Mazda Tribute – tai kompaktiškas visureigis, gamintas nuo 2000 iki 2011 metų, kai visureigių populiarumas pasaulyje pradėjo sparčiai augti. Šis modelis buvo kuriamas bendradarbiaujant su „Ford“ ir dalijasi daugeliu techninių sprendimų su „Ford Escape“. Automobilis buvo skirtas vairuotojams, norintiems turėti praktišką, bet ne per didelį SUV – patogų tiek mieste, tiek užmiestyje.
Tribute išsiskiria erdviu salonu, aukštesne sėdėjimo padėtimi ir paprasta, patikima konstrukcija. Tai vienas iš tų automobilių, kurie pasižymi „senosios mokyklos“ mechanika – mažiau elektronikos, daugiau mechaninio tvirtumo. Tačiau bėgant metams, vairuotojai pastebėjo ir keletą šio modelio silpnesnių vietų – nuo korozijos iki transmisijos darbo ypatumų.

Techninės Charakteristikos
Mazda Tribute buvo siūloma su keliomis variklių versijomis, kurios priklausė nuo rinkos ir metų. Europoje dažniausiai buvo sutinkami 2.0 litro keturių cilindrų benzininiai varikliai ir 3.0 litro V6 versijos. Kai kuriose rinkose buvo prieinamas ir 2.3 litro benzininis variklis, pasižymintis vidutine trauka bei santykinai geru ekonomiškumu.
Automobilis turėjo tiek priekinę, tiek visų varančiųjų ratų sistemas. Mechaninė pavarų dėžė dažniausiai buvo 5 laipsnių, o automatinė – 4 laipsnių. Pakaba buvo nepriklausoma priekyje ir gale, kas suteikė Tribute geresnį stabilumą nei kai kuriems konkurentams tuo metu.
Kuro sąnaudos priklausė nuo variklio tipo: keturių cilindrų versijos vidutiniškai naudojo apie 8–9 litrus 100 kilometrų, o V6 – apie 10–11 litrų. Važiuoklė buvo sukurta taip, kad automobilis galėtų patikimai važiuoti prastesnės kokybės keliais, todėl Tribute dažnai vertinamas už tvirtumą ir ilgaamžiškumą.
Saloną galima apibūdinti kaip praktišką ir funkcionalų. Sėdynės patogios, vietos tiek priekyje, tiek gale – pakanka. Bagažo skyrius vienas didesnių savo klasėje, todėl automobilis tinka šeimoms ar keliautojams. Nors vidaus apdaila gana paprasta ir plastikinė, ji laikui bėgant pasirodė esanti patvari.
Pliusai
- Tvirtas ir patikimas kėbulas, tinkantis prastesniems keliams.
- Erdvus salonas ir talpi bagažinė, ypač šeimoms.
- Paprasta, lengvai remontuojama mechanika.
- Malonus valdymas – geras vairavimo stabilumas net užmiestyje.
- Aukšta sėdėjimo padėtis ir gera matomumo zona.
Minusai
- Kuro sąnaudos gana didelės, ypač V6 versijoje.
- Salono plastikai ir apdailos kokybė – vidutinė.
- Vėlesniuose modeliuose dažnai pasitaiko smulkių elektros gedimų.
- Kai kurie automobiliai linkę į dugno koroziją.
- Transmisijos darbas gali būti nelygus senesniuose egzemplioriuose.
Dažniausios problemos ir jų priežastys
Mazda Tribute laikoma patikimu automobiliu, tačiau dėl amžiaus ir eksploatacijos sąlygų kai kurios problemos pasitaiko gana dažnai. Štai svarbiausios sritys, į kurias verta atkreipti dėmesį.
Kėbulo korozija
Vienas didžiausių šio modelio trūkumų – korozija. Rūdys dažniausiai atsiranda ant dugno, ratų arkų ir durų apačios. Automobiliai, kurie daug važinėjo žiemą arba buvo laikomi lauke, labiau linkę rūdyti. Korozijos priežastis – nepakankama gamyklinė apsauga ir nuolatinis kontaktas su kelio druska. Patartina reguliariai plauti dugną ir atlikti papildomą antikorozinį padengimą kas kelerius metus.
