autozinios.lt
  • Pradžia
  • Apžvalgos
    ApžvalgosRODYTI DAUGIAU
    Volvo S40 1.6 dyzelio atsiliepimai
    Volvo S40 1.6 dyzelis – vairuotojų atsiliepimai ir reali eksploatacijos apžvalga
    2025 11 liepos
    Audi A3 1.4 TFSI atsiliepimai
    Audi A3 1.4 TFSI – vairuotojų atsiliepimai ir visapusiška apžvalga
    2025 10 liepos
    Audi A3 1.6 TDI 77 kW atsiliepimai
    Audi A3 1.6 TDI 77 kW – vairuotojų atsiliepimai ir išsamus apžvalginis gidas
    2025 9 liepos
    Audi A3 1.9 TDI 66 kW atsiliepimai
    Audi A3 1.9 TDI 66 kW atsiliepimai – ar silpniausias dyzelis iš tikrųjų yra patikimiausias?
    2025 7 liepos
    Audi A3 2.0 TDI 103 kW atsiliepimai
    Audi A3 2.0 TDI 103 kW atsiliepimai – klasikinis dyzelinis hečbekas ar rizikingas pasirinkimas?
    2025 3 liepos
  • Patarimai
    PatarimaiRODYTI DAUGIAU
    kaip išsirinkti tinkamus garažo vartus
    Kaip išsirinkti tinkamus garažo vartus?
    2025 27 gegužės
    Kinietiškos padangos ar žinomi vardai
    Kinietiškos padangos ar žinomi vardai? Testas parodė, kas iš tiesų svarbiau
    2025 13 gegužės
    Kaip panaikinti dyzelino kvapą automobilyje
    Kaip panaikinti dyzelino kvapą automobilyje
    2025 8 gegužės
    Kiek kainuoja draudimas jaunam vairuotojui Lietuvoje? TPVCA ir KASKO kainos iki 25 metų
    2025 8 gegužės
    Nuo kelių metų galima vežti vaiką motociklu Lietuvoje
    Nuo kelių metų galima vežti vaiką motociklu Lietuvoje?
    2025 8 gegužės
  • Auto paslaugos
    Auto paslaugosRODYTI DAUGIAU
    ratų suvedimas Marijampolėje
    Ratų suvedimas Marijampolėje: Patikimi servisai jūsų automobiliui
    2025 21 gegužės
    purkštukų patikra klaipėdoje
    Purkštukų patikra Klaipėdoje: Geriausi servisai
    2025 28 balandžio
    duslintuvų remontas šiauliuose
    Duslintuvų remontas Šiauliuose: Kur kreiptis, kai automobilis pradeda ūžti?
    2025 23 balandžio
    duslintuvų remontas panevėžyje
    Duslintuvų remontas Panevėžyje: Patikimiausi servisai jūsų automobiliui
    2025 23 balandžio
    Vairo kolonėlių remontas Šiauliuose
    Vairo kolonėlių remontas Šiauliuose: Kur kreiptis, kai vairuoti tampa sunku?
    2025 14 balandžio
  • Diagnostikos kodai
    Diagnostikos kodaiRODYTI DAUGIAU
    U1000
    U1000 Klaidos Kodas: CAN-Bus Tinklo Komunikacijos Problema
    2024 22 spalio
    U0422
    Klaidos kodas U0422: ką reiškia ir kaip sutvarkyti?
    2024 22 spalio
    U0415
    U0415 Klaidos Kodas: Netinkamas Duomenų Gavimas iš Vairo Kampo Jutiklio Modulio
    2024 22 spalio
    U0402
    Klaidos kodas U0402: ką reiškia ir kaip sutvarkyti?
    2024 22 spalio
    U0401
    U0401 Klaidos Kodas: Netinkamas Duomenų Gavimas iš Variklio Valdymo Modulio (ECM/PCM)
    2024 22 spalio
  • Naujienos
nusižengimai už kurios atimamos vairuotojo teisės
Patarimai

Už Kuriuos Nusižengimus Gresia Vairuotojo Teisių Atėmimas Lietuvoje?

P00C6
Diagnostikos kodai

Klaidos kodas P00C6: ką reiškia ir kaip sutvarkyti?

