autozinios.lt
  • Pradžia
  • Apžvalgos
    ApžvalgosRODYTI DAUGIAU
    Lexus IS 250 atsiliepimai: problemos, kuro sąnaudos
    Lexus IS 250 atsiliepimai: problemos, kuro sąnaudos
    2025 17 spalio
    Lexus IS 200 atsiliepimai: problemos, kuro sąnaudos
    Lexus IS 200 atsiliepimai: problemos, kuro sąnaudos
    2025 17 spalio
    Citroën C4 Grand Picasso atsiliepimai: ligos, kuro sąnaudos
    Citroën C4 Grand Picasso atsiliepimai: ligos, kuro sąnaudos
    2025 15 spalio
    BMW F30 Apžvalga: Atsiliepimai, ligos, kuro sąnaudos
    BMW F30 apžvalga: atsiliepimai, ligos, kuro sąnaudos
    2025 15 spalio
    Audi A6 Techniniai duomenys: Varikliai, galia, sąnaudos
    Audi A6 Techniniai duomenys: Varikliai, galia, sąnaudos
    2025 14 spalio
  • Patarimai
    PatarimaiRODYTI DAUGIAU
    Tepalo filtras automobilyje
    Tepalo filtras automobilyje: kaip veikia ir kada jį keisti?
    2025 17 spalio
    Antikorozinis padengimas
    Antikorozinis padengimas: Atsiliepimai, kaina ir ką verta žinoti
    2025 14 spalio
    Audi A6 C6 Lemputės Keitimas
    Audi A6 C6 Lemputės Keitimas: Žingsniai, Patarimai ir Dažnos Klaidos
    2025 6 spalio
    Kaip užtikrinti sklandų krovinių gabenimą
    Kaip užtikrinti sklandų krovinių gabenimą: patarimai logistikos įmonėms
    2025 1 spalio
    Paskola ar lizingas automobiliui
    Paskola ar lizingas automobiliui: skirtumai, privalumai, skaičiai
    2025 30 rugsėjo
  • Auto paslaugos
    Auto paslaugosRODYTI DAUGIAU
    Automobilio dažymas Vilniuje
    Automobilio dažymas Vilniuje
    2025 17 spalio
    Automobilio stiklų keitimas Klaipėda
    Automobilio stiklų keitimas Klaipėda
    2025 17 spalio
    Automobilių dujų įrangos montavimas Vilnius
    Automobilių dujų įrangos montavimas Vilnius: ką reikia žinoti
    2025 15 spalio
    Avarinis automobilio atrakinimas Vilnius
    Avarinis automobilio atrakinimas Vilnius: kaina, paslaugos, ką žinoti prieš kviečiant meistrą
    2025 15 spalio
    Priekinio stiklo keitimas Vilnius
    Priekinio stiklo keitimas Vilnius
    2025 15 spalio
  • Diagnostikos kodai
    Diagnostikos kodaiRODYTI DAUGIAU
    U1000
    U1000 Klaidos Kodas: CAN-Bus Tinklo Komunikacijos Problema
    2024 22 spalio
    U0422
    Klaidos kodas U0422: ką reiškia ir kaip sutvarkyti?
    2024 22 spalio
    U0415
    U0415 Klaidos Kodas: Netinkamas Duomenų Gavimas iš Vairo Kampo Jutiklio Modulio
    2024 22 spalio
    U0402
    Klaidos kodas U0402: ką reiškia ir kaip sutvarkyti?
    2024 22 spalio
    U0401
    U0401 Klaidos Kodas: Netinkamas Duomenų Gavimas iš Variklio Valdymo Modulio (ECM/PCM)
    2024 22 spalio
  • Naujienos
Nuo kiek apsukų įsijungia turbina
Patarimai

Nuo kiek apsukų įsijungia turbina?

opel zafira c apžvalga
Apžvalgos

Opel Zafira (C) 2011 – 2019 Apžvalga

U0101
Diagnostikos kodai

Klaidos kodas U0101: ką reiškia ir kaip sutvarkyti?

