autozinios.lt
  • Pradžia
  • Apžvalgos
    ApžvalgosRODYTI DAUGIAU
    Audi A2 1.2 TDI atsiliepimai
    Audi A2 1.2 TDI atsiliepimai – ar tikrai taupiausias dyzelinis automobilis istorijoje?
    2025 1 liepos
    Volvo S40 2.0D 100 kW atsiliepimai
    Volvo S40 2.0D 100 kW atsiliepimai – patikimas pasirinkimas naudotų automobilių rinkoje?
    2025 1 liepos
    Audi A2 1.4 TDI 55kW atsiliepimai
    Audi A2 1.4 TDI 55kW atsiliepimai – ką svarbu žinoti prieš įsigyjant?
    2025 20 birželio
    Volvo V90 Cross Country atsiliepimai
    Volvo V90 Cross Country: atsiliepimai, eksploatacijos ypatumai ir kuro sąnaudos
    2025 19 birželio
    Volvo V50 1.6D 80 kW atsiliepimai
    Volvo V50 1.6D 80 kW atsiliepimai, kuro sąnaudos ir eksploatacija
    2025 17 birželio
  • Patarimai
    PatarimaiRODYTI DAUGIAU
    kaip išsirinkti tinkamus garažo vartus
    Kaip išsirinkti tinkamus garažo vartus?
    2025 27 gegužės
    Kinietiškos padangos ar žinomi vardai
    Kinietiškos padangos ar žinomi vardai? Testas parodė, kas iš tiesų svarbiau
    2025 13 gegužės
    Kaip panaikinti dyzelino kvapą automobilyje
    Kaip panaikinti dyzelino kvapą automobilyje
    2025 8 gegužės
    Kiek kainuoja draudimas jaunam vairuotojui Lietuvoje? TPVCA ir KASKO kainos iki 25 metų
    2025 8 gegužės
    Nuo kelių metų galima vežti vaiką motociklu Lietuvoje
    Nuo kelių metų galima vežti vaiką motociklu Lietuvoje?
    2025 8 gegužės
  • Auto paslaugos
    Auto paslaugosRODYTI DAUGIAU
    ratų suvedimas Marijampolėje
    Ratų suvedimas Marijampolėje: Patikimi servisai jūsų automobiliui
    2025 21 gegužės
    purkštukų patikra klaipėdoje
    Purkštukų patikra Klaipėdoje: Geriausi servisai
    2025 28 balandžio
    duslintuvų remontas šiauliuose
    Duslintuvų remontas Šiauliuose: Kur kreiptis, kai automobilis pradeda ūžti?
    2025 23 balandžio
    duslintuvų remontas panevėžyje
    Duslintuvų remontas Panevėžyje: Patikimiausi servisai jūsų automobiliui
    2025 23 balandžio
    Vairo kolonėlių remontas Šiauliuose
    Vairo kolonėlių remontas Šiauliuose: Kur kreiptis, kai vairuoti tampa sunku?
    2025 14 balandžio
  • Diagnostikos kodai
    Diagnostikos kodaiRODYTI DAUGIAU
    U1000
    U1000 Klaidos Kodas: CAN-Bus Tinklo Komunikacijos Problema
    2024 22 spalio
    U0422
    Klaidos kodas U0422: ką reiškia ir kaip sutvarkyti?
    2024 22 spalio
    U0415
    U0415 Klaidos Kodas: Netinkamas Duomenų Gavimas iš Vairo Kampo Jutiklio Modulio
    2024 22 spalio
    U0402
    Klaidos kodas U0402: ką reiškia ir kaip sutvarkyti?
    2024 22 spalio
    U0401
    U0401 Klaidos Kodas: Netinkamas Duomenų Gavimas iš Variklio Valdymo Modulio (ECM/PCM)
    2024 22 spalio
  • Naujienos
opel signum apžvalga
Apžvalgos

Opel Signum 2003 – 2007 Apžvalga

Volvo D4 variklis
Apžvalgos

Volvo D4 variklis: modifikacijos, atsiliepimai ir dažniausios problemos

P0704
Diagnostikos kodai

Klaidos kodas P0704: ką reiškia ir kaip sutvarkyti?