ARV AUTO - vairavimo mokykla
Patarimai

ARV Auto – vairavimo mokyklos apžvalga ir atsiliepimai

P0027
Diagnostikos kodai

Klaidos kodas P0027: ką reiškia ir kaip sutvarkyti?

autozinios.lt
  • Pradžia
  • Apžvalgos
    ApžvalgosRODYTI DAUGIAU
    Volvo S40 1.6 dyzelio atsiliepimai
    Volvo S40 1.6 dyzelis – vairuotojų atsiliepimai ir reali eksploatacijos apžvalga
    2025 11 liepos
    Audi A3 1.4 TFSI atsiliepimai
    Audi A3 1.4 TFSI – vairuotojų atsiliepimai ir visapusiška apžvalga
    2025 10 liepos
    Audi A3 1.6 TDI 77 kW atsiliepimai
    Audi A3 1.6 TDI 77 kW – vairuotojų atsiliepimai ir išsamus apžvalginis gidas
    2025 9 liepos
    Audi A3 1.9 TDI 66 kW atsiliepimai
    Audi A3 1.9 TDI 66 kW atsiliepimai – ar silpniausias dyzelis iš tikrųjų yra patikimiausias?
    2025 7 liepos
    Audi A3 2.0 TDI 103 kW atsiliepimai
    Audi A3 2.0 TDI 103 kW atsiliepimai – klasikinis dyzelinis hečbekas ar rizikingas pasirinkimas?
    2025 3 liepos
  • Patarimai
    PatarimaiRODYTI DAUGIAU
    kaip išsirinkti tinkamus garažo vartus
    Kaip išsirinkti tinkamus garažo vartus?
    2025 27 gegužės
    Kinietiškos padangos ar žinomi vardai
    Kinietiškos padangos ar žinomi vardai? Testas parodė, kas iš tiesų svarbiau
    2025 13 gegužės
    Kaip panaikinti dyzelino kvapą automobilyje
    Kaip panaikinti dyzelino kvapą automobilyje
    2025 8 gegužės
    Kiek kainuoja draudimas jaunam vairuotojui Lietuvoje? TPVCA ir KASKO kainos iki 25 metų
    2025 8 gegužės
    Nuo kelių metų galima vežti vaiką motociklu Lietuvoje
    Nuo kelių metų galima vežti vaiką motociklu Lietuvoje?
    2025 8 gegužės
  • Auto paslaugos
    Auto paslaugosRODYTI DAUGIAU
    ratų suvedimas Marijampolėje
    Ratų suvedimas Marijampolėje: Patikimi servisai jūsų automobiliui
    2025 21 gegužės
    purkštukų patikra klaipėdoje
    Purkštukų patikra Klaipėdoje: Geriausi servisai
    2025 28 balandžio
    duslintuvų remontas šiauliuose
    Duslintuvų remontas Šiauliuose: Kur kreiptis, kai automobilis pradeda ūžti?
    2025 23 balandžio
    duslintuvų remontas panevėžyje
    Duslintuvų remontas Panevėžyje: Patikimiausi servisai jūsų automobiliui
    2025 23 balandžio
    Vairo kolonėlių remontas Šiauliuose
    Vairo kolonėlių remontas Šiauliuose: Kur kreiptis, kai vairuoti tampa sunku?
    2025 14 balandžio
  • Diagnostikos kodai
    Diagnostikos kodaiRODYTI DAUGIAU
    U1000
    U1000 Klaidos Kodas: CAN-Bus Tinklo Komunikacijos Problema
    2024 22 spalio
    U0422
    Klaidos kodas U0422: ką reiškia ir kaip sutvarkyti?
    2024 22 spalio
    U0415
    U0415 Klaidos Kodas: Netinkamas Duomenų Gavimas iš Vairo Kampo Jutiklio Modulio
    2024 22 spalio
    U0402
    Klaidos kodas U0402: ką reiškia ir kaip sutvarkyti?
    2024 22 spalio
    U0401
    U0401 Klaidos Kodas: Netinkamas Duomenų Gavimas iš Variklio Valdymo Modulio (ECM/PCM)
    2024 22 spalio
  • Naujienos
Ieškoti
Follow US
autozinios.lt > Apžvalgos > Volvo S40 1.6 dyzelis – vairuotojų atsiliepimai ir reali eksploatacijos apžvalga
Apžvalgos

Volvo S40 1.6 dyzelis – vairuotojų atsiliepimai ir reali eksploatacijos apžvalga

Jonas Stulskis
PASKUTINĮ KARTĄ ATNAUJINTA: 2025 11 liepos 12:17
Parengė Jonas Stulskis 20 Min SKAITYMO
Volvo S40 1.6 dyzelio atsiliepimai
DALINTIS

Volvo S40 su 1.6 litro darbinio tūrio dyzeliniu varikliu – vienas iš dažniausiai sutinkamų šio modelio variantų naudotų automobilių rinkoje. Lietuvoje jis vertinamas dėl ekonomiškumo, santykinai neaukštos įsigijimo kainos ir, žinoma, dėl Volvo kaip patikimumo ir saugumo sinonimo reputacijos. Tačiau ar toks požiūris pagrįstas, kai kalba eina konkrečiai apie 1.6 D variklį?

