Dyzelinių variklių kietųjų dalelių filtras (DPF) yra esminė dalis šiuolaikiniuose dyzeliniuose automobiliuose, skirta sumažinti išmetamųjų dujų taršą. Tačiau laikui bėgant DPF gali užsikimšti arba sugesti, sukeldamas įvairius automobilio veikimo sutrikimus. Šiame straipsnyje aptarsime pagrindinius DPF filtro gedimo simptomus, kuriuos turėtumėte žinoti.
Kas yra DPF filtras?
DPF (angl. Diesel Particulate Filter) filtras yra skirtas sulaikyti ir sudeginti kietąsias daleles, kurios susidaro dyzelinių variklių išmetimo metu. Reguliariai veikiant DPF, kietosios dalelės kaupiasi filtre ir periodiškai sudega regeneracijos proceso metu, kuris sumažina filtro užsikimšimą.
DPF filtro gedimo simptomai
Įspėjamoji lemputė prietaisų skydelyje
Vienas iš pirmųjų gedimo požymių yra DPF įspėjamoji lemputė, užsideganti prietaisų skydelyje. Tai rodo, kad filtras yra užsikimšęs arba neveikia tinkamai ir reikia imtis veiksmų.
Sumažėjusi variklio galia
Užsikimšęs DPF filtras gali sukelti reikšmingą variklio galios sumažėjimą, nes išmetamosios dujos negali laisvai išeiti iš variklio. Tai ypač pastebima staigiai didinant greitį arba važiuojant į kalną.
Padidėjusios degalų sąnaudos
Jei pastebėjote, kad jūsų automobilis sunaudoja daugiau degalų nei įprastai, tai gali būti dėl užsikimšusio DPF filtro. Didesnis variklio apkrovimas dėl užsikimšusio filtro reikalauja daugiau degalų.
Dūmai iš išmetimo vamzdžio
Užsikimšęs DPF filtras gali sukelti neįprastų dūmų išmetimą. Tai gali būti baltos, pilkos arba juodos spalvos dūmai, kurie rodo, kad kietosios dalelės nėra tinkamai filtruojamos.
Variklio veikimo sutrikimai
Užsikimšęs DPF filtras gali sukelti variklio trūkčiojimus, sunkumus užvedant automobilį arba netgi variklio užgesimą važiuojant.
Regeneracijos proceso problemos
DPF filtras reguliariai turi atlikti regeneracijos procesą, kad sudegintų susikaupusias daleles. Jei šis procesas neužbaigiamas dėl dažnų trumpų kelionių arba žemos važiavimo temperatūros, filtras gali užsikimšti.
Diagnostikos klaidos kodai
Naudojant OBD-II skaitytuvą, galima nustatyti specifinius klaidų kodus, susijusius su DPF filtru, pvz., P2002 (DPF efektyvumas žemas) arba P2463 (DPF suodžių lygis per aukštas).
Ką daryti sugedus DPF filtrui?
Jei pastebite bet kurį iš šių simptomų, svarbu nedelsiant imtis veiksmų:
- Regeneracija: Pabandykite atlikti regeneracijos procesą, važiuodami ilgesnį laiką didesniu greičiu. Tai gali padėti sudeginti susikaupusias daleles.
- Profesionalus valymas: Jei regeneracija nepadeda, kreipkitės į profesionalus, kurie gali išvalyti arba pakeisti DPF filtrą.
- Programinės įrangos atnaujinimas: Kai kuriais atvejais gali reikėti atnaujinti variklio valdymo bloką (ECU), kad pagerintumėte regeneracijos efektyvumą.
Pagrindinės ir Dažniausios Priežastys, Kodėl Sugenda DPF Filtrai
Dažnos trumpų atstumų kelionės
DPF filtrai reikalauja tam tikros temperatūros, kad galėtų atlikti regeneracijos procesą. Dažnos trumpos kelionės neleidžia varikliui pasiekti reikiamos temperatūros, dėl ko dalelės nesudega ir filtras užsikemša.
Žema variklio temperatūra
Jei variklis dažnai veikia žemoje temperatūroje, regeneracijos procesas negali būti atliktas efektyviai. Tai dažnai nutinka, kai automobilis naudojamas tik trumpiems atstumams arba dažnai važiuojama šaltu oru.
Netinkama alyva
Kai kuriuose automobiliuose būtina naudoti specifinę mažos pelenų sudėties alyvą (Low SAPS). Netinkama alyva gali sukelti daugiau suodžių susidarymą, kas gali užkimšti DPF filtrą.
Degalų kokybė
Žemos kokybės arba netinkami degalai gali padidinti kietųjų dalelių kiekį išmetamosiose dujose, kas lemia greitesnį DPF filtro užsikimšimą.
Regeneracijos proceso nutraukimas
Jei regeneracijos procesas dažnai nutraukiamas, filtras negali pilnai sudeginti susikaupusių dalelių. Tai gali atsitikti, jei automobilis sustabdomas arba išjungiamas regeneracijos metu.
Mechaniniai gedimai
Įvairūs mechaniniai variklio arba išmetimo sistemos gedimai, tokie kaip EGR vožtuvo gedimas ar turbo gedimai, gali padidinti suodžių kiekį ir sukelti DPF filtro užsikimšimą.
Oro filtrų problemos
Užsikimšę ar netinkamai veikiantys oro filtrai gali sukelti netinkamą degalų ir oro mišinį, kas padidina suodžių susidarymą.
Aukštas suodžių lygis dėl eksploatavimo sąlygų
Važiavimas intensyviame miesto eisme su dažnais stabdymais ir greitėjimais taip pat gali padidinti suodžių kiekį ir neleidžia regeneracijai vykti sklandžiai.
Programinės įrangos problemos
Kartais DPF filtro problemos gali būti susijusios su variklio valdymo bloko (ECU) programinės įrangos klaidomis, kurios trukdo tinkamai valdyti regeneracijos procesą.
Išvada
DPF filtro gedimas gali sukelti įvairių automobilio veikimo problemų, tačiau anksti pastebėjus simptomus ir imantis veiksmų, galima išvengti didesnių gedimų ir išlaikyti automobilio veikimą optimalų. Reguliariai tikrinkite savo automobilį ir rūpinkitės DPF filtro būkle, kad užtikrintumėte ilgalaikį ir efektyvų dyzelinio variklio darbą.