėgio lemputę trumpam po užvedimo,
  • variklio garsėjimą, kai trūksta tepimo,
  • alyvos tamsėjimą per trumpą laiką po keitimo.

Jeigu pastebite šiuos simptomus – patikrinkite filtro būklę nelaukdami kito keitimo termino.

Tepalo filtro gamintojai ir kokybės skirtumai

Renkantis tepalo filtrą, dažnai kyla klausimas – ar verta mokėti daugiau už žinomą gamintoją, ar pakanka pigesnio analogo? Nors iš pirmo žvilgsnio visi filtrai atrodo panašiai, jų vidinė konstrukcija, medžiagų kokybė ir vožtuvų tikslumas gali skirtis kardinaliai. Tai tiesiogiai veikia alyvos slėgį, filtravimo efektyvumą ir variklio ilgaamžiškumą.

Kokybiški gamintojai naudoja karščiui atsparius sandariklius, stipresnius filtravimo popierius bei tikslesnius vožtuvus, kurie išlaiko optimalų alyvos srautą net esant aukštam slėgiui. Tuo tarpu pigesni, nežinomi filtrai gali prarasti sandarumą arba neatlaikyti temperatūrų svyravimų, ypač žiemos metu.

Toliau pateikta lentelė apibendrina populiariausius 2025 m. tepalo filtrų gamintojus ir jų pozicionavimą rinkoje.

Gamintojas Kilmės šalis Kokybės lygis Ypatumai
MANN-FILTER Vokietija Premium klasė Aukštos kokybės medžiagos, tiksli filtracija, dažnai naudojamas OE (originalus) montavimas.
Mahle / Knecht Vokietija / Austrija Premium klasė Puikus sandarumas, ilgaamžiškumas, dažnai rekomenduojamas Europos automobiliams.
Bosch Vokietija Aukštos klasės Platus asortimentas, patikimas vožtuvų veikimas, geras kainos ir kokybės santykis.
Filtron Lenkija (WIX grupė) Vidutinė klasė Patikimas pasirinkimas kasdieniam naudojimui, prieinama kaina, geras pralaidumas.
UFI Filters Italija Aukštos klasės Dažnai naudojamas Europos dyzeliniuose varikliuose, turi gamyklinius sertifikatus.
Purflux Prancūzija Vidutinė–aukšta klasė Originalūs filtrai daugeliui Renault, Peugeot, Citroën automobilių.
Champion Belgija Vidutinė klasė Tinkamas senesniems automobiliams, gera kaina, patikimas sandarinimas.

Kiekvienas iš šių gamintojų siūlo filtrus, atitinkančius gamintojo specifikacijas (OEM ar OE). Renkantis verta žinoti, kad originalūs filtrai dažnai gaminami būtent tų pačių įmonių, kurios tiekia analogus – pavyzdžiui, „MANN“, „Mahle“ ar „Bosch“. Todėl nebūtina visada pirkti originalo su automobilio logotipu – pakanka rinktis sertifikuotą gamintoją su teisingu filtro kodu.

Tuo tarpu labai pigūs, nežinomi prekių ženklai, nors išoriškai panašūs, dažnai neturi atbulinio vožtuvo arba naudoja prastesnės kokybės popierių. Toks filtras gali neatlaikyti slėgio, o pasekmės – mažėjantis alyvos slėgis, triukšmas ar net alyvos nutekėjimas iš korpuso.

Kaip pasirinkti tinkamą tepalo filtrą

Tepalo filtro pasirinkimas neturėtų būti spontaniškas ar paremta vien tik kaina. Kadangi tepalo filtras tiesiogiai veikia alyvos slėgį, filtravimo efektyvumą ir variklio apsaugą, tinkamas modelis turi būti parenkamas pagal tikslius variklio duomenis ir gamintojo rekomendacijas. Klaidos čia gali kainuoti brangiai — net ir naujas filtras, bet netinkamas konkrečiam modeliui, gali nesandarėti arba sumažinti alyvos cirkuliaciją.

