Kia Sorento 2.5 125 kW – vienas populiariausių pirmosios ir antrosios kartos dyzelinių SUV modelių Lietuvoje. Vairuotojus traukia patraukli kaina, paprasta konstrukcija ir galimybė turėti visų varančiųjų ratų sistemą už gerokai mažesnę kainą nei vokiški analogai. Vis dėlto šis variklis turi savo pliusų ir minusų, todėl prieš perkant verta žinoti, į ką atkreipti dėmesį.
Apie variklį ir techniniai duomenys
Charakteristika | Reikšmė |
---|---|
Variklis | 2.5 CRDi, 4 cilindrų dyzelis |
Galia | 125 kW (170 AG) |
Sukimo momentas | 392 Nm |
0–100 km/h | apie 11 s |
Vidutinės sąnaudos (gamintojo) | 8,5–9,0 l/100 km |
Reali miesto sąnaudos | 10–11 l/100 km |
Transmisija | 5 ar 6 pavarų mechaninė / automatinė |
Varantieji ratai | Galiniai arba AWD (priklausomai nuo versijos) |
Kuro sąnaudos ir reali kasdienybė

Kia Sorento 2.5 125kW yra gana sunkus visureigis, todėl labai ekonomišku jo pavadinti negalima. Tačiau palyginus su kitais panašaus dydžio SUV, jo degalų sąnaudos atrodo visai padoriai.
Mieste šis modelis dažniausiai sunaudoja apie 10–11 litrų dyzelino, priklausomai nuo eismo sąlygų, vairavimo stiliaus ir to, ar automobilis turi automatinę ar mechaninę pavarų dėžę. Automatinė dėžė paprastai prideda papildomą litrą prie sąnaudų.
Užmiestyje „Sorento“ atsiskleidžia kaip taupus visureigis – važiuojant ramiai galima tilpti į 7,5–8,0 litrų ribas. Greitkelyje važiuojant 120–130 km/h sąnaudos pakyla iki 8,5–9,0 l/100 km, kas tokio dydžio automobiliui yra normalu.
Kasdienybėje šis automobilis mėgstamas dėl patogios aukštos sėdėsenos, erdvumo ir galimybės tempti priekabą ar keliauti prastesniais keliais. Tai ne miesto mažylis, o tikras darbinis arkliukas, kuris užmiestyje jaučiasi kur kas geriau nei spūstyse.
Kia Sorento 2.5 125kW pliusai ir minusai
Kad būtų aiškiau, pateikiu šio modelio stipriąsias ir silpnąsias puses vienoje vietoje:
Kia Sorento 2.5 125kW pliusai
- Erdvus ir patogus salonas, tinkantis šeimai
- Aukšta sėdėsena ir geras matomumas
- Paprasta ir gana patikima konstrukcija
- Geras pravažumas, galimybė turėti AWD
- Palankesnė kaina nei daugumos konkurentų (Toyota, VW, BMW)
- Tinka priekabai tempti ar kelionėms užmiestyje
Kia Sorento 2.5 125kW minusai
- Kuro sąnaudos mieste gana didelės – 10–11 l/100 km
- Važiavimo dinamika vidutinė, variklis nėra sportiškas
- Dažnos problemos su purkštukais ir turbina
- Automatinės pavarų dėžės jautrios priežiūrai
- Pakabos dalys dėvisi greičiau, ypač važiuojant prastesniais keliais
- Korozijos rizika senesniuose modeliuose
Dažniausiai pasitaikančios problemos

Nors Kia Sorento 2.5 125kW laikomas gana patikimu, ypač jei lygintume su kai kuriais europiniais analogais, jis turi keletą silpnų vietų, apie kurias dažnai mini savininkai:
1. Purkštukai
Vienas dažniausių šio variklio galvos skausmų. Purkštukai linkę pradėti leisti kurą ar prarasti sandarumą. Jei problema ignoruojama, tai gali sukelti didesnių gedimų ir brangų remontą.