Ratų suvedimas Šiauliuose
Auto paslaugos

Ratų suvedimas Šiauliuose: Patikimi autoservisai

autozinios.lt
  • Pradžia
  • Apžvalgos
    ApžvalgosRODYTI DAUGIAU
    Lexus IS 250 atsiliepimai: problemos, kuro sąnaudos
    Lexus IS 250 atsiliepimai: problemos, kuro sąnaudos
    2025 17 spalio
    Lexus IS 200 atsiliepimai: problemos, kuro sąnaudos
    Lexus IS 200 atsiliepimai: problemos, kuro sąnaudos
    2025 17 spalio
    Citroën C4 Grand Picasso atsiliepimai: ligos, kuro sąnaudos
    Citroën C4 Grand Picasso atsiliepimai: ligos, kuro sąnaudos
    2025 15 spalio
    BMW F30 Apžvalga: Atsiliepimai, ligos, kuro sąnaudos
    BMW F30 apžvalga: atsiliepimai, ligos, kuro sąnaudos
    2025 15 spalio
    Audi A6 Techniniai duomenys: Varikliai, galia, sąnaudos
    Audi A6 Techniniai duomenys: Varikliai, galia, sąnaudos
    2025 14 spalio
  • Patarimai
    PatarimaiRODYTI DAUGIAU
    Tepalo filtras automobilyje
    Tepalo filtras automobilyje: kaip veikia ir kada jį keisti?
    2025 17 spalio
    Antikorozinis padengimas
    Antikorozinis padengimas: Atsiliepimai, kaina ir ką verta žinoti
    2025 14 spalio
    Audi A6 C6 Lemputės Keitimas
    Audi A6 C6 Lemputės Keitimas: Žingsniai, Patarimai ir Dažnos Klaidos
    2025 6 spalio
    Kaip užtikrinti sklandų krovinių gabenimą
    Kaip užtikrinti sklandų krovinių gabenimą: patarimai logistikos įmonėms
    2025 1 spalio
    Paskola ar lizingas automobiliui
    Paskola ar lizingas automobiliui: skirtumai, privalumai, skaičiai
    2025 30 rugsėjo
  • Auto paslaugos
    Auto paslaugosRODYTI DAUGIAU
    Automobilio dažymas Vilniuje
    Automobilio dažymas Vilniuje
    2025 17 spalio
    Automobilio stiklų keitimas Klaipėda
    Automobilio stiklų keitimas Klaipėda
    2025 17 spalio
    Automobilių dujų įrangos montavimas Vilnius
    Automobilių dujų įrangos montavimas Vilnius: ką reikia žinoti
    2025 15 spalio
    Avarinis automobilio atrakinimas Vilnius
    Avarinis automobilio atrakinimas Vilnius: kaina, paslaugos, ką žinoti prieš kviečiant meistrą
    2025 15 spalio
    Priekinio stiklo keitimas Vilnius
    Priekinio stiklo keitimas Vilnius
    2025 15 spalio
  • Diagnostikos kodai
    Diagnostikos kodaiRODYTI DAUGIAU
    U1000
    U1000 Klaidos Kodas: CAN-Bus Tinklo Komunikacijos Problema
    2024 22 spalio
    U0422
    Klaidos kodas U0422: ką reiškia ir kaip sutvarkyti?
    2024 22 spalio
    U0415
    U0415 Klaidos Kodas: Netinkamas Duomenų Gavimas iš Vairo Kampo Jutiklio Modulio
    2024 22 spalio
    U0402
    Klaidos kodas U0402: ką reiškia ir kaip sutvarkyti?
    2024 22 spalio
    U0401
    U0401 Klaidos Kodas: Netinkamas Duomenų Gavimas iš Variklio Valdymo Modulio (ECM/PCM)
    2024 22 spalio
  • Naujienos
Ieškoti
Follow US
autozinios.lt > Apžvalgos > Volvo S80 2.4 D5 120 kW – senasis patikimumo etalonas ar pasenęs dyzelis?
Apžvalgos

Volvo S80 2.4 D5 120 kW – senasis patikimumo etalonas ar pasenęs dyzelis?

Jonas Stulskis
PASKUTINĮ KARTĄ ATNAUJINTA: 2025 4 rugpjūčio 7:21
Parengė Jonas Stulskis 19 Min SKAITYMO
Volvo S80 2.4 D5 120 kW atsiliepimai
DALINTIS

Volvo S80 su 2.4 D5 120 kW (163 AG) varikliu – tai automobilis, kurį šiandien dažnai minime kaip vieną patikimiausių naudotų dyzelinių sedanų rinkoje. Tai pirmosios kartos D5 agregatas, gamintas nuo 2001 iki 2005 metų, kuris tapo tam tikru etalonu Volvo dyzelinių variklių istorijoje.

