BMW X5 E70 – tai antrosios kartos visureigis, kurio gamyba startavo 2006 m. ir tęsėsi iki 2013 m. Tai vienas iš populiariausių premium segmento SUV Lietuvoje, ypač ieškomas su 3.0 litro darbinio tūrio dyzeliniu varikliu. Šis modelis daugeliui yra kompromisas tarp sportiško BMW charakterio ir šeimai tinkamo praktiško visureigio.
Techniniai faktai apie modelį
- Gamintas: 2006–2013 m.
- Varikliai: 3.0d dyzelinis (M57, vėliau N57), 6 cilindrų eilėje, 173–210 kW (235–286 AG)
- Pavarų dėžė: 6 arba 8 laipsnių automatinė (ZF)
- Varantieji ratai: xDrive (visais keturiais)
- Kėbulas: SUV, 5 arba 7 vietos
Šis modelis buvo vienas pirmųjų BMW automobilių, kuriame integruota iDrive valdymo sistema tapo standartine, o pneumatinė pakaba galinėje ašyje – dažna komplektacijoje.
3.0d – dyzelinio variklio pasirinkimas
3.0d versija – pati geidžiamiausia. Ankstyvuosiuose modeliuose naudotas M57 variklis laikomas tvirtu, ilgai tarnaujančiu, jeigu laiku atliekami aptarnavimai. Vėlesniuose – N57, kuris galingesnis ir ekonomiškesnis, tačiau jautresnis kuro kokybei ir reikalauja atsakingesnės priežiūros.
Abi versijos dažnai komplektuotos su ZF automatinėmis pavarų dėžėmis, kurios pasižymi švelniu perjungimu, bet, jei netvarkomos laiku (pvz., nekeičiami tepalai), gali tapti brangiu remontu.
Kas perka šį modelį?
BMW X5 E70 3.0d dažniausiai renkasi:
- Ieškantys didesnio, prabangaus SUV su galingu, bet dar ekonomišku varikliu
- Vairuotojai, vertinantys dinamiką, bet norintys ir komforto
- Žmonės, kuriems svarbi markės prestižas, tačiau nenori naujo automobilio kainos
Važiavimo patirtis ir komfortas
BMW X5 E70 3.0d buvo kuriamas kaip sportiškas visureigis (angl. „Sport Activity Vehicle“), tad važiavimo pojūčiai čia labiau primena sedaną nei tradicinį SUV. Gamintojas siekė, kad net ir didesnio svorio automobilis išlaikytų BMW būdingą vairavimo malonumą, tuo pačiu nepamiršdamas komforto ir kasdienių patogumų.
Važiuoklė – sportiškumas be aukojamo komforto
BMW X5 E70 turi kietoką važiuoklę, ypač su didesnio skersmens ratlankiais (20″ ir daugiau), tačiau tai atsiperka geru stabilumu posūkiuose. Net ir važiuojant greičiu per 130 km/h, automobilis išlieka stabilus, nesiūbuoja, o vairavimas – tikslus.
- Pneumatinė pakaba galinėje ašyje (dažna komplektacija) leidžia palaikyti vienodą aukštį nepriklausomai nuo apkrovos.
- Didesnį komfortą suteikia komplektacijos su adaptacine važiuokle ar dinamiška pakaba, kur amortizatoriai prisitaiko prie kelio sąlygų.
Vis dėlto, miesto duobėse su standesne pakaba ir dideliais ratais gali pasijausti šiurkštumas, o tai kai kuriems vairuotojams gali būti minusas.
Salono komfortas – erdvė ir funkcionalumas
BMW X5 E70 salone dera tiek prabanga, tiek funkcionalumas. Erdvi priekinė ir galinė dalys užtikrina patogumą ilgesnėse kelionėse, o bagažinė – net 620 litrų talpos – atitinka šeimos poreikius.