2. Turbina
Kaip ir daugelyje dyzelinių automobilių, turbina nėra amžina. Jei alyva keičiama nereguliariai arba naudojamas prastesnės kokybės tepalas, jos tarnavimo laikas ženkliai trumpėja.
3. Automatinė pavarų dėžė
Savininkai mini, kad automatinės dėžės, ypač jei alyva nėra keičiama laiku, gali pradėti trūkčioti arba „slysti“. Prevencijai būtina profilaktinė priežiūra.
4. Sankaba ir smagratis (mechaninė dėžė)
Su mechanine transmisija dažnai pasitaiko dvimass smagračio problemos. Jos remontas nėra pigus, tačiau ši problema būdinga daugeliui dyzelinių visureigių.
5. Pakabos dalys
Kadangi Sorento dažnai eksploatuojamas ne tik mieste, bet ir žvyrkeliuose, greičiau dėvisi priekinės pakabos svirtys, traukės ir amortizatoriai. Laimei, dalys nėra labai brangios.
6. Korozija
Senyvesniuose modeliuose galima pastebėti rudžių židinius ant arkų, slenksčių ar dugno. Todėl renkantis naudotą automobilį būtina kruopščiai apžiūrėti kėbulą.
7. Elektronikos smulkmenos
Nors elektronikos nėra daug, kartais pasitaiko klaidų su ABS davikliais, oro kondicionieriaus sistema ar elektriniais langais. Tai nėra masinės problemos, bet jų remontas gali kainuoti papildomai.
Eksploatacijos patarimai ir priežiūra
Kad Kia Sorento 2.5 125kW tarnautų ilgai ir nekeltų didelių išlaidų, labai svarbu tinkamai jį prižiūrėti. Štai keli patarimai iš patirties:
Reguliari alyvos keitimo priežiūra
Dyzeliniam varikliui alyvos keitimas kas 10–12 tūkst. km yra būtinas. Naudojant kokybišką tepalą prailginamas turbinos ir purkštukų tarnavimo laikas. Automatinėje pavarų dėžėje alyvą reikėtų keisti kas 60 tūkst. km – vengiant to, vėliau laukia brangus remontas.
Purkštukų profilaktika
Variklis mėgsta kokybišką kurą. Prastas dyzelinas skatina purkštukų nesandarumą ir gedimus. Profilaktiškai tinka kokybiški kuro priedai, o svarbiausia – reguliarūs ilgesni važiavimai, kad sistema neužsiterštų.
Pakabos priežiūra
Bent kartą per metus atlik važiuoklės patikrą. Pigesnės dalys vilioja kaina, bet dėvisi greičiau – ilguoju laikotarpiu rinkis kokybiškesnius pakaitalus, ypač jei dažnai važiuoji žvyrkeliais.
Korozijos kontrolė
Senyvesni modeliai linkę rūdyti. Atlik dugno ir arkų antikorozinį padengimą – nedidelė investicija, bet ženkliai prailgina kėbulo tarnavimą.
Aušinimo sistemos priežiūra
Vandens siurblys (pompa) ir termostatas – dažnesni dėmesio taškai. Keičiant paskirstymo diržą, kartu atnaujink šias detales, kad išvengtum netikėtų gedimų.
Reguliari alyvos keitimo priežiūra
Dyzeliniam varikliui alyvos keitimas kas 10–12 tūkst. km yra būtinas. Naudojant kokybišką tepalą prailginamas turbinos ir purkštukų tarnavimo laikas. Automatinėje pavarų dėžėje alyvą reikėtų keisti kas 60 tūkst. km, nors kai kurie savininkai to vengia – vėliau tai atsisuka brangiu remontu.
Purkštukų profilaktika
Šis variklis mėgsta kokybišką kurą. Jei nuolat pilamas prastesnis dyzelinas, purkštukai pradeda leisti ar net visiškai sugenda. Profilaktiškai galima naudoti kuro priedus, o svarbiausia – bent kartais važiuoti ilgesniais atstumais, kad sistema neužsiterštų.
