Volvo XC60 su D4 133 kW (181 AG) varikliu – vienas populiariausių naudotų vidutinio dydžio SUV pasirinkimų tarp pirkėjų Lietuvoje. Tai pirmosios kartos atnaujintas modelis, kurio variklis jau yra pačios Volvo gamybos, priešingai nei ankstesni PSA/Ford agregatai. Jis žada geresnį patikimumą, ekonomiškumą ir mažiau elektroninių kaprizų – tačiau ar tai tiesa?
Šiame straipsnyje aptarsime:
- Kuo išsiskiria D4 133 kW variklis, kokios jo versijos ir technologiniai ypatumai
- Kiek jis patikimas ir kokie dažniausi gedimai pasitaiko
- Kaip automobilis važiuoja, koks jo komfortas, realios kuro sąnaudos
- Ką apie šį modelį sako savininkai po 100 000–300 000 km ridos
- Ar šis modelis vis dar vertas dėmesio šiandieninėje rinkoje?
Variklio specifikacijos ir svarbiausi techniniai aspektai
Volvo XC60 D4 133 kW variklis (181 AG) pradėtas montuoti nuo 2013 m. atnaujintuose XC60 modeliuose. Šis agregatas žymi labai svarbų posūkį Volvo variklių istorijoje – tai pirmasis šios markės dyzelinis variklis, visiškai sukurtas be PSA ar Ford įtakos. Tai vadinamoji Volvo Drive-E (VEA – Volvo Engine Architecture) variklių linija, pasižyminti didesniu efektyvumu, mažesniu svoriu ir aukštesniu patikimumu.
Pagrindiniai techniniai duomenys
- Variklio kodas: D4204T14 (Drive-E)
- Darbinis tūris: 1969 cm³
- Cilindrų skaičius: 4
- Degalų įpurškimas: Common Rail, Bosch sistema
- Galia: 133 kW (181 AG) prie 4250 aps./min
- Sukimo momentas: 400 Nm nuo 1750 aps./min
- Turbo: viena turbina su kintamos geometrijos valdymu
- Pavaros: mechaninė (6 pav.) arba automatinė Geartronic (8 pav.)
- Paskirstymas: grandininis (grandininė pavara tepalo vonelėje)
Kodėl šis variklis laikomas svarbiu?
Tai buvo pereinamasis etapas nuo sunkesnių, garsesnių ir dyzeliui būdingų vibracijų link lengvesnio, tylesnio, ekonomiškesnio ir pažangesnio agregato. Naujas 2.0 D4 variklis turėjo:
- Aliumininį bloką (sumažintas svoris)
- Grandininį paskirstymą (nereikalinga reguliari keitimo priežiūra)
- Sudėtingesnį, bet efektyvesnį EGR valdymą (dvigubas ciklas – išmetimo ir aušinimo)
- Start-stop sistemą (standartinę nuo 2014 m.)
- Efektyvesnę turbokompresoriaus valdymo sistemą
Šio variklio tikslas buvo suderinti realų ekonomiškumą su dinamika ir patikimumu, o kartu sumažinti išmetamųjų dujų kiekį, kad atitiktų „Euro 6“ standartus.
Kuo jis geresnis už ankstesnius D5 ar D3?
- Mažesnės kuro sąnaudos (~1–1.5 l/100 km mažiau realiomis sąlygomis)
- Nėra paskirstymo diržo – tai reiškia mažiau priežiūros
- Lengvesnis, todėl mažiau apkrauna važiuoklę ir pagerina manevringumą
- Tylesnis ir švaresnis darbas, mažesnės vibracijos
- Naujoviškesnė pavarų dėžė (ypač 8 laipsnių Aisin Geartronic)
Visgi, tai nėra variklis be trūkumų – ir šioje vietoje pereisiu prie kitos svarbios temos:
Gedimai, eksploataciniai niuansai ir patikimumo įvertinimas
Nors Volvo D4 133 kW (Drive-E) variklis dažnai laikomas daug patikimesniu už ankstesnius PSA ar Ford dyzelius, jis vis tiek turi savų niuansų. Šie varikliai gerai tarnauja tik tuo atveju, jei buvo prižiūrėti pagal gamintojo reikalavimus, o ne ignoruojami ar eksploatuojami atmestinai.