Puslapyje skaitykite:
Variklio konstrukcija ir technologijosVariklio baziniai duomenysKonstrukciniai ypatumaiTransmisijos variantaiDinamika, valdymas ir sąnaudosVažiavimo dinamikaKomforto lygisRealios kuro sąnaudosPatikimumas – kuo šis variklis išsiskiria?Kodėl jis patikimas?Dažniausi gedimaiPriežiūros išlaidos ir remontaiAlyvos ir filtrų keitimasPaskirstymo diržo keitimasAutomatinės pavarų dėžės alyvos keitimasStabdžių sistemos priežiūraVažiuoklės mazgų remontasDalių prieinamumas ir remontų paprastumasVartotojų atsiliepimai – patirtis po 10+ metųTeigiami savininkų įspūdžiaiKritiniai pastebėjimaiBendra išvadaAr verta rinktis Volvo S80 2.4 D5 120 kW šiandien?Kada verta rinktis?Kada geriau vengti?Palyginimas su alternatyvomisDažniausiai užduodami klausimai (DUK)

Šis penkių cilindrų variklis, pažymėtas D5244T, žinomas dėl savo:

  • Paprastos ir patikimos konstrukcijos
  • Patogaus eksploatavimo net prie didelės ridos
  • Gerai subalansuotos galios ir ekonomiškumo

Volvo S80 su šiuo varikliu dažnai renkasi tie, kurie nori ramaus, patogaus ir nesudėtingo automobilio – be perteklinės elektronikos, be DPF filtro, su aiškiai suprantama mechanika. Nors šis automobilis jau peržengė 20 metų ribą, kai kurie egzemplioriai vis dar eksploatuojami be kapitalinio remonto ir su 400 000+ km rida.

Tačiau ar toks modelis šiandien dar prasmingas pasirinkimas? Ar išlaikymo kaštai tikrai nedideli? Kaip jis palyginamas su vėlesnėmis D5 versijomis?

Atsakysime išsamiai – be mitų ir be emocijų. Šis straipsnis skirtas tiems, kurie ieško ne blizgesio, o objektyvios informacijos apie eksploataciją, patikimumą ir tikrąją naudą.

Variklio konstrukcija ir technologijos

Volvo 2.4 D5 120 kW variklis (variklio kodas D5244T) buvo pradėtas gaminti 2001 metais ir naudotas pirmosios kartos S80, V70 bei XC70 modeliuose. Tai pirmasis „tikrasis“ D5 – sukurtas nuo nulio Volvo inžinierių, be bendrų platformų su kitais gamintojais.

Skirtingai nei vėlesnės D5 kartos, šis variklis neturi DPF filtro, o elektronika čia minimali. Jis pritaikytas ilgoms distancijoms, nuosaikiam naudojimui ir neperkrautai eksploatacijai.

Šios konstrukcijos privalumai pasitvirtino dešimtmečius – variklis dažnai pasiekia 400 000–500 000 km ribą be kapitalinio remonto, jei atliekami baziniai techniniai aptarnavimai.

Variklio baziniai duomenys

  • Darbinis tūris: 2 401 cm³
  • Cilindrų skaičius: 5 eilėje
  • Galia: 120 kW (163 AG) @ 4 000 aps./min
  • Sukimo momentas: 340 Nm @ 1 750–3 000 aps./min
  • Įpurškimas: Bosch Common Rail (pirmos kartos)
  • Vožtuvai: 20 (4 vienam cilindrui)
  • Turbina: paprasta, be kintamos geometrijos
  • Paskirstymo sistema: diržas + vandens pompa
  • Emisijų standartas: Euro 3
  • EGR sistema: yra, bet paprasta

Konstrukciniai ypatumai

Skirtingai nuo vėlesnių D5, ši versija turi labai paprastą ir tvirtą sandarą. Nėra DPF filtro, o EGR yra mechaninis – be sudėtingo valdymo modulio. Tai leidžia išvengti daugelio šiuolaikinių dyzelių problemų.

