Ford PowerShift — tai dvigubos sankabos automatinė pavarų dėžė, kuri iš pradžių buvo pristatyta kaip greitesnė, ekonomiškesnė ir modernesnė alternatyva įprastoms automatinėms dėžėms. Ant popieriaus idėja skambėjo puikiai: sklandūs perjungimai, mažesnės kuro sąnaudos, daugiau dinamikos ir tikslesnis valdymas.
Įsivaizduokite save važiuojant miesto gatvėmis: automobilis perjungia bėgius greitai, be uždelsimo, reakcija į akseleratorių tiksli. Tokia buvo PowerShift vizija — lyg mechaninė dėžė, tik be sankabos pedalo ir su automatinio patogumu.
Tačiau realybė ne visada buvo tokia švelni. Vairuotojų atsiliepimai apie PowerShift — labai kontrastingi: vieni giria jos dinaminius privalumus, kiti pabrėžia problemas, kurios gali pasirodyti net ir esant nedidelei ridai.

Kas yra PowerShift ir kaip ji veikia?
PowerShift yra dvigubos sankabos automatinė pavarų dėžė (DCT). Ji turi dvi sankabas: viena perduoda galią dabartinei pavarai, o kita tuo pačiu metu paruošia sekančią. Kai ateina laikas perjungti bėgį, PowerShift tai padaro beveik akimirksniu.
Realybėje tai reiškia paprastą dalyką:
pavaros jungiasi greitai, automobilis nereaguoja su „uždelsimu“, o važiavimas tampa dinamiškesnis nei su klasikine automatine dėže.
Važiuojant mieste tai labai jaučiasi — ypač stovint sankryžose, startuojant ar manevruojant. Automobilis iš vietos pajuda „aštriau“, perjungimai vyksta greičiau, važiavimas tampa lengvesnis.
Tačiau PowerShift skirtinguose Ford modeliuose nėra visiškai vienoda:
- mažesniuose automobiliuose (Fiesta, Focus) naudojama sausa sankaba,
- didesniuose modeliuose (Mondeo, S-Max, Galaxy, Kuga) — šlapia sankaba, kuri patikimesnė.
Būtent sausos sankabos versijos ir tapo labiausiai kritikuojamos dėl trūkčiojimų, gedimų ir jautrumo net menkiausiai priežiūros klaidai. Šlapios sankabos variantai daug patikimesni — juos savininkai vertina kur kas geriau.
Dažniausios PowerShift problemos
PowerShift turi ir gerų savybių, tačiau būtent problemos nulėmė jos prastą reputaciją. Dauguma bėdų pasireiškia sauso tipo sankabos versijose (mažesni modeliai), tačiau net ir „šlapios“ sankabos dėžės reikalauja labai atsakingos priežiūros.
Trūkčiojimai ir vibracijos („juddering“)
Tai pati pirmoji ir dažniausiai vairuotojų minima PowerShift problema. Pajudant iš vietos automobilis pradeda trūkčioti, atsiranda nemaloni vibracija, o kartais net trumpas galios „šoktelėjimas“. Vaizdas toks, lyg pavarų dėžė bandytų sujungti sankabą, bet jai pritrūksta tikslumo. Šis reiškinys dažniausiai rodo pradėjusį dėvėtis sankabos komplektą arba slėgio netolygumus sankabos valdymo sistemoje. Ilgainiui trūkčiojimas vis stiprėja, o ignoruojant — gali peraugti į rimtesnį gedimą.
Vėluojantys arba šiurkštūs pavarų perjungimai
Kita PowerShift silpna vieta — ne visada sklandus pavarų perjungimas, ypač esant nedideliam greičiui. Tai jaučiama manevruojant stovėjimo aikštelėje, važiuojant spūstyse ar riedant lėtai. Vairuotojai dažnai sako, kad dėžė „galvoja per ilgai“, o pavarą perjungia su šiokiu tokiu trūkčiojimu. Dažniausiai tai susiję su sankabos nusidėvėjimu arba netiksliai veikiančiu valdymo moduliu.
Sankabos komplekto susidėvėjimas
Sausos sankabos PowerShift versijos turi gana trumpą sankabos tarnavimo laiką, ypač tada, kai automobilis daug eksploatuojamas mieste. Sankaba dėvisi greičiau nei įprastoje mechaninėje dėžėje, todėl jos keitimas tampa natūralia, bet nelabai malonia eksploatacijos dalimi. Kai dėvėjimasis ryškus, automobilis pradeda elgtis nervingai: startuoja nelygiai, perjungimai tampa šiurkštesni, o pakibus ant įkalnės gali atsirasti specifinis degėsių kvapas.