Vardiniai numeriai
Patarimai

Vardiniai numeriai: kas tai, kiek kainuoja, kaip užsakyti ir ko negalima?

autozinios.lt
  • Pradžia
  • Apžvalgos
    ApžvalgosRODYTI DAUGIAU
    Audi A2 1.2 TDI atsiliepimai
    Audi A2 1.2 TDI atsiliepimai – ar tikrai taupiausias dyzelinis automobilis istorijoje?
    2025 1 liepos
    Volvo S40 2.0D 100 kW atsiliepimai
    Volvo S40 2.0D 100 kW atsiliepimai – patikimas pasirinkimas naudotų automobilių rinkoje?
    2025 1 liepos
    Audi A2 1.4 TDI 55kW atsiliepimai
    Audi A2 1.4 TDI 55kW atsiliepimai – ką svarbu žinoti prieš įsigyjant?
    2025 20 birželio
    Volvo V90 Cross Country atsiliepimai
    Volvo V90 Cross Country: atsiliepimai, eksploatacijos ypatumai ir kuro sąnaudos
    2025 19 birželio
    Volvo V50 1.6D 80 kW atsiliepimai
    Volvo V50 1.6D 80 kW atsiliepimai, kuro sąnaudos ir eksploatacija
    2025 17 birželio
  • Patarimai
    PatarimaiRODYTI DAUGIAU
    kaip išsirinkti tinkamus garažo vartus
    Kaip išsirinkti tinkamus garažo vartus?
    2025 27 gegužės
    Kinietiškos padangos ar žinomi vardai
    Kinietiškos padangos ar žinomi vardai? Testas parodė, kas iš tiesų svarbiau
    2025 13 gegužės
    Kaip panaikinti dyzelino kvapą automobilyje
    Kaip panaikinti dyzelino kvapą automobilyje
    2025 8 gegužės
    Kiek kainuoja draudimas jaunam vairuotojui Lietuvoje? TPVCA ir KASKO kainos iki 25 metų
    2025 8 gegužės
    Nuo kelių metų galima vežti vaiką motociklu Lietuvoje
    Nuo kelių metų galima vežti vaiką motociklu Lietuvoje?
    2025 8 gegužės
  • Auto paslaugos
    Auto paslaugosRODYTI DAUGIAU
    ratų suvedimas Marijampolėje
    Ratų suvedimas Marijampolėje: Patikimi servisai jūsų automobiliui
    2025 21 gegužės
    purkštukų patikra klaipėdoje
    Purkštukų patikra Klaipėdoje: Geriausi servisai
    2025 28 balandžio
    duslintuvų remontas šiauliuose
    Duslintuvų remontas Šiauliuose: Kur kreiptis, kai automobilis pradeda ūžti?
    2025 23 balandžio
    duslintuvų remontas panevėžyje
    Duslintuvų remontas Panevėžyje: Patikimiausi servisai jūsų automobiliui
    2025 23 balandžio
    Vairo kolonėlių remontas Šiauliuose
    Vairo kolonėlių remontas Šiauliuose: Kur kreiptis, kai vairuoti tampa sunku?
    2025 14 balandžio
  • Diagnostikos kodai
    Diagnostikos kodaiRODYTI DAUGIAU
    U1000
    U1000 Klaidos Kodas: CAN-Bus Tinklo Komunikacijos Problema
    2024 22 spalio
    U0422
    Klaidos kodas U0422: ką reiškia ir kaip sutvarkyti?
    2024 22 spalio
    U0415
    U0415 Klaidos Kodas: Netinkamas Duomenų Gavimas iš Vairo Kampo Jutiklio Modulio
    2024 22 spalio
    U0402
    Klaidos kodas U0402: ką reiškia ir kaip sutvarkyti?
    2024 22 spalio
    U0401
    U0401 Klaidos Kodas: Netinkamas Duomenų Gavimas iš Variklio Valdymo Modulio (ECM/PCM)
    2024 22 spalio
  • Naujienos
Ieškoti
Follow US
autozinios.lt > Apžvalgos > Audi A2 1.2 TDI atsiliepimai – ar tikrai taupiausias dyzelinis automobilis istorijoje?
Apžvalgos

Audi A2 1.2 TDI atsiliepimai – ar tikrai taupiausias dyzelinis automobilis istorijoje?

Jonas Stulskis
PASKUTINĮ KARTĄ ATNAUJINTA: 2025 1 liepos 23:12
Parengė Jonas Stulskis 19 Min SKAITYMO
Audi A2 1.2 TDI atsiliepimai
DALINTIS

Audi A2 1.2 TDI – tai itin retas ir technologiškai įdomus automobilis, kuris buvo sukurtas siekiant vieno tikslo: maksimaliai sumažinti degalų sąnaudas realiomis sąlygomis, neprarandant „premium“ segmento bruožų. Šis modelis tapo pirmuoju serijiniu automobiliu, kuris vidutiniškai sunaudoja mažiau nei 3 litrus dyzelino 100 km – ir tai ne gamintojo pažadas, o realiai įmanomas rezultatas važinėjant atsargiai. Dėl šios priežasties A2 1.2 TDI dažnai minimas automobilių istorijoje kaip vienas taupiausių kada nors sukurtų modelių.

