Volvo S60 su 2.4 D5 136 kW (185 AG) varikliu – tai dažnai minimas kaip vienas iš sėkmingiausių švedų bandymų suderinti galią, komfortą ir ilgaamžiškumą. Šis variklis priklauso antrajai D5 kartai, kuriai jau taikytas Euro 4 emisijų standartas, ir buvo gaminamas 2005–2009 m. laikotarpiu (D5244T4 variklio kodas).
Nors šis automobilis patenka į aukštesnės klasės segmentą, jo eksploatacijos kaštai dažnai artimesni paprastam šeimos automobiliui – jei pasirinktas tvarkingas egzempliorius. D5 versijos reputacija vis dar stipri, bet ar tai dar galioja 2024-aisiais?
Šiame straipsnyje pateiksiu išsamią, struktūrizuotą analizę apie:
- Variklio konstrukciją ir jo skirtumus nuo ankstesnių bei vėlesnių D5 versijų
- Patikimumą, dažniausius gedimus ir tikrąsias eksploatacijos problemas
- Važiavimo dinamines savybes ir realias kuro sąnaudas
- Remonto bei priežiūros kaštus
- Vartotojų patirtis po 10–15 metų naudojimo
- Racionalų vertinimą – ar dar verta į šį modelį investuoti šiandien?
Straipsnis skirtas tiems, kurie renkasi Volvo ne tik dėl „premium“ ženklo, bet ir ieško praktinio, saugaus bei techniškai patikimo sprendimo.
Variklio konstrukcija ir technologijos
Volvo 2.4 D5 136 kW (variklio kodas D5244T4) buvo gaminamas 2005–2009 m. Tai – atnaujinta antrosios kartos D5 versija, išsiskirianti didesne galia, efektyvesniu įpurškimu bei jau įdiegtu kintamos geometrijos turbokompresoriumi. Šis variklis buvo kuriamas atsižvelgiant į naujus Euro 4 emisijos reikalavimus, todėl jame padaugėjo elektronikos, atsirado sudėtingesnė EGR sistema bei DPF filtras (priklausomai nuo rinkos).
Techniniai parametrai
- Darbinis tūris: 2 400 cm³
- Galia: 136 kW (185 AG) @ 4 000 aps./min
- Sukimo momentas: 400 Nm @ 2 000–2 750 aps./min
- Cilindrų skaičius: 5 eilėje
- Įpurškimo sistema: Bosch 2 kartos Common Rail
- Paskirstymo sistema: diržas + vandens pompa
- Turbo: su kintama geometrija
- Emisijų standartas: Euro 4
- EGR ir DPF sistema: įdiegta dalyje rinkų nuo 2006 m.
Šio variklio dinamika – ženkliai gyvesnė nei ankstesnių 120 kW ir 120 kW Euro 3 versijų. Didesnis sukimo momentas juntamas jau nuo žemų apsukų, todėl automobilis žymiai geriau reaguoja į akceleratoriaus paspaudimą – ypač mieste ar lenkiant magistralėje.
Pagrindiniai konstrukciniai pokyčiai nuo ankstesnių D5
Skirtingai nei 120 kW D5 (D5244T), šis 136 kW variklis turi:
- Kintamos geometrijos turbiną (VNT), kuri suteikia geresnį sukimo momentą žemose apsukose, bet jautresnė suodžiams ir tepalo kokybei.
- Antros kartos Bosch Common Rail įpurškimą, kuris dirba tylesniu režimu ir efektyviau dozuoja degalus.
- Sudėtingesnę EGR sistemą su elektriniu valdymo bloku.
- Priklausomai nuo modelio metų ir rinkos – DPF filtrą, kuris generuoja papildomus eksploatacinius reikalavimus.
Šios naujovės padarė variklį „civilizuotesnį“ – jis dirba tyliau, smulkiau reaguoja į apkrovas ir yra efektyvesnis. Tačiau kartu atsirado ir naujos potencialios rizikos vietos, kurios pasireiškia tik tada, kai automobilis eksploatuojamas netinkamai.