Alyvos ir filtrų keitimo ignoravimas
Didžiausia PowerShift bėdų priežastis — netinkama priežiūra. Alyva ir filtrai turi būti keičiami žymiai dažniau, nei vairuotojai įpratę automatinėse dėžėse. Jeigu ankstesnis savininkas šiuos darbus ignoravo, dėžė ilgainiui pradeda rodyti visus galimus simptomus: trūkčiojimus, slydimus, perkaitimą, pavarų „pasimetimą“. Iš esmės didžioji dalis gedimų kyla ne dėl dėžės konstrukcijos, o dėl to, kad ji tiesiog nemėgsta aplaidžios priežiūros.
Mechatronikos (valdymo modulio) gedimai
Kai kuriuose modeliuose pasitaiko mechatronikos gedimų — tai yra PowerShift „smegenys“, valdančios kada ir kaip perjungiamos pavaros. Kai mechatronika pradeda strigti, automobilis gali visai nebeįjungti pavarų, įstrigti „N“ režime, rodyti klaidas skydelyje arba perjunginėti bėgius visiškai chaotiškai. Tai vienas brangiausių PowerShift gedimų ir greitai sutelkiantis vairuotojo dėmesį į rimtesnį remontą.

Pliusai ir minusai
Ford PowerShift pliusai
- Labai greiti ir tikslūs pavarų perjungimai
- Važiavimas dinamiškesnis nei su klasikine automatine dėže
- Geresnis ekonomiškumas dėl dvigubos sankabos konstrukcijos
- Malonus startas ir jautresnė reakcija į akseleratorių
- Šlapios sankabos versijos (didesniuose modeliuose) kur kas patikimesnės
Ford PowerShift minusai
- Dažni trūkčiojimai pradedant judėti ir perjungiant pavaras
- Greitai dėvisi sausos sankabos komplektai (mažesniuose modeliuose)
- Jautri netinkamai arba vėlai keičiamai alyvai
- Galimi mechatronikos (valdymo modulio) gedimai
- Remontai brangūs, o tvarkingų egzempliorių rasti sunku
PowerShift patikimumas
PowerShift patikimumas yra viena jautriausių temų, nes šios pavarų dėžės reputacija per daugelį metų tapo labai nevienareikšmė. Iš esmės jos patikimumą lemia trys dalykai: kuri versija sumontuota, kaip ji buvo prižiūrima ir kaip automobilis buvo eksploatuojamas.
Sausos sankabos PowerShift – silpniausia versija
Sausos sankabos variantai (dažniausiai montuojami Fiesta, Focus, C-Max modeliuose) laikomi problema nuo pat gamybos pradžios. Būtent šiose dėžėse labiausiai atsiskleidė trūkčiojimai, vibracijos, nelygūs perjungimai ir dažnai pasireiškę sankabos gedimai.
Problemos gali prasidėti net ties 60–100 tūkst. km rida, ypač jei dėžė eksploatuojama daug mieste, kur dažnai tenka sustoti ir pajudėti — o būtent tai sausos sankabos mechanizmai nemėgsta.
Šlapios sankabos PowerShift – kur kas patikimiau
Dideliuose modeliuose, kaip Mondeo, S-Max, Kuga ar Galaxy, montuota šlapios sankabos PowerShift versija yra nepalyginamai patikimesnė. Alyva čia aušina ir sutepa sankabos mechanizmą, todėl dėvėjimasis vyksta lėčiau, o perjungimai sklandesni.
Tokios dėžės, jei prižiūrimos teisingai, gali įveikti ir 200–250 tūkst. km be rimtų problemų.
Priežiūra — didžiausias patikimumo faktorius
PowerShift visiškai netoleruoja aplaidos priežiūros.
Nors kai kurie gamintojo dokumentai anksčiau minėjo ilgesnius intervalus, realybėje alyvą ir filtrą būtina keisti kas 40–60 tūkst. km.
Jei ankstesnis savininkas taupė šioje vietoje — dėžė gali pradėti rodyti problemas labai greitai.
Kai alyva sena, užteršta arba jos lygis netikslus, pradeda kristi slėgis, atsiranda trūkčiojimai, slydimai ir vėlinti pavarų perjungimai. Tai signalai, kad teks remontuoti sankabą, o blogiausiu atveju — ir valdymo modulį.
Mechatronikos patikimumas
Mechatronikos gedimai nėra labai dažni, bet jei įvyksta — tai sudėtingas ir brangus remontas. Tokie gedimai dažniau pasitaiko automobiliuose, kuriuose ignoruotas alyvos keitimas arba buvo važinėjama su jau dėvinčia sankaba.
