Opel Insignia – tai automobilis, kuris ilgus metus buvo vienas populiariausių vidutinės klasės sedanų ir universalių modelių Europoje. Įsivaizduokite save už vairo: elegantiškas dizainas, erdvus salonas, tylus važiavimas greitkelyje – tai pojūtis, kurį vairuotojai dažnai lygina su aukštesnės klasės automobiliais.
Bet kokia yra tikroji Insignia vairavimo patirtis? Ar ji patikima, ekonomiška ir tinkama ilgiems atstumams? Kokias problemas dažniausiai mini vairuotojai ir kokios yra realios kuro sąnaudos?
Šioje apžvalgoje aptarsime Opel Insignia privalumus ir trūkumus, variklių pasirinkimą, eksploatacijos niuansus bei pateiksime tikrus vairuotojų atsiliepimus.
Dizainas ir komfortas
Opel Insignia nuo pat pirmos kartos (2008 m.) buvo kuriama kaip rimtas konkurentas vidutinės klasės sedanams ir universalams. Gamintojas siekė sujungti eleganciją su praktiškumu, ir tai atsispindi tiek išorėje, tiek viduje.
Išorės dizainas – solidus, grakštus, su sportiškomis linijomis. Ypač universalas („Sports Tourer“) sulaukė vairuotojų pagyrų už talpią bagažinę ir dinamišką išvaizdą.
Viduje Opel Insignia nustebina erdvumu:
- priekyje vairuotojui ir keleiviui siūlomas komfortas, prilygstantis aukštesnės klasės automobiliams;
- gale pakanka vietos net aukštesniems keleiviams;
- bagažinė – viena talpiausių segmente, ypač universalo kėbulo versijoje.
Sėdynės su ergonominiais sertifikatais vertinamos kaip vienos patogiausių klasėje. Jos tinkamos ilgiems atstumams – vairuotojai dažnai mini, kad po 500 km kelionės nejaučia nuovargio.
Garso izoliacija Opel Insignia taip pat stiprioji pusė – net važiuojant greitkeliu automobilio viduje išlieka ramu, kas suteikia komfortą ilgesnėse kelionėse.

Opel Insignia variklių palyginimas
Dažniausios Opel Insignia ligos
Dyzelinių versijų savininkai dažniausiai mini EGR vožtuvą ir DPF filtrą. Įsivaizduokite, važiuojate tik mieste, trumpais atstumais – filtras greitai prisikemša, užsidega lemputė, o automobilis praranda jėgą. Taip pat yra istorijų apie grandinės įtempiklį: pradeda girdėtis nemalonus „žvangėjimas“, kuris signalizuoja, kad laikas tvarkyti.
Benzininiai varikliai turi kitą bėdą – jie mėgsta „pasiurbti“ daugiau alyvos nei tikėtasi. Ypač tai pasakytina apie 1.4 ir 1.6 Turbo. Be to, neretai tenka keisti uždegimo rites ar žvakes – jei automobilis pradeda trūkčioti ar užgesta sankryžoje, kaltininkai dažnai būna jie.
Automatinė pavarų dėžė (AF40/AF50) irgi reikalauja priežiūros – jei laiku nekeisite alyvos, ji atsilygins smūgiuojančiais perjungimais. Mechaninė dėžė patikimesnė, bet ir čia pasitaiko sankabos ar smagračio gedimų didesnės ridos automobiliuose.
Ir dar viena smulkmena – elektronika. Kartais stringa multimedijos ekranas, kartais atsisako centrinis užraktas ar pradeda „gyventi savo gyvenimą“ langų keltuvai. Maži dalykai, bet jie erzina, ypač kai Insignia kasdien naudojama kaip šeimos automobilis.