Važiavimo dinamika, valdymas ir kuro sąnaudos
Volvo S60 su 136 kW D5 varikliu yra pastebimai dinamiškesnis už ankstesnes versijas, bet vis dar išlaiko „tipišką Volvo“ charakterį – tai nėra sportinis sedanas, bet komfortiškas, solidžiai valdomas automobilis ilgoms kelionėms. Penkių cilindrų dyzelis užtikrina tiek trauką, tiek malonų garsą, kurio neturi dauguma keturių cilindrų variklių.
Pagreitėjimas ir dinamika
Automobilis su šiuo varikliu pagreitėja nuo 0 iki 100 km/h per maždaug 8,2–8,5 sekundės, priklausomai nuo transmisijos. Tai yra labai konkurencingas rezultatas D segmentui su dyzeliniu varikliu. Sukimo momentas (400 Nm) pasiekiamas jau ties 2 000 aps./min, todėl važiuoti galima be dažno pavarų perjungimo.
Mechaninė pavarų dėžė labiau tinka tiems, kurie mėgsta aktyvesnį važiavimą – jos perdavimai trumpi, svirtis gana tiksli. Tuo tarpu automatinė dėžė (AW55-50SN arba Aisin TF-80SC) suteikia daugiau komforto, tačiau gali būti vangi, jei dėžė nebuvo tinkamai prižiūrima.
Valdymas ir važiuoklė
Važiuoklė orientuota į komfortą, bet tikrai nėra pernelyg „minkšta“. Tiesiame kelyje automobilis stabilus, net ir važiuojant didesniu greičiu, o posūkiuose laikosi tvirtai – aišku, čia nepalyginsi su BMW 3 ar 5 serija, tačiau vairavimo pojūtis vis tiek nenuvilia.
Automobilis turi gerą triukšmo izoliaciją – tiek nuo variklio, tiek nuo kelio dangos. Penkių cilindrų garsas girdimas švelniai, be nemalonių vibracijų, net prie aukštų apsukų. Ilgose kelionėse šis modelis vertinamas dėl sėdynių ergonomikos ir bendro akustinio komforto.
Kuro sąnaudos realiomis sąlygomis
Volvo S60 su šiuo varikliu deklaruoja mišrias sąnaudas apie 6,1–6,5 l/100 km. Tačiau vartotojai dažniausiai fiksuoja šiuos skaičius:
- Mieste – 7,5–8,5 l/100 km (automatinė dėžė priartėja prie 9 l)
- Užmiestyje – 5,2–5,8 l/100 km
- Mišriu režimu – 6,5–7,2 l/100 km
Svarbu paminėti, kad DPF filtras, jei jis dar yra aktyvus, reikalauja tam tikro važiavimo režimo – t. y., bent kartą per savaitę automobilis turėtų važiuoti bent 20–30 minučių pastoviu greičiu, kad regeneracija vyktų sėkmingai. To nepadarius, didėja rizika užsikimšti filtrui.
Patikimumas ir dažniausi gedimai
Volvo D5 136 kW (D5244T4) variklis dažnai vadinamas viena iš paskutiniųjų „tikrų“ Volvo dyzelių versijų – pakankamai galingas, bet dar neperkrautas elektronika, kaip vėlesnės D5244T10–T17 versijos. Tačiau ši karta jau turėjo DPF filtrą (Euro 4) ir jautresnę turbinos bei EGR sistemos sąveiką, todėl eksploatacija tapo šiek tiek reiklesnė.
Didesni pokyčiai, didesnė rizika?
Palyginti su 120 kW versija, 136 kW D5 turi daugiau komponentų, kurie reikalauja nuoseklios priežiūros. Tai apima:
- Kintamos geometrijos turbokompresorių (VNT) – jautrus suodžiams, blogai toleruoja nekokybišką alyvą ir netinkamą aušinimo režimą.
- DPF filtrą – reikalinga nuolatinė regeneracija, ypač jei važinėjama daug mieste.
- Elektroninį EGR valdymą – nors sistema veikia efektyviai, ilgainiui gali strigti ar kaupti suodžius.
Visi šie komponentai veikia puikiai, jei automobilis buvo eksploatuojamas pagal gamintojo rekomendacijas. Tačiau jei vairuotojas nekeitė alyvos laiku, važinėjo trumpais atstumais arba naudojo prastos kokybės degalus – šios vietos tampa rizikingos.
