Įsivaizduokite save už Opel Insignia vairo – modernus, solidus automobilis, dažnai pasirenkamas kaip patikimas kelionių partneris tiek mieste, tiek užmiestyje. Po kapotu – 2.0 CDTI 118 kW (160 AG) dyzelinis variklis, kuris garsėja geru sukimo momentu ir ekonomiškumu ilgesnėse kelionėse.
Bet ar šis variklis tikrai toks patikimas, kaip skelbia gamintojas? Ką apie jį sako realūs vairuotojai? Kokios yra tipinės ligos, o kokie – didžiausi pliusai? Panagrinėkime išsamiai.

Kuro sąnaudos – Opel Insignia 2.0 CDTI 118 kW
Gamintojas deklaruoja gana kuklias sąnaudas, tačiau vairuotojai dalijasi realiais skaičiais, kurie priklauso nuo sąlygų ir vairavimo stiliaus.
Pliusai ir Minusai – Opel Insignia 2.0 CDTI 118 kW
Pliusai
- Geras sukimo momentas (350 Nm) – patogu lenkiant ar važiuojant su kroviniu
- Ekonomiškas užmiestyje (5–6 l/100 km)
- Tinkamas ilgiems atstumams, komfortiškas magistralėje
- Patikimesnis už senesnį 1.9 CDTI, mažiau pasitaikančių smulkių gedimų
- Gerai izoliuotas salonas, malonesnis vairavimo pojūtis
Minusai
- Mieste sąnaudos gali pakilti iki 9 l/100 km
- Dažnos ligos – EGR vožtuvas, DPF filtro užsikimšimas
- Turbinos gedimai galimi neprižiūrint alyvos kokybės
- Automatinės pavarų dėžės versija reikalauja brangesnės priežiūros
- Didelė automobilio masė – ne toks manevringas mieste
Patikimumas ir tipinės ligos – Opel Insignia 2.0 CDTI 118 kW
Šis variklis (A20DTH) laikomas patobulinta ankstesniojo 1.9 CDTI versija. Jis tikrai gali nuvažiuoti didelius atstumus, bet, kaip ir daugelis dyzelių, turi savo „silpnąsias vietas“.
Dažniausiai pasitaikančios ligos:
- EGR vožtuvas – vienas iš dažniausių gedimų; užsiteršęs gali sukelti traukos praradimą ir padidintas sąnaudas.
- DPF filtras – trumpais atstumais važinėjant mieste, filtras neužsidegina ir užsikemša. Tai viena pagrindinių miesto režimo problemų.
- Turbokompresorius – jautrus alyvos kokybei ir tepimo sistemai; apleistas variklis gali sugadinti turbiną.
- Grandinės įtempiklis – nors variklis grandininis, bet pasitaiko įtempiklio nusidėvėjimo atvejų, ypač jei alyva keičiama retai.
- Elektronikos gedimai – rečiau, bet savininkai mini jutiklių (pvz., oro srauto matuoklio) gedimus.

Vairuotojų atsiliepimai – Opel Insignia 2.0 CDTI 118 kW
Vyrai, vairuojantys Opel Insignia su šiuo varikliu, dalijasi labai įvairia patirtimi – nuo malonaus ekonomiškumo iki neišvengiamų dyzelio „ligų“.
„Insignia su 2.0 CDTI naudoju darbo reikalams – kasdien nuvažiuoju po 150 km. Užmiestyje sąnaudos apie 5,5 l, esu patenkintas. Bet teko tvarkyti EGR – klasikinė bėda.“ – Darius, 41 m.
„Važiuoju jau 4 metus. Automobilis komfortiškas, ilgos kelionės nepavargina. Mieste sąnaudos siekia apie 8 litrus, bet už magistralėje gaunamą komfortą – verta.“ – Gintaras, 46 m.
„Pas mane automatinė dėžė – sąnaudos šiek tiek didesnės, bet labai patogu važiuoti. Iš minusų – užsikimšo DPF, teko valyti. Dabar problemų nebeturiu.“ – Rimantas, 39 m.
„Turiu 2011 metų Insignia. Rida jau 290 tūkst. km. Be įprastos priežiūros teko keisti turbinos aktuatorių. Variklis šiaip traukia puikiai, užmiestyje ekonomiškas.“ – Mindaugas, 44 m.
Dažniausiai užduodami klausimai (DUK)
Ar Opel Insignia 2.0 CDTI 118 kW patikimas variklis?
Taip, tačiau būtina reguliari priežiūra – ypač alyvos keitimas kas 10–15 tūkst. km. Tinkamai prižiūrėtas šis variklis gali nuvažiuoti daugiau nei 300 tūkst. km.
Kokios realios kuro sąnaudos?
Mieste apie 7,5–9,0 l/100 km, užmiestyje 5,0–6,0 l/100 km, mišriu režimu ~6,3 l/100 km. Automatinė pavarų dėžė sąnaudas pakelia ~0,5 l.
Kokios dažniausios ligos?
EGR vožtuvo gedimai, DPF filtro užsikimšimas, turbinos problemos ir kartais grandinės įtempiklio nusidėvėjimas. Tai tipiniai šio variklio silpni taškai.
Ar šis variklis tinkamas ilgiems atstumams?
Taip, jis geriausiai atsiskleidžia užmiestyje – ekonomiškas, komfortiškas ir turintis pakankamai galios kelionėms magistralėmis.
Ar verta bijoti DPF filtro?
Ne, jei važinėjate ilgesniais atstumais. Tačiau važiuojant vien mieste trumpais maršrutais, DPF gali greitai užsikimšti ir prireiks valymo ar pakeitimo.