Įsivaizduokite automobilį, kuris jau praeityje paliko savo ženklą – patikimumas, praktiškumas, universalumas – ir tada jį atnaujinti: tokia būtent yra Toyota RAV4 2010 m. versija. Šis modelis apjungia trečios kartos konstrukciją su keliomis reikšmingomis modernizacijomis, dėl ko išlieka patrauklus naudotų SUV rinkoje Lietuvoje.
Jei ieškote automobilio, kuris neprivalo būti madingas, bet turi tarnauti – RAV4 2010 gali būti būtent tas kasdienis partneris. Jis siūlo solidžią mechaniką, daug vietos, gerą pravažumą ir paprastą priežiūrą – idealus pasirinkimas šeimai, kelionėms ar tiesiog automobiliui „viskam“. Tačiau kaip visada – yra ir keli „bet“. Ar šis modelis vis dar vertas dėmesio? Toliau aptarsime technines savybes, eksploataciją, dažniausias problemas, kuro sąnaudas ir vartotojų atsiliepimus.

Pagrindinės savybės ir techniniai duomenys
2010 m. RAV4 buvo gaminamas tiek su benzininiais, tiek su dyzeliniais varikliais.
Dažniausiai sutinkamos versijos:
- 2.0 VVT-i benzinas (152 AG) – patikimas, tylus, ekonomiškas.
- 2.2 D-4D dyzelis (136–150 AG) – populiariausias Europoje dėl gero sukimo momento ir mažų sąnaudų.
- 2.4 benzinas (166 AG) – siūlomas kai kuriose rinkose, tylesnis, bet šiek tiek „riebesnis“ degalų atžvilgiu.
Varikliai derinami su mechanine arba automatine pavarų dėže, o pavaros sistema gali būti priekinė (FWD) arba visų ratų (AWD). Pastaroji labai vertinama dėl puikaus pravažumo sniege ir purve.
Salono erdvė – vienas stipriausių šio modelio privalumų. Galinės sėdynės stumdosi pirmyn ir atgal, todėl galima rinktis – daugiau vietos keleiviams ar bagažui. Bagažo skyrius talpina apie 540 litrų, o nuleidus sėdynes – net iki 2000 litrų.
Kuro sąnaudos pagal realius duomenis:
- 2.0 benzinas: 8–9 l/100 km,
- 2.2 D-4D dyzelis: 6–7 l/100 km,
- 2.4 benzinas (AWD): apie 10–11 l/100 km.
Automobilis pasižymi tvirta važiuokle, patogiu vairavimu ir itin geru kelio matomumu.
Pliusai ir Minusai
2010 metų Toyota RAV4 išsaugojo visas ankstesnių modelių stiprybes, bet kartu buvo toliau tobulinama. Atnaujinta priekinė dalis, pagerintas garso izoliavimas, rafinuotesnis interjeras ir patobulinta pakaba padarė šį modelį dar patrauklesnį. Tai automobilis, kuris išlieka praktiškas, saugus ir itin patikimas, tačiau jis turi ir kelis silpnesnius aspektus, į kuriuos verta atkreipti dėmesį.
Pliusai
- RAV4 2010 išlieka patikimas net ir po daugelio metų – varikliai ir transmisijos tarnauja ilgai be didelių problemų.
- Dyzelinė 2.2 D-4D versija pasižymi gera trauka ir mažomis sąnaudomis, dažniausiai apie 6 litrus užmiestyje.
- Salonas erdvus ir patogus, sėdynės tvirtos, o galinė eilė gali būti stumdoma pirmyn arba atgal.
- Visų varančiųjų ratų sistema veikia tiksliai ir patikimai, todėl automobilis gerai laikosi ant sniego ir šlapios kelio dangos.
- Priežiūra paprasta, dalys lengvai randamos, o servisų kainos palyginti nedidelės.
- Automobilis pasižymi gerais saugumo įvertinimais ir patikima konstrukcija, todėl tinka šeimai ir ilgesnėms kelionėms.
Minusai
- Važiuojant didesniu greičiu salone girdisi vėjo ir kelio triukšmas, ypač ant šiurkštesnės dangos.
- Interjero dizainas gana paprastas – plastikai kieti, o bendra atmosfera labiau praktiška nei moderni.
- Ant senesnių egzempliorių galima pastebėti korozijos požymių ant dugno ar slenksčių, ypač jei automobilis naudotas druskinguose keliuose.
- Automatinės pavarų dėžės veikia patikimai, bet reikalauja reguliarios alyvos priežiūros – jos nekeitus ilgai, perjungimas tampa šiurkštesnis.