Puslapyje skaitykite:
Techniniai duomenys ir variklio savybėsPagrindiniai techniniai parametraiKonstrukcinės ypatybėsKuro sąnaudos ir važiavimo dinamikaRealių sąnaudų skaičiaiVažiavimo dinamika – ar pakanka galios?Patikimumas ir dažniausi gedimaiPurkštukai ir jų sandarumasDPF filtrasEGR vožtuvasTurbinos ir vakuumo sistemos problemosAlyvos siurblio pavaros problemaEksploatacijos kaštai ir priežiūraReguliari priežiūraDažniausiai patiriamos išlaidosKur dažniausiai „nuslysta“ pirkėjai?Ar šį modelį galima išlaikyti ekonomiškai?Kasdienis naudojimas – komfortas, salono kokybė ir praktiškumasSalono kokybė ir vairuotojo aplinkaGarso izoliacija ir važiavimo kokybėErdvė ir bagažinės talpaVairuotojų atsiliepimai – ką sako realūs savininkai?Teigiami komentaraiH3: Kritika ir nusiskundimaiBendra nuomonėAr verta rinktis Volvo S40 1.6 D šiandien?Ką gaunate už savo pinigus?Kam tinka šis automobilis?Ar verta pirkti šiandien?Dažniausiai užduodami klausimai (DUK)

Realybė kiek sudėtingesnė. Šis variklis turi tiek pliusų, tiek ir labai rimtų minusų, apie kuriuos dažnai neužsimenama pardavimo skelbimuose ar paviršutiniškose apžvalgose.

Straipsnyje nagrinėsime:

  • kokio patikimumo galima tikėtis iš 1.6 dyzelio
  • kokie tipiniai gedimai, jų priežastys ir kaina
  • realias kuro sąnaudas ir dinamines savybes
  • kaip šį automobilį vertina patys vairuotojai
  • ir, svarbiausia, ar verta šį modelį pirkti šiandien

Atsakymai bus pateikti kritiškai ir atvirai – jei variklis turi konstrukcinių trūkumų, tai ir bus aiškiai pasakyta. Jei automobilis tik iš pirmo žvilgsnio atrodo „švediškai patikimas“, bet iš tiesų slepia prancūziško dyzelio problemas – tai taip pat bus atskleista.

Techniniai duomenys ir variklio savybės

Volvo S40 su 1.6 litro darbinio tūrio dyzeliniu varikliu iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti kaip logiškas pasirinkimas tiems, kas ieško ekonomiško, kompaktiško sedano. Tačiau ne visi žino, kad šis variklis – ne Volvo kūrinys. Tai PSA-Ford koncerno produktas, montuotas ir į Peugeot, Citroën, Ford, Mazda bei Mini modelius. Oficialiai jo pavadinimas – DV6TED4 arba tiesiog „1.6 HDi“.

Šio variklio montavimas į Volvo S40 pradėtas apie 2005 metus. Gamyba tęsėsi iki 2012 metų, dažniausiai modeliuose su žemesne komplektacija, orientuota į ekonomiškumą. Jis turėjo keletą versijų, tačiau populiariausios yra 80 kW (109 AG) ir 84 kW (114 AG).

Pagrindiniai techniniai parametrai

  • Galia: 80–84 kW (109–114 AG)
  • Sukimo momentas: 240–270 Nm
  • Įpurškimo sistema: common-rail (Siemens arba Bosch)
  • Turbokompresorius su kintamos geometrijos technologija
  • Kuro atitikimas: Euro 4 arba Euro 5 (vėlesnėse versijose)
  • Pavarų dėžės: 5 laipsnių mechaninė (M5), kai kur – 6 laipsnių

Svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad šis variklis naudoja paskirstymo diržą, o ne grandinę. Diržas reikalauja reguliarios priežiūros ir keitimo kas 160 000 km arba dažniau, jei eksploatacija sudėtingesnė. Taip pat yra kietųjų dalelių filtras (DPF), kurio būklė labai priklauso nuo važiavimo pobūdžio.

Konstrukcinės ypatybės

Variklis sukonstruotas taip, kad atitiktų tuometinius emisijų standartus, tačiau tuo pačiu jis turi gana daug pažeidžiamų vietų, kurios ilgainiui tampa nuolatine bėda vairuotojams. Nors jo veikimas gali būti sklandus pirmus 100 000 km, po to dažnai pasireiškia tipinės problemos, kurios jau tapo plačiai žinomos visoje Europoje.