Bendra išvada apie patikimumą
PowerShift negalima vadinti nei visiškai bloga, nei idealia dėže — ji tiesiog labai jautri neteisingai priežiūrai.
Sausos sankabos versijos yra rizikingos ir laikomos nepatikimomis.
Šlapios sankabos versijos yra daug patikimesnės ir tinkamai prižiūrimos tarnauja gerai.
Jei automobilis prižiūrėtas atsakingai, su tvarkinga dėže važiuoti tikrai malonu.
Jei ne — PowerShift gali tapti viena brangiausių automobilio dalių.

Vairuotojų atsiliepimai
„Turėjau Focus su PowerShift ir pasakysiu paprastai: kai veikia gerai – važiuoja puikiai, bet kai prasideda trūkčiojimai, tada ir piniginė pradeda bijoti.“ – Tomas, Kaunas
„Važinėju Mondeo su šlapios sankabos PowerShift. Jokių problemų, tik laiku keičiu alyvą. Pavaros jungiasi greitai ir labai švelniai.“ – Darius, Vilnius
„Su Fiesta teko vargo. Pajudant dėžė trūkčiavo, o servisas pasakė, kad sankaba baigias. Remontas nepigus. Daugiau tokio varianto neimčiau.“ – Mantas, Klaipėda
„Mano S-Max su PowerShift jau nuvažiavo virš 200 tūkst. km. Kartą keista alyva, viskas veikia gerai. Tylus ir patogus automobilis.“ – Rimantas, Panevėžys
„Turėjau Focus, kur bėgiai persijungdavo kaip laikrodis, bet po 120 tūkst. km prasidėjo vibracijos. Galiausiai teko keisti sankabą. Dabar žiūriu tik į šlapios sankabos versijas.“ – Jonas, Šiauliai
„Įsigijau Kuga su PowerShift, žinojau rizikas. Bet buvęs šeimininkas viską prižiūrėjo – dėžė dirba idealiai. Manau, kad daug kas be reikalo gąsdinami.“ – Aurimas, Marijampolė
Pirkdami išsamią carVertical ataskaitą panaudokite šį nuolaidos kodą:
AUTOZINIOS
Arba spauskite mygtuką – nuolaida pritaikoma automatiškai.
Dažniausiai užduodami klausimai (DUK)
Kodėl PowerShift turi tokią prastą reputaciją?
Daug problemų kilo dėl sausos sankabos PowerShift versijų, montuotų į mažesnius Ford modelius. Trūkčiojimai, vibracijos, ankstyvas sankabos nusidėvėjimas ir netinkami alyvos keitimo intervalai sukūrė bendrą neigiamą įvaizdį.
Ar PowerShift gali būti patikima dėžė?
Taip, šlapios sankabos PowerShift versijos (Mondeo, S-Max, Galaxy, Kuga) yra gerokai patikimesnės. Jos ilgaamžiškos, jeigu alyva keičiama laiku ir automobilis eksploatuojamas atsakingai.
Kokio tipo PowerShift reikėtų vengti?
Rekomenduojama vengti sausos sankabos PowerShift dėžių, ypač Focus ir Fiesta modeliuose. Būtent jos turi daugiausia trūkčių, slydimų ir gedimų istorijų.
Kaip dažnai reikia keisti PowerShift alyvą?
Alyvą geriausia keisti kas 40–60 tūkst. km. Ilgesni intervalai yra viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl PowerShift dėžės pradeda gesti žymiai anksčiau nei turėtų.
Kaip atpažinti PowerShift gedimo pradžią?
Pirmieji ženklai – trūkčiojimas pradedant važiuoti, šiurkštūs perjungimai, vėluojanti reakcija į akseleratorių, vibracijos ir degėsių kvapas. Tai rodo pradėjusį dėvėtis sankabos komplektą arba slėgio sutrikimus.
Ar verta pirkti automobilį su PowerShift?
Jei tai šlapios sankabos versija ir automobilis turi tvarkingą, įrodytą priežiūros istoriją, PowerShift gali būti geras pasirinkimas. Sausos sankabos variantai yra rizikingi ir dažnai pareikalauja brangių remontų.
Kiek kainuoja PowerShift remontas?
Kaina priklauso nuo gedimo. Sankabos komplekto keitimas gali kainuoti nuo kelių šimtų iki virš tūkstančio eurų, o mechatronikos remontas yra brangiausias – dažnai perkopiantis 1000–1500 € sumą.
Ką būtina patikrinti prieš perkant?
Būtina išbandyti automobilį šiltą ir šaltą, stebėti trūkčiojimus, perjungimo švelnumą, alyvos keitimo istoriją, sankabos darbą įkalnėje ir žemo greičio manevravimą. Tai leidžia greitai suprasti dėžės būklę.