- Benzininės versijos mieste sunaudoja daugiau kuro, ypač su visų ratų pavara – vidurkis siekia apie 10 litrų.
- Multimedijos sistema paprasta ir senstelėjusi – daugumoje versijų nėra „Bluetooth“ ar jutiklinio ekrano.
Apibendrinant – Toyota RAV4 2010 išsaugojo savo legendinį patikimumą, patogumą ir universalumą. Tai automobilis, kurio pagrindiniai privalumai – praktiškumas, mechaninis paprastumas ir ilgaamžis variklis. Trūkumai dažniausiai susiję su amžiumi ir estetika, bet ne su esminiais techniniais sprendimais.

Patikimumas ir eksploatacija
Kai kalbame apie patikimumą, 2010 metų Toyota RAV4 išlieka vienu geriausių pavyzdžių, kaip turėtų atrodyti subalansuotas ir patvarus visureigis. Tai modelis, kuriame nėra perteklinės elektronikos, todėl eksploatacijos išlaidos išlieka mažos, o rizika susidurti su rimtais gedimais – itin menka.
Varikliai
2.0 VVT-i benzininis variklis – vienas patikimiausių šiame modelyje. Jis paprastas, be turbinos, todėl remontas pigus, o ilgaamžiškumas įspūdingas. Su reguliaria alyvos priežiūra ir kokybišku kuru šis variklis gali tarnauti iki 400 000 km be kapitalinio remonto. Vienintelis minusas – kai kurie egzemplioriai linkę vartoti šiek tiek daugiau alyvos, ypač jei važiuojama trumpais atstumais ar alyva keičiama per retai.
2.2 D-4D dyzelinis variklis pasižymi geru sukimo momentu ir ekonomiškumu. Silpnoji vieta – EGR vožtuvas ir DPF filtras. Jei automobilis naudojamas tik mieste, šie komponentai gali užsiteršti. Tačiau važiuojant užmiestyje, kur variklis pasiekia darbinę temperatūrą, problemos nekyla. Laikantis gamintojo priežiūros intervalų, šis variklis nuvažiuoja net iki 350–400 tūkst. km.
2.4 benzininis variklis (AWD versijose) pasižymi ypač tolygiu darbu ir aukšta kokybe. Šis agregatas kilęs iš Camry modelio, todėl garsėja ilgaamžiškumu. Vienintelė bėda – sąnaudos, kurios mieste dažnai viršija 10 litrų. Tačiau už tai vairuotojas gauna itin patikimą jėgos agregatą, kuris tarnauja be kaprizų net ir esant šalčiui.
Transmisija ir pavara
RAV4 2010 buvo komplektuojamas tiek su mechanine 6 pavarų dėže, tiek su automatine.
Mechaninės dėžės konstrukcija paprasta ir patikima – svarbu tik reguliariai keisti sankabos skystį ir alyvą.
Automatinės transmisijos (ypač 4 ir 5 pavarų) laikomos itin patvariomis, bet jos „nemėgsta“ senos alyvos. Todėl alyvą rekomenduojama keisti kas 60 000–80 000 km, net jei gamintojas nurodo, kad to daryti „nereikia“. Tokiu būdu transmisija išlieka švelni, o pavarų perjungimas – tolygus.
AWD sistema (vadinamoji „Active Torque Control 4WD“) įsijungia automatiškai, kai priekiniai ratai pradeda slysti. Ji veikia patikimai ir nereikalauja papildomos priežiūros, tačiau verta kartą per metus patikrinti galinį reduktorių ir viskozės sankabą – tai padeda išvengti brangių remontų.
Važiuoklė ir vairavimas
Važiuoklė – paprasta, bet gerai suprojektuota. RAV4 2010 puikiai tinka tiek miesto, tiek užmiesčio keliams. Priekinė dalis standesnė, todėl automobilis stabilus posūkiuose, o galinė – komfortiškesnė, sugeria smulkius nelygumus.
Tiesa, po ilgesnio eksploatacijos laikotarpio gali prireikti pakeisti:
- stabilizatoriaus traukes,
- atramines gumines įvores,
- amortizatorius.
Tai įprasta priežiūra, o dalys – nebrangios. Vairas – lengvas, todėl manevravimas mieste itin patogus. Kelyje automobilis elgiasi užtikrintai, net su pilnu bagažu ar priekaba.
Eksploatacija ir išlaidos
Toyota RAV4 2010 išlaikymo kaštai – vieni mažiausių tarp SUV klasės automobilių. Vidutinė metinė priežiūra servise kainuoja apie 200–300 eurų, o dalys – plačiai prieinamos. Daugumą smulkių darbų (stabdžių keitimas, filtrai, važiuoklės elementai) galima atlikti net be specializuoto serviso.