Tarp jų – EGR vožtuvo užsikimšimas, purkštukų sandarumo praradimas, alyvos siurblio problemos, bei DPF filtro užsikimšimas. Apie šiuos aspektus detaliau kalbėsime skyriuje apie patikimumą.

Taip pat pažymėtina, kad tai ne Volvo inžinerinis darbas, todėl nereikėtų šio variklio vertinti pagal Volvo 5 cilindrų dyzelių reputaciją. 1.6 D – visiškai kitos filosofijos produktas, sukurtas ekonomijai, o ne ilgaamžiškumui ar galiai.

Kuro sąnaudos ir važiavimo dinamika

Volvo S40 su 1.6 litro dyzeliniu varikliu dažnai parduodamas kaip „labai ekonomiškas pasirinkimas“. Iš dalies tai tiesa – bent jau žiūrint į gamintojo deklaruojamus skaičius. Tačiau realybėje kuro sąnaudos labai priklauso nuo važiavimo pobūdžio, automobilio būklės ir to, ar veikia visos pagalbinės sistemos (ypač DPF).

Realių sąnaudų skaičiai

Gamintojo deklaruojamos sąnaudos:

  • Mieste: 5,2–5,7 l/100 km
  • Užmiestyje: 3,8–4,3 l/100 km
  • Mišriu režimu: 4,3–4,8 l/100 km

Tačiau tai – teoriniai rodikliai. Pagal vairuotojų patirtį ir realius duomenis, situacija atrodo kitaip:

  • Mieste dažnai viršija 6,0 l/100 km, ypač žiemos metu
  • Užmiestyje sąnaudos 4,5–5,0 l/100 km, priklausomai nuo greičio
  • Mišriu režimu – 5,2–5,8 l/100 km

Palyginti su kitais kompaktinės klasės dyzeliais (pvz., Golf 1.6 TDI ar Ford Focus 1.6 TDCi), Volvo S40 su tuo pačiu varikliu dažnai vartoja šiek tiek daugiau degalų. Tai lemia didesnis automobilio svoris ir prastesnė aerodinamika.

Važiavimo dinamika – ar pakanka galios?

1.6 D variklis su 109–114 AG skamba padoriai, tačiau praktikoje automobilis nėra greitas. Maksimalus sukimo momentas pasiekiamas nuo 1750 aps./min, bet tai nekompensuoja traukos trūkumo žemesniuose sūkiuose ir lėto reakcijos į akceleratorių.

Įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/h trunka apie 11,5–12,3 sekundes, o tai net ir pagal to meto standartus yra lėta. Apvažiavimas ar įsiliejimas į greitkelį dažnai reikalauja planavimo – ypač jei automobilyje važiuoja daugiau nei du keleiviai ar pilnas bagažas.

Pavarų dėžė – 5 laipsnių – taip pat nelabai padeda. Važiuojant greitkelyje variklis dirba gana aukštais sūkiais, todėl ne tik padidėja sąnaudos, bet ir triukšmas salone.

Patikimumas ir dažniausi gedimai

Volvo S40 su 1.6 dyzeliniu varikliu (DV6TED4) jau seniai įgijo tam tikrą reputaciją – ir ji ne visada yra gera. Tai nėra tragiškas variklis, tačiau jo konstrukcija turi daug silpnų vietų, kurios gerai žinomos tiek mechanikams, tiek naudotojų forumų bendruomenėms.

Jei automobilis buvo eksploatuojamas tvarkingai ir laiku prižiūrėtas – variklis gali tarnauti ilgai. Tačiau net ir tokiu atveju tam tikri gedimai dažnai yra neišvengiami. Žemiau išsamiai apie pagrindines problemas.

Purkštukai ir jų sandarumas

Viena dažniausių problemų – nesandarus purkštukų montavimas. Dažnai naudojamos netinkamos poveržlės arba purkštukai neįmontuoti pakankamai giliai. Dėl to susidaro „juodos naftos“ nuosėdos (anglis aplink purkštuką), atsiranda degimo kvapas salone, prastas šaltas užvedimas.

Jei problema ignoruojama – ilgainiui kyla pavojus išdeginimui galvutėje. Remonto kaina gali siekti 300–500 €, jei reikia frezuoti sėdynes.