Savybė | Aprašymas |
---|---|
Ergonomika | Sėdynės ergonomiškos, su daugybe reguliavimo galimybių, pritaikytos tiek trumpoms, tiek ilgoms kelionėms. |
Medžiagos ir funkcijos | Dažniausiai odinės, šildomos, o kai kuriose komplektacijose – ir vėdinamos, kas didina komfortą visus metus. |
Reguliavimo diapazonas | Platus sėdynės ir vairo reguliavimas leidžia lengvai rasti patogią padėtį vairuotojui, nepriklausomai nuo ūgio ar sudėjimo. |
Triukšmo izoliacija | Variklio garsas girdimas tik agresyviai akseleruojant, o važiuojant pastoviu greičiu užmiestyje – salone išlieka tylu. |
Vairavimo padėtis ir valdymas
- Vairavimas – tikslus, būdingas BMW modeliams
- Vairo mechanizmas – standus, bet informatyvus
- Aukšta sėdėsena suteikia gerą matomumą į priekį, nors galinio vaizdo matomumą kiek riboja masyvi galinė dalis (tai išsprendžia parkavimo sensoriai ir kamera)
3.0d variklio pliusai ir minusai
BMW X5 E70 3.0d variklis yra viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl šis modelis išlieka populiarus naudotų automobilių rinkoje. Tačiau kaip ir dauguma dyzelinių agregatų, jis turi ne tik privalumų, bet ir tam tikrų trūkumų, apie kuriuos svarbu žinoti prieš įsigyjant.
Kuo pasižymi 3.0d varikliai?
BMW X5 E70 buvo montuojamos dvi pagrindinės 3.0d variklio versijos:
- M57 (iki 2009 m.) – patikimas, senos konstrukcijos, bet tvirtas variklis.
- N57 (nuo 2009 m.) – modernesnis, galingesnis ir ekonomiškesnis, tačiau jautresnis eksploatacijai.
Abi versijos yra eilės šešių cilindrų, turbininės, su Common Rail įpurškimu. Tokių variklių garsas malonesnis nei daugelio keturių cilindrų dyzelių, o veikimas – tolygus.
Privalumai
- Dinamika – 3.0d varikliai išvysto nuo 235 AG iki net 286 AG (35d versija). Tai leidžia pasiekti 100 km/h greitį per mažiau nei 7 sek.
- Sukimo momentas – 500–580 Nm užtikrina puikų traukos rezervą bet kokiomis sąlygomis
- Kuro sąnaudos – ~8–9 l/100 km mišriu režimu – geras rezultatas tokiam galingam ir sunkiam SUV
- Patikimumas (ypač M57) – jei atliekami laiku aptarnavimai, šie varikliai be didesnių problemų nuvažiuoja 300–400 tūkst. km
- Tylus ir kultūringas darbas – ypač gerai izoliuotas salone
Trūkumai
- EGR ir DPF problemos – dažnai užsikemša, ypač jei važinėjama trumpais atstumais mieste
- Turbinos gedimai – dažnesni viršijus 200 tūkst. km, ypač jei laiku nekeičiami tepalai
- Kuro purkštukai – brangūs, jautrūs nekokybiškam kurui
- Grandinės tempiklis (N57) – linkęs dėvėtis, net sukelti rimtus variklio pažeidimus (labai svarbu keisti laiku)
- Brangi diagnostika ir priežiūra – ypač N57 versijų
Ekspertų patarimai
- M57 – geresnis pasirinkimas ilgam naudojimui, mažiau „jautrus“ ir pigesnis remontuoti
- N57 – tylesnis, galingesnis, ekonomiškesnis, bet reikalaujantis daugiau dėmesio priežiūrai
- Reguliari tepalų keitimo praktika kas 10–12 tūkst. km (nors BMW rekomenduoja rečiau) ženkliai prailgina variklio tarnavimo laiką
- Verta ieškoti modelio su pilna aptarnavimo istorija, ypač jei perkamas automobilis su rida virš 200 tūkst. km
Dažniausiai pasitaikančios problemos
Nors BMW X5 E70 3.0d pasižymi tvirta konstrukcija ir aukštos klasės įranga, jis nėra apsaugotas nuo tipinių naudotų prabangaus segmento SUV bėdų. Žemiau pateikiamos dažniausiai pasitaikančios problemos, kurias nurodo tiek servisai, tiek patys savininkai.