Kasko ar civilinės draudimo įmokos – vidutinės, nes šis automobilis priskiriamas prie mažos rizikos modelių.
Verdiktas
Toyota RAV4 2010 – tai automobilis, sukurtas ne trumpalaikiam patogumui, o ilgam tarnavimui.
Jei ieškote SUV, kuris nekelia staigmenų ir nereikalauja brangios priežiūros, šis modelis yra vienas iš geriausių pasirinkimų savo amžiaus kategorijoje.

Dažniausios problemos ir ligos
Nors Toyota RAV4 2010 garsėja išskirtiniu patikimumu, per daugiau nei dešimtmetį eksploatacijos laikas atskleidė keletą silpnų vietų. Dauguma jų – smulkūs ar prevenciniai aspektai, kuriuos galima išvengti laiku prižiūrint automobilį.
Variklio alyvos sąnaudos
Kai kurie 2.0 VVT-i benzininiai varikliai (ypač iki 2011 m.) gali vartoti daugiau alyvos, nei įprasta.
Pagrindinė priežastis – stūmoklinių žiedų nusidėvėjimas arba alyvos perdegimas dėl netinkamo tepalo.Jei alyva keičiama laiku (kas 10–12 tūkst. km), ši problema beveik nepasitaiko.
Sprendimas: reguliariai tikrinti alyvos lygį ir naudoti gamintojo rekomenduojamą tepalą (5W-30 ar 0W-20).
EGR vožtuvas ir DPF filtras (dyzelinėse versijose)
2.2 D-4D variklis patikimas, tačiau turi dvi jautresnes vietas – EGR vožtuvą ir kietųjų dalelių filtrą (DPF). Mieste važiuojant trumpus atstumus, jie linkę užsikimšti, o tai sumažina variklio galią ir sukelia klaidų pranešimus.
Sprendimas: kas 20–30 tūkst. km atlikti profilaktinį išvalymą arba ilgesnę kelionę užmiestyje, kad sistema „išdegtų“ natūraliai.
Automatinės pavarų dėžės alyva
Toyota oficialiai nenurodė keisti automatinės dėžės alyvos, bet praktika rodo priešingai – jos nekeitimas ilgainiui lemia nesklandų pavarų perjungimą ar smūgius.
Sprendimas: keisti transmisijos alyvą kas 60–80 tūkst. km. Tai užtikrina švelnų darbą ir prailgina dėžės tarnavimo laiką.
Korozija
Nors RAV4 2010 apsaugotas geriau nei ankstesnės kartos, rūdžių problema vis dar pasitaiko.
Ypač dažnai – galinių slenksčių, dugno laikiklių, ratų arkų srityse.
Sprendimas: atlikti dugno patikrą prieš perkant ir apsaugoti antikorozine danga. Tai viena geriausių ilgalaikių investicijų į šį modelį.
Pakabos elementai
Po 150–200 tūkst. km dažniausiai keičiasi stabilizatoriaus traukės, guminės įvorės ir amortizatoriai. Tai ne konstrukcinė problema, o natūralus dėvėjimasis.
Sprendimas: naudoti kokybiškas dalis ir atlikti važiuoklės patikrą kas 20–30 tūkst. km.
Elektronikos smulkmenos
RAV4 2010 turi nedaug elektronikos, bet pasitaiko:
- oro kondicionieriaus kompresoriaus garsų ar praradimo efektyvumo,
- langų pakėlėjų jungiklių oksidacijos,
- galinių durų užrakto „užsikirtimo“ šaltu oru.
Sprendimas: periodiškai valyti jungtis ir naudoti silikoninį purškalą mechanizmams tepti.
Salono girgždesiai
Po kelerių metų eksploatacijos kai kuriuose egzemplioriuose gali pasigirsti girgždesiai iš prietaisų panelės ar durų apdailos. Tai dažniausiai susiję su plastiko konstrukcijos kietumu.
Sprendimas: suveržti tvirtinimo vietas ir naudoti specialius guminius tarpelius (tai pigus, bet efektyvus sprendimas).
Sėdynių ir diržų dėvėjimasis
Po daugiau nei 200 tūkst. km dažnai matomas vairuotojo sėdynės šoninės atramos dėvėjimasis bei diržų pastrigimas ritinėlyje. Tai ne saugumo, o estetikos klausimas, tačiau dažnas tarp naudotų egzempliorių.
