Renault automobiliai turi pažangias diagnostikos sistemas, kurios gali aptikti įvairius gedimus ir sugeneruoti klaidų kodus, siekiant informuoti vairuotoją apie problemas. Kiekvienas klaidos kodas nurodo, kuri dalis ar sistema turi sutrikimų ir reikalauja priežiūros. Žemiau pateikiame dažniausiai pasitaikančias Renault diagnostikos klaidas ir jų reikšmes.
P0171 – Liesas kuro ir oro mišinys
Ši klaida rodo, kad variklis gauna per mažai kuro ir per daug oro, todėl kuro ir oro mišinys tampa „liesas“. Galimos priežastys:
- Oro srauto matuoklės gedimas.
- Vakuuminės žarnos nutekėjimas.
- Kuro tiekimo sistemos problemos.
Sprendimai: Patikrinti oro srauto matuoklę, vakuumo sistemą ir kuro tiekimo komponentus dėl nutekėjimų.
P0300 – Atsitiktinės uždegimo klaidos
P0300 klaida nurodo, kad variklyje atsirado atsitiktinės uždegimo problemos, kurios gali paveikti kelių cilindrų darbą. Dažniausios priežastys:
- Nusidėvėjusios uždegimo žvakės.
- Sugedusios degimo ritės.
- Kuro purkštukų problemos.
Sprendimai: Pakeisti uždegimo žvakes ir degimo rites. Patikrinti kuro purkštukus.
P0420 – Katalizatoriaus efektyvumo sumažėjimas
P0420 klaida rodo, kad katalizatorius nebeveikia taip efektyviai, kaip turėtų. Tai gali lemti:
- Sugedęs katalizatorius.
- Deguonies jutiklių gedimai.
Sprendimai: Patikrinti katalizatorių ir deguonies jutiklius. Pakeisti katalizatorių arba jutiklius, jei jie sugedę.
P0101 – Masės oro srauto (MAF) jutiklio klaida
P0101 klaida rodo, kad MAF jutiklis aptiko netinkamą oro kiekį, patenkantį į variklį. Tai gali būti dėl:
- Sugedusio MAF jutiklio.
- Oro įsiurbimo sistemos nutekėjimo.
- Užsiteršusio oro filtro.
Sprendimai: Pakeisti MAF jutiklį ir patikrinti oro filtrą bei oro įsiurbimo sistemą.
P0299 – Žemas turbokompresoriaus slėgis
P0299 klaida nurodo, kad turbokompresorius nesukuria pakankamo slėgio, o tai gali lemti sumažėjusią variklio galią. Dažniausios priežastys:
- Slėgio sistemos nutekėjimas.
- Turbokompresoriaus gedimas.
Sprendimai: Patikrinti oro įsiurbimo sistemą ir turbokompresorių, ar nėra nutekėjimų arba gedimų.
P0113 – Įsiurbiamo oro temperatūros (IAT) jutiklio klaida
Šis kodas nurodo, kad įsiurbiamo oro temperatūros jutiklis aptiko per aukštą arba per žemą temperatūrą. Dažniausios priežastys:
- Sugedęs jutiklis.
- Problemos oro įsiurbimo sistemoje.
Sprendimai: Patikrinti ir pakeisti IAT jutiklį.
P0700 – Transmisijos valdymo sistemos klaida
P0700 klaida rodo, kad yra problema su transmisijos valdymo moduliu. Dažniausios priežastys:
- Žemas transmisijos skysčio lygis.
- Transmisijos valdymo modulio gedimas.
Sprendimai: Patikrinti transmisijos skysčio lygį ir papildyti, jei reikia. Jei problema išlieka, patikrinti transmisijos valdymo modulį.
P1457 – EVAP (garų valdymo) sistemos nutekėjimas
Šis kodas nurodo, kad garų valdymo sistema aptiko nutekėjimą, o tai gali būti dėl:
- Netinkamai uždaryto kuro bako dangtelio.
- Sugedusio EVAP sistemos komponento.
Sprendimai: Patikrinti kuro bako dangtelį ir įsitikinti, kad jis tinkamai užsuktas. Jei problema išlieka, patikrinti EVAP sistemą.
Apibendrinimas
Renault diagnostikos sistemos gali sugeneruoti įvairius klaidų kodus, kurie nurodo oro srauto, uždegimo, katalizatoriaus, transmisijos ar garų valdymo sistemų problemas. Svarbu laiku atlikti automobilio diagnostiką ir pašalinti šias klaidas, kad būtų išvengta didesnių gedimų. Jei gaunate klaidos kodą, rekomenduojama kreiptis į kvalifikuotą specialistą, kad būtų atlikta tinkama diagnostika ir remontas.