Kai Toyota 2015 metais pristatė atnaujintą RAV4, šis modelis dar labiau įsitvirtino kaip vienas patikimiausių ir populiariausių SUV savo segmente. Tai automobilis, kuris sujungia kasdienio naudojimo paprastumą, ekonomiškumą ir tikrą Toyota patikimumą.
Nors tai ne prabangus ar sportiškas automobilis, būtent dėl savo paprastumo jis tapo vienu iš labiausiai vertinamų visureigių tiek šeimų, tiek kasdien važiuojančių vairuotojų tarpe.
RAV4 2015 išsiskiria tylesniu salonu, pagerinta garso izoliacija ir atnaujinta važiuokle. Jis ne tik atrodo solidesnis, bet ir važiuoja stabiliau nei ankstesni modeliai. Be to, Toyota gerokai patobulino interjerą – daugiau komforto, geresnės medžiagos ir moderniau atrodantis prietaisų skydelis.
Tai automobilis, skirtas tiems, kurie vertina ramybę už vairo: be staigmenų, be nenumatytų gedimų ir su patikima japonų inžinerija.

Pagrindinės savybės ir techniniai duomenys
2015 metų RAV4 buvo komplektuojamas su 2,5 litro benzininio variklio versija (apie 176 AG), turinčia tiek priekinę, tiek visų varančiųjų ratų pavarą. Tai gerai subalansuotas variklis – pakankamai galingas, bet išlieka ekonomiškas net mieste.
Automobilis turi 6 laipsnių automatinę pavarų dėžę, kuri veikia švelniai ir patikimai. AWD sistema reaguoja greitai, todėl važiuojant per sniegą ar šlapią kelią RAV4 suteikia pasitikėjimo jausmą.
Salone – daugiau vietos nei ankstesniame modelyje. Galinės sėdynės stumdomos ir atlenkiamos, todėl erdvę galima pritaikyti pagal poreikį.
Bagažo skyrius padidintas iki maždaug 550 litrų, o nuleidus sėdynes galima gauti beveik 1800 litrų erdvės – puikus rezultatas šios klasės automobiliui.
Kuro sąnaudos realiame gyvenime
- Mieste: apie 9–10 l/100 km
- Užmiestyje: 7–8 l/100 km
- Vidurkis: 8–8,5 l/100 km
Tai nėra pats taupiausias automobilis segmente, tačiau palyginus su konkurentais – sąnaudos išlieka gana stabilios.
Dyzelinės versijos Europoje pasižymi dar mažesniu apetitu, tačiau Lietuvoje dažniau sutinkamos benzininės.
Pliusai ir Minusai
Toyota RAV4 2015 tapo vienu sėkmingiausių modelių savo kartoje. Šis automobilis įgavo solidesnį dizainą, daugiau komforto, patobulintą važiuoklę ir išlaikė tai, už ką Toyota visada buvo vertinama – ilgaamžiškumą. Vis dėlto, kai kurie vairuotojai pastebi ir keletą smulkių trūkumų, kurie priklauso nuo vairavimo įpročių bei priežiūros.
Pliusai
- Patikimas variklis – 2.5 litro benzininė versija tarnauja be rimtų problemų net su didele rida.
- Važiuoja minkščiau ir tyliau nei ankstesni modeliai – pagerinta garso izoliacija ir važiuoklės elgesys.
- Erdvus salonas, daug vietos tiek priekyje, tiek gale, o bagažo skyrius vienas didžiausių klasėje.
- AWD sistema veikia tiksliai ir užtikrintai – suteikia saugumo jausmą žiemą ir kelionėse.
- Mažos eksploatacijos išlaidos – dalys pigios, priežiūra paprasta, o variklis nereiklus.
- Patikima transmisija – 6 laipsnių automatas dirba sklandžiai ir ilgaamžiškai.
- Gera vertė antrinėje rinkoje – išlaiko kainą ir toliau išlieka paklausus tarp naudotų SUV.
Minusai
- Triukšmas važiuojant didesniu greičiu – nors sumažintas, vis dar girdimas nuo kelio dangos ir vėjo.
- Interjero dizainas paprastas – funkcionalus, bet be prabangos ar modernumo pojūčio.
- Benzininė versija mieste gali sunaudoti 10 litrų ar daugiau, ypač važiuojant trumpus atstumus.
- Stabdžių diskai linkę greičiau dėvėtis, ypač važinėjant mieste ar kalnuotose vietovėse.
- Pakaba šiek tiek standesnė – nelygumus perduoda labiau nei kai kurie konkurentai.
- Multimedijos sistema paprasta – be Android Auto ar Apple CarPlay (buvo įdiegta tik nuo 2016 m.).