Renkantis filtrą, verta atsižvelgti į kelis pagrindinius veiksnius:

  • Pagal variklio kodą ir automobilio modelį: visuomet pradėkite nuo gamintojo katalogo arba patikimo internetinio paieškos įrankio (pagal VIN ar modelį). Tai užtikrina, kad sriegis, sandarinimo žiedas ir filtravimo elementas sutaps idealiai.
  • Pagal alyvos tipą ir klampumą: kiekvienas filtras pritaikytas tam tikram alyvos slėgio diapazonui. Jei naudojate sintetinę alyvą, kuri išlieka skystesnė šaltyje, rinkitės filtrą su geru atbuliniu vožtuvu.
  • Pagal eksploatacijos sąlygas: važinėjant mieste, kur variklis dažnai šaltas, filtras dirba intensyviau, todėl verta rinktis aukštesnės kokybės produktą (pvz., „MANN“ ar „Mahle“).
  • Pagal pakeitimo dažnumą: jei alyvą keičiate dažnai (kas 8–10 tūkst. km), tiks vidutinės klasės filtras. Jei naudojate LongLife alyvą su ilgesniais intervalais, būtinai rinkitės „premium“ gamintoją su aukštu slėgio atsparumu.

Trumpai tariant, geriausias filtras – tas, kuris atitinka automobilio gamintojo specifikaciją. Ne visada būtina pirkti originalų, tačiau svarbu, kad filtras atitiktų bent jau tokią pačią kokybės klasę ir techninius parametrus.

Kada verta pasikonsultuoti su specialistu?

Kartais net ir turint filtro kodą, gali kilti abejonių, ar jis tikrai tinkamas — ypač jei variklis buvo keistas, importuotas ar pertvarkytas. Tokiais atvejais patikimiausia:

  • kreiptis į autoservisą arba alyvų tiekėją,
  • pasitikrinti pagal VIN numerį,
  • arba remtis gamintojo (pvz., Mahle, Bosch, Filtron) katalogais internete.

Specialistai gali įvertinti ne tik filtrą, bet ir alyvos suderinamumą su konkrečiu varikliu, o tai ypač svarbu moderniems varikliams su DPF ar GPF filtrais.

Dažniausios klaidos renkantis arba keičiant tepalo filtrą

Net ir patyrę vairuotojai ar meistrai kartais suklysta atlikdami iš pažiūros paprastą darbą – tepalo filtro keitimą. Dažniausiai klaidos kyla dėl skubėjimo, netikslių duomenų ar bandymų sutaupyti kelių eurų sąskaita. Deja, tokie sprendimai gali baigtis rimtais variklio gedimais arba alyvos nutekėjimais.

Prieš keisdami filtrą, visada įsitikinkite, kad jis tikrai tinka jūsų automobiliui ir kad montavimas atliekamas pagal gamintojo rekomendacijas.

Verta prisiminti dažniausiai pasitaikančias klaidas:

  • Netinkamas filtro modelis: filtro korpusas ar sriegis gali atrodyti tinkamas, tačiau netikslus sandarinimo diametras lemia alyvos nutekėjimą arba slėgio praradimą.
  • Nepakeista sandarinimo tarpinė: dauguma filtrų turi guminius žiedus, kuriuos būtina pakeisti naujais kiekvieno keitimo metu. Senas tarpinis žiedas praranda elastingumą ir gali nesandarėti.
  • Filtras neužpildomas alyva prieš montuojant: ypač svarbu sraigtiniams filtrams: pirmąsias sekundes po užvedimo variklis gali dirbti be tepimo, jei filtras tuščias.
  • Per stipriai užveržtas filtras: per didelis sukimo momentas deformuoja korpusą arba pažeidžia sandarinimo gumą. Filt­rą reikia priveržti tik ranka (iki kontakto + ¾ apsisukimo).
  • Neišvalytas filtro paviršius ir sėdimoji vieta: ant seno filtro gali likti sandarinimo guma – jei ant naujo filtro užsukamas papildomas tarpiklis, susidaro nesandarumas.
  • Nepakeistas filtras keičiant alyvą: nors kai kurie bando taupyti, tai dažniausiai atveda prie spartesnio alyvos užteršimo ir sutrumpinto variklio tarnavimo laiko.