Puslapyje skaitykite:
Audi A2 1.2 TDI – techninė apžvalgaVariklis ir galiaPavarų dėžė – automatizuota, bet reikalaujanti dėmesioDegalų sąnaudos – realybė ar reklama?Kėbulas ir aerodinaminės savybėsVažiavimo savybės ir komfortasVariklio elgsena ir dinamikaPavarų dėžės darbasPakaba ir valdymasKomfortas salone ir triukšmo lygisPatikimumas ir priežiūros ypatumaiAutomatinė pavarų dėžėVakuuminė stabdžių sistemaPakaba ir važiuoklėDalių prieinamumas ir kainaRekomendacijos prieš perkantEksploatacija LietuvojeElgsena žiemąTrumpi maršrutai – silpnoji vietaVažiavimas Lietuvos keliaisServisų patirtis LietuvojeŽmonių atsiliepimaiTeigiami atsiliepimaiKritiškesnės pastabosUžsienio forumų nuomonėAr verta rinktis Audi A2 1.2 TDI šiandien?Kada verta rinktis šį modelįKam šis automobilis netiksAlternatyvos rinkojeDažniausiai užduodami klausimai (DUK)

Nuo įprastų A2 versijų šis modelis skiriasi ne tik mažesniu variklio tūriu. Jis gavo unikalias technines modifikacijas, tokias kaip automatinė DSG tipo pavarų dėžė, aktyviai reguliuojamas aerodinaminis priekis, žemesnę važiuoklę, specialius padangų matmenis, itin lengvą kėbulą ir netgi magnio elementus salone – visa tai padaryta tam, kad būtų galima pasiekti maksimalų efektyvumą.

Tačiau šis automobilis nebuvo masinis produktas. Audi A2 1.2 TDI gamintas tik nuo 2001 iki 2005 metų, ir iš viso buvo pagaminta kiek daugiau nei 6 000 vienetų. Dėl to tai tapo ne tik retu, bet ir savotišku kolekcionierių automobiliu, kurį vertina tiek automobilių entuziastai, tiek ekologijos šalininkai.

Šiandien, kai degalų kainos ir aplinkosaugos klausimai vėl tampa ypač aktualūs, šis modelis sulaukia naujo susidomėjimo bangos. Tačiau kartu su privalumais, atsiranda ir iššūkių – specifiniai komponentai, mažas prieinamumas ir ribota servisų patirtis verčia susimąstyti, ar verta rinktis šį unikalų taupumo čempioną kasdienai.

Audi A2 1.2 TDI – techninė apžvalga

Audi A2 1.2 TDI – tai daugiau nei tik mažo tūrio dyzelinis automobilis. Tai inžinerinis eksperimentas, kuris sėkmingai tapo realybe. Šis modelis buvo sukurtas pagal koncepciją „3L“, kurią tuomet Audi plėtojo kartu su Volkswagen. Pagrindinis tikslas – sukurti automobilį, sunaudojantį ne daugiau nei 3 litrus degalų 100 kilometrų. Tam reikėjo ne tik ekonomiško variklio, bet ir visapusiškai optimizuoto automobilio.

Variklis ir galia

Po variklio dangčiu slepiasi 1.2 litro darbinio tūrio trijų cilindrų TDI variklis, išvystantis 45 kW (61 AG) galią. Nors tai nedidelis skaičius, tačiau dėl itin lengvo svorio (automobilio masė tik apie 830 kg) ir geros pavarų dėžės suderinamumo šios galios užtenka kasdieniam važiavimui.

Variklis turi turbininį įpūtimą ir elektroninį tiesioginį įpurškimą, kuris leidžia efektyviai išnaudoti kuro kiekį net važiuojant žemesnėmis apsukomis. Sukimo momentas – 140 Nm, o didžiausias pasiekiamas jau nuo 1800 aps./min, todėl automobilis yra pakankamai „traukiantis“ net važiuojant ekonomiškai.

