Įsivaizduokite save už vairo automobilio, kuris atrodo taip gerai, kaip ir važiuoja. Plastiškos linijos, kupė siluetas, tylus variklio darbas – tai Audi A5, vienas iš tų modelių, kuris traukia akį net stovėdamas vietoje.
Šis automobilis jungia sportišką charakterį, kasdienį patogumą ir aukštos klasės interjerą, todėl daugelis vairuotojų renkasi jį ne tik dėl grožio, bet ir dėl vairavimo malonumo. Tačiau ar jis toks tobulas, kaip atrodo? Pažvelkime į Audi A5 atsiliepimus iš arčiau – tiek iš vairuotojų, tiek iš serviso perspektyvos.

Modelio istorija
Audi A5 pasirodė 2007 metais kaip elegantiškesnis ir sportiškesnis A4 giminaitis. Automobilis greitai tapo vienu iš dizaino etalonų – kupė, Sportback ir kabrioleto versijos išsiskyrė tiksliomis proporcijomis bei itin geru aerodinamiškumu.
Antroji karta, pristatyta 2016 metais, dar labiau patobulėjo – tapo lengvesnė, efektyvesnė ir prabangesnė. Nuo 2020 m. atnaujinti modeliai pasižymi pažangesnėmis saugumo technologijomis ir dar tylesniu interjeru.
Nors A5 laikomas patikimu automobiliu, kiekviena karta turi savų „niuansų“ – ypač variklių ir transmisijos srityje. Vairuotojai dažnai giria komfortą bei garso izoliaciją, bet mini ir kai kurias silpnąsias vietas, apie kurias pakalbėsime toliau.
Dizainas ir interjeras
Audi dizaineriai išlaikė klasikinį, minimalistinį stilių, kuris sensta itin lėtai. Kupė versijoje linijos grakščios ir sportiškos, o Sportback – praktiškesnė, turinti keturias dureles ir erdvų bagažo skyrių.
Interjere dominuoja kokybiškos medžiagos: minkšta oda, aliuminio akcentai, tikslios surinkimo siūlės. Net ir senesni A5 modeliai pasižymi solidžia surinkimo kokybe – sėdint viduje jausmas primena aukštesnės klasės automobilį.
Varikliai ir technologijos
Per visą gamybos laikotarpį Audi A5 buvo siūlomas su įvairiais benzininiais ir dyzeliniais varikliais:
- Benzininiai: 1.8 TFSI, 2.0 TFSI, 3.0 TFSI
- Dyzeliniai: 2.0 TDI, 3.0 TDI
- Kai kuriuose modeliuose – quattro visų varančiųjų ratų sistema ir automatizuota S tronic transmisija.
Vairuotojai dažniausiai giria 2.0 TDI už optimalų balansą tarp galios ir sąnaudų. 3.0 TDI suteikia tikrą traukos malonumą, tačiau jo priežiūra kiek brangesnė.
Tuo tarpu 1.8 ir 2.0 TFSI benzininiai varikliai pasižymi gera dinamika, tačiau ankstyvosios versijos turėjo problemų su alyvos deginimu bei grandinės išsitampymu.
Pliusai ir minusai: Audi A5 2.0 TDI
Galimi privalumai
- Itin gera garso izoliacija – net važiuojant 130 km/h salone tylu
- Tikslus vairavimas ir stabilus valdymas posūkiuose
- Ekonomiškas – realios sąnaudos 5,0–6,0 l/100 km
- Patogios sėdynės, aukšta surinkimo kokybė
- Patikima 2.0 TDI konstrukcija su laiku patobulinta EGR sistema
- Galimybė pasirinkti quattro – saugumas žiemą ir smagus valdymas
Galimi trūkumai
- Mieste sąnaudos gali siekti iki 8 l/100 km
- Kai kuriuose modeliuose pasitaiko problemų su EGR ir DPF sistema
- Automatinės dėžės (S tronic) reikalauja reguliarios alyvos keitimo priežiūros
- Priekinė pakaba gana standi – jaučiasi duobės
- Dalys ir remontai nėra pigūs, ypač originalūs komponentai
- Mažesnis galinės sėdynės plotas kupė versijoje
Kuro sąnaudos ir eksploatacija
Kuro sąnaudos – vienas stipriausių Audi A5 2.0 TDI kozirių.
