Nuorinimas yra procesas, kurio metu iš kuro sistemos pašalinamas oras, patekęs į ją dėl kuro bako ištuštėjimo, filtrų keitimo ar kitų priežasčių. Oras kuro sistemoje gali sukelti variklio užvedimo problemas arba net visišką variklio nesugebėjimą užsivesti. Šiame straipsnyje paaiškinsime, kaip nuorinti dyzelinio variklio kuro sistemą.
Kada reikia nuorinti kuro sistemą?
Kuro sistema dažniausiai reikalauja nuorinimo šiais atvejais:
- Po kuro filtro keitimo.
- Po kuro bako ištuštinimo.
- Jei kuro tiekimo sistemoje atsirado oro dėl nesandarių žarnelių ar jungčių.
- Jei variklis užgeso dėl oro sistemoje ir jo neįmanoma užvesti.
Kaip nuorinti kuro sistemą?
Nuorinimo procesas priklauso nuo automobilio modelio ir jo kuro sistemos tipo (mechaninė ar su aukšto slėgio siurbliu). Žemiau pateikiami bendrieji nuorinimo veiksmai, kurie tinka daugeliui dyzelinių automobilių.
1. Paruošimas
- Įsitikinkite, kad kuro bake yra pakankamai dyzelino: Užpilkite bent 10 litrų kuro, kad siurblys galėtų veikti efektyviai.
- Turėkite reikiamus įrankius: Naudokite veržliarakčius ir skudurą, kad galėtumėte atsukti ir vėl užsukti kuro sistemos komponentus.
2. Nuorinkite kuro filtrą (jei keitėte)
- Suraskite kuro filtro nuorinimo varžtą (dažniausiai esantį filtro viršuje arba šone).
- Atlaisvinkite nuorinimo varžtą.
- Paspauskite rankinį kuro siurblio pompą (jei yra) arba kuro pompos rankenėlę, kol pradės tekėti kuras be oro burbuliukų.
- Užveržkite nuorinimo varžtą, kai oras visiškai pašalinamas.
3. Rankinis kuro pompos naudojimas
- Kai kuriuose automobiliuose šalia kuro filtro yra rankinis siurblys (pompa).
- Paspauskite pompą 10–20 kartų, kad kuras užpildytų sistemą ir pašalintų orą.
- Jei pastebėjote, kad kuras teka su oro burbuliukais, tęskite pompavimą, kol tekės tik kuras.
4. Nuorinimas aukšto slėgio siurblyje
- Jei jūsų automobilis turi aukšto slėgio siurblį, nuorinimui dažnai reikia atsukti vieną ar kelis purkštukus.
- Suraskite kuro siurblio arba purkštukų vamzdelius ir atsukite juos veržliarakčiu (tik truputį, kad oras galėtų išeiti).
- Pasukite variklio starterį keletą sekundžių (apie 5–10), kad siurblys išstumtų orą.
- Kai pro vamzdelius pradės tekėti kuras be oro burbuliukų, užveržkite juos atgal.
5. Nuorinimas ties purkštukais
- Jei oras išlieka sistemoje, gali tekti nuorinti purkštukus:
- Atsukite vieną ar kelis purkštukų vamzdelius.
- Pasukite starterį (apie 5–10 sekundžių), kol kuras pradės tekėti be oro burbuliukų.
- Užsukite vamzdelius ir bandykite užvesti variklį.
6. Užveskite variklį
- Po visų aukščiau išvardytų veiksmų pabandykite užvesti variklį.
- Jei variklis neužsiveda, pakartokite rankinį pompavimą arba nuorinimą ties purkštukais.
Papildomi patarimai
- Naudokite kokybiškus kuro filtrus: Prastos kokybės filtrai gali blogai užsandarinti kuro sistemą, todėl oras pateks į sistemą.
- Periodiškai tikrinkite kuro žarneles ir jungtis: Įtrūkusios ar laisvos žarnelės leidžia orui patekti į kuro sistemą.
- Nenaudokite starterio per ilgai: Ilgesnis nei 15 sekundžių starterio naudojimas gali perkaitinti akumuliatorių arba starterį. Palaukite 30 sekundžių prieš bandydami dar kartą.
Kada kreiptis į specialistą?
Jei nuorinimas nepavyksta arba variklis vis tiek neužsiveda, gali būti, kad problema slypi kuro siurblyje, purkštukuose ar kitame kuro sistemos komponente. Tokiais atvejais rekomenduojama kreiptis į autoservisą išsamiai diagnostikai ir remontui.
Išvada
Nuorinti dyzelinio variklio kuro sistemą nėra sudėtinga, tačiau procesas reikalauja atidumo ir tinkamų įrankių. Vadovaudamiesi šiais žingsniais, galėsite savarankiškai pašalinti orą iš kuro sistemos ir vėl užvesti automobilį. Reguliari kuro sistemos priežiūra, tinkamos kokybės degalų naudojimas ir sandari kuro sistema padės išvengti tokių problemų ateityje.