Pavarų dėžė – automatizuota, bet reikalaujanti dėmesio

Skirtingai nei kiti A2 modeliai, 1.2 TDI turi 5 laipsnių automatizuotą mechaninę pavarų dėžę, veikiantį DSG principu, tačiau be dviejų sankabų. Tai reiškia, kad dėžė automatiškai perjungia pavaras, bet turi daug mechaninių elementų kaip įprasta dėžė.

Vairuotojai dažnai pažymi, kad pavarų perjungimas yra lėtesnis nei įprastuose automatuose, o sankabos modulis gali pareikalauti priežiūros – ypač, jei dėžė ilgai nebuvo kalibruota ar reguliariai tikrinama. Ši transmisija buvo pritaikyta specialiai šiam modeliui, tad taisymas – brangesnis nei įprastų variantų.

Degalų sąnaudos – realybė ar reklama?

Gamintojas nurodė, kad vidutinės degalų sąnaudos yra 2,99 l/100 km. Tai ne mitas – realiomis sąlygomis taupiai važiuojant įmanoma pasiekti net 2,7–3,3 litrus. Vokietijos „Spritsparforum“ vartotojai netgi dalijasi kelionių duomenimis, kur vidurkis – 2,9 l/100 km važiuojant 90 km/h greičiu be kondicionieriaus.

Lietuvos sąlygomis, su šildymu ir žiemos padangomis, realus vartojimas dažnai siekia 3,5–4,0 l/100 km mieste ir apie 3,0–3,3 l/100 km užmiestyje. Toks rezultatas šiuolaikinėje rinkoje tebėra įspūdingas.

Kėbulas ir aerodinaminės savybės

Audi A2 1.2 TDI kėbulas – visiškai aliumininis, su papildomai optimizuotais elementais:

  • Žeminta važiuoklė
  • Uždengta priekinė grotelė (kai kuriuose modeliuose)
  • Lengvesnės durelės ir ratai (netgi magnio lydinio)
  • Specialūs „low rolling resistance“ padangų matmenys (145/80 R14)

Aerodinaminis pasipriešinimo koeficientas – tik 0,25 (vienas geriausių tarp visų to laikotarpio automobilių), o tai taip pat prisideda prie itin mažų sąnaudų.

Važiavimo savybės ir komfortas

Audi A2 1.2 TDI – tai automobilis, kuriame viskas buvo paaukota efektyvumui. Todėl važiavimo savybės čia nėra tipinės nei Audi markei, nei net mažiems miesto hečbekams. Tai technologiškai įdomus, bet specifinis automobilis, kurio važiavimo pojūtis – visiškai savitas.

Variklio elgsena ir dinamika

Nors 45 kW (61 AG) skamba kukliai, dėl mažo svorio (apie 830 kg) automobilis važiuoja gerokai gyviau, nei būtų galima tikėtis iš tokios galios. 0–100 km/h įsibėgėjimas užtrunka apie 14 sekundžių, tačiau svarbiau tai, kad variklis turi pakankamai sukimo momento jau žemose apsukose. Tai leidžia važiuoti ekonomiškai be pastovaus perjunginėjimo ir laikytis vienodos eigos tiek mieste, tiek užmiestyje.

Miesto eisme automobilis jaučiasi pakankamai judrus, nors staigiam aplenkimui trūksta galios rezervo. Užmiestyje prie 90–100 km/h greičio važiuoti galima labai stabiliai, bet norint aplenkti – būtina planuoti manevrą iš anksto.

Pavarų dėžės darbas

Audi A2 1.2 TDI turi automatinę pavarų dėžę su automatizuotu sankabos veikimu, todėl pavarų perjungimas nėra toks sklandus kaip šiuolaikinėse DSG ar CVT sistemose. Dauguma vairuotojų apibūdina jos veikimą kaip „robotizuotą rankinę dėžę“ – perjungimas jaučiamas, reakcija į akceleratoriaus paspaudimą kartais užtrunka.

Vis dėlto važiuojant ramiai – dėžė dirba stabiliai ir prognozuojamai. Didesni nepatogumai kyla staiga keičiant greitį ar važiuojant kalvotais keliais. Taip pat, jei dėžė nebuvo tinkamai kalibruota – galima jausti pavarų „griebimą“ ar vėlavimą.

Pakaba ir valdymas

Pakaba – viena iš labiausiai diskutuotinų A2 1.2 TDI savybių. Siekiant sumažinti svorį, naudota lengvesnė pakabos geometrija, tačiau tuo pačiu atsisakyta komforto. Automobilis važiuoja gana kietai, o salone jaučiamas beveik kiekvienas kelio nelygumas, ypač važiuojant miesto danga su asfaltuotos kelio dangos defektais.