DPF sistema
Kaip ir daugumoje „Euro 6“ variklių, DPF filtras čia – būtinas komponentas. Sistema jautri:
- Miesto režimui (trumpos distancijos, dažnas užvedimas)
- Prastos kokybės kurui
- Vėluojančioms regeneracijoms
Problemos ženklai: netolygus variklio darbas, padidėjusios sąnaudos, DPF lemputė, avarinis režimas. Nors pati sistema veikia efektyviai, užsikimšimas dažniausiai nutinka ties 180–240 tūkst. km. Valymas – apie 150–250 €, keitimas – virš 800 €.
EGR aušinimo blokas
Volvo šiuose varikliuose naudojo dviejų lygių EGR sistemą: vieną vožtuvą, kitą – atskirą aušintuvą. Jei naudojamas nekokybiškas kuras arba variklis nepasiekia darbinės temperatūros, sistema gali užsikimšti. Tuomet atsiranda:
- Šaltas dūmingas užsivedimas
- Padidėję NOx emisijos
- Netolygus darbas šaltu varikliu
Remontas kainuoja 250–500 € priklausomai nuo to, ar valoma ar keičiama.
Grandininė paskirstymo sistema
Didžiausias šio variklio pranašumas – nėra diržo. Tačiau tai nereiškia, kad grandinė – amžina. Jei keista alyva rečiau nei kas 15 000 km arba naudotos nekokybiškos alyvos, gali atsirasti grandinės išsitampymo požymiai jau ties 200–250 tūkst. km:
- Barskėjimas užvedant
- Netolygus variklio darbas
- „Check Engine“ dėl fazių neatitikimo
Grandinės keitimas – sudėtingas, nes ji įmontuota alyvos vonelėje. Darbo kaina gali siekti 700–1200 €.
Turbo valdymas
Nors pati turbina patikima, dažniau pasitaiko elektroninio valdymo aktuatoriaus sutrikimų. Simptomai:
- Pradingstanti trauka
- „Boost pressure“ klaidos
- Avareinis režimas esant apkrovai
Pakeitimas arba remontas – apie 300–450 €, priklausomai nuo problemos pobūdžio.
Pavarų dėžė
8 laipsnių Aisin automatas, montuotas su šiuo varikliu, vertinamas kaip labai patikimas. Tačiau:
- Alyvos keitimas kas 60 000 km – būtinas
- Dėžė nemėgsta traukti priekabų virš leidžiamos masės
- Esant dideliam alyvos senėjimui – prasideda perjungimo trūkčiojimai
Mechaninė pavarų dėžė – taip pat patikima, tačiau reikalauja tikslaus sankabos dozavimo. Dėvėta sankaba dažnai pasireiškia vibracija ar „neįtraukimu“ į pavarą.
Važiavimo savybės, komfortas ir kasdienio naudojimo įspūdžiai
Volvo XC60 su D4 133 kW varikliu – tai vidutinio dydžio SUV, kuris orientuotas ne į sportiškumą, o į ramų, komfortišką ir saugų važiavimą. Tai automobilis tiems, kurie vertina ne greitį, o kontrolę, tylą ir solidų įspūdį kiekviename kilometre.
Važiavimo dinamika
2.0 D4 variklis su 400 Nm sukimo momentu jau nuo žemų sūkių leidžia pasiekti pakankamai greitą akceleraciją. Važiuojant užmiestyje ar autostradoje – to visiškai pakanka. Tačiau sportiškumo šis modelis nesiekia: akceleracija yra švelni, bet užtikrinta.
Geartronic automatinė dėžė perjungia pavaras minkštai ir sklandžiai, nors kartais gali „pagalvoti“ ilgėliau, ypač jeigu važiuojama sportiniu režimu. Mechaninė dėžė – tiesiog funkcionali, bet ne sportiška.
Vairavimo jausmas yra „skandinaviškai atpalaiduojantis“. Vairas gana lengvas, tačiau neperduoda daug grįžtamojo ryšio – tai patinka ne visiems, bet mieste ar ilgoje kelionėje toks valdymas yra komfortiškas.
