Dyzeliniai varikliai yra vertinami dėl savo galios ir efektyvumo, tačiau kartais vairuotojai pastebi, kad automobilis praranda trauką. Tai gali atsitikti staiga arba palaipsniui ir dažniausiai rodo tam tikrą problemą su variklio sistema ar kitais automobilio komponentais. Šiame straipsnyje aptarsime galimas priežastis, kodėl dingo trauka dyzeliui, ir pateiksime sprendimus, kaip tai išspręsti.
Galimos priežastys ir ką daryti
1. DPF filtro užsikimšimas
Dyzelinio variklio kietųjų dalelių filtras (DPF) yra skirtas sulaikyti suodžius ir sumažinti išmetamųjų dujų taršą. Jei filtras užsikimšęs, jis gali riboti išmetamųjų dujų pratekėjimą, o tai tiesiogiai mažina variklio galią.
- Požymiai:
- Dingo trauka, ypač važiuojant didesniu greičiu.
- Užsidegusi DPF įspėjamoji lemputė.
- Padidėjusios kuro sąnaudos.
- Ką daryti:
- Išbandykite DPF regeneraciją, važiuodami aukštesnėmis apsukomis (3000 rpm) apie 20–30 minučių.
- Jei regeneracija nepadeda, kreipkitės į servisą, kur gali būti atliktas filtro valymas arba keitimas.
2. EGR vožtuvo gedimas
EGR (išmetamųjų dujų recirkuliacijos) vožtuvas reguliuoja išmetamųjų dujų grįžimą į variklį, siekiant sumažinti taršą. Užsikimšęs ar sugedęs EGR vožtuvas gali sukelti traukos praradimą.
- Požymiai:
- Netolygus variklio darbas.
- Padidėjęs dūmingumas.
- Užsidegusi „Check Engine“ lemputė.
- Ką daryti:
- Nuvalykite arba pakeiskite EGR vožtuvą.
- Naudokite kuro priedus, kurie padeda išvalyti vožtuvą.
3. Turbinos gedimas
Turbina yra atsakinga už oro tiekimą į variklį. Jei ji neveikia tinkamai, oro kiekis variklyje sumažėja, o tai tiesiogiai lemia galios praradimą.
- Požymiai:
- Švilpimo garsas akseleruojant.
- Dūmingumas akseleruojant.
- Sumažėjęs automobilio greitėjimas.
- Ką daryti:
- Patikrinkite turbinos būklę ir jos žarneles, kurios gali būti pažeistos ar užsikimšusios.
- Jei turbina sugedusi, ją teks remontuoti arba pakeisti.
4. Užsikimšęs kuro filtras
Kuro filtras yra atsakingas už kuro švarumą prieš jam patenkant į variklį. Jei filtras užsikimšęs, variklis negaus pakankamai kuro, o tai gali sukelti traukos praradimą.
- Požymiai:
- Sunkiai užsivedantis variklis.
- Netolygus darbas, ypač didinant greitį.
- Traukos praradimas važiuojant įkalnėje.
- Ką daryti:
- Pakeiskite kuro filtrą pagal gamintojo rekomendacijas (dažniausiai kas 20 000–30 000 km).
5. Kuro purkštukų problemos
Kuro purkštukai purškia dyzeliną į degimo kamerą. Jei jie yra užsikimšę arba pažeisti, variklis gali negauti reikiamo kuro kiekio, o tai lemia galios sumažėjimą.
- Požymiai:
- Nereguliarus variklio darbas.
- Padidėjęs dūmingumas.
- Traukos praradimas važiuojant aukštomis apsukomis.
- Ką daryti:
- Atlikite kuro purkštukų valymą arba remontą.
- Naudokite kuro priedus, kurie padeda valyti purkštukus.
6. Oro srauto matuoklio gedimas
Oro srauto matuoklis matuoja oro kiekį, patenkantį į variklį, ir perduoda šią informaciją variklio valdymo blokui. Gedimas gali lemti netinkamą kuro ir oro mišinio santykį.
- Požymiai:
- Traukos sumažėjimas.
- Padidėjusios kuro sąnaudos.
- Užsidegusi „Check Engine“ lemputė.
- Ką daryti:
- Patikrinkite oro srauto matuoklį ir, jei reikia, jį pakeiskite.
7. Oro filtro užsikimšimas
Užsikimšęs oro filtras riboja oro patekimą į variklį, todėl kuro degimo procesas tampa neefektyvus.
- Požymiai:
- Sumažėjęs variklio našumas.
- Padidėjusios kuro sąnaudos.
- Traukos praradimas ypač didesniais greičiais.
- Ką daryti:
- Pakeiskite oro filtrą, jei jis užsikimšęs.
Kada kreiptis į servisą?
Jei traukos praradimo priežastis nėra aiški arba jos nepavyksta pašalinti savarankiškai, rekomenduojama kreiptis į profesionalų autoservisą. Speciali diagnostinė įranga leis tiksliai nustatyti problemą ir ją išspręsti.
Išvada
Traukos praradimas dyzeliniam automobiliui dažnai yra susijęs su užsikimšusiais filtrais, vožtuvais, turbina arba kuro sistemos komponentais. Laiku atlikta diagnostika ir tinkama priežiūra padės išspręsti šią problemą ir užtikrins, kad automobilis veiktų sklandžiai. Jei pastebėjote traukos praradimą, nedelskite – mažas gedimas gali peraugti į rimtesnę problemą, kuri kainuos daugiau laiko ir pinigų.