Kita vertus, dėl žemos masės ir žeminto svorio centro automobilis posūkiuose elgiasi labai tiksliai, valdymas – stabilus ir gana neutralus. Vairas lengvas, tačiau pakankamai informatyvus, o dėl mažo pasipriešinimo riedėjimui – automobilis labai lengvai „rėda“ net neužspaudus akceleratoriaus.

Komfortas salone ir triukšmo lygis

Komfortas čia – kompromisinis. Sėdynės tvirtos, bet ne itin minkštos, reguliavimo galimybės – ribotos. Triukšmo izoliacija mieste pakankama, tačiau važiuojant greičiau salone pradeda girdėtis:

  • Padangų ūžesys (dėl siaurų padangų ir mažesnio profilio);
  • Vėjo triukšmas apie dureles ir stogo liniją;
  • Variklio garsas, ypač šaltam dirbant.

Vairuotojams, vertinantiems tylą ir komfortą, šis modelis gali pasirodyti per „industrinis“, tačiau tiems, kurie sąmoningai renkasi ekonomišką ir funkcionalų automobilį – tai nesukelia problemų.

Patikimumas ir priežiūros ypatumai

Audi A2 1.2 TDI – tai vienas ekonomiškiausių, bet ir technologiškai sudėtingiausių šio segmento automobilių. Kadangi jis buvo gaminamas kaip eksperimentinis 3L klasės modelis, daug komponentų buvo kuriami specialiai šiam automobiliui. Dėl to patikimumas priklauso nuo eksploatavimo pobūdžio ir ankstesnių savininkų priežiūros kokybės. Gerai prižiūrėtas A2 1.2 TDI gali būti labai ilgaamžis, bet neprižiūrėtas – virs nuolatiniu galvos skausmu.

Automatinė pavarų dėžė

Bene dažniausiai aptariama problema – tai automatinė (automatizuota) pavarų dėžė, kuri veikia panašiai kaip robotizuota mechaninė sistema su automatizuotu sankabos valdymu. Jos veikimas glaudžiai priklauso nuo:

  • Sankabos būklės (dažnai reikalauja keitimo apie 180–220 tūkst. km).
  • Sankabos valdymo cilindrų ir aktuatorių (valdymo varikliukų) būklės.
  • Tinkamo kalibravimo (dažnai neprofesionaliai atlikta priežiūra sukelia vibracijas ir trūkčiojimą).

Remonto darbai reikalauja ne tik žinių, bet ir specializuotų įrankių bei diagnostikos įrangos, todėl ne kiekvienas servisas Lietuvoje ryžtasi remontuoti šią dėžę.

Vakuuminė stabdžių sistema

Šis modelis neturi įprasto servo stabdžių stiprintuvo – vietoj jo naudojamas elektrinis vakuumo siurblys, kuris generuoja slėgį stabdžiams. Nors sprendimas efektyvus degalų sąnaudų požiūriu, jis turi silpnų vietų – ypač šaltuoju metų laiku. Dažniausios problemos:

  • Siurblio gedimas – pasireiškia kietu stabdžiu.
  • Vakuumo nuotėkiai – sukelia klaidas ECU sistemoje ir sumažina stabdymo efektyvumą.

Pakaba ir važiuoklė

Kadangi A2 1.2 TDI pakaba buvo žeminta ir supaprastinta dėl masės taupymo, jos amortizatoriai, spyruoklės ir įvorės susidėvi greičiau nei įprastose versijose. Taip pat sunkiau rasti analogines dalis, nes kai kurios geometrijos – unikalios.

Rekomenduojama naudoti originalias arba aukštos kokybės alternatyvas, nes pigios dalys dažnai nesuderinamos su šiuo specifiniu modeliu.

Dalių prieinamumas ir kaina

Nors variklis dalinasi pagrindiniais komponentais su kitais VW grupės modeliais (pvz., VW Lupo 3L), kai kurios dalys – išskirtinės ir brangios:

  • DSG valdymo modulis – retas ir sunkiai randamas;
  • Magnio salono detalės – nenaudojamos kituose modeliuose;
  • Ratai – 14 colių su siauru profiliu, reikalaujantys specialių padangų;
  • Stabdžių detalės – specifiškai suderintos su mažo pasipriešinimo sistema.

