2007 metų Toyota RAV4 – tai modelis, kuris žymi svarbų posūkį markės istorijoje. Trečioji karta atnešė didesnį kėbulą, galingesnius variklius ir patobulintą komfortą, tačiau išlaikė tai, dėl ko šis automobilis visada buvo vertinamas – patikimumą, paprastumą ir praktiškumą.
Šis RAV4 iki šiol yra vienas populiariausių naudotų SUV pasirinkimų Lietuvoje. Pirkėjai jį renkasi dėl tvirtos važiuoklės, gero pravažumo žiemą ir ilgalaikės vertės.

Pagrindinės savybės ir techniniai duomenys
Trečios kartos Toyota RAV4, gaminta nuo 2006 iki 2012 metų, buvo didelis žingsnis pirmyn – tiek dizaino, tiek technologijų prasme.
Automobilis išaugo – tiek išorės matmenimis, tiek vidaus erdve, todėl tapo tikru šeimos SUV, išlaikydamas savo kompaktiškumo privalumą mieste.
Pirkėjai galėjo rinktis iš kelių variklių variantų:
- 2.0 VVT-i (benzininis, 152 AG) – labiau paplitęs Europoje.
- 2.2 D-4D (dyzelinis, 136–177 AG) – populiarus dėl ekonomiškumo.
- 2.4 benzininis (166 AG) – dažnesnis JAV ir kai kuriose kitose rinkose.
Dyzelinė versija buvo itin mėgstama dėl gero sukimo momento, mažų sąnaudų ir ilgaamžiškumo, o benzininiai varikliai garsėjo tyliu darbu bei sklandžiu pavarų perjungimu.
Automobilis galėjo būti tiek priekiniais ratais varomas (FWD), tiek su visų varančiųjų ratų sistema (AWD) – pastaroji pasižymėjo solidžiu pravažumu žiemą ir ant žvyro kelių.
Salone RAV4 2007 pasiūlė daugiau vietos nei bet kuris ankstesnis modelis. Galinė sėdynių eilė stumdoma – todėl galima rinktis tarp didesnio bagažo skyriaus arba papildomos vietos kojoms.
Bagažo skyrius padidėjo iki 540 litrų, o nulenkiant galines sėdynes – net iki 2065 litrų, kas tuo metu buvo vienas geriausių rezultatų klasėje.
Kuro sąnaudos skiriasi priklausomai nuo variklio:
- 2.0 benzinas – ~8–9 l/100 km,
- 2.2 D-4D dyzelis – ~6–7 l/100 km,
- 2.4 benzinas (AWD) – ~10–11 l/100 km.
Važiuoklė – patogi ir elastinga, sureguliuota taip, kad tiktų tiek miesto, tiek priemiesčio keliams.
Vairavimas – lengvas, bet pakankamai tikslus, o pakaba sugeria duobes ir nelygumus be didesnių triukšmų.
Techninė santrauka
Pliusai ir Minusai
Trečios kartos Toyota RAV4, ypač 2007 metų modelis, vis dar laikomas vienu sėkmingiausių kompaktiškų SUV savo eros atstovų. Vairuotojai jį vertina dėl praktiškumo, patikimumo ir visureigio savybių, kurios iki šiol pateisina jo kainą naudotų automobilių rinkoje. Tačiau kartu su privalumais yra ir keli trūkumai, kuriuos verta žinoti prieš įsigyjant šį automobilį.
Galimi privalumai
- Patikimas ir ilgaamžis Toyota variklis – tinkamai prižiūrimas tarnauja dešimtmečius
- Patogi sėdėsena, gera matomumo zona ir saugi konstrukcija
- AWD versijos pasižymi puikiu pravažumu žiemą
- Erdvus salonas, tvirtos sėdynės ir didelis bagažo skyrius
- Paprasta priežiūra, lengvai randamos dalys
Galimi trūkumai
- Interjero plastikai – kieti, gali girgždėti po metų
- Amortizatoriai ir galinės spyruoklės – dažnesnės keitimo vietos
- Su laiku pasitaiko korozijos po kėbulu ar ant slenksčių
- V6 versijos sąnaudos didelės, ypač mieste
- Multimedijos sistema ir salono dizainas – pasenę šiuolaikiniams standartams
2007 metų RAV4 balansuoja tarp paprastumo ir patikimumo. Tai automobilis, kuriame nėra perteklinės elektronikos, todėl jis patinka tiems, kurie vertina aiškią konstrukciją, patikrintas technologijas ir mažą riziką turėti brangų remontą.