Patikimumas ir eksploatacija
Toyota RAV4 2015 galima vadinti vienu iš tų automobilių, kurių pagrindinė savybė – stabilumas. Tai modelis, kuriame nėra jokių siurprizų: variklis startuoja be problemų, pavarų dėžė dirba sklandžiai, o važiuoklė tarnauja ilgai.
Varikliai
Pagrindinis šio modelio variklis – 2,5 litro benzininis keturių cilindrų agregatas. Tai patikima, laiko patikrinta konstrukcija, naudojama ir kituose Toyota modeliuose. Variklis pasižymi puikia šilumine kontrole, tylia eiga ir mažu gedimų skaičiumi. Laiku keičiant alyvą (kas 10–12 tūkst. km), šis variklis be problemų nuvažiuoja ir 400–500 tūkst. km.
Kai kuriose rinkose buvo siūloma 2,0 D-4D dyzelinė versija, tačiau Lietuvoje ji retesnė. Dyzelis ekonomiškas, bet jautresnis trumpiems atstumams – jei automobilis dažnai važiuoja mieste, gali greičiau užsikimšti DPF filtras ar EGR vožtuvas.
Pavarų dėžė
Toyota RAV4 2015 komplektuojamas su 6 laipsnių automatine transmisija, kuri vertinama kaip viena patikimiausių klasėje. Ji veikia švelniai, be trūkčiojimų, o alyvos keitimas kas 60–80 tūkst. km padeda išvengti bet kokių nesklandumų. Mechaninės pavarų dėžės versija reta, tačiau itin paprasta ir patikima – puikus pasirinkimas tiems, kas vertina klasikinį vairavimo pojūtį.
Važiuoklė ir valdymas
Važiuoklė subalansuota: pakaba pakankamai minkšta, kad būtų patogu mieste, bet tuo pačiu išlaiko stabilumą greitkelyje. Automobilis puikiai „laiko kelią“, o posūkiuose nesvyruoja net su pilnu kroviniu.
RAV4 2015 naudoja MacPherson tipo priekines ir daugiavaržę galinę pakabą – konstrukcija ilgaamžė, o jos dalys lengvai keičiamos. Eksploatacijos metu dažniausiai dėvisi stabilizatoriaus traukės ir amortizatoriai, tačiau jų keitimo kaina nedidelė.
AWD sistema
Visų varančiųjų ratų versijos turi „Dynamic Torque Control“ sistemą, kuri automatiškai perduoda iki 50 % galios galinei ašiai, kai priekiniai ratai praranda sukibimą. Tai labai patikima sistema, kuri veikia sklandžiai ir praktiškai nereikalauja priežiūros, išskyrus diferencialo alyvos keitimą kas 60 000 km.
Žiemą automobilis užtikrina gerą sukibimą net ant apledėjusio kelio, o važiavimas išlieka stabilus – būtent dėl to RAV4 labai mėgstamas šiauriniuose regionuose.
Priežiūra
Toyota RAV4 2015 eksploatacijos išlaidos išlieka žemos. Vidutinė metinė priežiūra (alyva, filtrai, važiuoklės patikra) kainuoja apie 250–350 eurų. Servisų tinklas platus, o dalys – tiek originalios, tiek kokybiški analogai – lengvai prieinamos.
Kasko ir civilinės draudimo įmokos – mažesnės nei daugumos konkurentų, nes šis modelis laikomas mažos rizikos automobiliu.

Dažniausios problemos ir ligos
Toyota RAV4 2015 vertinamas kaip vienas patikimiausių SUV savo klasėje. Vis dėlto, net ir šis modelis nėra tobulas – kai kurios smulkmenos kartojasi daugelyje egzempliorių. Dauguma jų susijusios su nusidėvėjimu arba gamintojo pasirinktomis konstrukcijomis, kurios laikui bėgant reikalauja daugiau dėmesio.
1. Triukšmas važiuojant didesniu greičiu
Nors 2015 metų modelis turi pagerintą garso izoliaciją, dalis vairuotojų vis dar pastebi padidėjusį triukšmą važiuojant greitkelyje. Dažniausiai triukšmo šaltinis – padangos ir galinių ratų arkos, kurios turi mažiau izoliacinės medžiagos.
Patarimas: norint sumažinti triukšmą, verta naudoti aukštesnės klasės padangas ir papildomai izoliuoti galinę dalį – rezultatas iš karto pastebimas.
2. Stabdžių disko dėvėjimasis
Kai kuriuose automobiliuose pasitaiko greitesnis stabdžių diskų ir kaladėlių nusidėvėjimas. Tai ypač aktualu, jei automobilis dažnai naudojamas mieste ar kalnuotuose keliuose.
