Toyota automobiliai garsėja patikimumu, tačiau, kaip ir bet kuris kitas automobilis, reikalauja reguliarios priežiūros. Dažniausiai Toyota automobiliuose keičiamos dalys iš esmės sutampa su kitų markių įprastomis eksploatacinėmis detalėmis. Pirmiausia – tai variklio alyva ir filtrai. Kiekvienas Toyota savininkas kas ~10–15 tūkst. km (ar kartą per metus) keičia variklio alyvą bei alyvos filtrą, taip pat dažnai keičiamas oro filtras (kad variklis gautų švarų orą) ir salono filtras (kad būtų palaikoma švari oro cirkuliacija salone). Dyzelinių Toyota modelių savininkai reguliariai keičia ir kuro filtrą – tai ypač aktualu populiariems dyzeliniams Hilux, Avensis ar Land Cruiser, siekiant apsaugoti jautrią įpurškimo sistemą. Nesudėtingi ir nebrangūs filtrai – turbūt Nr.1 sąraše, ką Toyota savininkai keičia dažniausiai.
Stabdžių sistemos dalys
Dėl natūralaus dėvėjimosi viena iš top dalių, kurias keičia Toyota vairuotojai, yra stabdžių kaladėlės ir pagal poreikį stabdžių diskai. Pavyzdžiui, Toyota Corolla ar RAV4 kaladėlės tarnauja ~30–40 tūkst. km priklausomai nuo važiavimo sąlygų, po to jas tenka keisti – tai įprasta eksploatacijos dalis. Diskai tarnauja ilgiau – apie dviejų kaladėlių komplektų ciklus, t. y. ~80–100 tūkst. km, priklausomai nuo vairavimo stiliaus. Toyota savininkai, rūpindamiesi saugumu, nelaukia – vos tik stabdžiai ima cypti, vibruoti ar plonėja iki leistinos ribos, jie užsako naujas dalis. Laimei, toyota dalys nėra brangios lyginant su premium markėmis, o alternatyvų (ATE, Bosch, Advics – kuris beje yra Toyota OE tiekėjas) yra daug.
Akumuliatorius
Toyota automobilių akumuliatoriai tarnauja apie 5–7 metus, todėl nenuostabu, kad jie patenka į dažniausiai keičiamų detalių sąrašą. Ypač žiemos pradžioje Toyota savininkai plūsta keisti nusilpusių baterijų – tai galioja tiek populiariems Yaris, Auris, tiek didesniems Avensis ar Highlander. Daugelyje Toyota modelių (išskyrus hibridus) naudojami standartiniai 12 V akumuliatoriai, kurie keičiami kaip ir visuose kituose automobiliuose. Toyota centrų statistika rodo, kad akumuliatorių keitimas patenka tarp dažniausių aptarnavimo darbų.
Padangos ir ratų dalys
Nors padangos – labiau eksploatacinė medžiaga nei automobilio dalis, jos patenka į Top keičiamų elementų sąrašą kiekvienoje markėje. Toyota savininkai paprastai keičia padangas pagal sezoną (vasarinės/žieminės), taip pat kas ~4–6 metus nusidėvėjus protektoriui – tai labai dažnas aptarnavimo punktas. Kartu su padangomis dažnai keičiami ir guminių stabdžių komponentai, ventiliai, taip pat atliekamas ratų balansavimas. Populiarių Toyota dalių sąraše tarp pirmųjų rikiuojasi padangos, tad tai tik patvirtina – jos, kaip ir valytuvai ar skysčiai, keičiamos nuolat.
Uždegimo žvakės
Benzininių Toyota (išskyrus naujesnius su tiesiogine injekcija) savininkai periodiškai keičia uždegimo žvakes. Pavyzdžiui, Corolla modelių savininkai su paprastomis nikelinėmis žvakėmis jas keičia kas ~30 tūkst. km, o su iridžio – kas ~90 tūkst. km. Tai smulkmena, bet itin svarbi variklio sveikatai – praleidus žvakių keitimą, didėja kuro sąnaudos, o variklis gali dirbti netolygiai.
