Kai pirmą kartą atsisėdau į 2016 metų „Audi Q7“, pajutau tą vokišką solidumą, kurį sunku su kuo nors supainioti. Viskas atrodo tarsi sukalta iš vieno metalo gabalo – kiekvienas jungiklis, kiekviena siūlė salone turi savo vietą. Antros kartos modelis buvo didelis žingsnis į priekį: „Audi“ ne tik sumažino automobilio svorį beveik trim šimtais kilogramų, bet ir padarė jį dar tylesnį, minkštesnį, technologiškai tobulesnį. Važiuojant atrodo, kad kelias po ratais pats prisitaiko – tokį pojūtį sukuria naujoji oro pakaba ir „quattro“ pavara, kurios kartu suteikia nepriekaištingą stabilumą.
Šis Q7 tarsi sukurtas žmonėms, mėgstantiems ramų, bet užtikrintą važiavimą. 3.0 TDI variklis čia dirba be pastangų – tyliai, su dideliu sukimo momentu, o jei reikia aplenkti, traukos užtenka su kaupu. Į saloną žengus pajunti, kad čia viskas apgalvota iki smulkmenų: „Virtual Cockpit“ ekranas vietoj klasikinių prietaisų, subtilus apšvietimas, masyvios, bet patogios sėdynės. Tai automobilis, kuris puikiai tinka šeimai, bet taip pat atrodo solidžiai prie biuro ar viešbučio durų.
Ne be reikalo daugelis vairuotojų sako, jog Q7 – tai kelionių karalius. Jame galima jaustis kaip namuose net ir po kelių šimtų kilometrų. Žinoma, prabanga turi savo kainą – tiek tiesiogine, tiek perkeltine prasme. Remonto darbai ar oro pakabos priežiūra čia nebus pigūs, tačiau tie, kas ieško komforto ir patikimumo viename, žino, kad šis automobilis vertas investicijos.
Audi Q7 2016 techninė apžvalga

2016-ųjų „Audi Q7“ buvo pirmasis šios markės SUV, pastatytas ant naujos MLB Evo platformos, kuri naudojama ir „Bentley Bentayga“ bei „Porsche Cayenne“. Dėl šios platformos automobilis tapo lengvesnis, ekonomiškesnis ir geriau valdomas, tačiau išlaikė tą prabangų, masyvų įvaizdį, už kurį Q7 visada buvo vertinamas. Kėbulas, nors vizualiai atrodo mažesnis nei pirmosios kartos, iš tiesų talpina daugiau erdvės salone – ypač gale ir trečioje sėdynių eilėje.
Važiuojant iškart pajunti oro pakabos darbą – automobilis švelniai sugeria duobes, o „Drive Select“ režimai leidžia keisti važiavimo charakterį nuo sportiško iki itin komfortiško. Didelis privalumas – 8 laipsnių Tiptronic automatinė pavarų dėžė, kuri dirba švelniai ir greitai.
Toliau pateikiama techninių duomenų lentelė. Ji pritaikyta mobiliesiems įrenginiams, todėl galima slinkti horizontaliai. Visas tekstas pateiktas juodai, kad būtų aiškiai įskaitomas.
| Kriterijus | Informacija |
|---|---|
| Gamintojas | Audi (Volkswagen Group) |
| Klasė | Prabangus didelis visureigis (SUV) |
| Kėbulo tipas | SUV (7 vietų) |
| Varikliai | 3.0 TDI (218/272 AG), 3.0 BiTDI (320 AG), 2.0 TFSI (252 AG) |
| Transmisija | 8 laipsnių automatinė (Tiptronic) |
| Pavara | Visų varančiųjų ratų (Quattro) |
| Vidutinės kuro sąnaudos | 5,5–9,0 l/100 km (priklausomai nuo variklio) |
| CO₂ emisija | 144–208 g/km |
| Bagažo talpa | 770 l (su nulenktomis sėdynėmis – iki 1955 l) |
| 0–100 km/h | 6,3 s (3.0 TDI 272 AG) |
Techniniai duomenys rodo, kad Q7 2016 metais tapo ne tik galingesnis, bet ir efektyvesnis. 3.0 TDI varikliai pasižymi didele trauka ir tuo pačiu – stebėtinai mažu sąnaudų vidurkiu. Daugelis vairuotojų pastebi, kad net su pilna šeima ir bagažu automobilis išlieka stabilus ir tylus, o pakabos darbas – vienas geriausių klasėje.