Taip pat būtina reguliariai keisti alyvą (kas 10 000–15 000 km) ir stebėti kuro sistemos sandarumą – bet koks netikslumas turi didesnį poveikį nei įprastame TDI modelyje.

Rekomendacijos prieš perkant

Prieš perkant Audi A2 1.2 TDI, būtina:

  • Patikrinti dėžės kalibraciją diagnostika (VCDS arba profesionalus VAG testeris).
  • Įsitikinti, kad sankaba ir vakuumo sistema veikia sklandžiai.
  • Įvertinti, ar servisas, kuris prižiūrės automobilį, turi patirties su šiuo modeliu.
  • Turėti tam tikrą biudžetą neplanuotiems, bet specifiniams remontams – tai nepaprastas automobilis.

Eksploatacija Lietuvoje

Audi A2 1.2 TDI Lietuvos sąlygomis tinka tik tiems vairuotojams, kurie sąmoningai renkasi šį modelį dėl itin mažų degalų sąnaudų ir yra pasiruošę susidurti su tam tikrais praktiniais iššūkiais. Šis automobilis nebus patogus kiekvienam, tačiau tiems, kurie išmano, ko ieško – tai išskirtinis, ekonomiškai racionalus pasirinkimas.

Elgsena žiemą

Lietuvos klimato sąlygos, ypač žiemą, šiam modeliui kelia tam tikrų iššūkių. Kadangi variklis turi tik 1.2 litro tūrį ir yra labai efektyvus, jis įšyla lėtai, o salone šilumos tenka palaukti ilgiau nei įprastai. Be to:

  • Automatinė sankabos sistema šaltuoju metu gali veikti lėčiau arba trūkčioti.
  • Elektrinis vakuumo siurblys stabdžiams turi būti tvarkingas – kitaip šaltu oru stabdžių stiprintuvas veikia silpnai.
  • Rekomenduojama naudoti žiemos alyvą ir turėti itin geros būklės akumuliatorių, nes užvedimui reikalingas pastovus įtampos tiekimas elektronikai.

Kai kurie A2 1.2 TDI savininkai šaltuoju metu netgi nevažinėja trumpais atstumais, nes DPF šiame modelyje nėra, bet šaltas dyzelinis variklis dirba neefektyviai ir labiau dėvisi, jei nepilnai įšyla.

Trumpi maršrutai – silpnoji vieta

Trumpi atstumai, dažnas variklio užvedimas ir stovėjimas šaltyje – visa tai mažina tiek ekonomiškumą, tiek pavarų dėžės ilgaamžiškumą. Optimaliausia naudoti šį automobilį:

  • Ilgesniems maršrutams užmiestyje.
  • Miesto ribose, bet su pakankamu variklio darbo laiku.
  • Kai vairuotojas gali planuoti kelionės režimą.

Tai ne „start-stop“ tipui pritaikytas automobilis, ir eksploatuojant netinkamai – dėvisi svarbiausi komponentai: pavarų dėžė, vakuuminė sistema, sankaba.

Važiavimas Lietuvos keliais

Dėl žemos pakabos ir siaurų padangų A2 1.2 TDI jautriai reaguoja į kelio dangos kokybę. Duobės, nelygumai ar aštrūs borteliai gali ne tik sumažinti komfortą, bet ir pažeisti važiuoklės dalis. Dauguma vairuotojų pastebi, kad:

  • Miesto duobėse automobilis „barška“ labiau nei įprastas modelis.
  • Kelyje jis labai stabilus, tačiau tik kol danga lygi.
  • Mažos padangos reikalauja geresnių sąlygų – žiemą svarbu turėti tinkamas žiemines, nes siauras protektorius netinka labai slidžioms sąlygoms.

Servisų patirtis Lietuvoje

Kadangi A2 1.2 TDI yra retas net Vakarų Europoje, dauguma autoservisų Lietuvoje nėra susidūrę su šiuo modeliu. Tai reiškia, kad:

  • Ne kiekvienas meistras gebės kalibruoti dėžę ar identifikuoti jos problemą.
  • Retesnių komponentų gali tekti laukti iš Vokietijos ar užsakinėti internetu.
  • Rekomenduojama turėti „savo“ servisą, kuris galėtų atlikti periodinę priežiūrą pagal modelio specifiką.

Vairuotojai, kurie prižiūri A2 1.2 TDI tinkamai, dažnai renkasi bendruomenes „Audi A2 3L“ Vokietijos ar Nyderlandų forumuose, kur gausu techninės informacijos ir dalių tiekėjų rekomendacijų.