Važiuoklės dalys
Toyota turi gerą reputaciją dėl važiuoklės patvarumo – ypač tokie modeliai kaip Land Cruiser. Visgi pakabos dalys laikui bėgant dyla: dažniau keičiamų sąraše atsiduria stabilizatoriaus traukės ir įvorės (ypač prastais keliais, nes tai „aukojamos“ dalys), amortizatoriai (dažniau ~150 tūkst. km rida), ratų guoliai (priklauso nuo eksploatacijos, bet pasitaiko keisti). Stabilizatoriaus traukutės taip pat keičiamos gana dažnai – jos nebrangios, o pradėjus bildėti jas būtina pakeisti. Taip pat sailenblokai (pakabos gumos) – ties ~100–150 tūkst. km rida, kad atnaujinti važiuoklės standumą.
Eksploatacinės smulkmenos
Toyota savininkai taip pat dažnai keičia valytuvus (dėl geresnio matomumo – bent kartą per metus prieš žiemą) ir lemputes (priekinių žibintų ar stop signalų). Halogeninės lemputės perdega dažniau, todėl tai vienas iš įprastų keitimų. Pavyzdžiui, Avensis priekinių žibintų H7 lemputes kai kurie vairuotojai keičia beveik kas metus. Taip pat keičiamas aušinimo skystis, stabdžių skystis pagal priežiūros intervalus – tai nėra gedimai, bet planiniai darbai.
Toyota specifinės dalys
Ar yra kokių specifinių dalių, kurios dažniau genda Toyota automobiliuose? Vieningos tendencijos nėra – Toyota neturi chroniškų gedimų atsikartojančių daugelyje modelių. Kai kuriuose modeliuose dažniau tenka keisti, pvz., stabdžių suportų kreipiančiuosius (dėl korozijos nuo druskų) ar duslintuvo dalis (centrinį/sujungimo vamzdį, nes per ~10 metų prarūdija). Hibridinių Toyota savininkai kas ~8–10 metų susiduria su hibridinės baterijos elementų keitimu, bet tai atskira tema – dauguma renkasi restauruoti bateriją keisdami silpniausius elementus, kai ji pradeda silpti.
Populiariausių dalių dešimtukas
Apibendrinus, kokias dalis dažniausiai keičia Toyota savininkai, susidaro panašus sąrašas kaip ir kitų masinių markių: stabdžių kaladėlės, akumuliatorius, padangos, žvakės, oro ir tepalo filtrai, valytuvai, alyva (skysčiai), lemputės – tai patenka į top 10. Šios dalys keičiasi nuolat kaip planinė priežiūra arba dėl nusidėvėjimo. Jų prieinamumas sandėlyje užtikrina, kad Toyota eksploatacija būtų nebrangi ir be rūpesčių – tai nesudėtingos ir plačiai prieinamos dalys.
Toyota dalys
Toyota savininkai dažniausiai keičia įprastas eksploatacines detales: filtrus, alyvą, stabdžių kaladėles/diskus, akumuliatorių, uždegimo žvakes, padangas, valytuvus ir lemputes. Pačios Toyota markės patikimumas lemia, kad rimtesni mazgai (varikliai, pavarų dėžės) tarnauja ilgai, o kasdienės smulkmenos keičiasi panašiai kaip visuose automobiliuose.
Svarbiausia – rinktis kokybiškas dalis ir laiku atlikti techninę priežiūrą. Signeda.lt siūlo platų Toyota automobiliams tinkamų dalių asortimentą – nuo stabdžių ir filtrų iki elektros komponentų – tad užsukite, ir mes padėsime jums rasti reikiamas dalis puikia kaina, kad jūsų Toyota išliktų patikima kaip visada!