Automatinės pavarų dėžės (ypač S tronic) užtikrina greitą ir švelnų perjungimą, tačiau reikalauja alyvos keitimo kas ~60 000 km.
Laiku atlikta priežiūra šiuose modeliuose itin svarbi – nepriežiūra gali brangiai kainuoti (ypač dėl DPF ar EGR sistemų).
Variklis 2.0 TDI dažniausiai laikomas patikimu, tačiau būtina atkreipti dėmesį į:
- EGR vožtuvą – linkęs užsikimšti, ypač važinėjant trumpais atstumais;
- Kuro purkštukus – laikui bėgant gali reikėti restauracijos;
- Pavarų dėžės mechatroniką – jautri alyvos kokybei;
- Laiko grandinę – naujesniuose modeliuose patobulinta, bet vis tiek rekomenduojama tikrinti prie 200 000 km ribos.

Patikimumas ir priežiūra
Bendrai vertinant, Audi A5 laikomas vienu patikimesnių modelių savo klasėje. Palyginus su BMW 4 serija ar Mercedes-Benz C klasės kupė, A5 turi mažiau elektronikos gedimų ir stabilesnę važiuoklę.
Daugelis servisų pažymi, kad dyzeliniai varikliai ištvermingesni ilgiems atstumams, o benzininiai TFSI labiau tinka miesto vairuotojams, nors ir reikalauja daugiau priežiūros dėl alyvos vartojimo.
Vairuotojų atsiliepimai
„Važiuoju su Audi A5 jau trečius metus – tai vienas geriausių automobilių, kokius esu turėjęs. Ekonomiškas, tylus ir labai stabilus kelyje. Net po ilgos dienos prie vairo nesijaučia nuovargio.“ Jonas, Kaunas
„Mano A5 – 2.0 TDI quattro. Žiemą važiuoja kaip per bėgelius, o sąnaudos tik apie 6 litrus. Priežiūra nėra pigi, bet kokybė atperka viską.“ Mantas, Vilnius
„Labai patogus automobilis ilgiems atstumams. Važiuoju kas savaitę į Klaipėdą ir atgal – tylu, gera garso izoliacija, o pakaba sugeria viską.“ Darius, Šiauliai
„Turėjau 2017 metų A5 benzininę versiją. Važiuoja nuostabiai, salone – prabanga ir ramybė. Vienintelis minusas – šiek tiek degina alyvą.“ Tomas, Panevėžys
Dažniausiai užduodami klausimai (DUK)
Ar Audi A5 2.0 TDI patikimas automobilis?
Taip, šis variklis laikomas vienu iš patikimiausių Audi dyzelinių agregatų. Laiku keičiant alyvą, kuro ir oro filtrus, jis gali įveikti 300 000 km be rimtesnių problemų. Svarbiausia – reguliariai prižiūrėti EGR ir DPF sistemas.
Kokios yra realios Audi A5 kuro sąnaudos?
Mieste A5 2.0 TDI vidutiniškai sunaudoja apie 7,5–8,0 l/100 km, užmiestyje – 5,0–5,5 l, o mišriu režimu – apie 6,2 l/100 km. Benzininės versijos suvartoja maždaug 1,5–2 litrais daugiau.
Ar verta pirkti naudotą Audi A5?
Taip, jei automobilis turėjo aiškią priežiūros istoriją. Reikėtų vengti apleistų pavyzdžių, ypač su automatinėmis pavarų dėžėmis, kurioms nebuvo keista alyva. Patikrinimas prieš pirkimą – būtinas.
Ar CVT arba S tronic transmisijos patikimos?
S tronic (DSG) dėžė yra gera, tačiau jautri alyvos kokybei. Alyvą ir filtrą rekomenduojama keisti kas 60 000 km. Nepaisant priežiūros, dėžės mechatronika gali reikalauti dėmesio po 200 000 km.
Ar Audi A5 tinkamas ilgiems atstumams?
Be abejo – tai vienas komfortiškiausių vidutinės klasės kupė. Puiki garso izoliacija, ergonomiškos sėdynės ir stabilus valdymas užtikrina patogias keliones net po kelis šimtus kilometrų per dieną.
