Ford 2.0 TDCi 103 kW (apie 140 AG) dyzelinis variklis – vienas populiariausių „Ford“ agregatų, montuotas į Mondeo, Focus, Kuga, S-Max bei Transit modelius. Jis vertinamas už gana gerą dinamiką, ekonomiškumą ir patikimą „Common Rail“ sistemą, kurią tiekė Siemens arba Delphi.
Įsivaizduokite save už vairo: didesnis Mondeo ar S-Max su šiuo varikliu važiuoja užtikrintai, turi pakankamai traukos lenkimams ir tuo pačiu sunaudoja vos apie 6–7 litrus dyzelino. Ne veltui šis variklis tapo itin mėgstamas tiek šeimyniniuose automobiliuose, tiek verslo klasės dyzeliuose.
Vis dėlto, kaip ir kiekvienas dyzelis, jis turi savo silpnybių – purkštukų, turbinos, DPF bei EGR problemos, kurios dažniau pasitaiko didesnės ridos modeliuose.
Šiame straipsnyje apžvelgsime Ford 2.0 TDCi 103 kW variklio techninius aspektus, kuro sąnaudas, ligas, privalumus ir trūkumus, taip pat pateiksime tikrus vairuotojų atsiliepimus.

Variklio techninė pusė ir charakteristikos
Ford 2.0 TDCi 103 kW – tai keturių cilindrų turbodyzelis su „Common Rail“ įpurškimo sistema ir turbokompresoriumi su kintamos geometrijos sparnuote. Variklis buvo kuriamas kartu su PSA (Peugeot-Citroën) grupe ir priklauso vadinamajai Duratorq šeimai.
Šis agregatas žinomas dėl savo pusiausvyros tarp galios ir ekonomijos. 320–340 Nm sukimo momentas leidžia užtikrintai važiuoti net ir su didesniais automobiliais, tokiais kaip S-Max ar Mondeo, o vidutinės kuro sąnaudos išlieka labai patrauklios.
Variklis buvo komplektuojamas tiek su mechaninėmis, tiek su automatinėmis pavarų dėžėmis. Mechaninė laikoma patikimesne, tuo tarpu automatinė Powershift dėžė kartais keldavo rūpesčių, jei alyva nebuvo keičiama laiku.
Ford 2.0 TDCi 103kW variklio charakteristikos
Ford 2.0 TDCi 103kW kuro sąnaudos
Dažniausios Ford 2.0 TDCi 103kW ligos
Nors Ford 2.0 TDCi laikomas vienu patikimesnių „Ford“ dyzelinių variklių, vairuotojai dažnai mini kelias pasikartojančias problemas.
Purkštukai. Šio variklio „silpnoji vieta“ – įpurškimo sistema. Naudojami Delphi purkštukai nėra patys ilgaamžiškiausi. Su didesne rida jie pradeda leisti kurą arba užsikemša, dėl ko variklis dirba nelygiai, sunkiai kuriasi. Vienas vairuotojas yra sakęs: „kai pradėjo smirdėti dyzeliu salone, iškart supratau – laikas purkštukams į servisą“.
Turbina. Kintamos geometrijos turbokompresorius užtikrina gerą dinamiką, bet yra jautrus alyvos kokybei ir keitimo intervalams. Jei alyva nekeičiama laiku, turbina pradeda skleisti švilpimą arba net praranda slėgį.
EGR vožtuvas. Dažna bėda važinėjant mieste. EGR greitai apsineša suodžiais, dėl to automobilis praranda trauką, atsiranda klaidų pranešimai. Tai ypač erzina tuos, kurie važinėja trumpais atstumais.
DPF filtras. Mieste jis užsikemša greičiau nei užmiestyje. Jei automobilis dažnai nespėja atlikti regeneracijos, filtras galiausiai reikalauja valymo ar net keitimo.
Grandinė / diržas. Dalis 2.0 TDCi variklių turi paskirstymo diržą, dalis – grandinę (priklausomai nuo gamybos metų). Grandinė laikoma patikimesne, bet vairuotojai pastebi, kad diržas reikalauja griežtos priežiūros – jei uždelsi, rizikuoji brangiu variklio remontu.
Powershift automatinė dėžė. Su šiuo varikliu dažnai derinta dviejų sankabų Powershift pavarų dėžė. Jei alyva nekeičiama laiku, atsiranda trūkčiojimai, smūgiai ar uždelsimai jungiant pavaras. Mechaninė dėžė tokių problemų beveik neturi.