Tinkamai atliktas tepalo filtro keitimas užtrunka vos kelias minutes, tačiau net mažiausia klaida gali sukelti alyvos pratekėjimą, slėgio kritimą ar tepimo trūkumą, o tai – tiesus kelias link variklio gedimo.

Jei nesate tikri dėl montavimo ar filtro parinkimo – geriau šį darbą patikėti servisui arba alyvų specialistui, ypač jei automobilis naujas ar su garantija.

Kodėl tepalo filtras – mažas, bet itin svarbus variklio „sargas“

Nors tepalo filtras kainuoja vos kelis eurus, jo įtaka variklio sveikatai – milžiniška. Šis nedidelis komponentas kasdien sulaiko mikrodaleles, kurios, cirkuliuodamos su alyva, galėtų padaryti šimtus mikroskopinių pažeidimų variklio viduje. Dėl to būtent nuo filtro kokybės ir keitimo reguliarumo priklauso, ar jūsų automobilio variklis tarnaus šimtus tūkstančių kilometrų be kapitalinio remonto.

Per ilgai nekeičiant filtro, alyva praranda savo savybes, o variklis pradeda dirbti didesniu pasipriešinimu. Tokiu atveju ne tik auga degalų sąnaudos, bet ir didėja šiluminis krūvis bei vidinė trintis. Laiku pakeistas tepalo filtras užtikrina pastovų alyvos slėgį, švaresnį variklį ir tylesnį jo darbą.

Jei rūpinatės automobilio ilgaamžiškumu, šis elementas neturėtų būti „taupymo vieta“. Geriau pasirinkti kokybišką filtrą, keisti jį kartu su alyva ir naudoti patikimų gamintojų produktus. Tokia smulki detalė dažnai lemia, ar jūsų variklis išliks patikimas ir ekonomiškas ilgus metus.

DALINTIS Šiuo Straipsniu
Facebook Twitter Email KOPIJUOTI NUORODĄ
Komentuoti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami video

Taip pat skaitykite

Patarimai

Antikorozinis padengimas: Atsiliepimai, kaina ir ką verta žinoti
Audi A6 C6 Lemputės Keitimas: Žingsniai, Patarimai ir Dažnos Klaidos
Kaip užtikrinti sklandų krovinių gabenimą: patarimai logistikos įmonėms
Paskola ar lizingas automobiliui: skirtumai, privalumai, skaičiai

Apžvalgos

Lexus IS 250 atsiliepimai: problemos, kuro sąnaudos
Lexus IS 200 atsiliepimai: problemos, kuro sąnaudos
Citroën C4 Grand Picasso atsiliepimai: ligos, kuro sąnaudos
BMW F30 apžvalga: atsiliepimai, ligos, kuro sąnaudos

Naujienos

Nutrenkiamų gyvūnų statistika Lietuvoje: auganti problema mūsų keliuose
„Via Lietuva“ prieš Velykas vairuotojams praneša dėl remontuojamų kelių ruožų: svarbiausia informacija ir alternatyvūs maršrutai
Elektromobiliams – 6000 prieigų, savivaldybėms – 36 mln. eurų
Analizė: Lietuva diktuoja tempą Baltijos elektromobilumo lenktynėse

Diagnostikos kodai

U1000 Klaidos Kodas: CAN-Bus Tinklo Komunikacijos Problema
Klaidos kodas U0422: ką reiškia ir kaip sutvarkyti?
U0415 Klaidos Kodas: Netinkamas Duomenų Gavimas iš Vairo Kampo Jutiklio Modulio
Klaidos kodas U0402: ką reiškia ir kaip sutvarkyti?

Gauk ataskaitai 20% nuolaidą IŠ KARTO!

Reklama

AutoZinios.lt

  • Pradžia
  • Apžvalgos
  • Patarimai
  • Auto paslaugos
  • Diagnostikos kodai
  • Naujienos
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
  • DMCA (Copyright) / Autorinių Teisių Politika
  • Kontaktai
  • Privatumo Politika
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?