Automatinė pavarų dėžė (ZF)
Gedimai: smūgiavimas, netolygus perjungimas, mechatronikos gedimai
Sprendimas: keisti alyvą kas 100 tūkst. km, naudoti ZF sertifikuotus skysčius
Elektronika
Gedimai: iDrive strigimas, jutiklių klaidos, netipinis akumuliatoriaus išsikrovimas
Sprendimas: tikrinti IBS modulį, vengti neoriginalios įrangos
Pneumatinė pakaba
Gedimai: „kritusi“ galinė dalis, plyšusios pagalvės, perdegęs kompresorius
Sprendimas: naudoti sustiprintas pagalves, tikrinti sandarumą
Važiuoklės komponentai
Gedimai: svirčių, diskų, granatų dėvėjimasis, suportų strigimas
Sprendimas: reguliari važiuoklės diagnostika, kokybiškos detalės
Korozija
Gedimai: pažeidimai slenksčiuose, durų apačiose, bagažinės srityje
Sprendimas: papildoma antikorozinė danga, dugno plovimas
Eksploatacinės išlaidos ir dalių kainos
BMW X5 E70 3.0d – tai premium klasės visureigis, tad jo eksploatacija yra brangesnė nei vidutinės klasės modelių. Visgi, žinant ko tikėtis ir pasiruošus priežiūrai iš anksto, šis automobilis gali būti patikimas ir neskausmingas pasirinkimas.
Kuro sąnaudos
Nors automobilis sveria daugiau nei 2 tonas ir turi visų varančiųjų ratų sistemą (xDrive), 3.0d variklis yra pakankamai ekonomiškas, jei važinėjama ramiai.
Režimas | Sąnaudos (l/100 km) |
---|---|
Mieste | 10–12 |
Užmiestyje | 7–8 |
Mišriu režimu | 8.5–9.5 |
Tinkamai veikiantis DPF ir EGR užtikrina mažesnes sąnaudas, tačiau užsikimšus šiems komponentams kuro sąnaudos gali išaugti 1–2 l/100 km.
Periodiniai aptarnavimai
Priežiūros išlaidos priklauso nuo to, ar servisas autorizuotas, ar pasirenkamas kokybiškas, bet nepriklausomas:
Aptarnavimas | Kaina (EUR) |
---|---|
Variklio alyvos + filtro keitimas | 100–160 € |
Automatinės dėžės alyvos keitimas | 250–350 € |
Oro + kuro filtrų keitimas (visas rinkinys) | 50–80 € |
Stabdžių diskai ir kaladėlės (priekyje) | 300–450 € |
Kompiuterinė diagnostika | 20–50 € |
Alyvą rekomenduojama keisti kas 10–12 tūkst. km, nors BMW oficialiai leidžia kas 25–30 tūkst. km – taip prailginama variklio tarnavimo trukmė.
Tipinių atsarginių dalių kainos
Dalis | Kaina (EUR) |
---|---|
EGR vožtuvas | 180–300 € |
DPF filtras | 600–1000 € |
Turbina (restauruota) | 350–600 € |
ZF 6HP dėžės mechatronika | 500–800 € |
Pneumatinė pagalvė (1 vnt.) | 180–300 € |
Naudotos arba restauruotos dalys – populiarus pasirinkimas Lietuvoje, leidžiantis sutaupyti apie 30–50 %, ypač turint patikimą meistrą.
Eksploatacijos patarimai
- Neskubėkite pigiai taisyti elektronikos problemų – dažnai klaida būna ne pagrindinėje detalėje, o sensoriuose ar akumuliatoriaus valdyme.
- Venkite pigių tepalų ir filtrų – prasta eksploatacija gali sukelti turbinos arba grandinės tempiklio gedimus.
- Automobilis tinka tiems, kurie nebijantys įdėti šiek tiek į priežiūrą mainais į komfortą, trauką ir prestižą.
Kam verta rinktis BMW X5 E70 3.0d, o kam – geriau susilaikyti?
BMW X5 E70 3.0d yra neabejotinai vienas populiariausių prabangių naudotų visureigių Lietuvoje. Tačiau jis nėra visiems. Tinkamai įvertinus savo poreikius ir lūkesčius, galima išvengti nusivylimo arba brangių klaidų.
Kam verta rinktis šį modelį?
BMW X5 E70 3.0d yra puikus pasirinkimas tiems, kurie:
- Vertina vairavimo dinamiką – jei tau patinka tikslus vairavimas, gera trauka ir „jausmas prie vairo“, šis modelis tave džiugins kiekviename posūkyje.
- Nori galingo ir dar ekonomiško dyzelio – 3.0d versija suteikia daugiau nei pakankamą galios rezervą, išlaikant sąnaudas žemiau 10 l/100 km.
- Ieško prestižo ir komforto už prieinamą kainą – šis modelis atrodo solidžiai, o vidus primena aukštesnės klasės automobilį.
- Turi patikimą meistrą ar serviso patirtį – jei jau esi turėjęs BMW arba turi patikimą vietą aptarnavimui, tai didelis pliusas.