Patarimas: naudoti kokybiškus stabdžių komponentus ir reguliariai juos tikrinti – taip išvengsite vibracijos stabdant.
3. Pakabos elementų dėvėjimasis
Po 150–200 tūkst. km dažnai dėvisi stabilizatoriaus traukės, amortizatoriai ir įvorės. Tai nėra didelė problema – šios detalės pigios, o jų keitimas paprastas.
Patarimas: jei girdite bildesį važiuojant per nelygumus – tai pirmas ženklas, kad metas pakeisti vieną iš šių elementų.
4. Automatinės dėžės priežiūra
6 laipsnių automatinė pavarų dėžė – labai patikima, tačiau nemėgsta ilgo alyvos nekeičimo.
Kai kurie savininkai praneša apie šiurkštesnį pavarų perjungimą, jei alyva nebuvo keista daugiau nei 100 tūkst. km.
Patarimas: alyvą dėžėje keisti kas 60–80 tūkst. km, net jei gamintojas to formaliai nereikalauja.
5. Korozija ant pakabos ir dugno
RAV4 2015 turi geresnę antikorozinę apsaugą nei ankstesni modeliai, tačiau po daugelio žiemų, ypač važinėjant druskingais keliais, ant pakabos detalių ir duslintuvo gali atsirasti paviršinės rūdys.
Patarimas: atlikite dugno patikrą kas 2–3 metus ir atnaujinkite antikorozinę dangą – tai užtikrins ilgalaikę apsaugą.
6. Multimedijos sistemos apribojimai
2015 metų modelis turi paprastą multimedijos ekraną be Android Auto ar Apple CarPlay palaikymo. Nors sistema patikima, ji ribota funkcionalumu.
Patarimas: jei norisi daugiau patogumo, galima įdiegti naujesnės kartos Toyota ekraną arba „aftermarket“ sprendimą – tai populiarus atnaujinimas tarp savininkų.
7. Smulkūs interjero girgždesiai
Kai kuriuose egzemplioriuose pasigirsta girgždesiai iš prietaisų skydelio ar durų apdailos. Tai nėra defektas, o tiesiog natūralus plastiko elgesys bėgant metams.
Patarimas: galima naudoti silikoninį purškalą arba specialias triukšmo slopinimo juosteles – dažnai padeda visiškai pašalinti garsus.
Kuro sąnaudos realiame gyvenime
Toyota RAV4 2015 yra vienas tų automobilių, kuris išlaiko gerą balansą tarp galios, patogumo ir ekonomiškumo. Nors tai nėra itin taupus miesto automobilis, realios sąnaudos daugeliui vairuotojų pasirodo visai priimtinos – ypač turint omenyje, kad kalbame apie vidutinio dydžio SUV su visų ratų pavara.
- Mieste: 2,5 l benzininis variklis (priekiniai varantieji ratai) sunaudoja apie 9–10 l/100 km.
- Užmiestyje: sąnaudos krenta iki 7–8 l/100 km, ypač važiuojant tolygiu greičiu.
- Vidutinis rezultatas: apie 8,3 l/100 km, kas yra puikus rodiklis šio dydžio visureigiui.
- AWD (visų ratų pavara) versijos mieste gali suvartoti iki 10–11 l/100 km, tačiau užmiestyje skirtumas nedidelis.
- Dyzelinės versijos (2,0 arba 2,2 l) pasižymi gerokai mažesnėmis sąnaudomis – vidutiniškai apie 6 l/100 km.
Reali vairuotojų patirtis
Dauguma vairuotojų pastebi, kad RAV4 2015 sąnaudos labai priklauso nuo vairavimo stiliaus ir kelio sąlygų. Važiuojant mieste su dažnais stabdymais ir startais, benzininės versijos gali pasiekti 10 litrų ribą. Užmiestyje, kur greitis pastovesnis, automobilis tampa stebėtinai taupus, o kelionės komfortas leidžia važiuoti tolygiai ir ramiai. Dyzelinės versijos išlieka ekonomiškiausios – realiai naudoja apie 6 l/100 km, o užmiestyje kartais net mažiau.
Patarimai, kaip sumažinti sąnaudas
- Važiuokite tolygiai, venkite staigių pagreičių ir stabdymų.
- Patikrinkite padangų slėgį – per mažas slėgis gali padidinti sąnaudas iki 5 %.
- Laiku keiskite oro ir kuro filtrus.
- Venkite ilgai dirbančio variklio tuščiąja eiga.
- Naudokite „Eco“ režimą, jei automobilis juo aprūpintas.
Apibendrinant, Toyota RAV4 2015 kuro sąnaudos yra vidutinės savo klasėje, tačiau išlieka stabilios ir nuspėjamos. Tai automobilis, kuris nėra iš tų, kuriuos reikia „lepinti“ – jis tiesiog važiuoja, o tinkamai prižiūrimas ilgainiui net maloniai stebina ekonomiškumu.

