Volvo V60 su 1.6 litro dyzeliniu 84 kW (115 AG) varikliu dažnai domina pirkėjus, ieškančius ekonomiško, patogaus ir saugaus universalo. Šis automobilis gamintas su Ford/PSA grupės keturių cilindrų varikliu, žinomu įvairiuose Peugeot, Citroen, Ford modeliuose, tačiau į Volvo buvo montuojamas su specifiniais patobulinimais. Tai vienas silpnesnių V60 gamoje siūlytų variklių, todėl natūraliai kyla klausimas – ar pakanka galios? Ar patikimumas atitinka Volvo vardą? Kokia reali eksploatacija ir problematika?
Šiame straipsnyje išsamiai apžvelgsime:
- Šio modelio bendrus techninius ypatumus
- Variklio patikimumą, trūkumus ir dažniausias problemas
- Važiavimo komfortą bei realias kuro sąnaudas
- Kainų tendencijas naudotoje rinkoje
- Vartotojų atsiliepimus ir tipinius gedimus
- Ir, žinoma – ar verta pirkti V60 su šiuo varikliu, o gal geriau ieškoti alternatyvos?
Bendra apžvalga ir svarbiausios charakteristikos
Volvo V60 su 1.6 litro dyzeliniu varikliu (84 kW / 115 AG) buvo gaminamas nuo 2010 iki 2015 metų. Tai yra vienas iš silpniausių galios pasirinkimų šio modelio gamoje, tačiau kartu ir vienas ekonomiškiausių. Šis automobilis buvo orientuotas į vairuotojus, kuriems svarbiausia – nedidelės kuro sąnaudos, priimtina kaina bei patikima kasdienė eksploatacija.
Ši versija dažniausiai komplektuojama su 6 laipsnių mechanine pavarų dėže, tačiau rinkoje galima sutikti ir su automatine transmisija „Powershift“, kuri reikalauja papildomo dėmesio.
Volvo, naudodama šį variklį, siekė pateikti kompromisinį sprendimą – ekonomišką šeimos universalą su premium segmentui būdingais bruožais: gera garso izoliacija, ergonomišku salonu, saugumo technologijomis. Visgi, galios trūkumas tampa akivaizdus, ypač važiuojant su didesniu keleivių ar bagažo kiekiu.
Techninės bazės požiūriu, šis variklis žinomas kaip Ford/PSA 1.6 HDi versija, naudojama ir kituose prekės ženkluose. Tai reiškia, kad atsarginės dalys dažniausiai pigesnės nei „tikrų“ Volvo variklių, bet kartu paveldimos kai kurios konstrukcinės problemos, apie kurias kalbėsime plačiau vėliau.
Automobilio privalumai:
- Ekonomiškas dyzelinis variklis (realiai 4,5–5,5 l/100 km)
- Puiki garso izoliacija ir komfortas
- Patogi salono ergonomika
- Nebrangus išlaikymas (lyginant su galingesnėmis versijomis)
- Geros saugumo sistemos net bazinėse komplektacijose
Pagrindiniai minusai:
- Trūksta galios greitkeliuose ir su apkrova
- Powershift automatinės dėžės patikimumas – abejotinas
- Dažni problemų židiniai: EGR, turbina, purkštukai, DPF
Variklio patikimumas ir pagrindinės problemos
Konstrukcinė kilmė – kas slypi po variklio dangčiu?
Volvo 1.6 D (84 kW) variklis iš tikrųjų nėra švedų kūrinys – tai PSA/Ford bendros kūrybos agregatas, dažnai žinomas kaip DV6TED4. Šis variklis plačiai naudotas ir Peugeot, Citroen, Ford, Mazda, net Mini Cooper automobiliuose. Tai reiškia, kad jis – pakankamai ištirtas, bet kartu ir žinomas dėl tam tikrų silpnybių, kurios kartojasi nepriklausomai nuo markės.
Jo konstrukcija paprasta, be grandinės – čia naudojamas paskirstymo diržas. Dėl to reikia griežtai laikytis keitimo intervalų. Kitos sritys, reikalaujančios dėmesio – turbo įkroviklis, EGR vožtuvas, DPF filtras ir purkštukai.
Dažniausios problemos
Turbinos tepimo sistema
Silpniausia vieta – prasta turbinos tepimo sistema. Jei laiku nekeičiamas tepalas (kas 10 000 km), užsikemša alyvos padavimo vamzdelis, o tai dažnai baigiasi turbinos gedimu. Tai viena dažniausių priežasčių, dėl kurios šie varikliai sugenda, net jei rida atrodo nedidelė.