Žmonių atsiliepimai

Audi A2 1.2 TDI dažnai vadinamas automobilio entuziastų modeliu. Tai nėra įprasta transporto priemonė, kurią renkasi atsitiktiniai pirkėjai – ją perka tie, kurie žino, ko ieško. Atsiliepimai apie šį modelį – labai poliarizuoti: vieni giria jį už ekonomiškumą ir išskirtinumą, kiti kritikuoja dėl specifinės eksploatacijos ir priežiūros sudėtingumo.

Teigiami atsiliepimai

„Mano A2 1.2 TDI važinėja kasdien 100 km į darbą ir atgal. Sąnaudos – 2,9–3,2 l/100 km. Nėra kito tokio automobilio, kuris tiek sutaupytų degalų be jokios hibridinės elektronikos.“
– Edgaras, 43 m., Marijampolė

„Reikia suprasti, ką perki. Tai ne mieste šokinėti. Bet jei važiuoji racionaliai – tai tiesiog inžinerinis stebuklas. Aš jį vadinu savo aliumininiu glideriu.“
– Rolandas, 54 m., Kaunas

„Vokietijoje žmonės už jį moka brangiau nei už bet kurį kitą A2. Mano nuomone – tikra nišinė vertybė. Ekonomiškumas net gąsdina.“
– Jonas, 36 m., Vilnius

Kritiškesnės pastabos

„Dėžė – baisi, jei jos niekas nekalibravo. Iš pradžių net galvojau, kad kažkas rimtai sugedo, kol atradau mechaniką, kuris žino šį modelį.“
– Tomas, 39 m., Panevėžys

„Stabdžių vakuumas kelis kartus pavedė žiemą – siurblys brangus, o važinėti be stabdžių stiprintuvo nėra malonu. Reikia viską stebėti.“
– Inga, 41 m., Alytus

„Labai specifinis automobilis. Jei nesi pasiruošęs sužinoti, kas yra ‘aktuatoriaus kalibravimas’, tada geriau nebandyk.“
– Dovydas, 29 m., Šiauliai

Užsienio forumų nuomonė

Vokietijos „Spritsparforum.de“ ar Olandijos „A2-freun.de“ bendruomenėse A2 1.2 TDI laikomas legendiniu modeliu, turinčiu kultinį statusą. Jis vadinamas „paskutiniu tikru 3L automobiliu“, kuriame technologijos tarnauja ne dėl reklamos, o dėl realaus efektyvumo. Britų „WhatCar“ bendruomenė pabrėžia taupumą ir ilgaamžiškumą, bet mini, kad tai ne „paprastų žmonių“ automobilis – reikia techninės drąsos.

Ar verta rinktis Audi A2 1.2 TDI šiandien?

Audi A2 1.2 TDI nėra eilinis naudotas automobilis. Tai nišinis, retas, bet inžineriškai įspūdingas sprendimas, kuris vis dar lenkia daugelį šiuolaikinių modelių degalų sąnaudomis. Tačiau šio modelio pasirinkimas šiandien nėra vien apie degalus – tai sprendimas, reikalaujantis techninių žinių, atsakomybės ir specifinių lūkesčių.

Kada verta rinktis šį modelį

Jei kasdien važinėjate ilgesnius atstumus (užmiestis, magistralė), vertinate ekonomiškumą, ir domitės automobiliais giliau nei vidutinis vairuotojas – A2 1.2 TDI gali būti idealus sprendimas. Jis leidžia važiuoti beveik už simbolinę kainą, neatsisakant kokybiškos salono surinkimo, saugumo ir VAG grupės patikimumo.

Modelis taip pat vertas dėmesio tiems, kurie ieško alternatyvos šiuolaikiniams hibridams ar elektromobiliams, bet nenori mokėti už sudėtingą baterijų infrastruktūrą ar brangų remontą.

Kam šis automobilis netiks

A2 1.2 TDI netiks tiems, kas nori:

  • Automobilio, kuriuo galima važinėti „ir mieste, ir užmiestyje“ be jokių rūpesčių;
  • Paprasto, pigaus remonto be specializuotų meistrų;
  • Minkštos pakabos ir aukšto komforto lygio;
  • Automatinės dėžės, kuri veiktų kaip šiuolaikinis „automatas“.

Tai ne atleisk-ir-važiuok tipo automobilis. Jam reikia žinių, kantrybės ir sąmoningo prižiūrėjimo.

