Įsivaizduokite save už vairo – Opel Vectra ar Signum, po kapotu turintį 1.9 CDTI 110 kW (150 AG) dyzelinį variklį. Paspaudžiate akseleratorių ir automobilis sklandžiai, be didelių pastangų, pradeda rinkti greitį. Šis variklis ilgą laiką buvo vienas populiariausių Opel dyzelių, montuotas ne tik į Vectra, Signum ar Zafira, bet ir į kai kuriuos Fiat modelius.
Bet ar jis tikrai toks patikimas, kaip daug kas sako? Kokios kuro sąnaudos realybėje? O gal yra tipinių ligų, apie kurias būtina žinoti dar prieš įsigyjant? Šiame straipsnyje apžvelgsime viską – nuo techninių duomenų iki vairuotojų atsiliepimų ir galimų trūkumų.
Techninės charakteristikos
Kuro sąnaudos realybėje
Gamintojas nurodo, kad šio variklio vidutinės sąnaudos yra apie 5,9 l/100 km mišriu režimu. Tačiau reali praktika rodo kiek kitokius skaičius, kurie priklauso nuo važiavimo stiliaus, miesto dydžio ir kelio sąlygų.

Opel 1.9 CDTI 110 kW pliusai ir minusai
Pliusai
- Geras sukimo momentas – stipri trauka užmiestyje ir lenkiant
- Ekonomiškas užmiestyje (~4,5–6 l/100 km)
- Platus dalių pasirinkimas ir prieinami servisai
- Paprastesnė konstrukcija nei naujesnių dyzelių – mažiau elektronikų gedimų
- Tinka ilgesnėms kelionėms, patikimas magistralėse
Minusai
- Mieste sąnaudos dažnai viršija 8–9 l/100 km
- Tipinės problemos – EGR vožtuvas, turbina, sklendės
- Žiemą ilgiau šyla, ne toks komfortiškas šaltame klimate
- Vidutinė garso izoliacija – variklis girdisi salone
- Netinkamai prižiūrėtas gali brangiai kainuoti remontais
Patikimumas ir tipinės ligos – Opel 1.9 CDTI 110 kW
Opel 1.9 CDTI 110 kW (Z19DTH) neretai vadinamas vienu patikimesnių markės dyzelinių variklių. Tačiau kaip ir dauguma dyzelių, jis turi savo „ligų“. Tinkamai prižiūrimas gali tarnauti ilgai ir be didelių problemų, tačiau apleista priežiūra greitai parodo silpnąsias vietas.
Dažniausiai pasitaikančios ligos:
- EGR vožtuvas – linkęs užsiteršti, dėl to atsiranda galios praradimai, padidėja sąnaudos.
- Turbina – jautri alyvos kokybei; neprižiūrint gali sugesti dėl tepimo problemų.
- Įsiurbimo kolektoriaus sklendės – plastikinės sklendės gali lūžti, sukelti brangų remontą.
- Purkštukai – jautrūs nekokybiškam dyzelinui, todėl dažna problema prastesnėse rinkose.
- Ilgas šilimas žiemą – variklis šyla lėtai, salonas ilgiau išlieka šaltas.
- DPF filtras (jeigu yra) – trumpuose mieste važiuojant nepasiekia optimalaus išsivalymo.

Vairuotojų atsiliepimai – Opel 1.9 CDTI 110 kW
„Važinėju su Opel Vectra C jau trečius metus. Užmiestyje kuro sąnaudos labai džiugina – prie 100 km/h telpu į 5 litrus. Mieste, aišku, daugiau, bet už tokį dinamišką variklį tikrai verta.“ – Tomas, 38 m.
„Turiu Opel Signum su šiuo varikliu. Trauka superinė, ypač lenkiant. Bet teko keisti EGR vožtuvą – klasikinė šio motoro liga. Vis tiek esu patenkintas, nes važiuoja stabiliai.“ – Marius, 42 m.
„Opel Zafira su 1.9 CDTI – mano šeimos darbinis arkliukas. Į keliones važiuojame be baimės, nes variklis tikrai patikimas. Svarbiausia – laiku keisti alyvą ir filtrus, kitaip bėdų neišvengsi.“ – Andrius, 36 m.
„Mano Vectra 1.9 150 AG turi jau 320 tūkst. km. Žinoma, buvo keitimų: turbina, sklendės. Bet variklis vis dar gyvas, traukia gerai ir, palyginti su kitais dyzeliais, remontai nėra tragiški.“ – Dainius, 45 m.
Dažniausiai užduodami klausimai (DUK)
Ar Opel 1.9 CDTI 110 kW variklis patikimas?
Taip, jei tinkamai prižiūrimas. Laiku keičiant alyvą, filtrus ir naudojant kokybišką kurą, variklis gali tarnauti daugiau nei 300 tūkst. km.
Kokios realios kuro sąnaudos?
Mieste – apie 7–10 l/100 km, užmiestyje – 4,5–6 l/100 km, mišriu režimu ~5,9 l/100 km. Sąnaudos labai priklauso nuo vairavimo stiliaus.
Kokios dažniausios variklio ligos?
Tipinės bėdos – EGR vožtuvas, turbina, įsiurbimo sklendės ir purkštukai. Visi šie mazgai reikalauja periodinės priežiūros.
Ar šis variklis tinkamas ilgiems atstumams?
Taip, užmiestyje jis atsiskleidžia geriausiai – ekonomiškas, patikimas ir patogus važiuoti magistrale.
Ar verta bijoti DPF filtro?
Ne, jei dažnai važiuojama užmiestyje. Tačiau važinėjant vien mieste trumpais atstumais, DPF gali užsikimšti ir reikalauti išvalymo.