Variklių pasirinkimai ir patikimumas

2016 metų „Audi Q7“ buvo siūlomas su kelių tipų varikliais, tačiau realybėje populiariausi išliko dyzeliniai variantai – dėl savo ilgaamžiškumo, ekonomiškumo ir malonaus darbo. Kiekvienas jų turi savitų bruožų, todėl renkantis verta atsižvelgti į važiavimo įpročius ir priežiūros galimybes.
- 3.0 TDI (272 AG) laikomas aukso standartu. Tai variklis, kuris geba sujungti galią su ekonomiškumu. Jis pasižymi puikia trauka, švelniu darbu ir geru atsparumu kilometrams. Net po kelių šimtų tūkstančių kilometrų šis variklis dirba tyliai, o teisingai prižiūrimas gali tarnauti itin ilgai.
- 3.0 BiTDI (320 AG) – tai dviejų turbinų monstras, skirtas tiems, kas mėgsta tvirtą trauką ir pagreitėjimą be jokių kompromisų. Dėl dviejų turbokompresorių jis išsiskiria greita reakcija į akceleratoriaus paspaudimą. Vis dėlto, konstrukcija sudėtingesnė, todėl priežiūra reikalauja daugiau dėmesio ir investicijų.
- 2.0 TFSI (252 AG) – benzininis pasirinkimas, tinkantis tiems, kurie dažniau važinėja mieste. Jo veikimas itin tylus, trauka pakankama, tačiau kuro sąnaudos čia gerokai didesnės. Mieste jis gali „valgyti“ 11–12 litrų, o užmiestyje sumažėja iki 8 litrų.
Tiek dyzeliniai, tiek benzininiai varikliai pasižymi gera šilumine kontrole ir bendra konstrukcine kokybe, todėl, jei automobilis buvo prižiūrėtas tinkamai, problemos kyla retai. Dažniausiai pasitaikantys gedimai – EGR vožtuvo užsikimšimas, DPF filtro prisikimšimas, oro pakabos kompresoriaus nuovargis. Tai nėra gamykliniai trūkumai – tai rezultatas, kai automobilis ilgai važinėjamas trumpais atstumais arba negauna laiku aptarnavimo.
Audi Q7 3.0 TDI Pliusai ir Minusai
Audi Q7 3.0 TDI Pliusai
- Itin tylus ir švelnus variklio darbas net dideliais greičiais
- Stipri trauka – puikiai tinka tempimui ar ilgesnėms kelionėms
- Ekonomiškas savo klasei – realiai apie 6,5–7,5 l/100 km
- Patikima 8 laipsnių Tiptronic transmisija, gerai suderinta su varikliu
- Kokybiška garso izoliacija ir komfortiška oro pakaba
- Geras atsarginių dalių prieinamumas ir serviso patirtis Lietuvoje
Audi Q7 3.0 TDI Minusai
- Brangesnė priežiūra – ypač oro pakabos ir EGR sistemos
- Sudėtingesnis priekinės pakabos remontas (daug aliumininių dalių)
- Gali kilti problemų su DPF filtru, jei automobilis eksploatuojamas mieste
- Didelės draudimo ir registracijos išlaidos
- Svoris – nors ir sumažintas, vis dar didelis, todėl padangos dėvisi greičiau
- Užmiestyje važiuoja puikiai, bet mieste juntamas gabaritų masyvumas
„Audi Q7 3.0 TDI“ – tai subalansuotas pasirinkimas tiems, kurie ieško jėgos, komforto ir ekonomiškumo viename automobilyje. Variklis universalus – tinka tiek kelionėms su šeima, tiek traukti priekabai ar kemperiui. Jo minusai dažniausiai susiję ne su konstrukcija, o su eksploatacijos kaštais. Todėl šis modelis labiausiai tinka tiems, kas vertina kokybę ir nebijo skirti dėmesio priežiūrai.
Kuro sąnaudos realybėje

Gamintojo deklaruojamos sąnaudos visada atrodo patraukliai, tačiau realybėje „Audi Q7 2016“ rezultatai priklauso nuo variklio, pavarų dėžės tipo, ratų dydžio ir, žinoma, vairavimo stiliaus. Vairuotojai sutaria, kad 3.0 TDI yra optimaliausias pasirinkimas, nes leidžia mėgautis tiek galia, tiek santykinai nedidelėmis išlaidomis degalams. Net važiuojant greitkelyje šis variklis dažnai „telpa“ į 6,5–7 litrus šimtui kilometrų, o tai puikus rezultatas tokio dydžio visureigiui.
