Dyzelinių variklių automobiliai dažnai turi DPF (angl. Diesel Particulate Filter) filtrus, kurie skirti sulaikyti kietąsias daleles, susidarančias degimo metu. Laikui bėgant, šie filtrai gali užsikimšti ir sukelti įvairių problemų, pvz., sumažėjusį variklio našumą, didesnes kuro sąnaudas ar net variklio gedimus. Kai DPF filtras užsikemša, vairuotojai susiduria su pasirinkimu: valyti, keisti ar išpjauti filtrą. Šiame straipsnyje aptarsime kiekvieną iš šių variantų.
DPF filtro valymas
Valymas yra dažniausiai naudojamas ir pigiausias DPF filtro priežiūros būdas. Valymo metu iš filtro pašalinamos kietosios dalelės ir suodžiai, kurie trukdo tinkamam filtro veikimui.
Privalumai
- Palyginti nebrangus būdas pratęsti filtro tarnavimo laiką.
- Filtro valymas gali atkurti jo efektyvumą beveik iki gamyklinio lygio.
- Išlaikomas automobilio ekologiškumas, nes filtras tęsia savo funkciją sulaikydamas kietąsias daleles.
Trūkumai
- Kartais valymas nėra visiškai efektyvus, ypač jei filtras stipriai pažeistas.
- Valymo procedūrą gali tekti kartoti dažniau, jei daug važinėjate mieste arba automobilis dažnai naudojamas trumpoms kelionėms, nes tokiais atvejais filtras užsikemša greičiau.
DPF filtro valymo kaina dažniausiai svyruoja nuo 100 iki 300 eurų, priklausomai nuo metodo ir serviso.
DPF filtro keitimas
DPF filtro keitimas yra pats brangiausias, bet efektyviausias sprendimas. Keitimo metu senasis filtras yra pašalinamas ir pakeičiamas nauju.
Privalumai
- Naujas filtras užtikrina efektyviausią darbą ir ilgaamžiškumą.
- Po keitimo automobilis visiškai atitiks ekologinius standartus.
- Ilgesnis laikotarpis iki kito valymo ar priežiūros.
Trūkumai
- DPF filtro keitimas yra labai brangus, ypač naujiems automobiliams.
- Gali būti ne visada ekonomiškai pagrįsta, ypač senesniems automobiliams, kai filtro kaina artima viso automobilio vertei.
DPF filtro keitimas gali kainuoti nuo 500 iki 2000 eurų, priklausomai nuo automobilio markės ir filtro tipo.
DPF filtro išpjovimas
DPF filtro išpjovimas – tai sprendimas, kai filtras visiškai pašalinamas, o automobilio valdymo sistema yra modifikuojama, kad ignoruotų filtro nebuvimą. Tai technologiškai nesudėtingas būdas išspręsti problemą, tačiau jis turi rimtų pasekmių.
Privalumai
- Po išpjovimo nėra problemų su filtro užsikimšimu, ir variklis dirba laisviau, o tai gali pagerinti jo našumą.
- Vienkartinė išlaidų suma yra mažesnė nei filtro keitimas ar reguliarus valymas.
Trūkumai
- Netinkama praktika: DPF išpjovimas yra neteisėtas daugelyje šalių, įskaitant Lietuvą. Tai gali sukelti dideles baudas ir techninės apžiūros praradimą.
- Ekologiškumo praradimas: Automobilis išmeta daugiau kenksmingų teršalų, kas kenkia aplinkai.
- Gali sumažėti automobilio perpardavimo vertė, nes daugelis pirkėjų vengia modifikuotų automobilių.
DPF filtro išpjovimas gali kainuoti apie 200–500 eurų, įskaitant variklio valdymo sistemos pritaikymą, kad nebūtų rodomos klaidos.
Apibendrinimas: valymas, keitimas ar išpjovimas?
Valymas yra pigiausias ir tinkamas sprendimas, jei filtras nėra smarkiai pažeistas. Tai padeda pratęsti filtro tarnavimo laiką ir išvengti brangios keitimo procedūros.
Keitimas yra idealus sprendimas, kai filtras yra stipriai pažeistas arba visiškai užsikimšęs, tačiau šis metodas yra brangus, ypač senesniems automobiliams.
Išpjovimas nors techniškai gali išspręsti problemą, yra nelegalus ir daro didelę žalą aplinkai. Tai gali būti trumpalaikis sprendimas, bet ilguoju laikotarpiu jis gali sukelti daugiau rūpesčių.
Rekomenduojama pasirinkti valymą arba keitimą, nes tai ne tik atitinka įstatymus, bet ir prisideda prie švaresnės aplinkos bei automobilio ilgaamžiškumo.