Dujinio variklio išradėjas yra prancūzų inžinierius Étienne Lenoir (1822-1900). Jis sukūrė pirmąjį praktiškai naudojamą vidaus degimo variklį, kuris naudojo gamtines dujas kaip kurą. Šis variklis buvo svarbus žingsnis vidaus degimo variklių technologijos vystymesi.
Étienne Lenoir ir Jo Indėlis
Étienne Lenoir sukūrė savo variklį XIX amžiaus viduryje. Jo variklis veikė naudojant gamtines dujas, kurios buvo uždegtos elektros kibirkštimi, sukuriant degimą ir varikliui judantį stūmoklį.
Pagrindiniai Įvykiai:
- 1860 metai: Lenoir užpatentavo savo vidaus degimo variklį. Šis variklis buvo pirmasis, kuris buvo naudojamas praktiškai ir kurį buvo galima komerciškai gaminti.
- 1862 metai: Lenoir sukūrė pirmąją transporto priemonę, varomą jo vidaus degimo varikliu. Tai buvo triračiai automobiliai, kuriuos varė dujų variklis.
Variklio Savybės:
- Kuras: Lenoir variklis naudojo gamtines dujas, o vėliau buvo pritaikytas naudoti ir skystąjį kurą.
- Degimo procesas: Dujos buvo sumaišomos su oru ir uždegamos elektros kibirkštimi, sukuriančios sprogimą ir stūmoklio judėjimą.
Istorinė Reikšmė:
Lenoir variklis buvo pirmasis praktinis vidaus degimo variklis, kuris turėjo reikšmingą poveikį transporto ir pramonės technologijų vystymuisi. Nors jo variklis nebuvo toks efektyvus kaip vėlesni varikliai, jis atvėrė kelią tolimesniems tyrimams ir patobulinimams šioje srityje.
Kiti Įtakingi Asmenys:
Po Lenoir sekė kiti inžinieriai ir išradėjai, kurie tobulino vidaus degimo variklius, tokie kaip:
- Nikolaus Otto: Vokiečių inžinierius, kuris sukūrė keturių taktų variklį (Otto ciklą), kuris tapo standartiniu vidaus degimo varikliu.
- Karl Benz ir Gottlieb Daimler: Šie išradėjai toliau tobulino vidaus degimo variklius ir pritaikė juos automobiliams, kurie tapo plačiai paplitę.
Étienne Lenoir indėlis į vidaus degimo variklių vystymąsi yra svarbus etapas mechanikos ir automobilių inžinerijos istorijoje. Jo sukurti varikliai padėjo pagrindą vėlesniems patobulinimams ir transporto revoliucijai.