Kita vertus, pirmos kartos Bosch Common Rail sistema, nors ir patikima, reikalauja švaraus kuro. Ilgainiui aukšto slėgio siurblys gali susidėvėti, ypač jei buvo naudojamas nekokybiškas kuras ar filtras keistas per retai.

Turbina – paprasta, be kintamos geometrijos. Nors tai šiek tiek riboja dinamiškumą žemose apsukose, patikimumas ženkliai didesnis. Ji dažniausiai tarnauja virš 300 000 km be rimto remonto.

Transmisijos variantai

Šis variklis buvo montuojamas su:

  • 5 laipsnių mechanine dėže (M56)
  • 5 laipsnių automatine dėže (AW55-50SN)

Automatinė dėžė vertinama dviprasmiškai – jei alyva buvo keista laiku (kas 60 000–80 000 km), dėžė tarnauja pakankamai ilgai. Tačiau jei buvo apleista, dažni atvejai, kai šiltu metu prasideda smūgiai, pavarų strigimas arba avarinis režimas.

Dinamika, valdymas ir sąnaudos

Volvo S80 su 120 kW D5 varikliu nebuvo kurtas lenktynėms – tai komfortiškas kelionių automobilis, kur svarbiausia yra sklandumas, tylesnis variklio darbas ir patikimumas. Vis dėlto šis penkių cilindrų dyzelis tikrai nėra lėtas – traukos pakanka tiek kasdieniam naudojimui, tiek lenkimui užmiestyje.

Važiavimo dinamika

Pagreitėjimas nuo 0 iki 100 km/h:

  • Su mechanine dėže: ~9,5 sekundės
  • Su automatine dėže: ~10,5 sekundės

Variklis traukia jau nuo žemų apsukų – apie 1 700–1 800 aps./min jau jaučiamas maksimalus sukimo momentas. Tai leidžia važiuoti ekonomiškai be dažnų pavarų perjungimų.

Mechaninė pavarų dėžė suteikia daugiau kontrolės, o automatinė – patogesnė, bet gali būti vangoka, ypač šaltu metu ar prie didesnių apkrovų.

Dėl masyvaus kėbulo ir komforto orientuotos važiuoklės, valdymas yra nuspėjamas, bet ne sportiškas – tai daugiau „plaukiantis“ sedanas nei griežtas kelio laikytojas.

Komforto lygis

  • Garso izoliacija labai gera – penkių cilindrų variklis veikia tyliai, ypač pastoviu greičiu
  • Pakaba sugeria vidutinio dydžio nelygumus, tačiau aukštesnio profilio padangos čia būtinos – su žemais profiliais gali pasijausti smulkūs kelio defektai
  • Sėdynės – vienos komfortiškiausių klasėje, ypač ilgoje kelionėje

Realios kuro sąnaudos

Nors gamintojas deklaruoja apie 6,0–6,5 l/100 km mišriu režimu, realybėje vartotojai dažniau fiksuoja šiuos skaičius:

  • Mieste – 8,0–9,0 l/100 km (automatinė dėžė gali pasiekti 9,5 l)
  • Užmiestyje – 5,5–6,2 l/100 km
  • Mišriu režimu – apie 6,8–7,4 l/100 km

Didžiausią įtaką sąnaudoms daro:

  • Transmisija – automatinė dėžė vidutiniškai „suvalgo“ 0,5–0,8 l daugiau
  • Padangų plotis ir slėgis
  • Važiavimo režimas – šaltuoju sezonu mieste sąnaudos stipriai išauga

Atsižvelgiant į variklio amžių ir masyvų kėbulą, kuro sąnaudos vis dar išlieka konkurencingos, ypač lyginant su 2.5 TDI VAG grupės ar 2.2 D-CAT Toyota varikliais to paties laikotarpio.

Patikimumas – kuo šis variklis išsiskiria?

Volvo 2.4 D5 120 kW (D5244T) plačiai laikomas vienu patikimiausių dyzelinių variklių, gamintų po 2000-ųjų. Tai variklis, kurį dažnai renkasi tie, kurie nori „sėsti ir važiuoti“ – be galvos skausmo dėl DPF, sudėtingos EGR valdymo ar jautrios įpurškimo sistemos.

Kodėl jis patikimas?