Alternatyvos rinkoje

Jeigu ieškote ekonomiško automobilio be tokios specifikos, galite apsvarstyti:

  • Volkswagen Lupo 3L TDI – dar paprastesnis, bet dar labiau „plikas“ modelis su ta pačia filosofija;
  • Toyota Prius II – hibridinis, komfortiškesnis, bet sudėtingesnės technologijos;
  • Škoda Fabia 1.4 TDI – paprastesnis ir pigesnis naudoti, bet ne toks efektyvus.

Nepaisant alternatyvų, Audi A2 1.2 TDI išlieka vieninteliu automobiliu, kuris realiomis sąlygomis važiuoja su <3 l/100 km sąnaudomis, nesiremia elektriniu varikliu ir vis dar atitinka saugumo bei patikimumo standartus.

Dažniausiai užduodami klausimai (DUK)

Ar Audi A2 1.2 TDI tikrai sunaudoja mažiau nei 3 l/100 km?

Taip, važiuojant ekonomiškai užmiestyje sąnaudos gali būti 2,7–3,2 l/100 km. Tai vienas iš nedaugelio automobilių istorijoje, pasiekęs tokį efektyvumą be hibridinės technologijos.

Ar pavarų dėžė patikima?

Automatinė dėžė yra sudėtinga ir reikalauja priežiūros – svarbu reguliariai ją kalibruoti ir keisti sankabos aktuatorių, jei pasireiškia trūkčiojimas. Patikima tik su gera priežiūra.

Ar šis modelis tinkamas važinėjimui mieste?

Mieste galima važinėti, bet ne trumpais atstumais. Dažnas užvedimas, šalti startai ir trumpos distancijos ilgainiui kenkia transmisijai ir vakuumo sistemai.

Kaip elgiasi žiemą?

Žiemą variklis įšyla lėtai, o stabdžių vakuumo sistema turi veikti be priekaištų. Reikalingas geras akumuliatorius ir tvarkinga sankabos valdymo elektronika.

Ar sunku rasti detalių šiam modeliui?

Standartinių variklio dalių netrūksta, bet specifiniai komponentai – pavarų dėžės moduliai, salono detalės, vakuumo sistema – sunkiau randami ir dažnai tenka užsakinėti iš Vokietijos.

ŽYMA:Audi
DALINTIS Šiuo Straipsniu
Facebook Twitter Email KOPIJUOTI NUORODĄ
Komentuoti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami video

Taip pat skaitykite

Patarimai

Kaip išsirinkti tinkamus garažo vartus?
Kinietiškos padangos ar žinomi vardai? Testas parodė, kas iš tiesų svarbiau
Kaip panaikinti dyzelino kvapą automobilyje
Kiek kainuoja draudimas jaunam vairuotojui Lietuvoje? TPVCA ir KASKO kainos iki 25 metų

Apžvalgos

Volvo S40 2.0D 100 kW atsiliepimai – patikimas pasirinkimas naudotų automobilių rinkoje?
Audi A2 1.4 TDI 55kW atsiliepimai – ką svarbu žinoti prieš įsigyjant?
Volvo V90 Cross Country: atsiliepimai, eksploatacijos ypatumai ir kuro sąnaudos
Volvo V50 1.6D 80 kW atsiliepimai, kuro sąnaudos ir eksploatacija

Naujienos

Nutrenkiamų gyvūnų statistika Lietuvoje: auganti problema mūsų keliuose
„Via Lietuva“ prieš Velykas vairuotojams praneša dėl remontuojamų kelių ruožų: svarbiausia informacija ir alternatyvūs maršrutai
Elektromobiliams – 6000 prieigų, savivaldybėms – 36 mln. eurų
Analizė: Lietuva diktuoja tempą Baltijos elektromobilumo lenktynėse

Diagnostikos kodai

U1000 Klaidos Kodas: CAN-Bus Tinklo Komunikacijos Problema
Klaidos kodas U0422: ką reiškia ir kaip sutvarkyti?
U0415 Klaidos Kodas: Netinkamas Duomenų Gavimas iš Vairo Kampo Jutiklio Modulio
Klaidos kodas U0402: ką reiškia ir kaip sutvarkyti?

Gauk ataskaitai 20% nuolaidą IŠ KARTO!

Reklama

AutoZinios.lt

  • Pradžia
  • Apžvalgos
  • Patarimai
  • Auto paslaugos
  • Diagnostikos kodai
  • Naujienos
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
  • DMCA (Copyright) / Autorinių Teisių Politika
  • Kontaktai
  • Privatumo Politika
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?