AB „Via Lietuva“ eismo dalyviams primena, jog valstybinės reikšmės keliuose intensyviai vykdomi kelių bei tiltų remontai. Dėl to, prieš leidžiantis į keliones per Velykas, vairuotojai raginami atsižvelgti, jog tam tikruose kelių ruožuose gali formuotis spūstys, ir atsakingai planuoti keliones, laikytis nurodytų greičio ribojimų bei atidžiai stebėti kelio ženklus.
Atnaujinami du Vilnius–Utena ruožai, likusios atkarpos – po Velykų
Jau įsibėgėja darbai magistralėje Vilnius–Utena. Likęs nerekonstruotas kelias su betoninių blokų danga greitai taps tik prisiminimu, tačiau tuomet, kai bus atliekami darbai, teks susidurti su nepatogumais.
Kelyje Vilnius–Utena šiuo metu yra likę 42,8 km senojo betoninio kelio, kuris bus rekonstruojamas šį atstumą suskirsčius į 5 ruožus.
Darbai šiuo metu vyksta 5,5 km ilgio ruože nuo Nemenčinėlės iki Pociūnų (I ruožas) ir 6,9 km ilgio ruože nuo Pociūnų iki Vainiškių (II ruožas), kur ardoma magistralės danga ir formuojama sankasa. Eismas rekonstruojamose atkarpose reguliuojamas šviesoforais ir vyksta viena juosta.
Artimiausiu metu, po Velykų, darbus planuojama pradėti ir likusiose kelio atkarpose. Vykstant darbams minėtuose ruožuose, vairuotojus raginame rinktis vieną iš 3 mūsų parengtų alternatyvių kelionės maršrutų.
Pirmasis maršrutas: Važiuojant iš Vilniaus, rinktis Ukmergės kryptį keliu A2 Vilnius-Panevėžys, toliau Molėtų kryptį keliu Nr. 115 Ukmergė–Molėtai. Važiuojant iš Molėtų, rinktis Ukmergės kryptį keliu Nr. 115 Ukmergė –Molėtai, toliau Vilniaus kryptį keliu A2 Vilnius–Panevėžys.
Antrasis maršrutas: Važiuojant iš Vilniaus, rinktis Nemenčinės kryptį keliu Nr. 102 Vilnius–Švenčionys–Zarasai, toliau Pabradės kryptį. Pabradėje rinktis Molėtų kryptį keliu Nr. 173 Molėtai–Pabradė. Važiuojant iš Molėtų, rinktis Pabradės kryptį keliu Nr. 173 Molėtai–Pabradė, Pabradėje rinktis Vilniaus kryptį keliu Nr. 102 Vilnius–Švenčionys–Zarasai.
Transporto nukreipimas alternatyviais maršrutais yra neišvengiamas siekiant kuo mažesnių eismo spūsčių ir trumpesnio laukimo. Suprantame, jog vietiniai gyventojai patirs nepatogumų, tačiau visai tai – dėl saugesnių ir patogesnių kelionių ateityje.
Likusius beveik 43 km kelio planuojama baigti tvarkyti 2026 m.
Eismas prie Krunos tilto kreipiamas laikinu tiltu
Šiuo metu vyksta Kauno ir Kaišiadorių rajonuose esančio tilto per Kruną rekonstravimo darbai. Dėl to jau nuo praėjusio šeštadienio, balandžio 12 d. eismas šioje automagistralės Vilnius–Kaunas–Klaipėda atkarpoje perorganizuotas.
Dabar eismas Kauno kryptimi yra kreipiamas dviem juostomis laikinu tiltu, o Vilniaus kryptimi eismas yra kreipiamas viena puse esamu tiltu.
Planuojama, kad tokia eismo tvarka galios iki kitų metų pavasario, kol bus pradėti vykdyti antrojo nuolatinio tilto įrengimo darbai.
Siekiant užtikrinti eismo dalyvių ir kelių darbuotojų saugumą, šiame magistralės ruože jau nuo praėjusių metų rudens įvesti eismo ribojimai. Transporto priemonių greitis apribotas iki 50 km/val., atkarpoje susiaurintos važiuojamosios dalies juostos. Tiltas per Krunos upę yra vienoje intensyviausių magistralės vietų – čia per parą pravažiuoja apie 34 tūkst. transporto priemonių.
Planuojama, jog Krunos tilto rekonstrukcija bus baigta iki 2027-ųjų pabaigos.
Eismas prie Tarandės tunelio keisis kitos savaitės pabaigoje
Balandžio pradžioje pradėti fiziniai Tarandės tunelio statybos darbai – pradėta rengti apylanka, šią savaitę vykdomi paruošiamieji darbai eismo perorganizavimui. Įrengus apylanką, ties automagistralės Vilnius–Panevėžys 10-tu kilometru keisis eismo organizavimo tvarka.
Planuojama, kad eismas bus pakeistas kitos savaitės pabaigoje. Tuomet bus uždarytos abi eismo juostos Vilniaus–Panevėžio kryptimi, eismas Panevėžio kryptimi pravažiavus „EMSI“ degalinę bus kreipiamas į kairę automagistralės pusę ir vyks dviem juostomos, o Vilniaus kryptimi – šalia lygiagrečiai esančiu vietiniu keliu dviem juostomis.
Toks eismo organizavimas turėtų galioti iki rugsėjo mėnesio, kol bus vykdomi tunelio įrengimo I etapo darbai – nukasamas gruntas, gręžiami tunelio atramų gręžtiniai poliai, įrengiamos tunelio atramos, įrengiama tunelio perdanga su asfalto dangomis. Pradėjus II etapo darbus, eismo organizavimo tvarka keisis.
Eismas Sargėnų viaduku vyksta įprasta tvarka, balandžio pabaigoje – ribojimai
Prieš savaitę pradėti ir Kaune esančio Sargėnų viaduko remonto darbai. Dėl jų magistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda vairuotojų laukia eismo pakeitimai.
Šią savaitę pradėtas deformacinių pjūvių ardymas. Kiek vėliau bus stiprinamos statinio atraminės konstrukcijos (sijos ir kolonos). Atlikus estakados sustiprinimo darbus, nuo liepos suplanuota atlikti baigiamuosius darbus, kurie turėtų būti baigti iki metų pabaigos.
Tuo metu eismo organizavimas viaduku vyks kaip iki šiol, t. y., dešine viaduko puse, viena eismo juosta. Po mėnesio, atliekant estakados pakėlimo ir betonavimo darbus, eismą gali tekti organizuoti apylanka, tačiau viskas priklausys nuo konstrukcijų būklės. Atsižvelgiant į vykdomus technologinius procesus, viaduke galimi tik trumpalaikiai eismo ribojimai.
Eismo dalyviai informuojami, jog balandžio pabaigoje magistraliniame kelyje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda, po viaduku, dėl atliekamų darbų planuojama riboti greitį iki 90 km/val., taip pat minimaliai siaurinti pravažiavimo plotį.