Dažniausi gedimai
Turbokompresoriaus suodžių kaupimasis
Kintamos geometrijos turbina laikoma viena iš didesnių problemų prie didesnės ridos. Suodžiai, besikaupiantys sparnuotėje, sumažina efektyvumą, atsiranda traukos praradimas ar klaidų kodai. Priežastys – trumpi atstumai, nedažna regeneracija, pavėluota alyvos keitimo priežiūra.
EGR sistemos užsiteršimas
Elektroniniu būdu valdoma EGR sistema veikia tiksliai, bet jautriai reaguoja į suodžius. Po 200 000–250 000 km dažnai reikalingas valymas arba keitimas. Strigdamas EGR gali sukelti variklio trūkčiojimą ir padidintas sąnaudas.
DPF filtro perdegimas ar užsikimšimas
DPF pasitaiko ne visuose egzemplioriuose (priklauso nuo rinkos), tačiau jei yra – jam būtina tinkama regeneracija. Nevykstant regeneracijai, filtras kemšasi, gali sukelti avarinį režimą. Naujas filtras brangus, tačiau galima jį išvalyti arba programiškai išjungti (nors tai nelegalu pagal kelių eismo taisykles).
Paskirstymo diržo problema
Nors diržo keitimo intervalas – 160 000 km, yra buvę atvejų, kai diržai trūko anksčiau dėl nekokybiškų komplektų ar montavimo klaidų. Todėl rekomenduojama naudoti tik originalias ar aukštos kokybės alternatyvas.
Pavarų dėžės jautrumas
Automatinė dėžė (dažniausiai Aisin) laikoma patikima, tačiau blogai toleruoja alyvos senėjimą. Jei alyva nebuvo keista bent kas 60 000–80 000 km, galimas perjungimo vėlavimas, trūktelėjimai ar „slopinimas“. Pilnas alyvos keitimas neretai išsprendžia problemą.
Priežiūros kaštai ir tipiniai remontai
Volvo S60 su 2.4 D5 136 kW varikliu nėra pigiausias išlaikomas automobilis savo klasėje, bet jį sunku vadinti ir brangiu – ypač turint omenyje, ką gaunate už eksploatacijos kainą. Šio modelio priežiūra tampa problematiška dažniausiai tada, kai anksčiau jis buvo eksploatuotas aplaistai, o ne dėl variklio ar agregatų konstrukcijos trūkumų.
Standartiniai aptarnavimai
- Alyvos keitimas kas 10 000–12 000 km kainuoja apie 100–130 €, įskaitant visus filtrus. Reikėtų naudoti tik aukštos kokybės alyvą su ACEA C3 specifikacija – dėl DPF filtro jautrumo.
- Paskirstymo diržo komplekto keitimas su vandens pompa – kas 160 000 km arba kas 8 metus. Viso darbo kaina dažniausiai siekia 300–450 €, priklausomai nuo regiono ir dalių kokybės.
- Stabdžių sistema: priekiniai diskai ir kaladėlės – apie 160–200 €, galiniai – 120–160 €. Stabdžiai tarnauja pakankamai ilgai, tačiau nuo važinėjimo stiliaus gali skirtis ir jų keitimo dažnumas.
Dažnesni remonto darbai
- Turbinos valymas ar restauravimas gali būti reikalingas po 250 000–300 000 km. Valymas kainuoja apie 100–150 €, restauravimas – 300–500 €, nauja turbina – virš 800 €.
- EGR vožtuvo valymas – rekomenduotinas kas 150 000 km, ypač jei važinėjate trumpais atstumais. Kaina – 50–100 €, priklausomai nuo darbo sudėtingumo. Naujas EGR vožtuvas – apie 200–300 €.
- DPF filtro valymas ar keitimas – jei automobilis važinėjo tik mieste ir regeneracijos nevyko, filtrą reikia valyti (nuo 100 €) arba keisti (600–900 €). Dalis savininkų sprendžia tai programiniu būdu, bet tai nelegalu keliuose.
- Automatinės pavarų dėžės alyvos keitimas – būtinas kas 60 000–80 000 km. Pilnas keitimas (su plovimu) kainuoja 200–250 €, dalinis – apie 120–160 €. Dėžės remontas, jei jau praleistas šis etapas, gali kainuoti 700–1 200 € ir daugiau.