  • Be DPF filtro – nereikalauja regeneracijų, nereaguoja į trumpus atstumus
  • Paprasta turbina – be kintamos geometrijos, todėl patvaresnė ir pigesnė remontuoti
  • Bosch pirmos kartos Common Rail – pakankamai paprasta ir atspari sistemai
  • Patikima mechaninė paskirstymo sistema – jei keičiama laiku, problemų nekyla
  • Paprasčiausia EGR versija – mažiau jautri, lengviau valoma

Jeigu šis variklis eksploatuotas teisingai, 300–400 tūkst. km jam nėra jokia riba. Praktiškai tai reiškia, kad tokie automobiliai dar šiandien važinėja be jokių kapitalinių remontų.

Dažniausi gedimai

Termostato nusidėvėjimas

Bėgant laikui, termostatas pradeda netiksliai reguliuoti aušinimo skysčio temperatūrą. Vairuotojas tai gali pastebėti, kai variklis sunkiai įšyla iki darbinės temperatūros arba temperatūra svyruoja. Tai ne tik padidina kuro sąnaudas, bet ir neigiamai veikia variklio veikimo efektyvumą, ypač žiemą. Gedimas gana dažnas, ypač prie ridos virš 250 000 km. Pakeitimas nėra brangus, bet būtinas – ignoruojant problemą, ilgainiui gali atsirasti ir papildomų grandinės reakcijų aušinimo sistemoje.

EGR vožtuvo užsiteršimas

EGR sistema, atsakinga už išmetamųjų dujų recirkuliaciją, laikui bėgant pradeda kaupti suodžius – ypač kai automobilis dažnai naudojamas mieste ar trumpoms distancijoms. Užsikimšęs vožtuvas lemia sumažėjusią trauką, padidėjusį degalų suvartojimą, nelygų variklio darbą, o dažnai ir įspėjamąsias lemputes prietaisų skydelyje. Ši problema lengvai sprendžiama – pakanka vožtuvą išvalyti arba pakeisti, tačiau ją verta atlikti profilaktiškai, nelaukiant simptomų.

Aukšto slėgio kuro siurblio dėvėjimasis

Nors Bosch aukšto slėgio siurblys šiame variklyje pasižymi patikimumu, jis labai jautrus prastos kokybės kurui ir pavėluotai keičiamam kuro filtrui. Susidėvėjęs siurblys gali sukelti slėgio kritimą, dėl kurio automobilis prasčiau užsiveda, netolygiai dirba ar praranda galią apkrovos metu. Tokia problema dažniausiai išryškėja prie ridos virš 350 000 km. Jei sistema nebuvo užteršta, siurblį dažnai galima restauruoti – tai ekonomiškesnė alternatyva nei keitimas nauju.

Variklio pagalvių susidėvėjimas

Didėjant ridai, vis dažniau pasireiškia variklio pagalvių susidėvėjimas. Tai natūralus reiškinys dėl nuolatinės vibracijos ir variklio darbo apkrovos. Pagrindiniai simptomai – juntamos vibracijos salone, garsesnis variklio garsas, ypač laisvąja eiga arba perjungiant pavaras. Nors pati problema nėra kritinė, ji mažina važiavimo komfortą ir, laikui bėgant, gali lemti papildomą įtampą transmisijai. Keitimas nėra sudėtingas ar brangus, tačiau rekomenduojamas, kai komfortas ženkliai pablogėja.

Priežiūros išlaidos ir remontai

Volvo S80 su 2.4 D5 120 kW varikliu ilgainiui įsitvirtino kaip vienas iš sąlyginai ekonomiškesnių pasirinkimų aukštesnės klasės dyzelių kategorijoje. Priežastis paprasta – mažesnė priklausomybė nuo sudėtingų elektroninių sistemų, lengviau randamos dalys ir laiko patikrinta konstrukcija.

Alyvos ir filtrų keitimas

Pagrindinis techninis aptarnavimas – alyvos ir keturių filtrų (oro, kuro, salono, alyvos) keitimas – atliekamas kas 10 000–12 000 km. Rinkoje kaina svyruoja nuo 90 iki 120 €, priklausomai nuo alyvos ir detalių gamintojo. Verta rinktis kokybišką sintetinę alyvą su ACEA A3/B4 arba C3 standartu.