Patikimumas ir eksploatacija
Jei reikėtų išrinkti dešimtmečio patikimiausių automobilių, Toyota RAV4 2007 be abejonės būtų tame sąraše. Šio modelio savininkai visame pasaulyje mini vieną svarbiausią jo savybę – jis tiesiog važiuoja, be jokių kaprizų ar brangių netikėtumų.
Toyota tuo metu laikėsi aiškios filosofijos: „mažiau elektronikos – daugiau ilgaamžiškumo“. Todėl RAV4 išsiskiria paprasta, tačiau tvirta konstrukcija, kuri puikiai sensta.
Varikliai ir transmisija
2.0 VVT-i benzininis variklis – tylus, patikimas ir gerai toleruoja tiek trumpus miesto atstumus, tiek ilgesnes keliones. Laiku keičiant alyvą (kas 10–12 tūkst. km) jis gali tarnauti iki 400 000 km be kapitalinio remonto.
2.2 D-4D dyzelis – vienas populiariausių pasirinkimų Europoje. Jis pasižymi gera trauka, mažomis sąnaudomis (apie 6–7 l/100 km) ir tvirta konstrukcija. Ankstyvosiose versijose buvo pasitaikę galvos tarpinės problemų, ypač jei variklis buvo perkaitintas, tačiau dauguma automobilių šią problemą jau seniai išsprendė.
2.4 benzininis variklis (dažniausiai JAV rinkoje) pasižymi itin sklandžiu darbu, bet turi vieną minusą – sąnaudos mieste dažnai siekia 10–11 litrų. Vis dėlto, šis agregatas laikomas vienu ilgaamžiškiausių savo klasėje.
Automatinės pavarų dėžės (4 ar 5 pavarų) dirba švelniai, tačiau reikalauja periodiškai keisti alyvą. Daugelis savininkų to nedaro, todėl perkant naudotą RAV4 verta patikrinti transmisijos darbą – jei perjungimas lėtas ar juntamas smūgis, tikėtina, kad dėžė seniai nematė priežiūros.
Važiuoklė ir komfortas
Važiuoklė paprasta, bet patvari. Priekinėje pakaboje dažniausiai dėvisi stabilizatoriaus traukės ir atramos, o gale – amortizatoriai ir guminės įvorės. Tai nėra brangūs komponentai, o jų keitimas paprastas.
RAV4 2007 puikiai balansuoja tarp komforto ir stabilumo – pakaba sugeria smulkias duobes, o automobilis išlieka stabilus posūkiuose. Net ir važiuojant greičiu 120 km/h, salone triukšmo lygis išlieka toleruotinas – variklis dirba tyliai, o aerodinaminiai garsai minimalūs.
Salono kokybė ir medžiagos
Toyota neinvestavo į prabangą, bet investavo į patvarumą. Plastikai – kieti, tačiau atsparūs dėvėjimuisi. Po keliolikos metų daugelio RAV4 salonai vis dar atrodo tvarkingai, tik gali pasigirsti girgždesiai nuo durelių ar panelės, ypač važiuojant nelygiu keliu.
Sėdynės – standžios, su gera atrama nugarai, tinkamos ilgoms kelionėms.
Aukštesnės komplektacijos modeliuose galima rasti klimato kontrolę, tempomatą, elektrinius langus, o kai kuriuose – net visureigio diferencialo užraktą, kuris padeda įveikti prastesnius kelius.
Kėbulas ir korozija
Tai vienas svarbiausių punktų perkant šį modelį.
2007 m. RAV4 dažnai buvo gaminamas Japonijoje, todėl surinkimo kokybė – aukšta, tačiau korozijos apsauga – vidutinė. Po 15 metų eksploatacijos verta patikrinti:
- galinius slenksčius,
- ratų arkas,
- dugno sijas ir baką laikantį rėmą.
Jei automobilis eksploatuotas Skandinavijoje ar Vokietijoje, kur žiemą naudojama daug druskos, rūdžių gali būti daugiau.

Dažniausios problemos ir ligos
Nors Toyota RAV4 2007 pelnė itin patikimo automobilio reputaciją, kaip ir kiekvienas naudotas modelis, jis turi savo silpnąsias vietas. Šios problemos dažniausiai susijusios su amžiumi, eksploatacija bei aplinkos sąlygomis, todėl svarbu žinoti, į ką atkreipti dėmesį prieš perkant.
1. Pakabos ir važiuoklės dalys
Vienas dažniausių nusiskundimų – pakabos garsai važiuojant nelygiu keliu. Po keliolikos metų eksploatacijos dėvisi amortizatoriai, traukės, įvorės ir atramos, ypač galinėje dalyje. Tai nėra brangūs gedimai, tačiau reikalauja periodinės priežiūros.
