Variklio kompresija yra svarbus rodiklis, nurodantis, kaip gerai variklis suspaudžia oro ir kuro mišinį cilindre. Tinkama kompresija užtikrina efektyvų variklio darbą, optimalų kuro degimą ir ilgalaikį veikimą. Šiame straipsnyje aptarsime, kokia turi būti automobilio variklio kompresija, kaip ją matuoti ir ką daryti, jei kompresija yra nepakankama.
Benzininio Variklio Kompresija
Bendros Normos
Kompresijos vertės gali skirtis priklausomai nuo variklio tipo, amžiaus ir gamintojo specifikacijų. Bendrosios benzininio variklio kompresijos normos yra tokios:
- Sveiko benzininio variklio kompresija: 140–170 psi (svarų kvadratiniame colyje) arba apie 9,5–11,7 bar.
- Minimalus priimtinas lygis: Dažniausiai laikoma, kad kompresija neturėtų būti mažesnė nei 100 psi (apie 6,9 bar), tačiau tai gali skirtis priklausomai nuo variklio konstrukcijos ir gamintojo rekomendacijų.
Vienodumas tarp cilindrų
Svarbu ne tik bendra kompresijos vertė, bet ir vienodumas tarp visų cilindrų. Skirtumas tarp didžiausios ir mažiausios kompresijos vertės cilindruose neturėtų viršyti 10–15%. Dideli skirtumai gali rodyti problemas su stūmokliais, žiedais ar vožtuvais.
Dyzelinio Variklio Kompresija
Bendros Normos
Dyzeliniai varikliai paprastai turi didesnę kompresiją nei benzininiai varikliai dėl skirtingo degimo proceso. Bendrosios dyzelinio variklio kompresijos normos yra tokios:
- Sveiko dyzelinio variklio kompresija: 275–400 psi (apie 19–27,5 bar).
- Minimalus priimtinas lygis: Kompresija neturėtų būti mažesnė nei 300 psi (apie 20,7 bar), tačiau tai gali skirtis priklausomai nuo variklio konstrukcijos ir gamintojo rekomendacijų.
Kaip Matuoti Kompresiją?
Reikalingi Įrankiai
- Kompresijos matuoklis
- Uždegimo žvakių raktas
- Akumuliatoriaus įkrovos testeris (neprivaloma, bet naudinga)
Matavimo Procesas
- Paruošimas:
- Įsitikinkite, kad variklis yra šiltas, bet ne per karštas.
- Išjunkite degimą ir atjunkite uždegimo ritės arba kuro siurblio saugiklį, kad variklis neužsivestų bandymo metu.
- Uždegimo žvakių nuėmimas:
- Išimkite visas uždegimo žvakes, kad sumažintumėte variklio pasipriešinimą sukant starterį.
- Kompresijos matuoklio prijungimas:
- Įsukite kompresijos matuoklį į pirmojo cilindro uždegimo žvakės angą.
- Variklio sukimasis:
- Pasukite variklį starteriu 4–6 kartus, kol kompresijos matuoklis nustos kilti.
- Užsirašykite gautą kompresijos vertę.
- Pakartojimas:
- Pakartokite procesą visiems cilindrams ir užsirašykite kiekvieno cilindro kompresijos vertę.
Vertinimas
- Normalios vertės: Jei visi cilindrai turi panašias kompresijos vertes, kurios yra per normų intervalą, variklio kompresija yra gera.
- Žemos vertės: Jei kompresija yra žemesnė nei minimalus priimtinas lygis viename ar daugiau cilindrų, tai rodo problemas.
- Dideli skirtumai: Jei skirtumas tarp cilindrų viršija 10–15%, tai rodo netolygumą, kuris gali būti susijęs su stūmokliais, žiedais ar vožtuvais.
Ką Daryti, Jei Kompresija Yra Nepakankama?
Patikrinkite Vožtuvus
Nusidėvėję ar nesandari vožtuvai: Vožtuvai gali būti pažeisti arba nusidėvėję, dėl ko prarandama kompresija. Vožtuvų remontas arba pakeitimas gali padėti atstatyti kompresiją.
Patikrinkite Stūmoklio Žiedus
Nusidėvėję stūmoklio žiedai: Stūmoklio žiedai gali nusidėvėti ir leisti kompresijai pabėgti į karterį. Žiedų keitimas gali padėti atstatyti kompresiją.
Patikrinkite Cilindro Galvutės Tarpiklį
Sugedęs cilindro galvutės tarpiklis: Tarpiklis gali būti pažeistas, leidžiantis kompresijai pabėgti į kitus cilindrus arba aušinimo sistemą. Tarpiklio keitimas gali padėti išspręsti šią problemą.
Patikrinkite Cilindro Sieneles
Nusidėvėjusios ar pažeistos cilindro sienelės: Cilindro sienelės gali būti nusidėvėjusios arba pažeistos, dėl ko prarandama kompresija. Remontas arba variklio perrinkimas gali būti reikalingas.
Išvada
Automobilio variklio kompresija yra esminis rodiklis, nurodantis variklio būklę ir efektyvumą. Sveiko benzininio variklio kompresija turėtų būti tarp 140 ir 170 psi, o dyzelinio variklio kompresija turėtų būti tarp 275 ir 400 psi. Skirtumai tarp cilindrų neturėtų viršyti 10–15%. Jei kompresija yra nepakankama arba labai nevienoda, svarbu nustatyti priežastį ir atlikti reikalingus remonto darbus, kad užtikrintumėte ilgalaikį ir efektyvų variklio darbą.