Variklio tarpinė (dažnai vadinama cilindro galvutės tarpine) yra esminė dalis, skirianti variklio bloką ir cilindro galvutę, užtikrinanti sandarumą ir užkertanti kelią alyvos, aušinimo skysčio bei degimo dujų maišymuisi. Tarpinės gedimas gali sukelti įvairių problemų, kurios gali stipriai paveikti variklio veikimą ir automobilio eksploataciją. Šiame straipsnyje aptarsime dažniausius variklio tarpinės gedimo požymius.
Variklio Tarpinės Gedimo Požymiai
- Pastovus variklio perkaitimas: Vienas iš dažniausių tarpinės gedimo požymių yra variklio perkaitimas. Sugedusi tarpinė gali leisti aušinimo skysčiui patekti į degimo kamerą arba alyvos kanalus, sumažindama aušinimo sistemos efektyvumą.
- Balti dūmai: Jei pastebite, kad iš išmetimo vamzdžio sklinda balti dūmai, tai gali reikšti, kad aušinimo skystis patenka į degimo kamerą per pažeistą tarpą. Balti dūmai dažnai turi saldoką kvapą, kuris būdingas aušinimo skysčiui.
- Nuolatinis aušinimo skysčio lygio sumažėjimas: Jei aušinimo skysčio lygis nuolat mažėja be akivaizdaus nuotėkio, tai gali reikšti, kad aušinimo skystis patenka į variklį per pažeistą tarpinę.
- „Pieniška“ alyva: Sugedusios tarpinės požymis gali būti „pieniškos“ spalvos alyva, kuri rodo, kad aušinimo skystis pateko į alyvos sistemą. Patikrinkite alyvos lygį ir spalvą, naudodami alyvos matuoklį. Jei alyva atrodo drumsta ar „pieniška“, tai rimtas tarpinės gedimo požymis.
- Alyvos dėmės radiatoriaus skystyje: Jei pastebite alyvos dėmes ar putojimą aušinimo skysčio rezervuare ar radiatoriaus viduje, tai gali rodyti tarpinės gedimą.
- Sumažėjusi variklio galia: Sugedusi tarpinė gali sukelti cilindrų suspaudimo praradimą, dėl ko variklis gali prarasti galią ir efektyvumą. Tai gali pasireikšti sunkumu pagreitėti, šiurkščiu variklio darbu ar net variklio užgesimu.
- Sunkus užvedimas šaltu varikliu: Sugedusi tarpinė gali sukelti prastą suspaudimą viename ar keliuose cilindruose, kas gali apsunkinti variklio užvedimą šaltu oru.
- Per didelis slėgis aušinimo sistemoje: Jei variklio aušinimo sistema patiria per didelį slėgį, tai gali būti požymis, kad degimo dujos patenka į aušinimo sistemą per pažeistą tarpinę. Tai gali sukelti žarnų patinimą ar radiatoriaus dangtelio nuotėkį.
- Nepastovi variklio temperatūra: Sugedusi tarpinė gali sukelti staigius ir nepastovius variklio temperatūros šuolius. Temperatūros matuoklis gali rodyti didelius svyravimus net per trumpą laiką.
- Aušinimo skysčio nutekėjimas: Jei pastebite aušinimo skysčio pėdsakus iš išmetimo vamzdžio, tai gali reikšti, kad skystis patenka į degimo kamerą ir išmetimo sistemą per pažeistą tarpinę.
Ką Daryti, Jei Pastebite Variklio Tarpinės Gedimo Požymius?
- Reguliarus skysčių patikrinimas: Patikrinkite aušinimo skysčio ir variklio alyvos lygius. Atkreipkite dėmesį į jų spalvą ir konsistenciją.
- Suspaudimo testas: Suspaudimo testas gali padėti nustatyti, ar yra problemų su cilindrų suspaudimu. Maža suspaudimo reikšmė gali rodyti tarpinės gedimą.
- Slėgio testas: Aušinimo sistemos slėgio testas gali padėti nustatyti, ar yra nuotėkio aušinimo sistemoje.
- Profesionalo diagnostika: Jei pastebėjote bet kurį iš aukščiau aprašytų požymių, rekomenduojama kreiptis į kvalifikuotą mechaniką, kuris gali atlikti išsamią diagnostiką ir patvirtinti tarpinės gedimą.
- Tarpinės keitimas: Jei nustatoma, kad tarpinė yra pažeista, ją reikia kuo greičiau pakeisti, kad būtų išvengta rimtesnių variklio pažeidimų. Tarpinės keitimas yra sudėtingas procesas, kuris reikalauja specialių įrankių ir žinių, todėl geriausia jį patikėti profesionalams.
Išvada
Variklio tarpinės gedimas gali sukelti įvairių problemų, tokių kaip variklio perkaitimas, aušinimo skysčio ir alyvos maišymasis, bei sumažėjusi variklio galia. Jei pastebite bet kurį iš šių požymių, svarbu nedelsiant imtis veiksmų ir patikrinti variklio tarpinę, kad būtų išvengta rimtesnių problemų ir užtikrintas jūsų automobilio patikimumas ir ilgaamžiškumas.