Raudonas dyzelis, dar vadinamas ženklintu dyzelinu, yra specialiai pažymėtas kuras, skirtas naudoti tam tikrose transporto priemonėse ar įrenginiuose, pavyzdžiui, žemės ūkio technikoje, laivuose ar statybinėje įrangoje. Jis dažomas raudonai dėl lengvesnio identifikavimo ir yra apmokestinamas mažesniu akcizo mokesčiu. Naudoti šį kurą lengviesiems automobiliams dažniausiai draudžiama pagal įstatymus. Tačiau daugelis vairuotojų domisi, ar šis kuras gali pakenkti varikliui. Aptarkime, ar raudonas dyzelis kenkia automobiliui ir kokios pasekmės gali laukti jo naudojimo.
Kas yra raudonas dyzelis?
Raudonas dyzelis yra toks pat kuras kaip įprastas dyzelinas, tačiau į jį pridedama dažiklių ir žymenų (cheminių junginių), kurie padeda identifikuoti jo paskirtį ir naudotoją. Šis kuras dažniausiai naudojamas:
- Žemės ūkio technikoje.
- Laivuose.
- Statybinėje ir pramoninėje technikoje.
Kadangi šio kuro akcizas yra mažesnis, jo naudojimas lengviesiems automobiliams ar kitiems neleistiniems tikslams laikomas pažeidimu daugelyje šalių, įskaitant Lietuvą.
Ar raudonas dyzelis kenkia varikliui?
Techniniu požiūriu raudonas dyzelis nėra žalingas daugeliui dyzelinių variklių, nes jis yra beveik identiškas įprastam dyzelinui. Tačiau yra keli aspektai, kuriuos reikėtų apsvarstyti:
1. Degimo savybės
Raudonas dyzelis yra chemiškai panašus į įprastą dyzeliną, todėl jo degimo savybės yra tokios pačios. Jis tinkamas naudoti dyzeliniuose varikliuose ir neturėtų sukelti mechaninių problemų.
2. Prastesnė kokybė
Kai kuriose šalyse raudonas dyzelis gali būti prastesnės kokybės, nes jis skirtas ne lengviesiems automobiliams, o technikai, kuri nėra tokia jautri kuro kokybei. Žemesnė kokybė gali lemti:
- Greitesnį kuro sistemos užteršimą.
- Didesnį suodžių kiekį degimo metu.
- Didesnes kuro sąnaudas.
3. Dažiklių ir žymenų poveikis
Raudonas dažiklis ir cheminiai žymenys nekenkia varikliui ar kuro sistemai, nes jų koncentracija yra labai maža. Tačiau, jei automobilis naudojamas labai ilgą laiką su raudonu dyzelinu, gali atsirasti kuro sistemos ir filtro užsikimšimo požymių.
4. Variklio technologijos jautrumas
Šiuolaikiniai dyzeliniai varikliai, ypač tie, kurie turi sudėtingas sistemas, tokias kaip DPF filtras ar aukšto slėgio purkštukai, yra jautresni kuro kokybei. Naudojant žemesnės kokybės raudoną dyzeliną, šios sistemos gali sugesti arba veikti neefektyviai.
Teisiniai aspektai ir pasekmės
Raudono dyzelino naudojimas lengviesiems automobiliams ar kitiems neleistiniems tikslams yra neteisėtas daugelyje šalių, įskaitant Lietuvą. Naudojant šį kurą automobiliui, galite susidurti su šiomis pasekmėmis:
1. Baudos
Naudojant raudoną dyzeliną, galite gauti didelę baudą, nes tai laikoma bandymu išvengti mokesčių. Kontrolės tarnybos gali lengvai aptikti raudono dyzelino likučius automobilio kuro sistemoje.
2. Kuro sistemos patikrinimas
Jei automobilio kuro sistema yra tikrinama ir aptinkamas raudono dyzelino pėdsakas, baudos gali būti skiriamos net jei raudonas dyzelis nebuvo naudojamas tiesiogiai.
Kaip sumažinti riziką, jei raudonas dyzelis jau buvo naudojamas?
Jei raudonas dyzelis jau buvo panaudotas ir norite išvengti pasekmių:
- Išvalykite kuro sistemą: Nuvalykite kuro baką ir pakeiskite filtrus, kad pašalintumėte dažiklių likučius.
- Naudokite įprastą dyzeliną: Papildykite baką kokybišku kuru, kad praskiestumėte raudono dyzelino likučius.
- Patikrinkite kuro sistemą: Jei kyla abejonių dėl kuro kokybės poveikio, kreipkitės į autoservisą dėl diagnostikos.
Išvada
Raudonas dyzelis techniškai nėra kenksmingas daugeliui dyzelinių variklių ir trumpalaikis jo naudojimas tikriausiai nesukels rimtų problemų. Tačiau jo žemesnė kokybė ir galimas poveikis šiuolaikinėms kuro sistemoms gali sukelti ilgalaikių problemų. Be to, naudojimas lengviesiems automobiliams yra neteisėtas, todėl galite susidurti su baudomis ar kitais teisiniais padariniais. Geriausia vengti raudono dyzelino naudojimo automobiliuose ir rinktis kokybišką, legaliai parduodamą kurą.
Nori pasakyti kad šiuolaikinių traktorių, fūrų ir statybinės technikos kainuojančios ir po lemą kuro sistema prastesnė už lengvūjų auto. Tušti pezalai tik dėl mokesčių …