Įsivaizduokite save už vairo – elegantiška Audi A4 B8 slysta miesto gatvėmis, o jūs mėgaujatės sklandžiu pavarų perjungimu. Automatinė pavarų dėžė čia ne tik patogumo, bet ir prestižo klausimas. Tačiau kartu ji dažnai tampa ir diskusijų objektu – vieni vairuotojai giria jos komfortą, kiti pasakoja apie brangius remontus.
Kodėl verta išsamiau pasidomėti?
Nes būtent nuo automatinės dėžės priklauso ne tik vairavimo malonumas, bet ir automobilio išlaikymo kaštai. O „Audi A4 B8“ buvo komplektuojama su skirtingomis automatinėmis dėžėmis, kurių patikimumas skiriasi gana stipriai.
Automatinės pavarų dėžės tipai Audi A4 B8
„Audi“ A4 B8 (2008–2015 m.) buvo komplektuojamas su keliais automatinės transmisijos variantais. Kiekviena jų turi savo privalumų ir trūkumų.
Multitronic (CVT)
- Tai nuolatinės perdavos variatorinė dėžė.
- Montuota daugiausia priekiniais ratais varomuose A4 modeliuose.
- Privalumas – itin sklandus važiavimas be juntamų perjungimų.
- Trūkumas – ilgainiui gali pradėti strigti, ypač jei alyva nebuvo keičiama reguliariai.
S-Tronic (DSG tipo dviguba sankaba)
- Montuota quattro modeliuose.
- Greita, sportiška, itin tinka dinamiškam vairavimui.
- Trūkumai – sankabų komplektas bei mechatronikos mazgas gali pareikalauti nemažų investicijų.
Tiptronic (klasikinė automatinė)
- Rečiau pasitaikanti šiame modelyje, dažniausiai didesnės galios varikliuose.
- Patikimesnė už Multitronic, tačiau kiek „sunkesnė“ dinamikos prasme.
Pliusai ir Minusai: Audi A4 B8 Multitronic
Pavarų dėžės tipas | Privalumai | Trūkumai |
---|---|---|
Multitronic (CVT) |
|
|
S-Tronic (DSG) |
|
|
Tiptronic (klasikinė) |
|
|
Dažniausios Audi A4 B8 automatinės pavarų dėžės problemos
Nors Audi A4 B8 yra patrauklus automobilis tiek dizainu, tiek dinamika, jo automatinės dėžės turi silpnų vietų. Štai kokių bėdų dažniausiai sulaukia vairuotojai:
Multitronic (CVT) problemos
- Slydimas: pavaros pradeda „slysti“ akseleruojant, ypač su didesne rida.
- Smūgiai: vietoje sklandaus starto atsiranda trūkčiojimas.
- Alyvos siurblio gedimai: dažna problema, jei alyva nekeičiama laiku.
- Grandinės dėvėjimasis: gali lemti visos dėžės remontą ar keitimą.
S-Tronic (DSG) problemos
- Mechatronikos gedimai: elektroninis valdymo blokas dažnai sugenda prie 120–160 tūkst. km.
- Sankabų komplekto nusidėvėjimas: reikalinga keisti abiejų sankabų komplektą, kas gali kainuoti nemažai.
- Trūkčiojimas važiuojant mieste: dažniausiai juntamas lėtai važiuojant arba startuojant.
- Alyvos keitimas būtinas: nors gamintojas iš pradžių deklaravo „visam laikui“, praktika rodo, kad keisti reikia kas 60 tūkst. km.
Tiptronic problemos
- Retesni, bet brangesni gedimai: pati dėžė laikoma patikimesne, bet jei sugenda – remontas gali kainuoti labai brangiai.
- Didelės kuro sąnaudos: lyginant su kitomis dėžėmis, Tiptronic „suvalgo“ šiek tiek daugiau kuro.
- Lėtesnė reakcija: kas ieško sportiškumo, gali nusivilti.
