BMW M47 variklis yra vienas iš ankstyvųjų BMW keturių cilindrų dyzelinių variklių, gamintas nuo 1998 iki 2007 metų. Šis variklis pasižymi patikimumu ir paprasta konstrukcija, dėl ko jis išliko populiarus tarp naudotų automobilių pirkėjų. M47 buvo montuojamas įvairiuose BMW modeliuose, įskaitant 3 seriją (E46), 5 seriją (E39) ir X3 (E83).
Modifikacijos
BMW M47 variklis buvo gaminamas keliomis modifikacijomis, kurios skiriasi galia, darbinio tūrio dydžiu ir technologiniais patobulinimais:
Modifikacija | Darbinis tūris | Galia | Sukimo momentas | Naudojami modeliai |
---|---|---|---|---|
M47D20 | 2.0 l | 116 AG | 265 Nm | 3 serija (E46), 5 serija (E39) |
M47TUD20 | 2.0 l | 136 AG | 280 Nm | 3 serija (E46), 5 serija (E39) |
M47TU2D20 | 2.0 l | 150 AG | 330 Nm | 3 serija (E46), X3 (E83) |
Esminiai bruožai
- Common Rail sistema: M47 naudojo pirmos kartos „Common Rail“ kuro įpurškimo sistemą, užtikrinančią efektyvesnį kuro naudojimą ir didesnę galią.
- Turbo įkroviklis: Visos versijos buvo su turbina, o tam tikros modifikacijos turėjo kintamos geometrijos turbinas (VGT), pagerinančias variklio reakciją.
- Papildomas aušinimas: Kai kurie modeliai turėjo tarpinį oro aušintuvą (interkulerį), kuris padidino variklio efektyvumą.
Atsiliepimai
BMW M47 variklis sulaukė daug teigiamų atsiliepimų dėl savo ilgaamžiškumo ir santykinai paprastos priežiūros, tačiau kaip ir visi varikliai, jis turi tam tikrų trūkumų.
Privalumai
- Patikimumas: M47 variklis žinomas dėl savo paprastos ir patvarios konstrukcijos, todėl jis dažnai naudojamas dideliems ridos nuotoliams.
- Ekonomiškumas: Degalų sąnaudos yra palyginti mažos, ypač ilgesnėse kelionėse.
- Lengvas remontas: Dėl mažiau sudėtingos konstrukcijos, palyginti su naujesniais varikliais, šio variklio remontas yra pigesnis ir paprastesnis.
Trūkumai
- Garso izoliacija: Senesnės kartos dyzeliniai varikliai, tokie kaip M47, yra triukšmingesni nei modernesni modeliai.
- Emisijų standartai: M47 neatitinka šiuolaikinių griežtų emisijų reikalavimų, todėl gali būti mažiau patrauklus miestų zonose su taršos apribojimais.
- Kuro sistemos jautrumas: Ankstyvosios Common Rail sistemos yra jautrios nekokybiškam kurui.
Dažniausios problemos
Turbinos gedimai
- Problema: Dėl nusidėvėjimo arba nekokybiško alyvos tiekimo turbina gali prarasti efektyvumą arba sugesti.
- Požymiai: Sumažėjusi galia, dūmai iš išmetimo vamzdžio, garsas iš turbinos.
- Sprendimas: Turbinos remontas arba keitimas, taip pat būtina užtikrinti tinkamą alyvos kokybę.
Kuro purkštukų gedimai
- Problema: Nekokybiškas kuras arba normalus nusidėvėjimas gali sugadinti purkštukus.
- Požymiai: Netolygus variklio darbas, sunkus užvedimas.
- Sprendimas: Purkštukų patikra ir, jei reikia, keitimas.
Krumpliaratinės grandinės nusidėvėjimas
- Problema: Laiko grandinė ilgainiui gali susidėvėti arba pertempti, ypač jei variklis nebuvo tinkamai prižiūrėtas.
- Požymiai: Girdimi garsai iš variklio, ypač užvedant.
- Sprendimas: Grandinės keitimas ir įtempiklio patikra.
EGR vožtuvo užsikimšimas
- Problema: EGR vožtuvas gali užsikimšti suodžiais, ypač jei automobilis dažnai važinėjamas trumpais atstumais.
- Požymiai: Dūmai iš išmetimo vamzdžio, sumažėjusi variklio galia.
- Sprendimas: Vožtuvo valymas arba keitimas.
DPF filtro užsikimšimas
- Problema: Kietųjų dalelių filtras (DPF) užsikemša, jei automobilis naudojamas tik trumpoms kelionėms.
- Požymiai: Sumažėjusi trauka, „Check Engine“ lemputė.
- Sprendimas: Filtro regeneracija arba valymas.
Eksploatacijos patarimai
- Naudokite kokybišką kurą: Tai sumažins kuro sistemos komponentų gedimų tikimybę.
- Keiskite alyvą laiku: Reguliarus alyvos keitimas (kas 10 000–12 000 km) prailgins variklio tarnavimo laiką.
- DPF priežiūra: Venkite trumpų kelionių ir periodiškai važiuokite aukštesnėmis apsukomis.
- Profilaktinė diagnostika: Periodiškai tikrinkite turbinos, purkštukų ir EGR vožtuvo būklę.
- Laiko grandinės patikra: Užtikrinkite, kad grandinė ir jos įtempiklis būtų tinkamos būklės.
Palyginimas su kitais BMW varikliais
- M47 vs. N47: N47 yra modernesnis, tačiau jis turėjo problemų su laiko grandine. M47 yra paprastesnis ir patikimesnis ilguoju laikotarpiu.
- M47 vs. B47: B47 turi geresnį efektyvumą ir mažesnes emisijas, tačiau jo priežiūra yra sudėtingesnė ir brangesnė.
- M47 vs. M57: M57 yra šešių cilindrų versija, todėl siūlo daugiau galios, tačiau yra sunkesnis ir mažiau ekonomiškas.
Išvada
BMW M47 variklis yra ilgaamžis ir patikimas pasirinkimas tiems, kurie vertina paprastą konstrukciją, mažas eksploatacijos išlaidas ir ekonomiškumą. Nors jis nėra toks modernus kaip jo įpėdiniai, tinkamai prižiūrimas šis variklis gali tarnauti šimtus tūkstančių kilometrų be didesnių problemų. Jei ieškote patikimo dyzelinio variklio su nedidelėmis priežiūros išlaidomis, M47 yra vienas iš geriausių pasirinkimų.