Važiuoklės remontai
S60 važiuoklė yra pakankamai patvari, tačiau komfortiška – todėl kai kurios įvores ir traukės yra „minkštesnės“. Dažniausiai dėvisi stabilizatoriaus traukės, priekinės viršutinės svirtys, galiniai amortizatoriai. Tipiniai darbai:
- Stabilizatoriaus traukelių keitimas – 40–60 €
- Svirties komplektas su įvorėmis – 150–250 €
- Vienos ašies amortizatoriai – apie 200 € su darbu
Ką verta tikrinti prieš perkant?
- DPF ir EGR veikimą (jei sistema dar aktyvi)
- Turbinos slėgio rodiklius ir dūmingumą
- Pavarų dėžės sklandų darbą (ypač perjungiant iš 2 į 3)
- Priekinių žibintų būklę – S60 dažnai būna subraižyti ar „išblukę“
- Kondicionieriaus ir klimato sistemos klaidų istoriją
Vartotojų atsiliepimai – ilgalaikė patirtis
Volvo S60 su 136 kW D5 varikliu šiuo metu turi aiškiai suformuotą reputaciją tarp naudotų automobilių entuziastų: tai galingas, komfortiškas ir dar vis konkurencingas modelis, jei tik buvo prižiūrėtas atsakingai. Savininkų patirtis rodo, kad šis modelis gali būti puikus sprendimas net ir 2024–2025 m., tačiau yra keli svarbūs „bet“.
Teigiami atsiliepimai
„Manasis turi 420 tūkst. ridos, važiuoja tyliai, traukos pakanka viskam. Alyvą keičiu kas 10 tūkst., turbina originali, net DPF dar gyvas. Geresnio dyzelio dar neturėjau.“
– Paulius, Šilutė
„Volvo yra Volvo. Saugumas, komfortas, tylus salonas. Ir tas penkių cilindrų garsas – labai malonus. Jokių skardžių vibracijų kaip pas vokiečius. Aišku, jei nepataupysi ant dalių.“
– Tomas, Utena
„Važinėju Norvegijoje. Žiemą neužšąla, šildo greitai, traukia be jokios skylės. Automatas švelnus, jei prižiūrėtas. Per tris metus – tik EGR valymas ir du tepalų keitimai.“
– Ernestas, Bergen
Dažniausiai pasikartojantis bruožas – pasitenkinimas komfortu, traukos tolygumu ir ilgalaikiu patikimumu, ypač jei variklis prižiūrimas nuo pat pradžių.
Kritika ir neigiamos patirtys
„Savo pirkau už pigiai – atrodė tvarkingas, bet po mėnesio užsidegė DPF klaida. Pasirodo, regeneracija neveikė, filtras užsikimšęs. 600 € už naują. Jei būtų buvęs be filtro – gal viskas būtų paprasčiau.“
– Mantas, Marijampolė
„Automatas vos šiltas pradeda šokčioti per 3 pavarą. Pasirodo, alyva nebuvo keista niekada. Dabar keitimas mažai ką padeda. Gerai važiuoja, bet dėžė erzina.“
– Dainius, Panevėžys
„Volvo fanas jau 10 metų, bet šita versija jau ne tokia „kieta“ kaip senasis D5. Daugiau elektronikos, daugiau galimų problemų. Jei būtų be DPF – būtų topas.“
– Gediminas, Kaunas
Dauguma neigiamų komentarų siejami ne su pačiu varikliu ar automobiliu, o su netinkama priežiūra prieš perkant. Daugeliu atvejų problemos kyla iš uždelsto serviso, neaiškios istorijos ar bandymo „sutaupyti“ ten, kur nereikėtų.
Ar verta rinktis Volvo S60 2.4 D5 136 kW šiandien?
Šiandien Volvo S60 su 136 kW D5 varikliu yra gerokai nuvertėjęs, tačiau technine prasme – tai vis dar solidus pasirinkimas tiems, kurie nori galingo, komfortiško ir ilgaamžio dyzelinio sedano. Tačiau pasirinkimas turi būti paremtas ne tik kaina, bet ir būklės, priežiūros istorijos bei eksploatacijos pobūdžio analize.
Kam šis modelis tinka?