EGR ir DPF problemos
Kadangi variklis mažas ir dažnai naudojamas mieste, EGR vožtuvas ir DPF filtras linkę greitai užsikimšti. Trumpi atstumai neleidžia tinkamai įkaisti sistemoms, todėl regeneracija nevyksta efektyviai. Ilgainiui tai sukelia klaidų pranešimus, sumažintą galią, o galiausiai – ir brangų remontą.
Purkštukai ir jų tarpinės
Purkštukai šiame variklyje dažnai pradeda leisti, o tai pasireiškia salono kvapu (degimo kvapas), švilpimu ir sunkesniu užvedimu. Problema paaštrėja, jei buvo naudoti prasti degalai ar nebuvo keičiamas kuro filtras.
Powershift pavarų dėžė
Jei modelis su automatine „Powershift“ dėže, svarbu žinoti, kad tai šlapios sankabos dviejų sankabų transmisija, jautri tepalui ir jo keitimo intervalams. Nepakeitus alyvos kas 60 000 km, galima tikėtis sankabų perdegimo ar mechatronikos gedimo, kurių remontas gali kainuoti nuo 1200 iki 2000 €.
Važiavimo dinamika ir kuro sąnaudos kasdienybėje
Važiavimo charakteristika – ką reiškia 84 kW praktiškai?
Volvo V60 su 1.6 l dyzeliniu varikliu ir 84 kW galia nėra skirtas greitiems startams ar intensyviam lenkimui, ypač važiuojant su daugiau nei dviem keleiviais ar sunkesniu kroviniu. Mieste automobilis važiuoja pakankamai užtikrintai, tačiau greitkelyje ar įkalnėje jaučiamas aiškus galios trūkumas, ypač jei variklis dirba žemais sūkiais.
0–100 km/h šis modelis įsibėgėja per maždaug 11,3–12,1 sek., priklausomai nuo transmisijos. Tai priimtina kasdieniam naudojimui, bet aktyvesniam vairuotojui gali atrodyti vangiai. Be to, pavarų dėžė turi gana ilgas pavaras, todėl esant mažiems sūkiams gali tekti dažniau junginėti bėgius.
Tačiau, kita vertus, važiuoklė išlieka komfortiška ir stabili, net ir važiuojant greičiu virš 120 km/h. Automobilis valdomas tiksliai, kelio nelygumus sugeria švelniai – ypač jei montuojamos aukštesnio profilio padangos.
Realios kuro sąnaudos
Didžiausias šio variklio privalumas – ekonomiškumas, jei tik variklis veikia tvarkingai.
- Mieste: apie 5,5–6,5 l/100 km (su automatine dėže – iki 7 l)
- Užmiestyje: 4,2–4,7 l/100 km
- Mišriai: 4,8–5,5 l/100 km
Važiuojant ekonomiškai ir vengiant trumpų atstumų mieste, galima pasiekti labai žemas sąnaudas, net artimas deklaruojamoms gamintojo reikšmėms. Tačiau jei automobilis naudojamas tik trumpiems maršrutams, su dažnais sustojimais ir nedideliu greičiu, kuro sąnaudos pradeda artėti prie 7 litrų.
Reikia turėti omenyje, kad DPF regeneracija gali laikinai padidinti sąnaudas, ypač jei ciklas įvyksta mieste. Vartotojai dažnai pastebi trumpalaikį padidėjimą, kurio metu sąnaudos šokteli iki 8–9 l/100 km, bet po regeneracijos normalizuojasi.
Naudoto automobilio pirkimas – ką tikrinti, į ką atkreipti dėmesį?
Volvo V60 su 1.6 84 kW varikliu dažnai sutinkamas Lietuvos naudotų automobilių rinkoje – tiek iš Vakarų Europos, tiek vidaus. Tačiau dėl šio variklio specifikos ir kai kurių silpnumų, svarbu žinoti, į ką atkreipti dėmesį prieš perkant, kad vėliau nekiltų brangiai kainuojančių siurprizų.
