Turbinos įsijungimo apsukos priklauso nuo daugelio veiksnių, įskaitant variklio tipą, turbinos dydį, variklio valdymo sistemą ir kitus techninius parametrus. Apskritai turbina pradeda veikti esant mažoms apsukoms, tačiau maksimali galia pasiekiama tik tam tikrame apsukų diapazone.
Kada pradeda veikti turbina?
- Mažos turbinos
- Mažesnio dydžio turbinos pradeda veikti esant žemoms apsukoms – dažniausiai nuo 1 500 iki 2 000 aps./min.
- Šios turbinos skirtos greitam reakcijos laikui ir geram sukimo momentui, ypač mažų ar vidutinio dydžio dyzeliniuose varikliuose.
- Didelės turbinos
- Didesnio dydžio turbinos pradeda veikti vėliau – nuo 2 500 iki 3 500 aps./min. ar net aukščiau.
- Šios turbinos skirtos dideliam galios padidėjimui, todėl dažniau naudojamos sportiniuose ar didelio galingumo benzininiuose varikliuose.
- Kintamos geometrijos turbinos (VGT)
- Kintamos geometrijos turbinos sugeba veikti plačiame apsukų diapazone. Jos pradeda generuoti slėgį nuo 1 500 aps./min., bet efektyvumas išlieka didelis ir aukštesnėse apsukose.
Kas lemia turbinos įsijungimo momentą?
- Variklio tipas
- Dyzeliniai varikliai: Paprastai pasiekia maksimalų sukimo momentą žemose apsukose (1 500–2 500 aps./min.), todėl jų turbinos įsijungia greitai.
- Benzininiai varikliai: Turbina įsijungia vėliau (nuo 2 000–3 000 aps./min.), nes šie varikliai efektyviai dirba aukštesniame apsukų diapazone.
- Turbinos dydis
- Mažesnė turbina sukuria slėgį greičiau, tačiau jos galios diapazonas yra ribotas.
- Didesnė turbina generuoja daugiau galios, bet reikalingos didesnės apsukos, kad ji pradėtų veikti.
- Kuro tiekimo ir valdymo sistema
- Elektroninė turbinos kontrolė (pvz., kintamos geometrijos valdymas) padeda sumažinti „turbos atsilikimą“ ir pagerina reakciją žemose apsukose.
- Turbinos efektyvumas ir slėgis
- Turbinos pradžios taškas priklauso ir nuo konstrukcijos parametrų, pvz., slėgio generavimo lygio bei oro srauto efektyvumo.
Ar apsukų ribos gali skirtis?
Taip, priklausomai nuo automobilio ir variklio konstrukcijos. Pavyzdžiui:
- Maži miesto automobiliai su dyzeliniais varikliais (pvz., „Volkswagen Golf“ TDI): turbina pradeda veikti maždaug nuo 1 500 aps./min.
- Didelio galingumo automobiliai su benzininiais varikliais (pvz., „Subaru WRX STI“): turbina pradeda veikti nuo 3 000 aps./min., bet generuoja daugiau galios aukštose apsukose.
- Dvigubos turbinos sistema (pvz., „BMW“ TwinPower Turbo): mažesnė turbina įsijungia nuo 1 500 aps./min., o didesnė – nuo 3 000 aps./min.
Išvada
Turbinos įsijungimo momentas priklauso nuo automobilio ir variklio specifikacijų. Mažesnės turbinos pradeda veikti anksti, nuo maždaug 1 500 aps./min., o didesnės – aukštesnėse apsukose, dažniausiai nuo 2 500–3 500 aps./min.. Norint sužinoti tikslius jūsų automobilio parametrus, rekomenduojama pasitikrinti gamintojo techninę informaciją arba atlikti diagnostiką autoservise.