Santrauka
Toyota RAV4 2010 neturi jokių kritinių techninių trūkumų. Visi dažniausiai pasitaikantys gedimai – smulkūs ir lengvai sutvarkomi. Didžiausią dėmesį verta skirti variklio alyvai, EGR sistemai ir kėbulo būklei, o visa kita – klasikinė Toyota patikimumo teritorija.
Kuro sąnaudos realiame gyvenime
Toyota RAV4 2010 – tai automobilis, kuris balansuoja tarp ekonomiškumo ir galios.
Benzininės versijos pasižymi sklandžiu darbu ir tylumu, o dyzelinės – trauka ir efektyvumu ilgesnėse kelionėse.
Vairuotojų atsiliepimai
„Važinėju su RAV4 2010 jau ketverius metus – automobilis be priekaištų. Dyzelis dirba tyliai, traukos užtenka, o sąnaudos stabiliai apie 6,2 litro. Jokių rimtų gedimų.“ – Jonas, Vilnius
„Labai patenkintas 2.0 benzino versija. Važiuoja švelniai, mieste sąnaudos apie 9 litrus. Vienintelis minusas – kiek standesnė pakaba, bet užtat stabilus posūkiuose.“ – Dainius, Kaunas
„Turiu 2.2 D-4D su visų ratų pavara. Puikiai traukia, pravažumas žiemą tiesiog puikus. Per 5 metus keičiau tik stabdžių diskus ir galinius amortizatorius.“ – Tomas, Klaipėda
„Automobilis šeimai – daug vietos, patogu keliauti. Po 250 tūkst. km važiuoja kaip laikrodis, salonas nesigirdi, tik prie -15 kartais sunkiau užsiveda.“ – Rasa, Panevėžys
„RAV4 pirkau kaip antrą mašiną, bet dabar tapo pagrindine. Jokio vargo, tik tepalai ir filtrai. Vienintelis minusas – interjeras galėtų būti modernesnis.“ – Marius, Šiauliai
Pirkdami išsamią carVertical ataskaitą panaudokite šį nuolaidos kodą:
AUTOZINIOS
Arba spauskite mygtuką – nuolaida pritaikoma automatiškai.
Dažniausiai užduodami klausimai (DUK)
Ar Toyota RAV4 2010 patikimas automobilis?
Taip. Šis modelis laikomas vienu iš patikimiausių savo klasėje. Varikliai – paprasti, ilgaamžiai, o pavarų dėžės tarnauja be problemų, jei alyva keičiama laiku. Dauguma savininkų per 10 metų neturėjo rimtų gedimų.
Kuris variklis geriausias – benzininis ar dyzelinis?
Jei važiuojate daugiausia mieste, geriausias pasirinkimas – 2.0 VVT-i benzininis variklis: tylus ir patikimas. Jei daugiau važiuojate užmiestyje ar ilgesnius atstumus – 2.2 D-4D dyzelis bus ekonomiškesnis ir trauks geriau.
Ar Toyota RAV4 2010 turi problemų su rūdijimu?
Šiek tiek. Korozija dažniausiai pasireiškia ant dugno, slenksčių ir ratų arkų, ypač jei automobilis naudotas šalyse, kur žiemą gausiai barstoma druska. Rekomenduojama atlikti antikorozinį padengimą kas kelis metus.
Kokios realios kuro sąnaudos?
Dyzelinė versija vidutiniškai naudoja 6–6,5 l/100 km, o benzininės versijos – apie 8–10 l/100 km. Automatinės pavaros dėžės versijos vartoja šiek tiek daugiau kuro.
Ar verta bijoti automatinės pavarų dėžės?
Ne. Toyota automatinės dėžės patikimos, tačiau svarbiausia – reguliariai keisti alyvą (kas 60–80 tūkst. km). Tinkamai prižiūrima dėžė veiks švelniai ir be problemų daugelį metų.
Kaip Toyota RAV4 2010 elgiasi žiemą?
AWD versijos pasižymi puikiu pravažumu. Sistema greitai reaguoja į slydimą, todėl automobilis stabiliai važiuoja ant sniego ir ledo. Net ir FWD versijos su geromis padangomis tvarkosi puikiai.
Ar šis modelis tinka šeimai?
Puikiai. RAV4 2010 pasižymi erdviu salonu, patogiomis sėdynėmis, dideliu bagažo skyriumi ir gera garso izoliacija. Tai vienas universaliausių SUV pasirinkimų šeimoms.
Kokios priežiūros reikia?
Įprastos: alyvos keitimas kas 10–12 tūkst. km, filtrai – kas 20 tūkst. km, kuro filtras (dyzeliui) – kas 40 tūkst. km. Reguliari priežiūra garantuoja beproblemį naudojimą ilgus metus.