DPF filtras

Kietųjų dalelių filtras (DPF) buvo montuojamas į daugumą 1.6 D versijų. Didžiausia problema – nepakankamas regeneracijos dažnis, ypač jei važinėjama trumpais atstumais mieste. Užsikimšęs filtras sukelia galios praradimą, klaidas prietaisų skydelyje, o ilgainiui – avarinį režimą.

Valymo ar keitimo kainos:

  • Profesionalus valymas: 120–200 €
  • Keitimas nauju: 350–700 €
  • Programinis išjungimas (nelegali alternatyva): 150–250 €

Ši problema dažniausiai pasireiškia po 150 000 km, bet kai kuriais atvejais – ir anksčiau.

EGR vožtuvas

Kita dažnai minima problema – užsiteršiantis EGR vožtuvas. Jis atsakingas už išmetamųjų dujų recirkuliaciją, bet dėl žemų temperatūrų ir trumpų važiavimų greitai apsineša suodžiais.

Simptomai:

  • Netolygus variklio darbas
  • Klaidos dėl mišinio ar oro srauto
  • Sunkesnis užvedimas

Naujas EGR kainuoja apie 150–300 €, valymas – apie 80–100 €.

Turbinos ir vakuumo sistemos problemos

Turbinų gedimai – ne masiniai, bet pasitaiko, ypač jei alyva nebuvo keičiama laiku. Dažniau genda geometrijos reguliavimo mechanizmai, vakuumo žarnos, arba aktuatoriai.

Simptomai:

  • Dingstanti trauka
  • Variklis pereina į avarinį režimą
  • Klaidos dėl per mažo slėgio

Alyvos siurblio pavaros problema

Viena rimčiausių ir dažnai ignoruojamų problemų – alyvos siurblio pavaros gedimas. Jis turi plastikinį arba šešiabriaunį velenėlį, kuris linkęs išdilti. Kai jis nusidėvi – dingsta alyvos slėgis, o tai veda prie visiško variklio sugadinimo.

Jei šią bėdą pastebėsite laiku – galima išgelbėti variklį. Jei ne – kapitalinis remontas garantuotas.

Prevencinė siurblio pavaros keitimo kaina – apie 150–250 €, jei atliekama kartu su paskirstymo diržu.

Eksploatacijos kaštai ir priežiūra

Volvo S40 su 1.6 litro dyzeliniu varikliu dažnai pristatomas kaip ekonomiškas pasirinkimas ne tik degalų sąnaudų, bet ir bendros eksploatacijos požiūriu. Tačiau tokia nuomonė susidaro tik trumpuoju laikotarpiu. Ilgalaikė patirtis rodo, kad šis modelis gali tapti brangus, jei į jį žiūrima neatsakingai.

Reguliari priežiūra

Gamintojas rekomenduoja alyvą keisti kas 20 000 km, tačiau tai per ilgas intervalas šiam varikliui. Patyrę mechanikai ir patys vairuotojai pataria alyvą keisti kas 10 000–12 000 km, ypač jei važinėjama daug mieste.

Svarbiausi priežiūros punktai:

  • Alyva ir filtrai: kas 10 000 km
  • Kuro filtras: kas 30 000 km
  • Oro filtras: kas 20 000–25 000 km
  • Paskirstymo diržas ir vandens siurblys: kas 160 000 km arba kas 6–7 metus
  • DSG (jei būtų): nenaudojama – tik mechaninės dėžės

Alyvos kiekis mažas – apie 3,8–4,2 l, tačiau reikia naudoti aukštos kokybės C2 klasės alyvą, kuri atitinka DPF filtrų reikalavimus.

Dažniausiai patiriamos išlaidos

Daugelis išlaidų susijusios ne su einamąja priežiūra, o su dažnai pasitaikančiais gedimais. Jei šie aspektai ignoruojami, automobilio išlaikymas tampa finansiškai nuostolingas.

Apytikslės kainos Lietuvoje:

  • Tepalų ir filtrų keitimas: 70–100 €
  • Paskirstymo diržo komplektas su darbais: 250–400 €
  • DPF filtro valymas arba keitimas: 120–700 €
  • Purkštuko sėdynės frezavimas: 60–100 € už cilindrą
  • EGR vožtuvo keitimas arba valymas: 100–300 €
  • Turbinos geometrijos valymas arba aktuatoriaus keitimas: 150–400 €
  • Alyvos siurblio pavaros keitimas: 150–250 € (profilaktiškai)

Mažesni gedimai gali pasirodyti nebrangūs, tačiau kumulatyviai jie greitai viršija šimtus eurų per metus, ypač jei eksploatacija intensyvi ar mieste.

Kur dažniausiai „nuslysta“ pirkėjai?