Vairuotojų atsiliepimai
„RAV4 2015 pirkau prieš ketverius metus, ir iki šiol automobilis nė karto nepavedė. Važiuoja tyliai, variklis dirba švelniai, o automatinė dėžė jungiasi be trūkčiojimų. Mieste sunaudoja apie 9 litrus, užmiestyje dar mažiau – tikrai džiaugiuosi pasirinkimu.“ – Mantas, Vilnius
„Automobilį įsigijau iš Vokietijos, rida buvo 180 tūkst. km. Dabar turi jau virš 250 tūkst., ir jokių problemų. Tik keičiu alyvą, filtrus ir važiuoju. Vienintelis minusas – salone galėtų būti daugiau garso izoliacijos.“ – Lina, Kaunas
„Važinėju su 2.2 dyzelio versija – pravažumas puikus, žiemą visų ratų pavara dirba nepriekaištingai. Mieste sąnaudos apie 6,5 l, o užmiestyje kartais telpu į 5,5. Važiuoklė tvirta, niekas nebilda net po 10 metų.“ – Tomas, Panevėžys
„RAV4 man pasirodė labai praktiškas – tilpo ir šeima, ir šuo, ir kelioninis bagažas. Kelionės patogios, tik pakaba šiek tiek standoka ant nelygaus kelio. Bet užtat valdymas tikslus, o vairuoti lengva.“ – Rasa, Klaipėda
„Važinėju kasdien į darbą, apie 40 km per dieną. Per dvejus metus nebuvo nė vieno rimto gedimo. Automobilis paprastas, bet būtent to ir norėjau – patikimumo be papildomų rūpesčių.“ – Darius, Šiauliai
Pirkdami išsamią carVertical ataskaitą panaudokite šį nuolaidos kodą:
AUTOZINIOS
Arba spauskite mygtuką – nuolaida pritaikoma automatiškai.
Dažniausiai užduodami klausimai (DUK)
Ar Toyota RAV4 2015 patikimas automobilis?
Taip, tai vienas patikimiausių savo klasės modelių. 2.5 benzininis variklis laikomas ilgaamžiu, o automatinė pavarų dėžė dirba sklandžiai, jei alyva keičiama reguliariai. Dauguma vairuotojų nuvažiuoja per 300–400 tūkst. km be rimtų remontų.
Kokį variklį geriau rinktis – benziną ar dyzelį?
Jei važinėjate trumpus atstumus arba daug mieste, rinkitės benzininę versiją – ji patikimesnė ir paprastesnė. Jei dažnai keliaujate užmiestyje, ekonomiškesnis pasirinkimas – 2.2 D-4D dyzelis.
Ar RAV4 2015 linkęs rūdyti?
Korozijos apsauga gana gera, tačiau po kelių metų gali pasirodyti rūdžių ant dugno ar pakabos detalių, ypač jei automobilis naudotas šalyse, kur žiemą barstoma druska. Profilaktinis dugno padengimas prailgina tarnavimo laiką.
Kokios realios kuro sąnaudos?
Benzininės versijos sunaudoja apie 9–10 l/100 km mieste ir 7–8 l užmiestyje, o dyzelinės – apie 6 l/100 km mišriu režimu. Skaičiai priklauso nuo važiavimo stiliaus ir padangų būklės.
Ar verta bijoti automatinės pavarų dėžės?
Ne. Ši pavarų dėžė patikima, jei laikomasi priežiūros intervalų. Alyvą reikėtų keisti kas 60–80 tūkst. km, nors gamintojas to oficialiai nenumato. Tinkamai prižiūrėta dėžė tarnauja labai ilgai.
Kaip automobilis elgiasi žiemą?
AWD versijos pasižymi puikiu pravažumu ir stabilumu ant sniego ar ledo. Net FWD versijos su žieminėmis padangomis išlieka nuspėjamos ir saugios. Tai vienas geriausių SUV žiemai savo klasėje.
Ar Toyota RAV4 2015 tinka šeimai?
Taip, salonas erdvus, galinės sėdynės patogios, o bagažo skyrius didelis – daugiau nei 550 litrų. Tai patikimas automobilis šeimai, kuris tinka tiek kasdieniam naudojimui, tiek kelionėms.
Kokie pagrindiniai šio modelio trūkumai?
Dažniausiai minima paprasta multimedijos sistema, vidutinis garso izoliacijos lygis ir kiek standesnė pakaba. Vis dėlto šios smulkmenos nesumenkina bendro įspūdžio – tai vis dar labai patikimas automobilis.