Variklio būklė
Pirmiausia – variklis turi dirbti tyliai, be pašalinių garsų, dūmų ar vibracijų. Būtina apžiūrėti, ar nėra tepalo nuotėkių aplink turbiną, ar nesigirdi „švilpimo“ garsų, kurie gali rodyti purkštukų nesandarumą. Taip pat svarbu paklausti, ar buvo keistas turbinų tiekimo vamzdelis – jei ne, tai rodo riziką artėjančiam turbinos gedimui.
Reikėtų prašyti DPF regeneracijos istorijos, ypač jei automobilis naudotas mieste. Jei filtro regeneracijos dažnos – tai ženklas, kad automobilis nebuvo tinkamai eksploatuojamas.
Sankabos ir pavarų dėžės darbas
Jei tai mechaninė dėžė, sankaba turi veikti sklandžiai, nešokinėti ir neužgesinti variklio jungiant bėgius. Jeigu modelis su Powershift automatine dėže, būtina reikalauti įrodymo, kad alyva buvo keista kas 60 000 km. Jei ne – dėžės mechatronikos arba sankabos remontas yra tik laiko klausimas.
Salono įranga ir elektronika
Nors Volvo garsėja tvirtumu, vis tiek verta patikrinti, ar veikia:
- Klimato kontrolė (kompresoriai kartais stringa)
- Sėdynių šildymas (ypač vairuotojo – dažnas gedimas)
- Parkavimo davikliai ir multimedija (ekranas kartais perkrauna ar „užstringa“)
Be to, dažnai pamirštama patikrinti galinius amortizatorius ir spyruokles, kurios gali būti nusidėvėjusios, jei automobilis ilgą laiką vežiojo sunkų krovinį ar važinėjo prastesniais keliais.
Privaloma diagnostika
Prieš įsigyjant būtina atlikti kompiuterinę diagnostiką, ypač stebėti:
- DPF būklę (užpildymo lygį)
- EGR klaidas
- Purkštukų balansą
- Powershift (jei yra) spaudimų duomenis ir klaidų istoriją
Net jei automobilis važiuoja normaliai, paslėptos problemos gali būti laikinai „ištrintos“, todėl svarbu naudoti patikimą servisą ar diagnostiką.
Alternatyvos – kokius variklius dar verta apsvarstyti, jei V60 su 1.6 atrodo per silpnas?
Volvo V60 su 1.6 D (84 kW) tikrai patrauklus ekonomiškumu, tačiau ne visiems užteks galios, o kai kuriems – nepriimtini šio variklio konstrukciniai niuansai. Todėl svarbu žinoti, kokios yra realios, technologiškai patikimesnės arba galingesnės alternatyvos, kurios dažnai randamos toje pačioje naudotų automobilių kainų kategorijoje.
2.0 D (120 kW) – geresnė dinamika, daugiau patikimumo
Šis variklis yra Volvo kūrinys (ne PSA/Ford), su paskirstymo grandine ir solidesne konstrukcija. 120 kW (163 AG) versija gerokai dinamiškesnė – įsibėgėjimas iki 100 km/h trunka apie 9 sekundes. Be to, variklis rečiau kenčia nuo DPF, EGR ar purkštukų bėdų. Alyvos keitimą vis tiek reikia atlikti kas 10 000–15 000 km, tačiau bendra eksploatacija – stabilesnė.
Jei ieškote kompromiso tarp ekonomiškumo ir galios – tai dažniausiai rekomenduojama alternatyva.
D3 / D4 (2.0, 100–133 kW) – naujesni, su mažiau problemų
Vėlesniuose V60 modeliuose galima rasti D3 ir D4 versijas, kurios taip pat yra 2.0 l darbinio tūrio, tačiau skirtingų galios lygių (100–133 kW). D4 (133 kW) dažniausiai komplektuojamas su automatine pavarų dėže Geartronic, kuri patikimesnė už Powershift.
Tai puikūs variantai tiems, kurie nori ne tik ekonomiško, bet ir ateičiai tvaresnio sprendimo, be variklio „ligų“, paveldėtų iš PSA platformos.
T3 / T4 (benzinas) – jei dyzelis neaktualus
Kai kuriems pirkėjams aktualu vengti dyzelio dėl mažų ridų ar miesto eismo. Tokiu atveju galima rinktis benzininius T3 (110–112 kW) arba T4 (132 kW) variantus. Nors jie šiek tiek daugiau „valgo“, tačiau nėra DPF, EGR, mažiau problemų su purkštukais. Tai gali būti praktiškas pasirinkimas tiems, kas važiuoja iki 10 000–15 000 km per metus.
