Mitsubishi Outlander yra vienas populiariausių šeimyninių SUV tiek Lietuvoje, tiek visoje Europoje. Jis vertinamas už erdvų saloną, patogią sėdėseną, patikimą keturių varančiųjų ratų sistemą ir galimybę pasirinkti iš kelių skirtingų jėgos agregatų – nuo dyzelinių iki benzinių bei hibridinių versijų.
Šis modelis ypač mėgstamas tų, kurie ieško universalaus automobilio – vienodai tinkamo tiek kasdieniams miesto maršrutams, tiek ilgesnėms kelionėms su šeima ar net kelionėms į gamtą. Outlander pasižymi patikimumu, tačiau turi ir keletą tipinių bėdų, apie kurias vairuotojai dažnai diskutuoja.
Dažniausiai užduodami klausimai apie šį modelį yra šie: kokios yra realios kuro sąnaudos, kokios „ligos“ dažniausiai pasitaiko, bei ar verta rinktis hibridinę (PHEV) versiją. Taip pat daugeliui aktualu, kurią variklio versiją pasirinkti pagal jų važiavimo įpročius.
Trumpa apžvalga ir modelių kartos

Mitsubishi Outlander istorija prasidėjo 2001 metais, kai rinkai buvo pristatyta pirmoji karta. Automobilis greitai užsitarnavo patikimo šeimos SUV vardą, o kiekviena nauja karta vis labiau orientavosi į komfortą, saugumą ir efektyvumą.
I karta (2001–2006)
Pirmieji Outlander modeliai buvo kompaktiškesni, labiau panašūs į padidintą universalą nei tikrą SUV. Jie turėjo paprastus benzininius variklius (2.0 ir 2.4), patikimą konstrukciją, tačiau interjeras buvo gana asketiškas. Patraukė vairuotojus, ieškančius nebrangaus, praktiško ir patikimo automobilio.
II karta (2006–2012)
Ši karta tapo didesnė ir solidesnė, atsirado daugiau komforto įrangos, trečia sėdynių eilė (kai kuriuose modeliuose), taip pat buvo siūlomi tiek benzininiai, tiek dyzeliniai varikliai. Tai buvo vienas populiariausių šeimyninių SUV savo laikmečiu. Dažniausiai minėtos problemos – dyzelinių 2.2 DID variklių EGR ir turbinos bėdos.
III karta (2012–2021)
Trečioji karta atnešė ne tik modernesnį dizainą, bet ir garsiausią Outlander versiją – PHEV hibridą (plug-in). Tai tapo vienu pirmųjų įkraunamų hibridinių SUV Europoje, kuris iki šiol išlieka populiarus dėl mažų sąnaudų mieste. Benzininiai varikliai (2.0 ir 2.4) buvo patikimi, tačiau CVT pavarų dėžė reikalavo dėmesio. Dyzeliai vis dar turėjo tipinių DPF/EGR problemų.
IV karta (2021–dabar)
Naujausia Outlander karta iš esmės pasikeitė – tapo modernesnė, erdvesnė ir su aiškiu akcentu į elektrifikaciją. PHEV versija gavo galingesnę bateriją, leidžiančią įveikti apie 50–60 km tik elektra. Interjeras pasikeitė kardinaliai – dabar jis artimesnis premium klasei. Vairuotojai giria komfortą ir įrangą, bet dar trūksta ilgesnės patikimumo statistikos.
Varikliai ir techninės specifikacijos

Mitsubishi Outlander per skirtingas kartas siūlė tiek benzininius, tiek dyzelinius variklius, o nuo trečios kartos tapo vienu iš pirmųjų įkraunamų hibridinių SUV Europoje. Vairuotojai gali rinktis pagal poreikį: benzinas labiau tinka miestui, dyzelis – ilgiems atstumams, o PHEV – tiems, kurie nori sumažinti kuro sąnaudas kasdienėje eksploatacijoje.
2.0 Benzinas (MIVEC)
Galia: 150 AG
0–100 km/h: 11,5 s
2.4 Benzinas (MIVEC)
Galia: 170 AG
0–100 km/h: 10,5 s
3.0 V6 Benzinas
Galia: 220 AG
0–100 km/h: 8,5 s
2.2 DID Dyzelis
Galia: 150–177 AG
0–100 km/h: 10,2 s
2.4 PHEV (Plug-in Hybrid)
Galia: 224–236 AG
0–100 km/h: 10,5 s
Kaip matyti, dyzelis 2.2 DID yra tinkamas daug keliaujantiems užmiestyje, tačiau jis reikalauja kruopščios priežiūros (EGR, DPF). Benzininiai 2.0 ir 2.4 MIVEC patikimesni kasdienai, bet nėra patys taupiausi. PHEV yra populiariausias pasirinkimas mieste, ypač jei turite galimybę krauti bateriją reguliariai – taip galima sumažinti išlaidas iki minimumo.
