Ką reiškia šis klaidos kodas?
Klaidos kodas P1130 nurodo „Oro ir kuro santykio jutiklio (Air/Fuel Ratio Sensor) veikimo sutrikimą“, kuris gali reikšti, kad jutiklis neaptinka tinkamo oro ir kuro mišinio lygio arba perduoda netikslius duomenis į variklio valdymo bloką (ECU). Šis kodas dažniausiai pasireiškia transporto priemonėse, kuriose naudojami oro ir kuro santykio jutikliai (AFR), o ne deguonies jutikliai.
Ar tai rimtas gedimas?
Taip, šis gedimas gali būti rimtas, nes netinkamas oro ir kuro mišinys gali neigiamai paveikti variklio našumą, kuro ekonomiją bei sukelti kitų variklio komponentų pažeidimų. Oro ir kuro santykio jutiklis yra atsakingas už tai, kad variklis gautų optimalų mišinį degimui, todėl šio jutiklio gedimas gali sukelti nestabilų variklio veikimą ir net padidinti taršą.
Ar galima toliau važiuoti su šitu klaidos kodu?
Rekomenduojama kuo greičiau išspręsti šią problemą, kad išvengtumėte variklio veikimo sutrikimų ir papildomų gedimų. Važiavimas su šiuo kodu gali padidinti degalų sąnaudas, sukelti variklio gedimą arba sumažinti variklio galią. Jei pastebite variklio darbo problemas, kaip netolygus veikimas ar sumažėjęs našumas, reikėtų kreiptis į specialistą.
Kokie šio klaidos kodo simptomai?
Klaidos kodas P1130 gali sukelti šiuos simptomus:
- Padidėjęs kuro sunaudojimas.
- Netolygus variklio veikimas.
- Variklio įspėjimo lemputės užsidegimas prietaisų skydelyje.
- Sumažėjusi variklio galia arba pagreitis.
- Variklio trūkčiojimas arba užgesimas.
Dėl ko atsirado šita klaida?
Klaidos P1130 priežastys gali būti šios:
- Sugedęs oro ir kuro santykio jutiklis.
- Netinkamai veikiantis arba nešvarus jutiklio laidas arba jungtys.
- Oro ir kuro mišinio disbalansas dėl kitų variklio komponentų gedimo (pvz., įpurškimo sistemos).
- Netinkamas degimo sistemos veikimas.
- Variklio programinės įrangos gedimas, susijęs su jutiklio valdymu.
Kaip remontuojamas?
Štai keli remonto būdai, susiję su klaidos kodu P1130:
- Oro ir kuro santykio jutiklio patikrinimas ir keitimas – jei jutiklis yra sugedęs arba neaptinka tinkamo mišinio, reikės jį pakeisti.
- Elektros grandinės ir jungčių patikrinimas – būtina patikrinti, ar nėra nutrūkusių laidų, blogų jungčių ar laidų izoliacijos pažeidimų.
- Kuro sistemos patikra – gali būti atliekama kuro purkštukų, kuro slėgio reguliatoriaus ir kitų kuro sistemos komponentų diagnostika.
- Variklio patikrinimas – būtina įvertinti, ar nėra kitų su varikliu susijusių problemų, kurios gali paveikti oro ir kuro santykį.
- Kompiuterio (ECU) atnaujinimas arba išvalymas – jei problema susijusi su ECU klaida, gali prireikti atnaujinti programinę įrangą arba atlikti ECU reset.
Tinkamas oro ir kuro santykio jutiklis yra svarbus variklio efektyvumui ir emisijų kontrolei, todėl laiku išspręsti šią problemą padės išvengti didesnių problemų bei užtikrins optimalų variklio veikimą ir mažesnes kuro sąnaudas.