- Vairuoja daug užmiestyje – dyzelinis variklis ir automatinė dėžė puikiai tinka ilgoms kelionėms magistralėmis ar regioniniais keliais.
- Ieško 5–7 vietų šeimos SUV, bet nenori perbrangiai mokėti už naujesnius analogus.
Kam geriau susilaikyti nuo pirkimo?
X5 E70 nėra optimalus pasirinkimas, jeigu:
- Daugiausiai važinėjama mieste ir trumpais atstumais – tokiu režimu dažniau kemšasi DPF filtras ir gali kilti problemų su EGR vožtuvu.
- Turi ribotą biudžetą ne tik pirkimui, bet ir priežiūrai – net ir smulkūs gedimai gali pareikalauti šimtų eurų. Tai ne ekonomiškas „pigus BMW“.
- Bijai elektronikos problemų – kuo prabangesnė komplektacija, tuo daugiau potencialių vietų gedimams (jutikliai, sėdynės, šildymas, multimedija).
- Nesi linkęs keisti tepalų dažniau nei rekomenduoja gamintojas – retas alyvos keitimas čia tiesiogiai veda prie brangių remontų.
- Lauki iš automobilio „paties pigiausio eksploatavimo“ – X5 E70 yra racionalus, bet ne biudžetinis sprendimas.
BMW X5 E70 3.0d yra puikus naudotas visureigis tiems, kurie žino, ką perka ir geba skirti dėmesio profilaktinei priežiūrai. Tai ne „pirkti ir važiuoti be rūpesčių“ tipas, bet sąmoningai pasirinktas automobilis gali atsidėkoti komfortu, trauka ir prestižu.
Žmonių atsiliepimai apie BMW X5 E70 3.0d
Norint susidaryti tikrą vaizdą apie automobilį, svarbu ne tik techniniai duomenys ar ekspertų įžvalgos, bet ir realių vairuotojų patirtis. BMW X5 E70 3.0d susilaukia daug dėmesio tiek Lietuvoje, tiek užsienyje – ir ne veltui. Žemiau pateikiamos dažniausiai pasitaikančios nuomonės iš automobilių forumų, „Facebook“ grupių, skelbimų komentarų bei savininkų apžvalgų.
2019 m. balandis
„BMW X5 E70 3.0d važiuoja kaip tankas – stabilus, galingas, jokio plaukiojimo. Po E39 norėjau kažko aukštesnio, bet nenorėjau prarasti to BMW jausmo – šitas modelis jį išlaikė 100 %.“
— Valdas, Kaunas, buvęs 5 serijos savininkas
2020 m. sausis
„Tai buvo mano pirmas visureigis. Labiausiai nustebino kuro sąnaudos – 8 l/100 km už tokį dydį yra labai gerai. Važiavimas magistrale tikrai tylus ir malonus.“
— Indrė, Vilnius, su vaikais dažnai važinėjanti užmiestyje
2021 m. vasara
„Pirkau 2008 metų X5 su M57 varikliu – iki šiol pravažiuota 60 tūkst., nei vieno rimto gedimo. Tepalus keičiu kas 10k km, turbina švilpauja sveikai, salonas – kaip naujas. Super automobilis, jei prižiūri.“
— Erikas, Panevėžys
2022 m. kovas
„Važinėju su šiuo modeliu jau trečius metus. Didžiausias pliusas – tai kaip jis valdomas. Ne kartą teko važiuoti per kalnus, lietų, sniegą – xDrive veikia be priekaištų.“
— Marius, Utena, dažnai keliaujantis po Europą
2023 m. kovas
„Jei turi gerą meistrą – X5 E70 yra malonumas. Pasiėmiau su pilna istorija, 240 tūkst. km rida, ir kol kas keičiau tik tepalus ir suportų gumeles. Patenkintas iki šiol – nenorėčiau keisti į nieką kita.“
— Donatas, Klaipėda, automobilio entuziastas
Ar BMW X5 E70 3.0d yra geras pasirinkimas automobilių rinkoje?
BMW X5 E70 3.0d yra vienas tų modelių, kurie net ir praėjus daugiau nei dešimtmečiui nuo gamybos pradžios vis dar išlieka aktualūs. Jis suderina vairavimo malonumą, prestižą, komfortą ir universalumą, kurio dažnai pritrūksta pigesniuose SUV segmentuose.


