Ką reiškia šis klaidos kodas?
Klaidos kodas P0128 rodo, kad variklio aušinimo skysčio temperatūra nepasiekė tinkamo veikimo lygio per nustatytą laiką. Tai gali reikšti, kad variklio termostatas veikia netinkamai ir neleidžia aušinimo skysčiui pakankamai įšilti, kad būtų užtikrintas efektyvus variklio darbas. Šis kodas dažnai atsiranda, kai termostatas lieka atidarytas, neleidžiant varikliui pasiekti optimalios darbinės temperatūros.
Ar tai rimtas gedimas?
P0128 nėra itin rimtas gedimas, tačiau gali sukelti kuro efektyvumo problemų, nes variklis, veikdamas per žemoje temperatūroje, gali naudoti daugiau degalų. Jei termostatas neveikia tinkamai, variklis gali ilgiau įšilti arba visai nepasiekti reikiamos temperatūros, o tai ilgainiui gali sukelti variklio veikimo sutrikimų.
Ar galima toliau važiuoti su šitu klaidos kodu?
Taip, su šiuo klaidos kodu galima toliau važiuoti, tačiau nerekomenduojama ilgai ignoruoti šios problemos. Nors variklis gali ir toliau veikti, ilgainiui per žema variklio temperatūra gali padidinti degalų sąnaudas ir sukelti kitus veikimo sutrikimus.
Kokie šio klaidos kodo simptomai?
- Užsidegusi „Check Engine“ lemputė
- Variklis ilgiau įkaista nei įprasta
- Padidėjusios degalų sąnaudos
- Temperatūros matuoklio rodyklė ilgai lieka žemai arba nepasiekia optimalios temperatūros
- Sumažėjusi šildymo sistemos efektyvumas šaltuoju oru
Dėl ko atsirado šita klaida?
Klaidos kodas P0128 gali atsirasti dėl šių priežasčių:
- Sugedęs arba stringantis termostatas (lieka atidarytas ir neleidžia varikliui pasiekti tinkamos temperatūros)
- Per žemas aušinimo skysčio lygis
- Problemos su variklio aušinimo sistemos komponentais
- Sugedęs aušinimo skysčio temperatūros jutiklis (ECT)
Kaip remontuojamas?
- Patikrinkite termostatą ir, jei jis sugedęs arba stringa, pakeiskite jį.
- Patikrinkite aušinimo skysčio lygį ir papildykite, jei jo trūksta.
- Patikrinkite aušinimo sistemos komponentus dėl galimų nuotėkių arba pažeidimų ir sutvarkykite, jei reikia.
- Patikrinkite aušinimo skysčio temperatūros jutiklį (ECT) ir, jei reikia, pakeiskite jį.
- Jei problema išlieka, atlikite papildomą diagnostiką variklio valdymo moduliui (ECM) ir tikrinkite, ar nėra kitų galimų problemų aušinimo sistemoje.