Pakaba ir komfortas
Volvo XC60 šioje versijoje turi standartinę, pusiau minkštą pakabą – nei per kietą, nei per minkštą. Ji puikiai sugeria smulkius ir vidutinio lygio kelio nelygumus, o važiuojant didesniu greičiu – suteikia tvirtumo jausmą. Net ir su 18–19 colių ratais, komfortas išlieka aukštame lygyje.
- Ant kelio automobilis stovi stabiliai
- Posūkiuose minimalus kėbulo svyravimas
- Gera izoliacija nuo kelio triukšmo
Galinės pakabos ilgaamžiškumas vertinamas gerai – su sąlyga, kad nevairuojama agresyviai ar su per dideliu svoriu.
Kuro sąnaudos
Volvo deklaruoja labai optimistines sąnaudas, tačiau realybė atrodo taip:
- Užmiestyje: 5,0–5,8 l/100 km
- Mieste: 7,0–8,0 l/100 km
- Mišrus režimas: apie 6,2–6,8 l/100 km
Tai geri rezultatai turint omenyje svorį (~1700 kg), automatinę dėžę ir SUV kėbulą. Sąnaudos šiek tiek padidėja, jei naudojamas visų varančiųjų ratų (AWD) modelis.
Triukšmas ir izoliacija
Šis modelis pasižymi labai gerai atlikta garso izoliacija. Net važiuojant greitkelyje, salone išlieka tylu. Nors keturių cilindrų variklis neturi tokio „charakteringo“ garso kaip senasis penkių cilindrų D5, jis dirba tyliai ir kultūringai – ypač po apšilimo.
Vėjo triukšmas taip pat labai gerai slopinamas, o salono kokybė nekrenta į akis, bet jaučiasi tvirta ir ilgaamžė.
Ar verta pirkti Volvo XC60 D4 133 kW šiandien? Privalumai ir trūkumai
Volvo XC60 su D4 133 kW varikliu – tai modelis, kuris šiandieną vis dar siūlo stiprų komforto, saugumo ir patikimumo balansą. Dėl savo konstrukcijos, tai vienas iš nedaugelio naudotų SUV, kuriuo galima pasitikėti ilgesniam laikotarpiui, jei tik jis buvo tinkamai eksploatuojamas. Tačiau kartu tai automobilis, kuris geriausiai tinka tam tikram vairuotojo profiliui – ne visiems.
Vienas pagrindinių šio modelio pranašumų – tai visiškai Volvo kurtas variklis, o ne paveldėtas iš kitų gamintojų. Dėl to jis dažniau vertinamas kaip ilgaamžiškesnis ir rečiau turintis konstrukcinių trūkumų. Taip pat svarbu paminėti, kad ši versija naudoja paskirstymo grandinę, o ne diržą – todėl reguliaraus, brangaus jos keitimo poreikio nėra. Važiuoklės komfortas, garso izoliacija bei ergonomiškos sėdynės sukuria labai solidų įspūdį ilgesnėse kelionėse.
Vis dėlto, tai nėra automobilis be trūkumų. Miesto režime ir važinėjant trumpais atstumais dažnai prasideda problemos su DPF bei EGR sistemomis – jos nespėja atlikti regeneracijos ciklų, o dėl to atsiranda variklio klaidos ar padidėja sąnaudos. Nors pati paskirstymo sistema patikima, jos remontas – brangus, jei grandinė išsitampo: ji sumontuota alyvos karteryje, o prieiga prie jos – sudėtinga. Be to, nors variklis dirba tyliai ir ekonomiškai, greito, sportiško charakterio iš jo tikėtis nereikėtų.
Taigi, sprendimas priklauso nuo jūsų poreikių. Jei dažnai važiuojate užmiestyje, vertinate tylą, komfortą ir siekiate ilgalaikės eksploatacijos – šis modelis yra racionalus pasirinkimas. Tačiau jei ieškote SUV, kurį naudotumėte tik trumpiems miesto maršrutams arba tikitės sportinio atsako – galbūt vertėtų paieškoti kitos alternatyvos.
Tikri vartotojų atsiliepimai – ką sako Volvo XC60 D4 savininkai?