Dėl RAV4 standžios konstrukcijos šie garsai gali pasirodyti labiau pastebimi nei kituose automobiliuose, bet tai nebūtinai reiškia rimtą problemą. Geriausia – atlikti pakabos diagnostiką prieš pirkimą.
2. Korozija ir kėbulo apsauga
Tai bene dažniausiai minima „liga“ tarp RAV4 savininkų. Nors Toyota kėbulai apsaugoti nuo rūdžių pakankamai gerai, 2007 metų modeliai, ypač eksploatuoti druskinguose keliuose (Skandinavijoje, Vokietijoje), dažnai turi rūdžių ant dugno, slenksčių ir galinių ratų arkų.
Vizualiai automobilis gali atrodyti tvarkingas, tačiau patikrinus iš apačios, dažnai matomi korozijos pėdsakai. Prieš pirkimą būtinai rekomenduojama atlikti dugno patikrą arba bent jau apžiūrą keltuve.
3. Variklio alyvos sąnaudos
Kai kurie 2.0 VVT-i benzininiai varikliai linkę sunaudoti daugiau alyvos, ypač jei keitimas atliekamas per vėlai arba naudojamas netinkamas tepalas. Tai nėra konstrukcinis defektas, o greičiau priežiūros klausimas. Reguliariai tikrinant alyvos lygį ir keičiant ją laiku, problema nepasireiškia.
Tuo tarpu dyzeliniai 2.2 D-4D varikliai gali turėti EGR vožtuvo ar kietųjų dalelių filtro (DPF) užsikimšimo problemų – ypač jei automobilis dažniausiai važiuoja mieste. Sprendimas – reguliari išvalymo procedūra arba ilgiau važiuoti užmiestyje, kad sistema išsivalytų natūraliai.
4. Automatinė pavarų dėžė
Automatinės dėžės Toyota reputacija gera, tačiau jos nemėgsta senos alyvos. Jei alyva nebuvo keičiama 100 000 km ar ilgiau, perjungimai tampa lėti, kartais juntamas smūgis iš 2 į 3 pavarą. Daugeliu atvejų užtenka pakeisti alyvą ir filtrą – dėžės veikimas tampa sklandus.
Tačiau perkant naudotą automobilį verta patikrinti, ar perjungimas vyksta be smūgių ir delsos.
5. Multimedijos ir elektronikos smulkmenos
2007 metų RAV4 – tai ne technologijų šedevras, tad elektronikos čia minimaliai.
Vis dėlto pasitaiko:
- langų pakėlėjų jungiklių gedimų,
- oro kondicionieriaus kompresoriaus garsų,
- centrinio užrakto sutrikimų šaltesniu oru.
Tai smulkūs, bet dažni senesnių modelių simptomai, kuriuos galima nesunkiai sutvarkyti.
6. Dyzelių galvutės tarpinės (2.2 D-4D)
Tai žinoma problema ankstyvosiose šio variklio versijose. Jei automobilis perkaito arba buvo naudojamas prastos kokybės aušinimo skystis, tarpinė galėjo būti pažeista. Po remonto ši problema paprastai nebesikartoja, tačiau prieš pirkimą verta patikrinti, ar nėra aušinimo skysčio pėdsakų ant variklio, o alyva švari ir be emulsijos.

Kuro sąnaudos realiame gyvenime
Oficialūs Toyota duomenys 2007 m. RAV4 kuro sąnaudas nurodė gana optimistiškai. Tačiau realybėje, kaip visada, skaičiai šiek tiek skiriasi – priklauso nuo variklio tipo, pavaros, vairavimo stiliaus ir net kelio dangos.
Benzininės versijos (2.0 ir 2.4)
Mieste šie varikliai sunaudoja nuo 9 iki 11 litrų 100 km, o užmiestyje – apie 7–8 litrus.
Automatinės transmisijos versijos dažnai ima litrą ar du daugiau, ypač važiuojant trumpus atstumus ar šaltuoju metų laiku.
Benzininis RAV4 pasižymi itin tolygiu, tylesniu važiavimu, todėl daugeliui vairuotojų šiek tiek didesnės sąnaudos nėra minusas – komfortas ir paprastumas tai atperka.
Dyzelinės versijos (2.2 D-4D)
Dyzelis – ekonomiškesnis ir tvirtesnis pasirinkimas, ypač tiems, kurie važiuoja daugiau užmiestyje. Vidutinės sąnaudos siekia 6–7 l/100 km, o važiuojant ramiai – galima pasiekti ir 5,5 litro. AWD versijos ima maždaug 0,5–0,8 litro daugiau nei priekiniais ratais varomos.
