Baltas arba pilkšvas dūmas iš dyzelinio automobilio išmetimo vamzdžio gali būti natūralus reiškinys tam tikromis aplinkybėmis, tačiau dažnai tai signalizuoja apie gedimus. Šie dūmai gali atsirasti dėl aušinimo skysčio, nepilnai sudegusio kuro, turbinos problemų ar prastos kuro kokybės. Toliau pateikiamos galimos priežastys, simptomai ir sprendimo būdai.
Galimos priežastys
Aušinimo skysčio patekimas į cilindrus
Tai viena dažniausių baltų dūmų priežasčių. Aušinimo skystis, patekęs į degimo kamerą, sudega, sukeldamas baltą dūmą.
- Požymiai: Nuolat mažėjantis aušinimo skysčio lygis, variklio perkaitimas, baltas dūmas ypač intensyvus užvedant variklį.
- Priežastys: Sugadinta cilindro galvutės tarpinė, įtrūkusi galvutė arba variklio blokas.
- Ką daryti: Patikrinti aušinimo skysčio lygį ir variklio temperatūrą. Jei problema patvirtinama, kreipkitės į autoservisą, kur galės pakeisti tarpinę ar pašalinti kitus pažeidimus.
Nesudegęs kuras
Nepilnas kuro degimas gali lemti baltų arba pilkšvų dūmų atsiradimą. Tai dažniausiai įvyksta dėl variklio gedimų ar kuro sistemos problemų.
- Požymiai: Intensyvesni dūmai šaltu varikliu, netolygus darbas, sunkus užvedimas.
- Priežastys: Purkštukų gedimai, žemas suspaudimo slėgis, neveikianti pakaitinimo žvakių sistema.
- Ką daryti: Patikrinti kuro purkštukus, uždegimo pakaitinimo sistemą arba atlikti suspaudimo slėgio matavimus.
Vandens garai arba kondensatas
Šaltu oru dūmai gali būti tik kondensatas, kuris susidaro išmetimo sistemoje. Tai nėra problema, jei dūmai dingsta varikliui įšilus.
- Požymiai: Baltas dūmas išnyksta po kelių minučių nuo užvedimo.
- Priežastys: Šaltas oras, normalus kondensato garavimas iš išmetimo sistemos.
- Ką daryti: Jei dūmai išlieka ir variklis įšilus, problema gali būti kita. Tokiu atveju būtina atlikti detalesnę diagnostiką.
Turbinos alyvos nutekėjimas
Jei alyva patenka į degimo kamerą per turbiną, ji sudega ir sukuria pilkšvą arba baltą dūmą.
- Požymiai: Padidėjęs alyvos sunaudojimas, dūmai intensyvesni akseleruojant.
- Priežastys: Sugedę turbinos sandarikliai, per didelis tepalo slėgis.
- Ką daryti: Patikrinti alyvos lygį ir stebėti jo sumažėjimą. Jei patvirtinama problema su turbina, ją reikės remontuoti arba keisti.
Nekokybiškas kuras
Prastos kokybės kuras arba užterštas dyzelinas gali sukelti nepilną degimą ir baltų dūmų atsiradimą.
- Požymiai: Netolygus variklio darbas, sumažėjusi galia.
- Priežastys: Vanduo arba priemaišos dyzeliniame kure.
- Ką daryti: Patikrinti kuro kokybę, išvalyti kuro sistemą ir pakeisti filtrus.
Kada baltas dūmas yra problema?
Baltas arba pilkšvas dūmas yra problema, jei jis išlieka ir kartu atsiranda kiti simptomai, pvz., variklio perkaitimas, sumažėjusi galia ar didesnės kuro bei alyvos sąnaudos. Jei dūmai pasirodo tik trumpam ir dingsta varikliui įšilus, tai gali būti normalu, ypač esant šaltam orui.
Kaip spręsti problemą?
1. Stebėkite dūmų elgesį
Jei dūmai atsiranda tik šaltu oru ir greitai dingsta, problema greičiausiai nėra rimta. Tačiau jei dūmai intensyvėja arba yra nuolatiniai, problema gali būti rimta.
2. Patikrinkite aušinimo skysčio lygį
Jei lygis mažėja, o dūmai yra balti, tai gali rodyti galvutės tarpinės arba variklio bloko problemą.
3. Patikrinkite alyvos lygį
Jei alyvos sunaudojimas padidėjęs, o dūmai pilkšvi, gali būti problema su turbina.
4. Naudokite kokybišką kurą
Jei įtariate prastos kokybės kurą, išvalykite kuro sistemą ir pakeiskite filtrus.
5. Atlikite diagnostiką autoservise
Jei negalite nustatyti priežasties savarankiškai, kreipkitės į specialistus, kurie patikrins variklio, turbinos, purkštukų ir EGR sistemos veikimą.
Baltas arba pilkšvas dūmas gali būti nedidelės arba rimtos problemos požymis. Jei dūmai neišnyksta arba lydi kiti gedimų požymiai, laiku atlikta diagnostika padės išvengti brangesnio remonto ateityje.