Dažnas scenarijus – žmogus nusiperka Volvo S40 1.6 D, matydamas tvarkingą saloną, saugos įrangą, gerą kėbulo būklę ir deklaruojamas žemas sąnaudas. Tačiau variklio techninė istorija lieka neaiški, o apie purkštukus, DPF ar alyvos siurblio velenėlį net nepagalvojama.

Po kelių mėnesių atsiranda galios praradimas, įsijungia „check engine“, o servisas siūlo iš karto keletą darbų už 800–1000 €. Tuomet paaiškėja, kad tai – ne „pigus ekonominis Volvo“, o tik laiko bomba.

Ar šį modelį galima išlaikyti ekonomiškai?

Taip, bet tik su šiomis sąlygomis:

  • Pirkimo metu atliekama pilna diagnostika
  • Visi remontai atliekami laiku, naudojant tinkamas dalis
  • Važinėjama ne vien tik trumpais atstumais
  • Laikomasi trumpesnių alyvos keitimo intervalų

Tiems, kurie nori tiesiog važiuoti ir neturėti rūpesčių – šis automobilis nėra tinkamas pasirinkimas.

Kasdienis naudojimas – komfortas, salono kokybė ir praktiškumas

Volvo S40 buvo pozicionuojamas kaip kompaktiškas sedanas, siūlantis „premium“ pojūtį už prieinamesnę kainą. Iš dalies tai pavyko – salonas tikrai neatrodo pigus, o ergonomika – viena geriausių klasėje tuo metu. Tačiau kai kalbame apie kasdienį naudojimą, išryškėja ne tik stipriosios, bet ir silpnosios šio modelio vietos.

Salono kokybė ir vairuotojo aplinka

Viena didžiausių Volvo S40 stiprybių – surinkimo kokybė. Nors tai nedidelis automobilis, viduje jaučiamas solidumas:

  • Plastikai minkšti ir nebarška net po keliolikos metų eksploatacijos
  • Mygtukai, jungikliai ir klimato valdikliai – ergonomiški ir ilgaamžiai
  • Vairuotojo vieta – patogi, sėdynės turi gerą šoninių atramų palaikymą
  • Dauguma versijų turi porankius, reguliuojamą vairą, patogų centrinį valdymo skydelį

Viena iš nepatogesnių vietų – mažai vietos aplink pavarų svirtį ir siauras centrinis tunelis, kuris gali trukdyti aukštesniems vairuotojams.

Garso izoliacija ir važiavimo kokybė

Važiuojant mieste ar magistralėje Volvo S40 yra gana tylus. Variklio garsas girdimas, bet nėra įkyrus, ypač važiuojant pastoviu greičiu. Didesnis triukšmas pasigirsta tik stipriau akseleruojant arba važiuojant daugiau nei 120 km/h.

Pakaba – pusiau standi. Ji gerai sugeria smulkesnius nelygumus, tačiau lietuviškoms duobėms nėra visiškai atlaidi. Vairavimas tvirtas, automobilis jaučiasi stabilus, bet nėra sportiškas. Posūkiuose kėbulas šiek tiek pasvyra, o vairo jautrumas – vidutinis.

Šis modelis skirtas ramiam, prognozuojamam važiavimui, o ne aktyviam manevravimui. Tą reikėtų žinoti jau perkant.

Erdvė ir bagažinės talpa

Kadangi tai C segmento sedanas, vietos galinėje eilėje nėra daug. Dviems keleiviams patogu, tačiau trims – ankšta, ypač per pečius. Kojų vietos užtenka tik tada, jei priekyje nesėdi aukštaūgiai.

Bagažinė – 404 litrai. Ji gili, bet angų forma nepatogi – dėl aukšto slenksčio sunku įdėti sunkesnius daiktus. Sulankstomos galinės sėdynės padeda, tačiau atlošai nesisulanksto visiškai lygiai.

Vaikiškam vežimėliui vietos pakanka, bet šeimai su dviem mažais vaikais šis automobilis bus ribotas. Jei reikia daugiau vietos – geriau žvalgytis į Volvo V50 universalą (tas pats pagrindas, daugiau vietos bagaže).

Vairuotojų atsiliepimai – ką sako realūs savininkai?

Volvo S40 1.6 D savininkų nuomonės yra nevienareikšmės. Dalis žmonių džiaugiasi ekonomiškumu, saugumu ir komfortu, kiti – susiduria su pasikartojančiais techniniais nesklandumais, kurie ilgainiui atima kantrybę ir pinigus.

Savininkų patirtys dažnai priklauso nuo to, ar automobilis buvo įsigytas su tvarkinga priežiūros istorija, ar tai buvo pigus variantas iš skelbimų, be aiškios dokumentacijos.