Benzininė 2.0 TFSI versija labiau tinka miestui ar trumpiems atstumams, tačiau mieste jos apetitas degalams išauga iki 11–12 litrų. Tuo tarpu 3.0 BiTDI – nors ir galingiausias, išlieka stebėtinai ekonomiškas ilgesnėse kelionėse, kai variklis dirba pastoviu režimu.
Toliau pateikta realių vartotojų ir bandymų duomenimis paremta kuro sąnaudų lentelė. Ji pritaikyta mobiliesiems įrenginiams, todėl slinksis horizontaliai, o tekstas pateiktas aiškia, juoda spalva:
| Važiavimo tipas | Dyzelis 3.0 TDI | Dyzelis 3.0 BiTDI | Benzinas 2.0 TFSI |
|---|---|---|---|
| Mieste | 8,0–9,0 l/100 km | 9,0–10,5 l/100 km | 11,0–12,5 l/100 km |
| Užmiestyje | 6,0–6,5 l/100 km | 6,8–7,5 l/100 km | 8,5–9,0 l/100 km |
| Mišrus ciklas | 6,5–7,5 l/100 km | 7,5–8,5 l/100 km | 9,0–10,0 l/100 km |
Realiomis sąlygomis važiuojant užmiestyje Q7 maloniai stebina savo efektyvumu – tai viena priežasčių, kodėl šis modelis taip populiarus tarp ilgų atstumų vairuotojų. Tuo tarpu mieste jo dydis ir svoris natūraliai padidina sąnaudas, tačiau „Start/Stop“ sistema ir 8 laipsnių pavarų dėžė leidžia šiek tiek sutaupyti.
Dažniausios Audi Q7 2016 problemos (ligos)

Nors 2016 metų „Audi Q7“ pelnytai vadinamas vienu patikimiausių prabangių SUV savo klasėje, tam tikri gedimai vis dėlto pasitaiko net ir kruopščiai prižiūrimuose automobiliuose. Dalis jų – natūralūs nusidėvėjimo padariniai, o kiti atsiranda dėl sudėtingesnės technologinės konstrukcijos. Kadangi Q7 – automobilis, turintis daugybę elektronikos, oro pakabą ir „quattro“ sistemą, jį prižiūrėti reikia šiek tiek atsakingiau nei įprastą visureigį.
- Oro pakaba: vienas dažniausiai pasitaikančių gedimų – oro pakabos nusidėvėjimas. Po 100–150 tūkst. km pradeda silpti kompresorius arba praranda sandarumą amortizatoriai. Jei problema ignoruojama, automobilis gali „sėsti“ viena puse. Naujas amortizatorius – brangus, todėl rekomenduojama periodiškai atlikti sistemos sandarumo patikrą.
- EGR vožtuvas: linkęs užsikimšti važinėjant trumpais atstumais. Simptomai – klaidos prietaisų skydelyje, variklio „avarijos režimas“ ir padidėjusios sąnaudos. Rekomenduojama naudoti kokybišką kurą ir periodiškai pravalyti sistemą ilgesniais užmiesčio važiavimais.
- DPF filtras: užsikimšimo rizika kyla, jei automobilis dažniausiai naudojamas mieste. Reikalingas reguliarus ilgesnis važiavimas, kad sistema galėtų pilnai atlikti regeneraciją.
- Tiptronic pavarų dėžė: patikima, jei laiku keičiama alyva. Pirmieji trūkčiojimai ar uždelsimai perjungiant pavaras signalizuoja apie būtinybę atlikti techninį aptarnavimą. Alyvos keitimas rekomenduojamas kas 60–80 tūkst. km.
- Pakabos elementai: priekinė pakaba turi daug aliumininių detalių, todėl komfortiška, bet greičiau dėvisi. Dažniausiai keičiami šarnyrai ir įvorės kas 100–120 tūkst. km, ypač važinėjant nelygiais keliais.
- Stabdžių diskai ir trinkelės: dėl didelio automobilio svorio ir quattro sistemos pasipriešinimo nusidėvi greičiau nei lengvesniuose modeliuose. Rekomenduojama naudoti originalias ar aukštos kokybės analogines dalis.