Kuro sąnaudos realiame gyvenime
Nors Mitsubishi Outlander gamintojas deklaruoja gana patrauklius kuro sąnaudų rodiklius, reali vairuotojų patirtis rodo kiek kitokius skaičius. Tai ypač aktualu skirtingų variklių ir transmisijų kombinacijoms, nes skirtumai tarp benzino, dyzelio ir PHEV yra reikšmingi.
Mieste
- 2.0 benzinas dažniausiai naudoja apie 10–11 l/100 km, nors gamintojas nurodo mažiau.
- 2.4 benzinas gali siekti 11–12 l/100 km, priklausomai nuo važiavimo stiliaus.
- 2.2 dyzelis čia ekonomiškesnis – vidutiniškai 8–9 l/100 km.
- PHEV hibridas mieste gali važiuoti tik elektra apie 40–50 km, todėl daugeliui vairuotojų sąnaudos realiai būna apie 2–3 l, jei baterija kraunama reguliariai.
Užmiestyje ir greitkelyje
- 2.0 benzininis variklis užmiestyje telpa į 7–8 l/100 km.
- 2.4 benzinas sunaudoja apie 8–9 l/100 km.
- 2.2 dyzelis yra pats taupiausias – važiuojant ramiai galima pasiekti 6 l, o kartais net mažiau.
- PHEV užmiestyje, kai baterija išsikrovusi, sunaudoja apie 6–7 l/100 km.
Hibridinės versijos (PHEV)
Outlander PHEV yra vienas populiariausių įkraunamų hibridinių SUV Europoje. Jo ekonomiškumas labai priklauso nuo to, kaip dažnai kraunama baterija. Jei įkraunate kasdien – galima pasiekti vos 2 l/100 km vidurkį. Jei važiuojate daugiausia ilgus atstumus be įkrovimo – sąnaudos bus panašios į paprasto benzininio 2.4 variklio.
Dažniausios „ligos“ ir problemos
Mitsubishi Outlander laikomas gana patikimu SUV, tačiau priklausomai nuo kartos ir variklio yra keli dažniausiai pasitaikantys gedimai. Kad būtų paprasčiau, juos sudėjau į lentelę.
Sritis | Dažniausios problemos |
---|---|
Varikliai |
2.0 ir 2.4 benzininiai MIVEC patikimi, bet gana „alkani“ mieste. 2.2 DID dyzeliai linkę į EGR vožtuvo ir DPF filtro užsikimšimus. 3.0 V6 patvarus, bet brangus išlaikyti ir daug sunaudoja kuro. PHEV – ilgoje perspektyvoje gali silpti baterija, ypač jei retai kraunama. |
Pavarų dėžė |
CVT transmisijos reikalauja reguliarios alyvos keitimo – kitaip gali pradėti trūkčioti. Mechaninės dėžės patikimos, bet sankaba dėvisi greičiau važinėjant mieste. Automatinės (su dyzeliais) kartais linkusios į smūgius perjungiant. |
Elektronika |
Multimedijos sistemos gali strigti, reikia atnaujinimų. PHEV versijose – kartais problemos su akumuliatoriaus valdymo sistema. Jutikliai (parkavimo, aklosios zonos) jautrūs drėgmei ir purvui. |
Važiuoklė ir kėbulas |
Patogi, bet gana minkšta pakaba – greičiau dėvisi šarnyrai ir stabilizatoriaus traukės. Stabdžių diskai ir kaladėlės vidutiniškai ilgaamžės, dažniau keičiamos važinėjant mieste. Senesnės kartos (I–II) turėjo silpnesnę antikorozinę apsaugą, dažniausiai rūdija arkos ir slenksčiai. |
Ši lentelė rodo, kad Outlander neturi kritinių konstrukcinių trūkumų, tačiau svarbu laiku prižiūrėti transmisiją ir atidžiai žiūrėti į dyzelinių versijų išmetimo sistemas.
Kurią versiją rinktis?

Mitsubishi Outlander siūlo nemažai variklių ir kelių tipų transmisijas, todėl tinkamiausia versija labai priklauso nuo to, kaip planuojate naudoti automobilį.