Paskirstymo diržo keitimas

Šiame variklyje naudojamas paskirstymo diržas, kurį rekomenduojama keisti kas 160 000 km arba kas 8 metus. Kartu keičiama ir vandens pompa. Viso komplekto kaina su darbu – apie 300–400 €. Nepakeitus laiku, gresia rimti variklio pažeidimai, todėl šis darbas – prioritetinis.

Automatinės pavarų dėžės alyvos keitimas

Jei automobilis turi automatinę pavarų dėžę (AW55-50SN), alyvos keitimas yra būtinas kas 60 000–80 000 km. Gamintojo nuoroda „užpildyta visam laikui“ realybėje nepasiteisina. Pilnas keitimas kainuoja apie 180–250 €, dalinis – šiek tiek pigiau, bet mažiau efektyvus.

Stabdžių sistemos priežiūra

Priekinių stabdžių diskų ir kaladėlių komplektas – apie 150–180 €, galinių – 100–130 €. Daugumos komponentų gamintojai (ATE, TRW, Brembo) siūlo platų pasirinkimą, todėl galima derinti kainą ir kokybę. Mieste važinėjant dažnai – kaladėlės dėvisi greičiau.

Važiuoklės mazgų remontas

Važiuoklės konstrukcija yra gana tvirta, tačiau laikui bėgant neišvengiamas svirčių įvorių, šarnyrų ar traukelių dėvėjimasis. Vienos ašies amortizatorių keitimas kainuoja apie 180–220 €, o stabilizatorių traukelių – apie 30–50 € porai. Didžiausią išlaidų dalį čia sudaro darbas.

Dalių prieinamumas ir remontų paprastumas

Didžioji dalis eksploatacinių detalių – lengvai prieinamos. Net originalios detalės nėra pernelyg brangios, o antrinės rinkos pasiūla – didelė. Volvo S80 konstrukcija leidžia atlikti nemažai darbų savarankiškai, todėl automobilis vertinamas ir tarp entuziastų.

Tačiau kartu su amžiumi atsiranda ir „tipiškų senų automobilių“ problemų: hermetikų trūkinėjimas, mažesni nutekėjimai, elektrinių langų ar komforto įrangos gedimai. Nors tai nebrangūs gedimai, jie gali erzinti, jei norisi absoliutaus patikimumo.

Vartotojų atsiliepimai – patirtis po 10+ metų

Po daugiau nei dešimtmečio eksploatacijos Volvo S80 su 2.4 D5 120 kW varikliu turi stiprią reputaciją kaip ištvermingas, komfortiškas ir mechaniškai paprastas automobilis. Tačiau kartu su pagarba ateina ir kritika – ypač dėl senstančių komponentų, kai kurių dizaino sprendimų ar detalių kainos.

Teigiami savininkų įspūdžiai

„Tai buvo pirmas mano Volvo ir jau septinti metai važiuoju be rimtų problemų. Vienintelis rimtesnis darbas – paskirstymo diržas. Variklis – kaip laikrodis, kuras saikingas, o kelyje – kaip tankas.“
– Saulius, Vilnius

„Senas, bet labai komfortiškas. Sėdynės – geriausios, su kuriomis kada esu susidūręs. Net po 300 tūkstančių – nebarška, nesiprašo mechaniko kas mėnesį. Aišku, reikia priežiūros, bet atperka ramybe.“
– Marius, Klaipėda

„Važinėju Norvegijoje. Žiemą – jokio vargo. Šildo greitai, užsiveda be jokių papildomų sistemų. Alyvą keičiu kas 10 tūkst. – tai ir nėra problemų. Automatas su priežiūra irgi patikimas.“
– Andrius, Bergen

Savininkai, kurie rūpinasi profilaktika, dažniausiai mini tą pačią mintį – tai automobilis „ne tiems, kurie ieško pigiausio sprendimo, o tiems, kurie vertina tylų važiavimą, rimtą surinkimą ir ramų eksploatavimą“.