Variklio aušinimo sistemos problemos
Dalis Mazda Tribute automobilių susiduria su aušinimo sistemos gedimais – dažniausiai dėl termostato ar vandens siurblio veikimo sutrikimų. Laikui bėgant guminės žarnos praranda sandarumą, o radiatoriaus jungtys gali pradėti leisti skystį. Perkaitimas yra viena rimčiausių pasekmių, todėl svarbu reguliariai tikrinti aušinimo skysčio lygį ir būklę.
Automatinės transmisijos darbas
Modeliai su V6 varikliais dažnai turi automatinę pavarų dėžę, kuri, esant didelei ridai, gali pradėti dirbti nelygiai. Vairuotojai pastebi vėluojantį perjungimą ar lengvą trūkčiojimą keičiant pavaras. Dažniausia priežastis – nepakankamai dažnai keista transmisijos alyva arba šiluminė apkrova. Alyvą rekomenduojama keisti kas 60 000 km, o intensyviai naudojamiems automobiliams – dar dažniau.
Elektros sistemos gedimai
Senstant automobiliui, pasitaiko elektros kontaktų oksidacijos ar jungiklių gedimų. Kartais neveikia centrinis užraktas, langų kėlikliai arba salono apšvietimas. Tai smulkūs defektai, tačiau jie dažni, jei automobilis laikomas lauke ir veikiamas drėgmės. Reguliarus kontaktų valymas ir guminės izoliacijos priežiūra padeda išvengti šių nesklandumų.
Pakabos ir važiuoklės nusidėvėjimas
Pakabos dalys, ypač galiniai amortizatoriai ir vairo traukės, dėvisi greičiau nei vidutiniškai. Dėl didesnio svorio centro ir tvirto rėmo Mazda Tribute pakaba gauna nemažai apkrovų, ypač važiuojant nelygiais keliais. Dauguma šių detalių nebrangios ir lengvai keičiamos, tačiau jų būklę reikėtų tikrinti kasmet.

Priežiūra
Mazda Tribute pasižymi gana paprasta ir patikima konstrukcija, todėl jos priežiūra nėra sudėtinga. Automobilis mėgsta reguliarumą – laiku keičiama alyva, filtrai ir stabdžių skysčiai leidžia išlaikyti variklį geros būklės daugelį metų. Rekomenduojama variklio alyvą keisti kas 10 000 kilometrų arba kartą per metus, ypač jei automobilis dažnai važinėja mieste.
Verta atkreipti dėmesį į aušinimo sistemą. Ilgainiui guminės žarnos ir radiatoriaus jungtys praranda sandarumą, todėl kartą per metus reikėtų patikrinti, ar nėra skysčio nuotėkio ir ar ventiliatorius įsijungia laiku.
Automatinės pavarų dėžės savininkams rekomenduojama reguliariai tikrinti alyvos būklę ir ją keisti pagal gamintojo nurodymus. Tai padeda išvengti pavarų perjungimo nelygumų, ypač V6 variklio versijose.
Pakabos komponentai – amortizatoriai, traukės ir įvorės – turėtų būti apžiūrimi bent kartą per metus. Dėl didesnio svorio centro ir gana kieto pakabos reguliavimo jie dėvisi greičiau, ypač važiuojant nelygiais keliais.
Taip pat svarbu skirti dėmesį kėbulo priežiūrai. Senesni Mazda Tribute modeliai linkę rūdyti dugno srityje, todėl po žiemos rekomenduojama nuplauti apačią ir periodiškai atnaujinti antikorozinę dangą.
Apibendrinant galima pasakyti, kad šis automobilis – vienas iš tų, kuriam patinka nuosekli priežiūra. Net paprasti, bet reguliarūs veiksmai užtikrina, kad Mazda Tribute išliks patikimas ir sklandžiai važiuojantis daugelį metų.
