Automatinės pavarų dėžės jau seniai tapo patogumo sinonimu. Ford gamintojas siūlo plačią jų įvairovę – nuo tradicinių hydraulic automatic (AT) iki modernių PowerShift (DCT) dvigubos sankabos sistemų. Tačiau kartu su pažanga atsirado ir naujų iššūkių: kai kurie vairuotojai džiaugiasi sklandžiu važiavimu, o kiti mini nepatikimumą ar brangesnę priežiūrą.
Įsivaizduokite save sėdint už vairo: miestas juda, spūstys, šviesoforai. Jums tereikia lengvai spustelėti akseleratorių, o pavaros keičiasi sklandžiai, be trūkčiojimų. Būtent tokį komfortą žada Ford automatinės transmisijos. Bet ar jos iš tiesų tokios geros, kaip deklaruoja gamintojas?

Ford automatinės pavarų dėžės tipai ir skirtumai
Per pastaruosius du dešimtmečius Ford naudojo kelias skirtingas automatinių pavarų dėžių konstrukcijas. Žemiau pateiktoje lentelėje matysite pagrindinius tipus, jų charakteristikas, privalumus ir trūkumus.
Ford automatinės pavarų dėžės: Pliusai ir Minusai
Kiekvienas vairuotojas, kuris yra turėjęs ar svarsto įsigyti Ford su automatine pavarų dėže, žino — ši tema turi dvi puses. Vieni giria už patogumą ir sklandų važiavimą, kiti perspėja apie jautrumą priežiūrai. Kad vaizdas būtų aiškus, žemiau pateiktas patogus HTML blokas su pagrindiniais privalumais ir trūkumais, apibendrinančiais skirtingų Ford automatinių dėžių patirtį.
Pliusai
- Sklandus ir komfortiškas važiavimas mieste – be pavarų perjungimo smūgių.
- Naujos kartos 8 laipsnių dėžės pasižymi labai gera degalų ekonomija.
- Patogus vairavimas spūstyse – dėžė prisitaiko prie eismo ritmo.
- Reguliariai prižiūrimos dėžės tarnauja daugiau nei 250 000 km be kapitalinio remonto.
- Patobulintos transmisijos (nuo 2019 m.) pasižymi geresniu šilumos valdymu ir ilgesniu alyvos tarnavimo laiku.
Minusai
- PowerShift (DCT) versijos jautrios alyvos kokybei ir sankabos būklei.
- Netinkamai prižiūrėtos dėžės gali pradėti trūkčioti ar „mąstyti“ perjungimo metu.
- Alyvos keitimas brangesnis nei mechaninėse pavarų dėžėse.
- Senesnės 6DCT250 versijos turi silpnesnius valdymo modulius (TCM), galinčius sugesti dėl karščio.
- Per ilgi alyvos keitimo intervalai – pagrindinė priežastis, dėl kurios dėžės praranda sklandų darbą.
Iš esmės galima teigti, kad Ford automatinės pavarų dėžės tapo daug patikimesnės nei ankstesniais metais. Naujesnės kartos transmisijos, ypač 8F serijos, pelno gerus vairuotojų atsiliepimus. Vis dėlto, reguliari alyvos keitimo priežiūra – būtina sąlyga, norint išvengti netikėtų problemų.
Dažniausios problemos ir kaip jų išvengti
Automatinės pavarų dėžės – sudėtinga sistema, todėl ir Ford transmisijos turi savo jautrių vietų. Dauguma gedimų kyla dėl netinkamos priežiūros arba per ilgai nekeistos alyvos, tačiau kai kurie modeliai turi ir specifinių silpnybių.
1. Trūkčiojimas važiuojant mažais greičiais
Tai viena dažniausiai minimų problemų, ypač būdinga PowerShift (DCT) dėžėms. Kai sankabos diskai susidėvi arba valdymo modulis (TCM) pradeda veikti netiksliai, pavaros perjungiamos nelygiai.
Vairuotojai tai apibūdina kaip trumpus smūgius ar trūkčiojimą važiuojant spūstyse. Dažniausiai padeda sankabos komplekto arba valdymo modulio atnaujinimas.
2. Pavarų perjungimo vėlavimas
Kai dėžė reaguoja su uždelsimu – ypač įkaitus – kaltininkas dažnai yra užsiteršusi alyva arba solenoidų veikimo netolygumas. Tai būdinga senesnėms 6F35 / 6F55 automatinėms dėžėms.
Paprastas alyvos ir filtro keitimas dažnai atstato sklandų veikimą.
3. Alyvos perkaitimas
Ilgose kelionėse ar karštą vasarą dėžės alyva gali įkaisti virš normos, ypač jei ji seniai nekeista.
Perkaitusi alyva praranda klampumą, dėl to sutrumpėja sankabų tarnavimo laikas. Simptomai: trūkčiojimas, slydimas, perjungimo delsimas.