Privalumai ir trūkumai
Privalumai
- Erdvus ir komfortiškas salonas, patogios sėdynės ilgoms kelionėms
- Talpi bagažinė, ypač universalo (Sports Tourer) versijoje
- Plačios variklių pasirinkimo galimybės – nuo ekonomiškų iki sportiškų
- Gera garso izoliacija, tylus važiavimas greitkelyje
- Solidus dizainas, tinkantis tiek šeimai, tiek verslo klasės įvaizdžiui
Trūkumai
- Dyzeliniuose varikliuose dažnos EGR ir grandinės problemos
- Benzininių 2.0 Turbo sąnaudos mieste siekia iki 11 l/100 km
- Serviso ir dalių kainos aukštesnės nei kai kurių konkurentų
- Automatinės pavarų dėžės jautrios netvarkingai priežiūrai
- Didelė masė – ne toks manevringas mieste kaip mažesni sedanai
Vairuotojų atsiliepimai
„Važinėju su Opel Insignia jau penktus metus – komfortas aukščiausio lygio, sėdynės labai patogios, net ir po 600 km kelionės nesijaučia nuovargio.“
– Tomas, Vilnius
„Pasirinkau 2.0 CDTI, nes norėjau ekonomiško ir patikimo varianto. Vidutinės sąnaudos ~6 l/100 km, važiuoja tyliai ir stabiliai, tik reikia laiku keisti grandinę.“
– Dainius, Kaunas
„Insignia universalo bagažinė tikrai didelė, šeimai su vaikais – pats tas. Mieste gal ir kiek gremėzdiškas, bet trasoje labai malonu važiuoti.“
– Mantas, Klaipėda
„Turėjau galimybę išbandyti OPC versiją – tai jau visai kitas automobilis. Galia įspūdinga, bet sąnaudos virš 12 litrų. Smagumui – super, ekonomijai – ne.“
– Andrius, Šiauliai
„1.6 Turbo benzinas man pasirodė optimalus variantas. Dinamika pakankama, sąnaudos vidutinės. Svarbiausia, kad automobilis atrodo solidžiai, net palyginus su premium markėmis.“
– Kęstutis, Panevėžys
Apibendrinimas
Opel Insignia – tai automobilis, kuris sujungia vokišką patikimumą, komfortą ir solidų dizainą. Erdvi salonas, sertifikuotos patogios sėdynės ir talpi bagažinė daro jį puikiu pasirinkimu tiek šeimai, tiek verslo klasės vairuotojui.
Platus variklių pasirinkimas leidžia rasti tinkamą variantą kiekvienam – nuo ekonomiškų 1.6 CDTI iki sportiško OPC 2.8 V6. Tiesa, dyzelinėse versijose pasitaiko tipinių problemų su EGR ar grandine, o galingesni benzininiai varikliai nėra patys taupiausi. Visgi tvarkingai prižiūrima Insignia gali tarnauti ilgus metus ir suteikti malonų vairavimo pojūtį.
Tai automobilis, kuris siūlo daugiau, nei kainuoja – solidi išvaizda, komfortas ir ekonomiškumas daro jį patraukliu pasirinkimu naudotų automobilių rinkoje.
Dažniausiai užduodami klausimai (DUK)
Ar Opel Insignia patikimas automobilis?
Insignia laikoma patikima, ypač benzininės versijos. Dažniausiai pasitaikančios problemos – dyzelinių variklių EGR vožtuvas, grandinės įtempikliai bei elektronikos smulkmenos. Tvarkingai prižiūrimas modelis tarnauja ilgai.
Kuris variklis geriausias?
Kasdieniam naudojimui rekomenduojamas 1.6 CDTI arba 2.0 CDTI dėl gero balanso tarp galios ir sąnaudų. Jei reikia dinamikos – 2.0 Turbo benzinas, o sporto entuziastams – OPC 2.8 V6.
Kokios realios kuro sąnaudos?
Dyzeliniai 2.0 CDTI vidutiniškai sunaudoja 5–6,5 l/100 km. Benzininiai 1.6 Turbo dažniausiai telpa į 7–8 l/100 km, o 2.0 Turbo mieste gali siekti iki 11 l/100 km. OPC 2.8 V6 sunaudoja 12–14 l/100 km.
Ar Opel Insignia tinka ilgiems atstumams?
Taip, dėl erdvaus salono, patogių sertifikuotų sėdynių ir geros garso izoliacijos Insignia yra labai tinkama ilgiems maršrutams. Universalo versija dar labiau pritaikyta šeimos kelionėms.
Ar verta pirkti naudotą Opel Insignia?
Verta, jei randamas tvarkingas egzempliorius su patikrinta istorija. Rekomenduojama atkreipti dėmesį į dyzelinių variklių grandinės būklę, EGR vožtuvą ir automatinės pavarų dėžės darbą.