Kritiniai pastebėjimai

„Jei pirksi pigiausią iš skelbimų – turėsi vargo. Saviškį paėmiau pigią versiją, tai po mėnesio buvo EGR, purkštukas, tada dar granata. Po to atsitiesė, bet pigiai tokio modelio paimti be rizikos beveik neįmanoma.“
– Tomas, Šiauliai

„Labai geras automobilis, bet dalys – ne iš pigiausių. Net stabilizatoriaus traukė – virš 40 €. Už BMW – pigiau. Jeigu nori važiuoti kaip priklauso, tenka investuoti.“
– Edgaras, Kaunas

„Automatinė dėžė pas mane buvo neprižiūrėta – prasidėjo trūktelėjimai. Po alyvos keitimo pagerėjo, bet vis tiek liko šioks toks nelygumas perjungiant iš 2 į 3. Norint važiuoti ilgai – būtina viską daryti laiku.“
– Rimantas, Panevėžys

Daug neigiamų patirčių kyla tada, kai automobilis buvo pirktas be patikros, turėjo „atsuktą“ ridą ar neaiškią priežiūros istoriją. Tokie atvejai dažniau pasitaiko tarp senesnių (2001–2003 m.) egzempliorių.

Bendra išvada

Savininkų nuomonės aiškiai formuoja bendrą vaizdą:

  • Tie, kurie rūpinasi prevencija, keičia alyvą laiku ir tikrina automobilį prieš pirkdami, dažniausiai važinėja ilgai ir be rimtų investicijų.
  • Tie, kurie paveldi pavargusį egzempliorių arba renkasi pigiausią iš skelbimų – susiduria su virtine smulkių ir vidutinių problemų.
  • Komfortas, triukšmo izoliacija ir sėdynių ergonomika vis dar vertinami aukščiausiai savo amžiaus klasėje.

Ar verta rinktis Volvo S80 2.4 D5 120 kW šiandien?

Volvo S80 su 120 kW D5 varikliu šiandien yra vienas tų automobilių, kurie nebeturi prestižinio žavesio, bet vis dar turi realią vertę – jei vertinate ramų važiavimą, solidų surinkimą ir žinote, ką perkate.

Kada verta rinktis?

Šis automobilis bus puikus pasirinkimas, jei:

  • Norite komfortiško ir tyliai veikiančio dyzelinio automobilio be perteklinės elektronikos.
  • Važinėjate ilgesniais atstumais (užmiestyje ar magistralėmis) ir siekiate mažų kuro sąnaudų.
  • Turite galimybę patikrinti automobilio techninę būklę prieš pirkimą.
  • Vertinate ilgaamžiškumą ir nesibaiminate, kad automobiliui – 15 ar daugiau metų.
  • Norite pigaus ir ilgalaikio sprendimo, kur svarbiausia – patikimas variklis.

Gerai išlaikyti egzemplioriai šiandien dažnai kainuoja 2 500–3 500 €, o jų bendra būklė – geresnė nei daugelio vokiškų analogų už tą pačią kainą.

Kada geriau vengti?

S80 su šiuo varikliu gali netikti, jei:

  • Dažnai važinėjate trumpais atstumais mieste – variklis nespėja įkaisti, atsiranda suodžių, didėja sąnaudos.
  • Norite „sėsti ir važiuoti“ be jokio įsitraukimo į priežiūrą – senesni automobiliai vis tiek reikalauja priežiūros.
  • Bijote brangesnių važiuoklės ar transmisijos darbų – Volvo detalės pigios nėra.
  • Neturite galimybės patikimai patikrinti automobilio prieš pirkimą – dažnas atvejis, kai suklastota rida ar slepiami defektai sukuria klaidingą įspūdį.

Be to, automatinė pavarų dėžė, jei buvo apleista, gali tapti silpnąja grandimi – reikės investuoti į alyvos keitimą ar remontą. Salono komforto įranga taip pat reikalauja priežiūros – ypač elektriniai langai, klimato valdymo blokai, vairo kolonėlės mechanizmai.

Palyginimas su alternatyvomis

Štai kaip Volvo S80 D5 120 kW atrodo prieš konkurentus:

Modelis Variklis / Galia Pliusai Minusai
Volvo S80 D5 (120 kW) 2.4 D5, 5 cilindrai, 120 kW Patikimumas, komfortas, paprasta eksploatacija Amžius, brangesnė važiuoklė, automatinės dėžės rizika
Audi A6 C5 2.5 TDI 2.5 TDI V6, 110–132 kW Dizainas, interjeras, traukos pojūtis Nepatikima V6 konstrukcija, silpna automatinė dėžė
BMW E39 530d 3.0 R6 dyzelis, 135–142 kW Puikus valdymas, galingas variklis Daug elektronikos, brangesnis remontas
Toyota Avensis 2.0 D-4D 2.0 D-4D, 85–93 kW Ekonomiškas, patikimas mieste Silpna trauka, mažiau komforto, triukšmingas

Dažniausiai užduodami klausimai (DUK)

Ar Volvo S80 D5 120 kW turi DPF filtrą?