- Elektronikos smulkmenos: retkarčiais pasitaiko multimedijos arba klimato kontrolės jutiklių veikimo sutrikimų. Dažniausiai juos išsprendžia programinės įrangos atnaujinimas arba kontaktų valymas.
- Langų pakėlėjai ir durų spynos: kai kuriuose egzemplioriuose pasitaiko spynų varikliukų gedimų ar langų pakėlėjų strigimų, ypač po kelių žiemų. Problema nėra masinė, tačiau pasitaiko.
- Oro kondicionavimo sistema: kompresorius ir kondensatorius jautrūs korozijai. Rekomenduojama bent kartą per metus atlikti slėgio patikrą ir papildymą.
- Akumuliatoriaus išsikrovimas: dėl daugybės elektronikos modulių automobilis gali eikvoti energiją net stovėdamas. Ilgiau nevažiuojant – verta atjungti akumuliatorių arba naudoti palaikymo įkroviklį.
Vairuotojų atsiliepimai ir patirtis

Tomas, Vilnius: „Važinėju su Audi Q7 3.0 TDI jau ketverius metus. Kuro sąnaudos maloniai stebina – apie 7 litrus užmiestyje. Pakaba labai švelni, o salonas toks tylus, kad kartais net pamirštu, jog važiuoju dyzeliu. Per šį laiką keičiau tik stabdžių diskus ir vieną pakabos svirtį.“
Rūta, Kaunas: „Pirkau 2016 m. modelį dėl erdvės ir komforto – turiu tris vaikus, todėl septynvietė versija buvo būtinybė. Oro pakaba tikrai suteikia kelionėms prabangos pojūtį, bet kai sugenda, kainuoja nemažai. Vis dėlto važiuoti su šiuo automobiliu – vienas malonumas.“
Andrius, Klaipėda: „Turiu 3.0 BiTDI – trauka stulbinanti, aplenkti bet ką greitkelyje paprasta. Kuro sąnaudos apie 8 litrus, kas tokio dydžio automobiliui puiku. Vienintelis minusas – brangus aptarnavimas, bet tokio lygio automobilio kitaip ir negali būti.“
Eglė, Panevėžys: „Mūsų Q7 daugiausia važinėja mieste – todėl teko susidurti su DPF užsikimšimu. Po to servisai patarė bent kartą per mėnesį išvažiuoti į užmiestį. Šiaip automobilis labai patogus, saugus ir tvirtas, bet mieste jo gabaritai – iššūkis.“
Dažniausiai užduodami klausimai (DUK)
Ar Audi Q7 2016 patikimas automobilis?
Taip, jei automobilis prižiūrimas pagal gamintojo rekomendacijas. Varikliai, ypač 3.0 TDI, pasižymi ilgaamžiškumu, o pagrindiniai gedimai kyla dėl apleistos priežiūros. Svarbiausia laiku keisti alyvą, filtrus ir nevažinėti trumpais atstumais.
Kokį variklį geriausia rinktis?
Optimaliausias pasirinkimas daugumai vairuotojų – 3.0 TDI (272 AG). Jis ekonomiškas, patikimas ir užtikrina pakankamai galios. 3.0 BiTDI tinka tiems, kas vertina sportiškesnį važiavimą, o 2.0 TFSI – miesto režimui, nors degalų sąnaudos didesnės.
Kiek vidutiniškai sunaudoja degalų Audi Q7 2016?
Realios sąnaudos svyruoja nuo 6 iki 9 litrų šimtui kilometrų, priklausomai nuo variklio ir važiavimo sąlygų. Mieste sąnaudos didesnės, užmiestyje Q7 gali būti stebėtinai taupus.
Ar verta bijoti oro pakabos?
Ne, jei automobilis prižiūrimas. Oro pakaba suteikia puikų komfortą, tačiau reikalauja periodinės diagnostikos. Laiku prižiūrint, ji tarnauja ilgai ir patikimai.
Ar Audi Q7 2016 tinkamas šeimai?
Taip, tai vienas erdviausių SUV savo klasėje. Septynvietė versija puikiai tinka šeimai – vietos daug, sėdynės patogios, o saugumo lygis aukščiausias. Kelionės su vaikais ar ilgi atstumai tampa malonumu.
Pirkdami išsamią carVertical ataskaitą panaudokite šį nuolaidos kodą:
AUTOZINIOS
Arba spauskite mygtuką – nuolaida pritaikoma automatiškai.