Volvo XC60 D4 133 kW dažnai vertinamas kaip „auksinis viduriukas“ – tarp saugaus šeimos SUV ir patikimo dyzelinio automobilio ilgoms kelionėms. Tiek Lietuvoje, tiek Vakarų Europos šalyse šį modelį renkasi žmonės, kurie tikisi mažesnių eksploatacijos kaštų nei turint BMW X3 ar Audi Q5, bet nenori atsisakyti komforto, solidumo ir saugumo.
„Mano XC60 su D4 važiuoja jau trečius metus, pirkau su 168 tūkst. km. Šiandien turi beveik 250 tūkst. – nieko rimto nebuvo. Tik įprasti dalykai: alyvos, filtrai, stabdžiai. DPF regeneruojasi normaliai, bet į trasą tenka išvažiuoti kas kelias savaites.“
– Vytautas, Vilnius
„Tai pirmas mano automobilis su Volvo Drive-E varikliu. Dirba tyliai, sąnaudos mieste apie 7 l, užmiestyje – apie 5,5. Nors ir nelakstau, bet traukos tikrai netrūksta. Vienintelė bėda buvo su EGR – valymas kainavo apie 200 €, bet daugiau viskas tvarkoje.“
– Andrius, Klaipėda
„Po Audi Q5 galiu pasakyti – Volvo komfortas tikrai geresnis, o važiuoklė mažiau genda. Aišku, dinamiškumo tiek nėra, bet važiuoti malonu. Garso izoliacija puiki, sėdynės labai patogios.“
– Marius, Kaunas
„Pirkau XC60 su 2.0 D4 dėl mažesnių eksploatacinių išlaidų. Ir kol kas nesigailiu. Tik reikia nepamiršti keisti alyvą laiku – grandinė labai priklausoma nuo alyvos kokybės. Man keitimas kas 12 tūkst. – jau įprotis.“
– Gediminas, Panevėžys
„Vairuoju šį modelį jau ketverius metus. Buvo problemų su turbinos valdymo aktuatoriumi – pakeitė garantija. Dabar jau 210 tūkst. km ir jokių problemų. Tik navigacija – atgyvenusi, bet visa kita super.“
– Rasa, Marijampolė
Vartotojų nuomonės aiškios: jei variklis buvo eksploatuojamas atsakingai, rimtų problemų tikimybė minimali. Dauguma savininkų teigiamai vertina tiek komfortą, tiek kuro sąnaudas, o DPF ar EGR problemos dažniausiai pasitaiko tiems, kurie automobilį naudoja netinkamai – trumpais atstumais ar nesilaikydami keitimo intervalų.
Dažniausiai užduodami klausimai (DUK)
Ar Volvo D4 133 kW variklis yra patikimas?
Taip, tai vienas patikimiausių Volvo keturių cilindrų dyzelinių variklių. Jei alyva keičiama laiku, o eksploatacija vykdoma atsakingai, variklis gali sėkmingai tarnauti virš 300 000 km be didesnių problemų.
Ar šis variklis turi paskirstymo diržą ar grandinę?
Šis variklis naudoja paskirstymo grandinę, kuri montuojama variklio apačioje, alyvos karteryje. Ji patvaresnė nei diržas, tačiau reikalauja kokybiškos alyvos ir jos keitimo ne rečiau nei kas 15 000 km.
Kokios yra realios kuro sąnaudos?
Mieste sąnaudos siekia apie 7,0–8,0 l/100 km, užmiestyje – 5,0–5,8 l/100 km. Mišriu režimu dauguma savininkų fiksuoja apie 6,4–6,8 l/100 km.
Ar dažnos problemos su DPF ar EGR?
Jos pasitaiko tik tada, kai automobilis eksploatuojamas netinkamai – trumpi atstumai, dažnas užvedinėjimas, prastas kuras. Užmiestyje važinėjant bent kartą per savaitę – sistemos veikia tvarkingai.
Ar tai geras pasirinkimas kaip naudotas SUV šiandien?
Taip, jei ieškote ekonomiško, komfortiško ir saugaus SUV. Tai vienas geriausių Volvo variklių savo klasėje, tačiau būtina įsitikinti, kad automobilis turėjo serviso istoriją ir buvo tinkamai prižiūrėtas.