Ne, ši variklio versija (D5244T) gaminta iki Euro 4 standarto, todėl DPF filtro neturi. Tai reiškia mažiau problemų mieste, ypač trumpais atstumais.

Kurie metai laikomi patikimiausiais šio variklio gamybos laikotarpiu?

Geriausiai vertinami 2002–2004 metų modeliai, kai konstrukcija buvo jau ištobulinta, bet dar netaikyti griežtesni emisijų standartai. 2005 m. jau pasirodė D5 Euro 4 su daugiau elektronikos.

Ar verta imti modelį su automatine pavarų dėže?

Taip, jei tik yra serviso įrašai apie alyvos keitimus. Dėžė AW55-50SN patikima, bet netoleruoja apleistos priežiūros. Jei alyva nebuvo keista – rizika žymiai išauga.

Kokios yra realios šio modelio kuro sąnaudos?

Mieste – 8,0–9,0 l/100 km, užmiestyje – 5,5–6,2 l/100 km, mišriu režimu – apie 7,0 l/100 km. Mechaninė dėžė ekonomiškesnė, ypač užmiestyje.

Ar šis modelis dar turi pranašumų prieš vokiškus analogus?

Taip. D5 variklis yra tvirtesnis nei Audi 2.5 TDI, mažiau lepus nei BMW 530d, o salono kokybė – prilygstanti ar net lenkianti kai kuriuos konkurentus. Tačiau važiuoklės mazgai brangesni už Toyota ar Opel.

Nuolaida carVertical!
Pirkdami naudotą automobilį – būtinai patikrinkit jo istoriją! Jeigu reikalinga išsami carVertical ataskaita naudokite nuolaidos kodą: AUTOZINIOS
Gausite 20% nuolaidą pirkdami ataskaitą, arba spauskite šią nuorodą, kodas bus pridėtas automatiškai.
ŽYMA:Volvo
DALINTIS Šiuo Straipsniu
Facebook Twitter Email KOPIJUOTI NUORODĄ
Komentuoti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami video

Taip pat skaitykite

Patarimai

Tepalo filtras automobilyje: kaip veikia ir kada jį keisti?
Antikorozinis padengimas: Atsiliepimai, kaina ir ką verta žinoti
Audi A6 C6 Lemputės Keitimas: Žingsniai, Patarimai ir Dažnos Klaidos
Kaip užtikrinti sklandų krovinių gabenimą: patarimai logistikos įmonėms

Apžvalgos

Lexus IS 250 atsiliepimai: problemos, kuro sąnaudos
Lexus IS 200 atsiliepimai: problemos, kuro sąnaudos
Citroën C4 Grand Picasso atsiliepimai: ligos, kuro sąnaudos
BMW F30 apžvalga: atsiliepimai, ligos, kuro sąnaudos

Naujienos

Nutrenkiamų gyvūnų statistika Lietuvoje: auganti problema mūsų keliuose
„Via Lietuva“ prieš Velykas vairuotojams praneša dėl remontuojamų kelių ruožų: svarbiausia informacija ir alternatyvūs maršrutai
Elektromobiliams – 6000 prieigų, savivaldybėms – 36 mln. eurų
Analizė: Lietuva diktuoja tempą Baltijos elektromobilumo lenktynėse

Diagnostikos kodai

U1000 Klaidos Kodas: CAN-Bus Tinklo Komunikacijos Problema
Klaidos kodas U0422: ką reiškia ir kaip sutvarkyti?
U0415 Klaidos Kodas: Netinkamas Duomenų Gavimas iš Vairo Kampo Jutiklio Modulio
Klaidos kodas U0402: ką reiškia ir kaip sutvarkyti?

Gauk ataskaitai 20% nuolaidą IŠ KARTO!

Reklama

AutoZinios.lt

  • Pradžia
  • Apžvalgos
  • Patarimai
  • Auto paslaugos
  • Diagnostikos kodai
  • Naujienos
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
  • DMCA (Copyright) / Autorinių Teisių Politika
  • Kontaktai
  • Privatumo Politika
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?