Teigiami komentarai

„Pirkau su 180 000 km rida iš Belgijos. Važiuoja tyliai, labai patogios sėdynės, gera garso izoliacija. Iki šiol – tik tepalai ir stabdžių diskai. Užmiestyje telpu į 4,5 litro.“
– Tomas, Marijampolė, 2010 m. S40

„Važiuoju trečius metus. Mieste sąnaudos apie 6 litrus, trasoje – dar mažiau. Jei prižiūrėsi laiku – viskas tvarkoj. Aišku, EGR teko valyti, bet čia normalu šiais laikais.“
– Erika, Kaunas, 2009 m. modelis

„Puikus mieste – lengvas, manevringas, solidus interjeras. Gera alternatyva Golf‘ui ar Focus‘ui, tik reikia žinoti, ką perki.“
– Vilius, Vilnius

H3: Kritika ir nusiskundimai

„Sužinojau apie alyvos siurblio problemą tik tada, kai užsidegė slėgio lemputė ir motoras tiesiog užkalė. Turbina, švaistikliai, blokas – viskas į šiukšlyną. Meistrai sakė – klasika šitam varikliui.“
– Marius, Panevėžys

„DPF valymas kasmet, purkštukų remontas, EGR užsikimšęs. Realiai – jei būčiau žinojęs, kad Volvo čia su prancūzišku motoru, net nebūčiau žiūrėjęs į šitą modelį.“
– Dainius, Šiauliai

„Jau trečią kartą traukos dingimas – meistras sako, kad vakuumo žarnos išsikraipo nuo karščio. Pakeiti vieną – po mėnesio kita. Pavargau nuo šito žaidimo.“
– Laurynas, Klaipėda

Bendra nuomonė

Volvo S40 su 1.6 D varikliu nėra blogas automobilis savaime, bet jis reikalauja daug dėmesio. Vairuotojai, kurie žino, ką perka, dažnai nesiskundžia – tačiau tie, kurie pasitiki išvaizda ir žema kaina, dažnai įklimpsta į ilgas remonto istorijas.

Bendra išvada – šį modelį reikia rinktis tik labai sąmoningai, atlikus išsamią diagnostiką, turint biudžetą eksploatacijai ir susitaikius su tuo, kad „Volvo patikimumas“ šiuo atveju yra labiau mitas nei realybė.

Ar verta rinktis Volvo S40 1.6 D šiandien?

Renkantis naudotą automobilį, pirkėjai dažnai susigundo Volvo S40 dėl saugos, komforto ir santykinai žemos kainos. Tačiau kai po „švediško“ dizaino slepiasi prancūziškas 1.6 HDi variklis, verta įjungti sveiką skeptiškumą. Šis modelis nėra blogas kaip visa platforma, tačiau jo variklis – silpnoji grandis.

Ką gaunate už savo pinigus?

Rinkoje 2005–2011 metų Volvo S40 su 1.6 D varikliu kainuoja nuo 2 000 iki 4 500 €, priklausomai nuo komplektacijos ir būklės. Už šią sumą dažniausiai gaunate:

  • Solidžią, saugią kėbulinę konstrukciją
  • Komfortišką saloną su gera garso izoliacija
  • Įrangą, viršijančią klasės vidurkį (ESP, klimato kontrolė, oro pagalvės, audio sistema)

Tačiau tuo pačiu gaunate ir potencialiai brangias rizikas, ypač jei automobilis neturi patikimos priežiūros istorijos.

Kam tinka šis automobilis?

Šis modelis gali būti tinkamas tiems, kurie:

  • Važinėja daug ir dažniausiai užmiestyje (DPF regeneracija įvyksta pilnai)
  • Gali atlikti profilaktinius darbus laiku ir nenaudoja pigiausių dalių
  • Supranta, kad pigus dyzelis reikalauja daugiau priežiūros nei atrodo
  • Žino šio variklio silpnąsias vietas ir gali identifikuoti problemas anksčiau, nei jos tampa brangios

Tačiau jis netinka tiems, kurie:

  • Ieško automobilio „be galvos skausmo“
  • Dažnai važinėja trumpais atstumais
  • Neturi laiko ar noro gilintis į variklio niuansus
  • Planuoja ilgalaikį naudojimą su minimaliomis investicijomis

Ar verta pirkti šiandien?