Miestui
Kasdien važinėjant trumpus atstumus, geriausiai tinka benzininiai varikliai (2.0 arba 2.4 MIVEC) bei PHEV hibridas. Benzininės versijos patikimos, nesukelia daug problemų, nors kuro sąnaudos mieste nėra mažos. PHEV hibridinė versija – idealus variantas miestui: reguliariai kraunant bateriją, kasdieniai maršrutai gali būti beveik be kuro sąnaudų.
Užmiesčiui
Jeigu daug keliaujate užmiestyje ar dažnai važiuojate magistralėmis, patraukliausias pasirinkimas yra 2.2 DID dyzelinis variklis. Jis ekonomiškas (vidutiniškai 6–7 l/100 km), galingas ir puikiai tinka ilgiems atstumams. Tačiau būtina atkreipti dėmesį į DPF ir EGR būklę.
Biudžetas ir eksploatacijos kaštai
- Pigiausias įsigyti – 2.0 benzininė versija. Ji paprasta, patikima, tačiau kuro sąnaudos didesnės.
- Subalansuotas pasirinkimas – 2.4 benzinas arba 2.2 dyzelis, nes jie užtikrina gerą balansą tarp galios ir patikimumo.
- Brangiausias įsigyti, bet ekonomiškiausias mieste – PHEV hibridas. Jis gali būti puiki investicija, jei važiuojate trumpais atstumais ir turite galimybę krauti.
Mitsubishi Outlander: Pliusai ir Minusai
Kad būtų lengviau apsispręsti, pateikiu pagrindinius Outlander privalumus ir trūkumus aiškiame, mobiliesiems pritaikytame bloke.
Pliusai
- Erdvus salonas ir praktiškas bagažo skyrius
- Patikima AWD sistema (ypač naudingas žiemą ir užmiesčio keliuose)
- PHEV versija labai pigi eksploatuoti mieste, jei reguliariai kraunama
- Benzininiai MIVEC varikliai paprasti ir patikimi
- Geri ilgos kelionės komforto rodikliai
Minusai
- 2.0 ir 2.4 benzininiai nėra taupūs mieste
- CVT dėžė jautri alyvos keitimo intervalams – vėlavus gali trūkčioti
- 2.2 DID dyzelis jautrus DPF/EGR problemoms trumpuose maršrutuose
- Senesnėse kartose pasitaiko multimedijos/elektronikos „kaprizų“
- PHEV baterijos našumas priklauso nuo įkrovimo įpročių
Eksploatacijos patarimai ir priežiūros grafikas
Mitsubishi Outlander nėra sudėtingas ar itin brangus automobilis prižiūrėti, tačiau kai kurios versijos, ypač su CVT transmisija ir dyzeliniais varikliais, reikalauja daugiau dėmesio. PHEV hibridinė versija turi papildomų priežiūros niuansų, susijusių su baterija.
Naudoti kokybiškus filtrus, ypač dyzelinėse versijose, kad apsaugotų purkštukus.
EGR vožtuvą reikia stebėti – sutrikus didėja sąnaudos ir krenta galia.
Automatinėms dėžėms alyva keičiama kas ~60 tūkst. km.
Mechaninė patikima, bet mieste greičiau dėvisi sankaba.
Venkite ilgo važiavimo su išsikrovusia baterija – didėja sąnaudos.
Programinės įrangos atnaujinimai palaiko optimalų darbą.
Variklis – ar nėra alyvos vartojimo, kaip dirba šaltas.
Transmisija – ar CVT netrūkčioja.
Elektronika – multimedija, sensoriai, PHEV diagnostika.
Laikantis šių gairių, Outlander gali tarnauti labai ilgai ir išlaidos eksploatacijai nebus didelės.
Saugumas ir įranga

Mitsubishi Outlander nuo pat pradžių buvo kuriamas kaip šeimos automobilis, todėl saugumas ir įrangos lygiai čia visada užėmė svarbią vietą. Kiekviena karta siūlė vis daugiau pagalbinių sistemų ir komforto sprendimų, todėl šis modelis gali konkuruoti su tokiais SUV kaip Toyota RAV4 ar Nissan X-Trail.
Euro NCAP rezultatai
- II karta (2006–2012) – gavo 4 žvaigždes, saugumo lygis buvo tinkamas, bet aktyvaus saugumo technologijų dar nebuvo daug.
- III karta (2012–2021) – jau gavo 5 žvaigždes, išsiskyrė geru suaugusiųjų ir vaikų keleivių apsaugos balu. Papildomos sistemos, tokios kaip stabdžių asistentas ar stabilumo kontrolė, tapo standartinės.