Vairuotojų atsiliepimai
„Mazda Tribute turiu jau penkerius metus. Tai tvirtas, patikimas automobilis, kuris manęs dar nė karto nepavedė. Važiuoklė gana standi, todėl stabiliai laiko kelią, o salone daug vietos tiek keleiviams, tiek bagažui. Vienintelis minusas – kuro sąnaudos mieste siekia apie 11 litrų, bet už komfortą ir patikimumą tai priimtina kaina.“
— Rimas, Kaunas
„Pirkau Tribute su 2.3 litro varikliu ir mechanine pavarų dėže. Automobilis maloniai nustebino – važiuoja minkštai, variklis traukia tolygiai, o eksploatacija paprasta ir nebrangi. Vienintelis nepatogumas – apdailos plastikai viduje greitai pradeda girgždėti, ypač žiemą.“
— Dovydas, Panevėžys
„Turėjau šį modelį su V6 varikliu. Galia tikrai gera, automobilis traukia be vargo net su pilnu bagažu. Tiesa, automatinė dėžė po 200 tūkstančių kilometrų pradėjo jungti šiek tiek kietai, bet po alyvos keitimo viskas susitvarkė. Bendrai – puikus automobilis už prieinamą kainą.“
— Andrius, Vilnius
„Tribute pasirinkau todėl, kad reikėjo patikimo visureigio už priimtiną kainą. Po trejų metų eksploatacijos galiu pasakyti, kad tai buvo geras sprendimas. Kėbulas nerūdija, važiuoklė tvirta, tik elektros smulkmenos – kaip ir visiems senesniems automobiliams – kartais reikalauja dėmesio.“
— Mantas, Klaipėda
„Labai geras automobilis šeimai. Aukšta sėdėjimo padėtis, gera matomumo zona, o variklis dirba tyliai. Kelių metų bėgyje teko keisti tik stabdžių diskus ir vieną amortizatorių – daugiau nieko rimto. Rekomenduoju tiems, kas nori patikimo SUV be perteklinės elektronikos.“
— Evaldas, Alytus
Dažniausiai užduodami klausimai
Ar Mazda Tribute patikimas automobilis?
Taip, tai laikomas patikimu visureigiu, jei buvo tinkamai prižiūrimas. Paprasta konstrukcija, patikrinti varikliai ir tvirtas kėbulas leidžia automobiliui važiuoti patikimai net ir po daugelio metų. Daugiausia dėmesio reikia skirti kėbulo dugnui ir transmisijos būklei.
Kokie varikliai montuoti į Mazda Tribute?
Populiariausi – 2.0 ir 2.3 litro keturių cilindrų benzininiai varikliai bei 3.0 litro V6 versija. Keturių cilindrų variantai ekonomiškesni ir paprastesni priežiūrai, o V6 suteikia daugiau galios, bet pasižymi didesnėmis kuro sąnaudomis.
Ar Mazda Tribute rūdija?
Taip, kai kurie senesni modeliai linkę rūdyti, ypač dugno ir ratų arkų srityse. Priežastis – nepakankama gamyklinė apsauga ir ilgalaikis kontaktas su kelio druska. Rekomenduojama kas keletą metų atnaujinti antikorozinį padengimą.
Ar verta pirkti Mazda Tribute su automatine pavarų dėže?
Automatinės dėžės veikia sklandžiai, tačiau senesniuose modeliuose gali būti dėvėjimosi požymių. Prieš perkant verta patikrinti, ar alyva buvo keičiama reguliariai ir ar pavaros jungiasi be trūkčiojimų.
Kokios yra pagrindinės Mazda Tribute priežiūros rekomendacijos?
Alyvą ir filtrus keisti kas 10 000 km, reguliariai tikrinti aušinimo sistemą bei transmisijos alyvą. Kartą per metus verta atlikti dugno apžiūrą ir, jei reikia, atnaujinti antikorozinę apsaugą. Pakabos komponentus rekomenduojama tikrinti kasmet.
Ar Mazda Tribute tinka šeimai?
Taip, dėl erdvaus salono, aukštos sėdėjimo pozicijos ir didelės bagažinės, Tribute yra praktiškas pasirinkimas šeimai. Galinės sėdynės patogios, o salonas išlaiko tvarkingą išvaizdą net po daugelio metų naudojimo.