Dyzelinė versija taip pat turi gerą trauką nuo žemų sūkių, todėl važiuoti kalnuotomis ar prastesnėmis vietovėmis – tikras malonumas.
Vartotojų atsiliepimai
„Važinėju su RAV4 2007 jau šeštus metus – automobilis neblizga prabanga, bet techniniu požiūriu tiesiog nepriekaištingas. Variklis dirba tyliai, niekada nepavedė net šalčiausią žiemą.“ – Jonas, Vilnius
„Rinkausi dyzelinį 2.2 D-4D variantą. Važiuoja ekonomiškai, apie 6,3 l/100 km, o trauka labai gera net su pilnu automobiliu. Per trejus metus keičiau tik stabilizatoriaus traukes.“ – Mantas, Kaunas
„Mano RAV4 turi jau virš 300 tūkst. km – važiuoja puikiai. Pakabą teko tvarkyti tik kartą, daugiau jokių rimtų bėdų. Vienintelis minusas – triukšmas nuo kelio, bet pripratau.“ – Tomas, Klaipėda
„Labai praktiškas automobilis – talpus, patikimas, išvažiuoja ten, kur daugelis net nebandytų. Žinoma, interjeras senstelėjęs, bet mechanika tiesiog nepralaužiama.“ – Asta, Panevėžys
„Pirkau 2007 metų RAV4 prieš dvejus metus ir nesigailiu. Už 8 tūkst. eurų gavau visų varomų ratų automobilį, kuris važiuoja kaip laikrodis. Tikrąją Toyota kokybę supranti po kelių metų eksploatacijos.“ – Darius, Šiauliai
Pirkdami išsamią carVertical ataskaitą panaudokite šį nuolaidos kodą:
AUTOZINIOS
Arba spauskite mygtuką – nuolaida pritaikoma automatiškai.
Gauti nuolaidą carVerticalDažniausiai užduodami klausimai (DUK)
Ar Toyota RAV4 2007 patikimas automobilis?
Taip, tai vienas patikimiausių visureigių savo klasėje. Varikliai laikomi ilgaamžiais, o pagrindiniai gedimai dažniausiai susiję su pakabos smulkmenomis ar natūraliu nusidėvėjimu. Prižiūrimas automobilis gali įveikti daugiau nei 350 000 km be rimtų problemų.
Kokį variklį verta rinktis – dyzelinį ar benzininį?
Jei važinėjate daugiausia mieste – rekomenduojamas benzininis 2.0 variklis, jis tylus ir paprastas priežiūrai. Jei dažniau keliaujate užmiestyje ar ilgesnius atstumus – 2.2 D-4D dyzelis bus ekonomiškesnis ir galingesnis.
Kokios yra realios kuro sąnaudos?
Dyzelinis RAV4 sunaudoja apie 6–7 l/100 km, o benzininės versijos – 8–10 l/100 km. AWD sistema padidina sąnaudas maždaug 0,5 litro, bet suteikia geresnį pravažumą žiemą ir ant žvyro.
Ar Toyota RAV4 2007 linkęs rūdyti?
Taip, tai viena iš šio modelio silpnybių. Rūdžių galima aptikti ant dugno, slenksčių ir ratų arkų, ypač jei automobilis eksploatuotas šalyse, kur žiemą naudojama daug druskos. Rekomenduojama atlikti dugno patikrą ir apsaugoti kėbulą antikoroziniu sluoksniu.
Kaip dažnai reikia keisti alyvą ir filtrus?
Toyota rekomenduoja alyvą keisti kas 10 000–12 000 km arba kartą per metus. Oro filtrą – kas 20 000 km, o kuro filtrą (dyzelinėse versijose) – kas 40 000 km. Tinkama priežiūra garantuoja ilgaamžiškumą.
Ar verta pirkti RAV4 su automatine pavarų dėže?
Taip, jei ji veikia sklandžiai. Automatinės dėžės patikimos, tačiau būtina užtikrinti, kad alyva būtų reguliariai keičiama. Perjungimų vėlavimas ar smūgiai rodo, kad dėžei gali reikėti aptarnavimo.
Ar šis modelis tinka šeimai?
Puikiai. Salone daug vietos, sėdynės patogios, o bagažo skyrius vienas didžiausių klasėje. RAV4 2007 yra saugus, praktiškas ir komfortiškas automobilis, puikiai tinkantis šeimos kelionėms.