Profilaktikai rekomenduojama naudoti originalią alyvą ir periodiškai tikrinti spalvą – ji turi būti šviesiai rausva, ne degėsio kvapo.
4. „Spyriai“ po alyvos keitimo
Po naujos alyvos keitimo kai kurie vairuotojai pastebi trumpalaikius perjungimo smūgius. Tai normalu – transmisija adaptuojasi prie naujos klampos.
Po kelių šimtų kilometrų elektronika „apsimoko“ ir perjungimai tampa švelnūs.
Kaip to išvengti
Norint, kad Ford automatinė dėžė tarnautų ilgai:
- Keiskite alyvą kas 60–80 tūkst. km (nesvarbu, ką sako gamintojas).
- Po keitimo atlikite elektroninę adaptaciją – ypač PowerShift modeliuose.
- Kartą per metus patikrinkite alyvos lygį ir būklę.
- Pirkdami naudotą automobilį – atlikite kompiuterinę diagnostiką.

Vairuotojų atsiliepimai
„Važinėju su Ford Kuga 2.0 EcoBlue (8 laipsnių automatinė) jau trečius metus – nė vieno gedimo. Pavaros jungiasi taip sklandžiai, kad kartais net nejaučiu perėjimo. Alyvą keičiu kas 70 tūkst. km – profilaktiškai.“
— Tomas, Panevėžys
„Turėjau Ford Focus su PowerShift – pradžioje buvo viskas gerai, bet po 100 tūkst. km pradėjo trūkčioti. Servise pakeitė sankabą ir modulius, po to važiavo normaliai. Tiesiog ši dėžė reikalauja dėmesio, nepaliksi jos likimo valiai.“
— Eglė, Vilnius
„Mondeo su klasikine automatine dėže – vienas patikimiausių automobilių, kokius turėjau. Pakeičiau alyvą ir filtrus kas 60 tūkst., važiuoja kaip laikrodis. Aišku, reikia nepamiršti priežiūros.“
— Andrius, Klaipėda
„PowerShift dėžės turi blogą reputaciją, bet aš su savo Fiesta važinėju jau 5 metus ir didesnių problemų neturėjau. Svarbiausia – neperkaisti ir nevažinėti trumpais atstumais be apšilimo.“
— Lina, Šiauliai
Vairuotojai sutaria dėl vieno: jei Ford automatinė dėžė prižiūrima laiku, ji tarnauja patikimai. Senesni PowerShift modeliai reikalauja daugiau dėmesio, tačiau naujos 8F serijos transmisijos dažniausiai sulaukia tik gerų atsiliepimų.
Tad pagrindinė pamoka – nebijoti automatinės dėžės, bet suprasti jos poreikius: kokybiška alyva, laiku atliekami aptarnavimai ir ramus važiavimo stilius užtikrina ilgą tarnavimą.
Dažniausiai užduodami klausimai (DUK)
Ar Ford PowerShift pavarų dėžė patikima?
Ankstyvieji PowerShift modeliai (ypač 6DCT250) turėjo patikimumo problemų – trūkčiojimus ir sankabos dėvėjimąsi. Tačiau nuo 2016 m. gamintojas atnaujino konstrukciją, o naujesnės versijos (ypač su šlapia sankaba) yra daug patikimesnės, jei laiku keičiama alyva.
Kada reikia keisti alyvą automatinėje dėžėje?
Rekomenduojama kas 60–80 tūkst. km, nepriklausomai nuo gamintojo nurodymo „užpildyta visam laikui“. Alyvos keitimas žymiai prailgina dėžės tarnavimo laiką ir sumažina smūgių riziką.
Kodėl pavaros trūkčioja arba vėluoja?
Dažniausiai tai ženklas, kad transmisijos alyva praradusi savybes arba kad valdymo modulis (TCM) reikia adaptacijos. Retesniais atvejais kaltas sankabos dėvėjimasis. Pirmiausia verta atlikti diagnostiką – kartais užtenka paprasto alyvos keitimo.
Kuri Ford automatinė dėžė laikoma geriausia?
Naujosios 8F35 ir 8F40 automatinės dėžės laikomos pačiomis patikimiausiomis. Jos montuojamos į Focus IV, Kuga, Edge ir Puma modelius. Šios transmisijos pasižymi sklandžiu darbu ir labai mažu gedimų skaičiumi.
Kiek kainuoja PowerShift remontas?
Vidutinė sankabos ir valdymo modulio keitimo kaina siekia apie 800–1 200 eurų, priklausomai nuo modelio. Prevencinė priežiūra (alyvos keitimas, adaptacija) kainuoja kelis kartus mažiau ir dažnai padeda išvengti remonto.
Kaip elgtis, jei dėžė pradeda trūkčioti?
Nedelsdami apsilankykite servise. Toliau važinėjant su trūkčiojančia dėže galima sugadinti sankabą ar valdymo modulį. Dažnai pakanka atlikti alyvos keitimą ir adaptaciją, kad transmisija vėl veiktų sklandžiai.