Palyginimo lentelė
Variklis | Galia | Kuro tipas | Privalumai | Trūkumai |
---|---|---|---|---|
1.6 D (84 kW) | 84 kW | Dyzelis | Ekonomiškas, pigus pirkti | Silpnas, dažni gedimai (turbo, DPF, EGR) |
2.0 D (120 kW) | 120 kW | Dyzelis | Daugiau galios, patikimesnis, grandinė | Aukštesnė kaina, brangesnis draudimas |
D4 (133 kW) | 133 kW | Dyzelis | Modernus, labai patikimas, geras pajėgumas | Sunkiau rasti su mažesne rida |
T3/T4 | 110–132 kW | Benzinas | Be DPF, mažiau priežiūros | Didesnės sąnaudos mieste |
Ką sako vairuotojai? Realūs atsiliepimai
Norint suprasti, koks Volvo V60 1.6 D 84 kW yra eksploatacijoje, vien techninių duomenų nepakanka. Svarbu įsiklausyti į tikrų savininkų patirtį, ypač tų, kurie su šiuo automobiliu nuvažiavo ne vieną dešimtį tūkstančių kilometrų.
„Važinėju su V60 1.6 D jau trečius metus, kasdien į darbą 30 km į vieną pusę. Kuro sąnaudos stebina – 4.8 l/100 km net žiemą. Trūksta tik šiek tiek galios lenkiant, bet šiaip automobilis labai stabilus ir komfortiškas.“
– Justas, Vilnius
„Mano Volvo iš Vokietijos. Nors rida buvo nedidelė, po metų teko keisti turbiną – užsikimšęs buvo tepimo vamzdelis. Dabar keičiu tepalą kas 10 tūkst. ir bėdų nebėra. Vairavimas – tikras malonumas.“
– Rolandas, Kaunas
„Pirkau su automatu (Powershift). Važiavo gerai, bet po metų pradėjo trūkčioti, uždegė klaidą. Pasirodo, buvo perdegusi sankaba – remontas kainavo virš 1300 €. Jei pirkčiau dar kartą, rinkčiausi mechaninę dėžę.“
– Darius, Klaipėda
„Salonas labai malonus, tikrai jaučiasi premium klasė. Bet kas liečia variklį – daugiau šito 1.6 nenorėčiau. Kartą užsikimšo DPF, tada pradėjo streikuoti EGR. Miestui – nelabai tinkamas. Užmiestyje – puikus.“
– Rita, Panevėžys
„Nesigailiu, kad nusipirkau. Visi žino, kad šitas variklis turi niuansų, bet jei prižiūri – važiuoja be problemų. Man svarbiausia – ekonomiška ir tvarkinga išvaizda, o to V60 netrūksta.“
– Marius, Šiauliai
Savininkai sutaria dėl kelių esminių dalykų:
- Ekonomiškumas labai geras, jei važinėjama užmiestyje ar mišriai
- Mieste dažnesnės problemos su EGR, DPF, ypač važinėjant trumpais atstumais
- Powershift automatui būtina profilaktika – keisti tepalą laiku, kitaip laukia brangus remontas
- Salono kokybė ir komfortas dažnai viršija lūkesčius, net lyginant su konkurentais
Dažniausiai užduodami klausimai (DUK)
Ar 1.6 D 84 kW variklis patikimas?
Vidutiniškai. Jei prižiūrimas – gali tarnauti ilgai, tačiau netvarkoma alyvos tiekimo sistema ar retas tepalo keitimas dažnai baigiasi turbinos gedimu. Daug bėdų kyla ir dėl EGR bei DPF sistemų, ypač važinėjant mieste.
Kokios yra realios kuro sąnaudos?
Mieste – apie 5.5–6.5 l/100 km, užmiestyje – apie 4.2–4.7 l/100 km, mišriai – 4.8–5.5 l/100 km. Automatinės dėžės versijos sunaudoja šiek tiek daugiau.
Ar verta pirkti su automatine Powershift dėže?
Tik tuo atveju, jei yra įrodymų, kad alyva buvo keista kas 60 000 km. Priešingu atveju šios dėžės remontas – brangus ir dažnai būtinas net esant mažai ridai.
Kokie dažniausi šio modelio gedimai?
Turbinos tepimo problemos, EGR vožtuvo užsiteršimas, purkštukų nesandarumas, DPF filtro regeneracijos problemos. Jei variklis sugedęs – remonta