Klaidos kodas P3497 nurodo problemą su variklio cilindrų išjungimo sistema, tiksliau – su 1-ojo banko 4-ojo cilindro išjungimu. Cilindrų išjungimo sistema skirta tam, kad būtų sumažintas degalų sunaudojimas, kai nereikia didelės galios (pvz., važiuojant tolygiu greičiu). Ši klaida rodo, kad cilindras neveikia tinkamai arba nėra išjungiamas taip, kaip turėtų.
Ar tai rimtas gedimas?
P3497 klaidos kodas gali turėti įtakos automobilio degalų ekonomijai ir emisijų kontrolei, tačiau jis nekelia tiesioginio pavojaus variklio veikimui. Ilgainiui šios problemos ignoravimas gali lemti padidėjusį degalų sunaudojimą, o kai kuriais atvejais gali atsirasti problemų su variklio veikimu. Problema nėra kritinė, bet rekomenduojama ją kuo greičiau spręsti.
Ar galima toliau važiuoti su šitu klaidos kodu?
Taip, galima toliau važiuoti, tačiau su šiuo klaidos kodu variklis gali veikti mažiau efektyviai, o degalų sąnaudos gali padidėti. Nors važiuoti galima, rekomenduojama klaidą pašalinti, kad būtų atstatytas optimalus variklio ir emisijų sistemos veikimas.
Kokie šio klaidos kodo simptomai?
P3497 klaidos kodas gali sukelti šiuos simptomus:
- „Check Engine“ lemputė prietaisų skydelyje.
- Padidėjęs degalų sunaudojimas.
- Sumažėjęs variklio efektyvumas esant mažoms apkrovoms.
- Variklis gali veikti nelygiai arba turėti netolygų galių praradimą.
Dėl ko atsirado šita klaida?
P3497 klaidos kodą gali sukelti šios priežastys:
- Sugedęs cilindrų išjungimo sistemos solenoidas arba vožtuvas.
- Pažeisti arba nutrūkę laidai ar jungtys, susijusios su cilindrų išjungimo sistema.
- Nepakankamas variklio alyvos slėgis arba netinkama alyva, kurios klampumas per mažas.
- Užsikimšęs arba sugedęs alyvos kanalai, užkertantys kelią tinkamam cilindrų valdymui.
- Elektroninio valdymo bloko (ECU) gedimas arba programinės įrangos problema.
Kaip remontuojamas?
P3497 klaidos kodui pašalinti gali būti atliekami šie remonto veiksmai:
- Patikrinti ir pakeisti sugedusius cilindrų išjungimo sistemos solenoidus arba vožtuvus.
- Patikrinti laidus ir jungtis, susijusias su sistema, ir taisyti bet kokius pažeidimus ar nutrūkimus.
- Patikrinti variklio alyvos lygį ir kokybę, užtikrinti, kad naudojama tinkamo klampumo alyva.
- Valyti arba taisyti alyvos kanalus, jei jie užsikimšę.
- Jei problema susijusi su ECU, atlikti diagnostiką ir, jei reikia, perkalibruoti arba atnaujinti ECU programinę įrangą.
Po remonto būtina atlikti papildomą diagnostiką, kad būtų patvirtinta, jog klaidos kodas buvo pašalintas ir cilindrų išjungimo sistema veikia tinkamai.