„Volkswagen“ grupės 2.0 TDI 103 kW (140 AG) variklis yra vienas iš populiariausių dyzelinių variklių, naudojamas įvairiuose modeliuose, įskaitant „Volkswagen Golf“, „Passat“, „Audi A4“, „Skoda Octavia“ ir kt. Vienas dažnai užduodamų klausimų – ar šis variklis turi vieno veleno ar dviejų velenų paskirstymo mechanizmą? Atsakymas priklauso nuo konkretaus variklio kodo ir gamybos metų.
Vieno ir dviejų paskirstymo velenų skirtumai
Vieno veleno variklis
- Konstrukcija: Vienas paskirstymo velenas, kuris valdo tiek įsiurbimo, tiek išmetimo vožtuvus.
- Privalumai:
- Paprastesnė konstrukcija.
- Mažesnės priežiūros išlaidos.
- Mažiau mechaninių dalių, todėl mažesnė gedimų tikimybė.
- Trūkumai:
- Mažesnis efektyvumas didelėse apsukose.
- Gali būti sunkiau užtikrinti optimalų degimo procesą.
Dviejų velenų variklis
- Konstrukcija: Du paskirstymo velenai – vienas valdo įsiurbimo vožtuvus, o kitas – išmetimo.
- Privalumai:
- Didesnis variklio efektyvumas ir našumas, ypač didesnėse apsukose.
- Geresnė emisijų kontrolė.
- Trūkumai:
- Sudėtingesnė konstrukcija.
- Brangesnis aptarnavimas ir galimi remonto darbai.
2.0 TDI 103 kW: vieno ar dviejų velenų versijos
Šio variklio paskirstymo velenų skaičius priklauso nuo variklio kodo ir gamybos laikotarpio.
- Vieno veleno varikliai:
- Ankstyvesni modeliai su kodu BKD (gamybos metai – apie 2004–2008).
- Naudoja paprastesnę SOHC (Single Overhead Camshaft) sistemą.
- Dažniausiai randami mažesniuose „Volkswagen“ ar „Skoda“ modeliuose.
- Dviejų velenų varikliai:
- Vėlesni modeliai su kodais, pvz., CFFB, CFGB (gamybos metai – nuo 2008 m.).
- Naudoja DOHC (Double Overhead Camshaft) sistemą.
- Efektyvesni, atitinka griežtesnes emisijų normas (Euro 5 ir aukštesnes).
Kaip sužinoti, kokį variklį turite?
- Patikrinkite variklio kodą: Variklio kodą rasite automobilio techniniuose dokumentuose arba ant variklio bloko.
- Konsultuokitės su specialistais: Autoservisas gali tiksliai nustatyti jūsų variklio konstrukciją pagal jo kodą.
- Patikrinkite pagal gamybos metus:
- Jei automobilis pagamintas iki 2008 m., greičiausiai tai yra vieno veleno sistema.
- Po 2008 m. dažniausiai naudojami dviejų velenų varikliai.
Išvada
2.0 TDI 103 kW variklis gali būti tiek su vieno veleno, tiek su dviejų velenų paskirstymo mechanizmu, priklausomai nuo variklio kodo ir gamybos metų. Vėlesni modeliai dažniau turi dviejų velenų sistemas, kurios užtikrina geresnį našumą ir atitinka griežtesnius aplinkosaugos reikalavimus. Norint tiksliai nustatyti jūsų automobilio variklio tipą, rekomenduojama patikrinti variklio kodą arba pasitarti su specialistu.