Pakabos priežiūra
Kadangi Sorento dažnai važiuoja prastesniais keliais, verta bent kartą per metus atlikti važiuoklės patikrą. Pigesnės dalys dažnai vilioja kaina, tačiau jos dėvisi greičiau, todėl ilguoju laikotarpiu geriau rinktis kokybiškesnius pakaitalus.
Korozijos kontrolė
Senyvesni modeliai linkę rūdyti, todėl pravartu atlikti dugno ir arkų antikorozinį padengimą. Tai nedidelė investicija, bet ženkliai prailgina automobilio tarnavimo laiką.
Aušinimo sistemos priežiūra
Vandens siurblys (pompa) ir termostatas yra vietos, kurios gali pareikalauti dėmesio. Keičiant paskirstymo diržą verta kartu atnaujinti ir šias detales, kad išvengtum netikėtų gedimų.
Vairuotojų atsiliepimai

Kad suprastume, kaip realybėje vertinamas Kia Sorento 2.5 125kW, pateikiu keletą citatų iš savininkų patirties:
„Važinėju jau penktus metus. Automobilis labai patogus šeimai, erdvus ir patikimas. Sąnaudos mieste siekia apie 11 litrų, bet užmiestyje važiuojant ramiai telpu į 8 litrus. Vieną kartą tvarkiau purkštukus, daugiau rimtų bėdų nebuvo.“ – Tomas, 2008 m. modelio savininkas.
„Pirkau naudotą su 220 tūkst. km rida. Iš karto keičiau sankabą su smagračiu – nepigu, bet dabar važiuoja puikiai. Dinamika nėra sportiška, bet užtat komfortas ir pravažumas nuostabūs.“ – Rasa, 2007 m. Kia Sorento.
„Automobilis tikrai paprastas priežiūrai. Alyvą keičiu kas 10 tūkst. km, turbina kol kas laiko. Pakaba kiek minkšta, bet važiuoti per žvyrkelius – vienas malonumas. Man tai darbo arklys, o ne prabangus žaislas.“ – Andrius, 2009 m. modelio savininkas.
„Pirkau Sorento būtent todėl, kad kaina patrauklesnė nei už VW ar Toyota analogus. Aišku, reikia prižiūrėti – kartą teko tvarkyti automatinę dėžę, kas kainavo brangiau nei tikėjausi. Bet bendrai mašina verta savo pinigų.“ – Mantas, 2006 m. modelis.
Dažniausiai užduodami klausimai (DUK)
Ar Kia Sorento 2.5 125kW patikimas automobilis?
Taip, jis laikomas pakankamai patikimu SUV, jei laiku prižiūrimas. Didžiausią dėmesį reikia skirti purkštukams, turbinai ir transmisijai. Tinkamai prižiūrimas gali nuvažiuoti virš 300 tūkst. km.
Kokios realios kuro sąnaudos?
Mieste paprastai 10–11 l/100 km, užmiestyje – 7,5–8,5 l/100 km. Greitkelyje važiuojant 120–130 km/h sąnaudos siekia apie 8,5–9,0 l/100 km.
Ar geriau rinktis mechaninę ar automatinę dėžę?
Mechaninė paprastesnė ir patikimesnė, tačiau su ja dažniau tenka keisti dvimass smagratį. Automatinė dėžė patogi, bet labai jautri alyvos keitimui – apleista gali kainuoti brangų remontą.
Kokios dažniausios problemos?
Dažniausiai minimi purkštukų ir turbinos gedimai, automatinės dėžės problemos be priežiūros, pakabos dalių dėvėjimasis važiuojant prastesniais keliais bei korozija senesniuose egzemplioriuose.
Kam labiausiai tinka Kia Sorento 2.5 125kW?
Tai puikus pasirinkimas šeimai, mėgstantiems keliones užmiestyje ar tiems, kurie naudoja automobilį darbams. Tinka priekabai tempti ir važiuoti prastesniais keliais, tačiau mieste nėra pats taupiausias variantas.