Audi A4 B8 automatinės pavarų dėžės priežiūros patarimai
Pavarų dėžės tipas | Alyvos keitimas | Vairavimo stilius | Į ką atkreipti dėmesį |
---|---|---|---|
Multitronic (CVT) | Kas 60 000 km, būtina naudoti tik originalią alyvą | Vengti agresyvių startų ir didelių apkrovų | Patikrinti, ar neatsiranda slydimo, smūgių, ar alyva buvo keista laiku |
S-Tronic (DSG) | Kas 60 000 km kartu su filtru | Mieste važiuoti švelniai, vengti dažno „start/stop“ režimo | Stebėti mechatronikos veikimą, testuoti sankabų darbą |
Tiptronic (klasikinė) | Kas 60–80 000 km, nors dažnai pamirštama | Tinka ir didesnėms apkrovoms, bet reikėtų vengti nuolatinės agresijos | Įsitikinti, kad perjungimai sklandūs, be smūgių |
Vairuotojų Atsiliepimai apie Audi A4 B8 Automatinę Pavarų Dėžę
Marius, Kaunas
„Turiu Audi A4 B8 su S-Tronic – važiuoti smagu, pavaros jungiasi akimirksniu. Mieste kartais jaučiasi trūkčiojimas, bet kai išvažiuoji į užmiestį – vienas malonumas. Tiesa, sankabų keitimas nepigiai kainavo, bet dabar važiuoju ramus.“
Rūta, Vilnius
„Važinėju su Multitronic jau penkerius metus. Komfortas mieste nuostabus – jokio smūgio, tik švelnus „plaukimas“. Bet perspėsiu kitus – alyvos keitimą būtina daryti laiku, kitaip problemos tikrai pasibels.“
Tomas, Klaipėda
„Aš pasirinkau Tiptronic, nes dažnai tempiu priekabą. Lėtesnė nei DSG, bet patikimesnė. Iki 280 tūkst. km jokių rimtų problemų neturėjau. Remontas, aišku, brangus, bet man kol kas neteko.“
Edgaras, Šiauliai
„Ėmiau A4 B8 su S-Tronic, nes mėgstu dinamiką. Važiuoja kaip sportinis, bet teko investuoti į mechatronikos remontą prie 160 tūkst. km. Dabar važiuoja kaip naujas, bet piniginę suplonino.“
Jolanta, Panevėžys
„Multitronic mieste – pats tas, bet kelionėse į užsienį kartais pasigendu daugiau užtikrintumo. Vairuoti malonu, bet pirkdama tikrai būčiau labiau pasidomėjusi dėžės istorija.“
Dažniausiai užduodami klausimai (DUK)
Ar Audi A4 B8 Multitronic dėžė patikima?
Multitronic siūlo komfortą ir sklandų važiavimą, bet jos patikimumas labai priklauso nuo priežiūros. Jei alyva keičiama kas 60 tūkst. km, ji gali tarnauti ilgai. Nepaisant to, dažna problema – slydimas ir smūgiai prie didesnės ridos.
Kiek kainuoja S-Tronic remontas?
Dažniausiai gedimai susiję su mechatronikos bloku (apie 600–1000 €) arba sankabų komplektu (apie 800–1200 €). Remontas nėra pigus, bet po jo dėžė vėl tarnauja patikimai.
Kada keisti alyvą automatinėje dėžėje?
Visiems tipams alyvą reikia keisti kas 60 000 km. Nepaisant gamintojo rekomendacijų, tai būtina, nes dauguma gedimų kyla būtent dėl nekeičiamos alyvos.
Kuri dėžė geriausia ilgoms kelionėms?
Ilgoms kelionėms ir didesnėms apkrovoms patikimiausia – Tiptronic. Ji lėtesnė, bet daug patvaresnė už Multitronic ir mažiau kaprizinga už S-Tron