- IV karta (2021–dabar) – vienas saugiausių Outlander modelių istorijoje. Standartiškai turi automatinį avarinį stabdymą, eismo juostos palaikymą, aklosios zonos stebėjimą, adaptyvų kruizo kontrolę.
Įrangos lygiai
Outlander komplektacijos skiriasi priklausomai nuo rinkos, bet dažniausiai sutinkamos tokios:
- Inform / Invite – bazinės versijos, su pagrindine multimedija, kondicionieriumi, elektriniais langais.
- Intense / Instyle – populiaresnės versijos su automatiniais žibintais, kruizo kontrole, geresne garso sistema.
- PHEV versijos – dažniausiai turėjo daugiau saugumo įrangos ir papildomų technologijų, pavyzdžiui, baterijos valdymo sistemą, regeneracinio stabdymo režimus.
- Premium / Exceed (IV karta) – prabangesni variantai su odiniu salonu, panoraminiu stoglangiu, išmaniosiomis pagalbos sistemomis.
Outlander įranga visuomet buvo vertinama kaip labai konkurencinga savo kainų kategorijoje – net bazinėse versijose vairuotojai gauna pakankamai komforto, o aukštesni lygiai gali prilygti brangesniems konkurentams.
Vairuotojų atsiliepimai
Norint susidaryti tikrą vaizdą apie Mitsubishi Outlander, pravartu pasiklausyti vairuotojų, kurie šiuo modeliu naudojasi kasdien. Atsiliepimai rodo, kad tai praktiškas, patikimas, bet kartais gana „alkanas“ automobilis, ypač benzininėse versijose.
„Važinėju su 2017 m. Outlander 2.2 DID. Labai patogus ilgesnėms kelionėms, sąnaudos apie 6,5 l/100 km. Reikėjo keisti EGR vožtuvą, bet daugiau rimtų bėdų neturėjau.“
„Turėjau 2.0 benzininę versiją. Automobilis patikimas, nieko rimto negedo, bet mieste sąnaudos siekia 11 litrų – man pasirodė per daug. Užmiestyje tilpdavau į 7 l.“
„Įsigijau Outlander PHEV. Važinėju daugiausia mieste ir kraunu bateriją kasdien, todėl kuro sąnaudos apie 2,5 l/100 km. Užmiestyje, kai išsikrauna baterija, kyla iki 6–7 l, bet bendrai esu labai patenkintas.“
„Turiu trečios kartos Outlander su CVT. Automobilis patogus, erdvus, bet dėžė jautri – alyvą reikia keisti laiku. Kartą pavėlavau ir pradėjo trūkčioti, teko tvarkyti.“
Šie atsiliepimai parodo, kad Outlander labiausiai vertinamas dėl erdvumo, patikimumo ir hibridinės versijos ekonomiškumo, bet svarbu pasirinkti tinkamą variklį ir laiku prižiūrėti pavarų dėžę.
Dažniausiai užduodami klausimai (DUK)
Ar Mitsubishi Outlander patikimas automobilis?
Taip, Outlander laikomas patikimu SUV, ypač benzininės versijos. Dyzeliniai varikliai ekonomiški, bet jautrūs DPF ir EGR problemoms. PHEV hibridai labai taupūs mieste, tačiau baterija reikalauja reguliaraus įkrovimo.
Kokį variklį geriausia rinktis?
Miestui labiausiai tinka PHEV hibridas arba 2.0 benzinas. Užmiestyje patikimiausias pasirinkimas – 2.2 DID dyzelis, kuris taupus ir tinkamas ilgiems atstumams. 2.4 benzinas yra subalansuotas variantas tarp galios ir patikimumo.
Kokios realios kuro sąnaudos?
Benzininiai Outlander mieste dažniausiai naudoja 10–12 l/100 km, užmiestyje apie 7–9 l. Dyzeliniai – mieste 8–9 l, užmiestyje 6–7 l. PHEV gali sunaudoti vos 2–3 l/100 km, jei baterija kraunama kasdien.
Ar Outlander CVT pavarų dėžė patikima?
CVT dėžės patikimos, jei alyva keičiama laiku – kas 50–60 tūkst. km. Jei priežiūra apleidžiama, dėžė gali pradėti trūkčioti ir remontas bus brangus.
Ar verta pirkti naudotą Outlander?
Taip, Outlander yra vienas racionaliausių pasirinkimų naudotų SUV rinkoje. Svarbiausia patikrinti transmisiją, dyzelinių versijų DPF/EGR, o PHEV atveju – baterijos būklę. Jei automobilis prižiūrėtas, jis tarnaus ilgai ir patikimai.