- Ilgų kelionių vairuotojams – stabilus greitkelyje, mažos sąnaudos užmiestyje, patogios sėdynės.
- Tiems, kurie vertina klasikinį Volvo charakterį – saugumas, minimalus triukšmas, neskubantis, bet tvirtas važiavimas.
- Sąmoningiems naudotojams – tiems, kurie nesibaimina profilaktinių darbų, tikrina alyvą ir degalus bei žino, kad dyzelis reikalauja drausmės.
Jeigu randamas prižiūrėtas egzempliorius, šis modelis dažnai būna geresnės techninės būklės nei tokios pat kainos BMW ar Audi.
Kada vertėtų vengti?
- Jei ketinate važinėti tik trumpais atstumais mieste – dėl DPF ir EGR sistemų rizikos.
- Jei tikitės automobilio „be jokių investicijų“ – net ir prižiūrėtas S60 gali pareikalauti dėmesio važiuoklei ar automatinės dėžės sistemai.
- Jei ieškote mažesnių išlaidų ar labai paprasto automobilio – eksploataciniai kaštai bus didesni nei, tarkim, Toyota Avensis ar Opel Vectra.
Kainų lygis rinkoje
Šiuo metu (2024 m.) prižiūrėtas Volvo S60 D5 136 kW modelis kainuoja nuo 2 800 iki 4 200 €, priklausomai nuo komplektacijos, ridos ir transmisijos. Automobiliai su tikra serviso istorija – ženkliai brangesni, bet dažniausiai labiau verti savo kainos.
Alternatyvų palyginimas
Modelis | Variklis / Galia | Privalumai | Trūkumai |
---|---|---|---|
Volvo S60 D5 (136 kW) | 2.4 D5, 5 cilindrai, 136 kW | Komfortas, trauka, ilgaamžiškumas | DPF, jautri automat. dėžė, detalių kaina |
Audi A4 B7 2.0 TDI | 2.0 TDI, 103–125 kW | Dinamika, ekonomiškas, gražus salonas | Purkštukai, EGR, balansavimo velenėliai |
BMW E60 530d | 3.0 R6, 160–170 kW | Galingas, geras valdymas, prestižas | Daug elektronikos, brangus remontas |
Toyota Avensis 2.0 D-4D | 2.0 D-4D, 93 kW | Ekonomiškas, pigus išlaikyti, patikimas | Silpnesnė trauka, mažiau komforto |
Dažniausiai užduodami klausimai (DUK)
Ar Volvo S60 D5 136 kW variklis patikimas?
Taip, jei prižiūrimas laiku. Variklis laikomas vienu iš sėkmingiausių Volvo dyzelių. Būtina laiku keisti alyvą, atlikti profilaktiką ir stebėti DPF/EGR būklę.
Ar šis modelis turi DPF filtrą?
Taip, dauguma šio modelio egzempliorių (ypač nuo 2006 m.) turi DPF. Reikalinga tinkama regeneracija – bent kartą per savaitę važiuoti ilgesnį atstumą pastoviu greičiu.
Kaip atpažinti, kad turbina ar EGR jau dėvisi?
Silpnesnė trauka, dūmingumas, klaidų kodai, netolygus akseleracijos atsakas. Gali atsirasti trūkčiojimai ar avarinis režimas. Patartina reguliariai tikrinti diagnostika.
Ar automatinė dėžė patikima?
Taip, Aisin automatai patikimi, jei buvo keičiama alyva kas 60–80 tūkst. km. Jei alyva nebuvo keista – tikėtina, kad dėžė šoks per pavaras arba ims „slopti“.
Ar Volvo S60 dar verta pirkti šiandien?
Taip, jei randate tvarkingą, prižiūrėtą egzempliorių. Tai komfortiškas, galingas ir saugus automobilis su viena geriausių dyzelinių jėgainių savo klasėje.
Nuolaida carVertical! |
---|
Pirkdami naudotą automobilį – būtinai patikrinkit jo istoriją! Jeigu reikalinga išsami carVertical ataskaita naudokite nuolaidos kodą: AUTOZINIOS Gausite 20% nuolaidą pirkdami ataskaitą, arba spauskite šią nuorodą, kodas bus pridėtas automatiškai. |