Privalumai ir trūkumai
Privalumai
- Pakankamai galingas – 140 AG užtikrina gerą dinamiką
- Ekonomiškas – realiai 6–7,5 l/100 km mišriu režimu
- Patikimas, jei laiku prižiūrimas (300 tūkst. km ir daugiau)
- Labai populiarus – dalių pasirinkimas didelis ir nebrangus
- Tinka tiek miesto, tiek užmiesčio kelionėms
Trūkumai
- Delphi purkštukai linkę greičiau gesti
- EGR vožtuvas užsiteršia važinėjant mieste
- DPF filtras gali užsikimšti trumpuose atstumuose
- Turbina jautri alyvos kokybei ir keitimo intervalams
- Powershift automatinė dėžė reikalauja ypatingos priežiūros
Vairuotojų atsiliepimai
„Važinėju Mondeo su šiuo varikliu – traukos užtenka, net pilnai pakrautam. Sąnaudos apie 6,5 l, kas mano akimis labai gerai tokio dydžio automobiliui.“
– Andrius, Vilnius
„Per 250 tūkst. km keičiau tik purkštukus ir vieną kartą EGR. Variklis patikimas, jei laiku darai aptarnavimus. Alyvą keičiu kas 12 tūkst. km ir bėdų neturiu.“
– Tomas, Kaunas
„Mano Kuga su 2.0 TDCi naudoja apie 7 litrus. Dinamika smagi, bet Powershift dėžė pasitaikė kaprizinga – teko keisti mechatroniką.“
– Mantas, Klaipėda
„DPF filtras erzina – daug važinėju mieste, tai kas kelis mėnesius turiu valyti. Bet šiaip variklis ekonomiškas ir pakankamai tylus.“
– Kęstutis, Šiauliai
„Labai patiko, kad dalių kainos tikrai nesikandžioja. Variklis važiuoja švelniai, trauka nuo žemų apsukų gera. Jei ne smulkūs niuansai su EGR ir purkštukais, sakyčiau, idealus dyzelis.“
– Dainius, Panevėžys

Apibendrinimas
Ford 2.0 TDCi 103 kW – tai vienas iš tų variklių, kuris sugeba suderinti pakankamą galią, ekonomiškumą ir patikimumą. Jis sėkmingai tarnavo tiek šeimos automobiliuose (Mondeo, S-Max, Kuga), tiek komerciniuose modeliuose (Transit), įrodydamas savo universalumą.
Šio variklio stiprybės – geras sukimo momentas, santykinai nedidelės kuro sąnaudos ir paprasta priežiūra. Be to, dalių prieinamumas labai geras, todėl remontai nėra itin brangūs.
Tačiau yra ir silpnesnių vietų – purkštukai, EGR, DPF bei turbina reikalauja dėmesio, ypač su didesnėmis ridomis. Powershift automatinė dėžė gali pridėti rūpesčių, jei alyva nekeičiama laiku.
Bendrai tai variklis, kuris, tinkamai prižiūrimas, gali nuvažiuoti daugiau nei 350–400 tūkst. km ir išlikti ekonomiškas bei patikimas.
Dažniausiai užduodami klausimai (DUK)
Ar Ford 2.0 TDCi 103kW patikimas variklis?
Taip, šis variklis laikomas vienu patikimiausių „Ford“ dyzelių. Tinkamai prižiūrimas jis gali tarnauti daugiau nei 350–400 tūkst. km be kapitalinio remonto.
Kokios realios Ford 2.0 TDCi kuro sąnaudos?
Vidutinės sąnaudos mišriu režimu siekia 6,0–7,5 l/100 km. Užmiestyje galima tilpti į 5,5–6,0 l, mieste – apie 7,5–8,5 l.
Kokios dažniausios problemos?
Dažniausiai pasitaiko Delphi purkštukų gedimai, EGR vožtuvo užsiteršimas, DPF filtro problemos važinėjant trumpais atstumais bei turbinos nusidėvėjimas dėl alyvos priežiūros trūkumo. Powershift automatinė dėžė reikalauja reguliaraus alyvos keitimo.
Kokios rekomendacijos priežiūrai?
Alyvą keisti kas 10–12 tūkst. km, naudoti tik kokybišką kurą, reguliariai valyti arba prižiūrėti EGR bei DPF sistemas. Laiku keisti paskirstymo diržą arba prižiūrėti grandinę.
Ar verta pirkti automobilį su šiuo varikliu?
Taip, jei automobilis turi skaidrią aptarnavimų istoriją. Patikrinus purkštukus, EGR, DPF ir turbinos būklę – tai vienas geriausių dyzelinių variklių Ford gamoje.