Trumpai tariant – jei labai tiksliai žinote, ką darote, tai gali būti protingas pirkinys už nedidelę kainą. Tačiau tiems, kurie ieško ilgalaikio sprendimo su mažomis rizikomis, rekomenduojama rinktis kitas alternatyvas:

  • Benzininė Volvo S40 versija (pvz., 2.0 atmosferinis)
  • Volvo V50 2.0 D5 (tikras Volvo variklis – patikimesnis)
  • Toyota Avensis 2.0 D-4D (gerokai patikimesnis dyzelis)
  • Honda Civic 2.2 i-CTDi (itin patikima alternatyva)

Dažniausiai užduodami klausimai (DUK)

Ar Volvo S40 1.6 D variklis yra patikimas?

Ne iki galo. Nors jis gali veikti sklandžiai su tinkama priežiūra, šis PSA grupės variklis turi žinomų konstrukcinių silpnybių – purkštukų sandarumo bėdas, alyvos siurblio pavaros dilimą, DPF ir EGR problemas. Jis nėra ilgalaikis pasirinkimas be reguliaraus dėmesio.

Kokios realios kuro sąnaudos?

Mieste – apie 6,0–6,5 l/100 km, užmiestyje – 4,5–5,0 l/100 km, mišriu režimu – 5,5 l/100 km. Sąnaudos kyla, jei DPF užsikimšęs arba automobilis važinėja trumpais atstumais.

Ar šis modelis tinkamas miestui?

Ne visiškai. DPF filtras ir EGR sistema linkusios užsikimšti važinėjant trumpais atstumais. Jei daug važiuojate mieste, geriau rinktis benzininį variklį arba kitą modelį be DPF.

Kas dažniausiai genda ir kiek tai kainuoja?

Tipiniai gedimai: purkštukai (200–500 €), DPF filtras (valymas nuo 150 €, keitimas – iki 700 €), EGR vožtuvas (100–300 €), alyvos siurblio pavara (150–250 €), vakuumo sistemos elementai (50–200 €). Visos šios problemos pasitaiko dažnai.

Ar verta pirkti šį modelį naudotą?

Tik tuo atveju, jei automobilis turi pilną, skaidrią serviso istoriją, neseniai keistas diržas, švarus DPF, patikrinti purkštukai ir alyvos siurblys. Kitaip – tai didelė rizika. Geriau rinktis kitą variklio versiją arba alternatyvų modelį.

ŽYMA:Volvo
DALINTIS Šiuo Straipsniu
Facebook Twitter Email KOPIJUOTI NUORODĄ
Komentuoti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami video

Taip pat skaitykite

Patarimai

Kaip išsirinkti tinkamus garažo vartus?
Kinietiškos padangos ar žinomi vardai? Testas parodė, kas iš tiesų svarbiau
Kaip panaikinti dyzelino kvapą automobilyje
Kiek kainuoja draudimas jaunam vairuotojui Lietuvoje? TPVCA ir KASKO kainos iki 25 metų

Apžvalgos

Audi A3 1.4 TFSI – vairuotojų atsiliepimai ir visapusiška apžvalga
Audi A3 1.6 TDI 77 kW – vairuotojų atsiliepimai ir išsamus apžvalginis gidas
Audi A3 1.9 TDI 66 kW atsiliepimai – ar silpniausias dyzelis iš tikrųjų yra patikimiausias?
Audi A3 2.0 TDI 103 kW atsiliepimai – klasikinis dyzelinis hečbekas ar rizikingas pasirinkimas?

Naujienos

Nutrenkiamų gyvūnų statistika Lietuvoje: auganti problema mūsų keliuose
„Via Lietuva“ prieš Velykas vairuotojams praneša dėl remontuojamų kelių ruožų: svarbiausia informacija ir alternatyvūs maršrutai
Elektromobiliams – 6000 prieigų, savivaldybėms – 36 mln. eurų
Analizė: Lietuva diktuoja tempą Baltijos elektromobilumo lenktynėse

Diagnostikos kodai

U1000 Klaidos Kodas: CAN-Bus Tinklo Komunikacijos Problema
Klaidos kodas U0422: ką reiškia ir kaip sutvarkyti?
U0415 Klaidos Kodas: Netinkamas Duomenų Gavimas iš Vairo Kampo Jutiklio Modulio
Klaidos kodas U0402: ką reiškia ir kaip sutvarkyti?

Gauk ataskaitai 20% nuolaidą IŠ KARTO!

Reklama

AutoZinios.lt

  • Pradžia
  • Apžvalgos
  • Patarimai
  • Auto paslaugos
  • Diagnostikos kodai
  • Naujienos
Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
  • DMCA (Copyright) / Autorinių Teisių Politika
  • Kontaktai
  • Privatumo Politika
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?